4 - Brian Fariñas Pérez

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 543 gange
Blevet takket: 1959 gange

Re: 4 - Brian Fariñas Pérez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Første gang siden Rakitic at en midtbanespiller skal spille i nummer 4, fedt.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 380 gange
Blevet takket: 287 gange

Indlæg af Paulinho15 »

FCBarcelonaChr skrev:
ons sep 02, 2026 2:15 am
Det er fedt! Men tænk over det? Der er alligevel gået noget tid siden sidst vi tildelte nummer 4 til en midtbanespiller.

Det er tolv år siden vi hentede Rakitic i Sevilla i 2014 og det er seks år siden vi sagde farvel til ham i 2020, da vi sendte ham tilbage dertil.

Det er alligevel længe siden! Siden har Ronald Araujo haft nummer haft nummer 4 i seks sæsoner.

Den seneste midtbanespiller til at bære nummer 4 i Barca før Rakitic var Cesc Fàbregas fra 2011-2014.

I forhold til midtbanespillere med nummer 4, så mener jeg også, at Guardiola spillede i det nummer.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Paulinho15 skrev:
ons sep 02, 2026 3:12 am
FCBarcelonaChr skrev:
ons sep 02, 2026 2:15 am
Det er fedt! Men tænk over det? Der er alligevel gået noget tid siden sidst vi tildelte nummer 4 til en midtbanespiller.

Det er tolv år siden vi hentede Rakitic i Sevilla i 2014 og det er seks år siden vi sagde farvel til ham i 2020, da vi sendte ham tilbage dertil.

Det er alligevel længe siden! Siden har Ronald Araujo haft nummer haft nummer 4 i seks sæsoner.

Den seneste midtbanespiller til at bære nummer 4 i Barca før Rakitic var Cesc Fàbregas fra 2011-2014.

I forhold til midtbanespillere med nummer 4, så mener jeg også, at Guardiola spillede i det nummer.
Nogen gange er det list tilfældighedernes spil med de regler man har I Spanien med trøjenimre 1-25. Den her gang var der af respekt for Roony ikke andre valg end at give Jesus nr 9 og Fariñas nr 4, for der er ikke andre numre ledige.

Lige et tillægsspørgsmål, hvis man har 25 spillere registreret, kan de spanske klubber så ikke anskaffe sig flere spillere til førsteholdet? Eller kan de så få dispensation til at bruge 2. holds numrene?

hackmann
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 110 gange

Indlæg af hackmann »

Dumle skrev:
ons sep 02, 2026 8:03 am
Lige et tillægsspørgsmål, hvis man har 25 spillere registreret, kan de spanske klubber så ikke anskaffe sig flere spillere til førsteholdet? Eller kan de så få dispensation til at bruge 2. holds numrene?
Der er ingen kære mor. Hvis de er under 23 kan de spille på en 2 holds licens med de begrænsninger der følger. Vi gør det med Hamza og Bisiwu. Vi kunne også beholde Espart og Fariñas der

Og så er der UEFA licens. Det bliver spændende om vi skriver Hamza og Bisiwu ind på en A licens og så Espart og Fariñas på en B licens. Nogle år skriver vi bare første holdet ind på en A licens uden at kigge på hvilke spillere på Barça Atlètic der ikke kan spille på B licens

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Hristo
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 531 gange

Indlæg af Hristo »

FCBarcelonaChr skrev:
tors sep 03, 2026 6:58 pm
Selvom midtbanen er stærk på kvalitet, er jeg glad for, vi beholder Fariñas. Det sender et godt signal, at vi vælger at satse på egne unge, selvom vi også har solgt rigtig mange fra. Jeg har det svært, hver gang vi sælger en spiller, som man har kendt navnet på 3-4 foregående år og læst en masse om. Men så minder jeg mig selv om, at bare det at gå fra ungdomsspiller til senior sier mange lovende spillere fra. Og hos os er det langt fra nok at være en god seniorspiller, der kan begå sig i den bedste liga. De skal være absolut standout sammenlignet med stort set alle andre spillere. Selv som trupspiller i Barca skal de være for gode til de fleste andre klubber. I det lys er det helt vanvittigt vi har: Cubarsi, Garcia, Balde, Espart, Gavi, Bernal, Fermin, Olmo, Yamal og nu også Fariñas i truppen på samme tid, som alle er opflasket i La Masia. Dertil har vi også fx Pedri og Martin, som har været i klubben som unge. Og blandt disse - alle stadig unge - findes der allerede ret mange verdensmestre, europamestre og olympiske mestre tilsammen. Jeg synes, der er utrolig opløftende og gør det lige 50% sjovere at holde med Barca i disse år.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Besvar