Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1314 gange
Blevet takket: 1501 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Efter sigende skulle Jesus handlen koste 10+4m euro og lønnen skulle være det samme, 10+4m. Hvis alle variabler og bonuser bilver udløst koster han altså 21m euro om året i to år.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 529 gange

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
man aug 31, 2026 1:50 pm
Efter sigende skulle Jesus handlen koste 10+4m euro og lønnen skulle være det samme, 10+4m. Hvis alle variabler og bonuser bilver udløst koster han altså 21m euro om året i to år.
Det lyder økonomisk fornuftigt. Det jeg frygter mest er utilfredshed i truppen ift løn som enten kan gøre at gode spillere vil væk eller der går inflation i lønnen som i Messi-dagene.
Lønnen ovenfor måtte godt være lidt mindre men virker nogenlunde forsvarlig.

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
man aug 31, 2026 1:50 pm
Man må jo så lidt gå ud fra at hvis variablerne bliver effektueret har han været en succes formodentligt, og så er det jo peanuts uden særlig risiko.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Man voksede op med at Barca var klubben alle angribere gerne ville til og Barca havde de økonomiske muskler til ofte at få den man pegede på

Nu , efter 3 mdr intensiv søgning er skadesplaget Jesus det man kan få 🤣

Tiderne har ændret sig må sige.
Senest rettet af Ikigai man aug 31, 2026 3:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Siempre Barca
Geografisk sted: Manchester
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 48 gange

Indlæg af Siempre Barca »

Jeg synes generelt, at Gabriel Jesus-handlen til Barca er fin, hvis den lander på de forventede €6-9 mio. i årlig løn. Jeg håber dog virkelig, at det bliver en 2+1-aftale og ikke længere end det.

Min eneste anke er egentlig, at vi efterhånden har rigtig mange dygtige og hurtige boldspillere. Vi har spillere, der kan kombinere, løbe i dybden og skabe noget på egen hånd.

Det, jeg savner lidt, er derimod en Luuk de Jong-type. En fysisk 9'er, som man kan smide ind de sidste 10-15 minutter, når kampen skal afgøres, og som kan give os de der 5-6 klodsede mål i overtiden i løbet af en sæson.

Jesus kan sagtens blive en rigtig god signing, men jeg synes ikke nødvendigvis, at han løser lige præcis det problem. Hvis vi kunne supplere ham med en billig, fysisk boksspiller, ville jeg være meget tilfreds.

Kvalitet her er egentlig lidt ligegyldigt for han skal bare være stærk på låget og have en god fysisk pakke. Han skal have kvalitet i en ting og så må han for min skyld gerne have Peter Crouchs teknik. Om det er en League 2 spiller, Cornelius eller Zlatan gør i virkeligheden ingen forskel.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Ikigai skrev:
man aug 31, 2026 2:21 pm
Man voksede med at Barca var klubben alle angribere gerne ville til og Barca havde de økonomiske muskler til ofte at få den man pegede på

Men det er jo tydeligt, at selvom man har midlerne og spilleren vil til, så er det ikke altid at klubberne kan blive enige (Atletico er et pragt eksempel med Alvarez). Hvad vil du mere have at klubben skal gøre? Hente ham i privatfly uden Atleticos tilladelse? Det virker bare som om, at Hansi/Deco har haft Alvarez som nr. 1, 2 og 3 på listen. Enten ham eller ingen. Så kunne man pludselig få en "god handel" med Jesus og derfor gjorde man det.

Kane/Osihmen/Haaland har jo ikke været rygtet til. Hvem er der udover dem, som kunne gå ind og forstærke holdet gevaldigt?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Champione
Geografisk sted: København
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 198 gange

Indlæg af Champione »

Champione skrev:
man aug 31, 2026 10:15 am
Bliver mere og mere vild med Jesus handlen. Synes det er godt set.

Tror det spanske miljø vil passe ham langt bedre ift. skadeshistorik og spillestil - som alt andet lige er knap så fysisk betonet. Spillestilen er spot on - han er arbejdsom, dygtig presspiller og en rimelig komplet angriber - og vi har en tip top fysisk stab, som har bygget flere at vores spillere godt op.

Han har masser af erfaring. Har vundet 5 mesterskaber i England og 4 pokaltitler, Copa America og har 64 landskampe.
Så han kommer med en vinder-dna, som altid er velkommen.

Fornyet energi, motivation og et fedt skifte for ham personligt og for os en billig løsning - som næppe kan gå helt galt.

Alle transfer-hunterne melder også fortsat en masse om Alvarez - at Simeone ser det som værende giftigt at have ham i truppen. Og Atletico rygtes sammen med Jonathan David i Juve og et par andre også.
Jeg tør ikke afskrive den endnu.

Apropos, Jonathan David meldes på plads i Atlético. Leje i et år med option. De dækker 50% af hans løn.
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Ikigai skrev:
Man voksede op med at Barca var klubben alle angribere gerne ville til og Barca havde de økonomiske muskler til ofte at få den man pegede på

Ja, tingene har ændret sig, men ikke i forhold til, hvem der vil til Barca. Julian vil tydeligvis og jeg vil sige, 99% af alle angribere i verden ville komme til Barca, hvis de ellers ville have dem, eller havde råd til dem

Økonomien er i sidste ende, hvad der afholder topspillerne fra et skifte. Hivs Barca havde råd, ville selv Haaland skifte den dag i morgen. Det er en kombination af Barca's egen dårlige økonomi og at der i dag er langt, langt flere klubber, der har råd til at holde på deres spillere, medmindre de får rigtig mange penge for dem og selv der, er det ikke sikkert, de vil lade dem gå

At man henter Gabriel Jesus, er et udtryk for, man ikke vil bruge summerne på dem, man kan få. Man vil hellere vente og hente dem, man ikke kan få i dette vindue
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Champione skrev:
man aug 31, 2026 2:55 pm
Champione skrev:

Tror det spanske miljø vil passe ham langt bedre ift. skadeshistorik og spillestil - som alt andet lige er knap så fysisk betonet. Spillestilen er spot on - han er arbejdsom, dygtig presspiller og en rimelig komplet angriber - og vi har en tip top fysisk stab, som har bygget flere at vores spillere godt op.

Han har masser af erfaring. Har vundet 5 mesterskaber i England og 4 pokaltitler, Copa America og har 64 landskampe.

Fornyet energi, motivation og et fedt skifte for ham personligt og for os en billig løsning - som næppe kan gå helt galt.

Alle transfer-hunterne melder også fortsat en masse om Alvarez - at Simeone ser det som værende giftigt at have ham i truppen. Og Atletico rygtes sammen med Jonathan David i Juve og et par andre også.

Apropos, Jonathan David meldes på plads i Atlético. Leje i et år med option. De dækker 50% af hans løn.
Atletico har brugt deres fairplay. Derfor denne handel. De har ikke mere at skyde med

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 523 gange
Blevet takket: 323 gange

Indlæg af Filten »

Barcola fra P$G -> Liverpool for knap 1 mia kroner.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 377 gange
Blevet takket: 286 gange

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
man aug 31, 2026 3:21 pm
Champione skrev:
man aug 31, 2026 2:55 pm
Champione skrev:

Atletico har brugt deres fairplay. Derfor denne handel. De har ikke mere at skyde med
Hvis de nu havde solgt Julian til os, så kunne der have været mere at rode med…
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Norbit skrev:
man aug 31, 2026 2:43 pm
Ikigai skrev:
Man voksede med at Barca var klubben alle angribere gerne ville til og Barca havde de økonomiske muskler til ofte at få den man pegede på

Men det er jo tydeligt, at selvom man har midlerne og spilleren vil til, så er det ikke altid at klubberne kan blive enige (Atletico er et pragt eksempel med Alvarez). Hvad vil du mere have at klubben skal gøre? Hente ham i privatfly uden Atleticos tilladelse? Det virker bare som om, at Hansi/Deco har haft Alvarez som nr. 1, 2 og 3 på listen. Enten ham eller ingen. Så kunne man pludselig få en "god handel" med Jesus og derfor gjorde man det.

Kane/Osihmen/Haaland har jo ikke været rygtet til. Hvem er der udover dem, som kunne gå ind og forstærke holdet gevaldigt?
Med Alvarez kunne man ikke gøre meget - umiddelbart. Men derfor er det da lidt en fuser at ende op med Jesus på en position har prioriteret voldsomt

Masser af angriber der kunne have forstærket angrebet ( eftersom man ingen har ) - men uden for Barca rækkevidde

Jeg tror man kunne havde beholdt Torres med lidt god mandskabspleje , trøje nr 9 og en enkelt sætning “ vi tror dig “ og en ny kontrakt . Nu gik man all in på Alvarez og ender nu med Jesus .

Så jeg Synes man står dårligere stillet en man kunne da jeg anser Torres for bedre en Jesus. Jesus skal selvfølgelig have en fair chance. Jeg har ikke set manden spiller siden 2021 - så jeg har intet at dømme ham udfra

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 377 gange
Blevet takket: 286 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Der er selvfølge flere andre angribere vi har set som interessante i Barca, men som klubben ikke har gået efter fx Osimhen, Vlahovic, Joao Pedro, Gyökeres, osv…

Vi kunne fx nok have fået de her, men vi stod fast på Alvarez.

Hvad siger det, at vi ender med Gabriel Jesus, der måske er en smule tvivlsom, og ikke nogle af de andre?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

DrGink
Har takket: 1202 gange
Blevet takket: 253 gange

Indlæg af DrGink »

Filten skrev:
man aug 31, 2026 3:23 pm
Barcola fra P$G -> Liverpool for knap 1 mia kroner.
Det er insane!

BarcaForever
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 33 gange

Indlæg af BarcaForever »

Paulinho15 skrev:
man aug 31, 2026 3:32 pm
Der er selvfølge flere andre angribere vi har set som interessante i Barca, men som klubben ikke har gået efter fx Osimhen, Vlahovic, Joao Pedro, Gyökeres, osv…

Vi kunne fx nok have fået de her, men vi stod fast på Alvarez.

Hvad siger det, at vi ender med Gabriel Jesus, der måske er en smule tvivlsom, og ikke nogle af de andre?
Jeg har det nu fint med, at vi endelig slutter et vindue, uden at vi totalt har sprængt banken.

Besvar