Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
tors aug 27, 2026 8:41 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 27, 2026 8:30 pm
Derfor har Atlético Madrid sin fulde ret til at sige fra over for Álvarez’ opførsel og takke nej til Barcelonas underbud. Og det er fuldstændig forkasteligt af Barcelonas ledelse, hvis de på nogen måde — direkte eller indirekte — har opfordret Álvarez til at opføre sig som en tudeprinsesse i offentligheden.
Hvordan har Alvarez opførst sig som en tudeprinsesse i offentligheden? Jeg har ikke set noget fra ham, har du?
Det er svært at kalde det professionel opførsel, når han ikke holder sin utilfredshed internt i Atlético Madrids ledelse, men i stedet meddeler hele verden gennem medierne, at han vil væk fra klubben. Når han pludselig ikke møder op til træning. Når hans agent går offentligt til angreb på Atlético‑ledelsen og kalder dem løgnere — noget han aldrig ville gøre uden sin klients accept. Når spilleren liker opslag på sociale medier, der forbinder ham med Barcelona. Når flere tætte kilder samtidig fortæller om skænderier med folk i klubhierarkiet. Og når alt dette og andre sager får Atlético‑fans til at buhe af ham på stadion, så vidner det alt andet end professionel og eksemplarisk opførsel.

Så ja, for mig ligner det en tudeprinsesse, der ikke får sin vilje og derfor skaber drama i offentligheden.
Alvarez har én gang været ude at sige, han vil forfølge sin drøm. Wow, hvilken dramaqueen..

At Atletico så har gjort hans liv så fucked op, han ikke længere kan tage på arbjede, må virkelig stå for deres regning. Og, jeg mener, deres regning.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Det her bliver hurtigt politisk og min tålmodighed rækker ikke til det. Jeg vil altid vælge arbejderen over arbejdsgiveren. Slut.

Hvis min egen klub opførte sig på denne måde ville jeg skamme mig. At holde på mennesker mod deres ønske er ikke noget jeg støtter. Kontrakt eller ej.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Kontrakter er hele fundamentet i talentudvikling…, hvis man skal sælge hver gang en spiller vil væk, fordi de stakkels mennesker , der lever af deres hobby, har ambitioner og har ændret mening, så vil det hurtigt udvande fodbold, som vi kender det...

Kontrakter kapitalisere på investeringen i talentudvikling, og det er absolut en nødvendighed.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Er det ikke netop noget med, at han kan gå til FIFA for at blive solgt eller komme ud af kontrakten?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Stakkels mennesker som lever af deres hobby? Kodeordet her er mennesker.

Men nej du har ret lad os sympatisere med millardforretningen hvis spiller modtager dødstrusler (uden klubben tager afstand til det) fordi han er så fræk at ønske et skifte mens klubben vil modtage en enorm mængde penge. Føj for fanden. Hvad bilder han sig ind? Det er jo skandaløst at ændre mening om sit liv. Især fordi han er rig og lever af sin hobby.

Ej jeg trækker mig fra denne diskussion. Det er for politisk og der er bold. Vamos!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Det er en vanvittig og syg opførsel af Atléticos ledelse.

Jeg er ligeglad med om der er indgået en kontrakt. Det helt rette at gøre er at lade en spiller gå, der ikke ønsker at være der mere af rent og skær af menneskelige årsager.

Det kommer over alt andet - også selvom der er en kontrakt....

Som jeg har skrevet flere gange - hvis en spiller vil væk - så sælg ham. Det er politikken i Barca - og det har Guardiola også praktiseret i Man City.

Det vidner kun om høj, høj klasse.

Vi holdte heller ikke på Ferran mod hans vilje.

Se at komme af med de spillere der ikke vil være der. Først og fremmest af menneskeloge hensyn - det er det vigtigste! Og dernæst af sportslige hensyn - en spiller, der ikke ønsker at være der er ikke gavnlig for holdet, nogen eller de sportslige mål. For det tredje af økonomiske hensyn - det er spild af penge at bruge penge på en spiller, der ikke gider være der og som ikke gavner nogle eller noget.

Virkelig råden ledelse af Atlético - eller mangel på samme. Der er ingen ledelse i denne situation.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2026 9:05 pm

Men nej du har ret lad os sympatisere med millardforretningen hvis spiller modtager dødstrusler (uden klubben tager afstand til det) fordi han er så fræk at ønske et skifte mens klubben vil modtage en enorm mængde penge. Føj for fanden. Hvad bilder han sig ind? Det er jo skandaløst at ændre mening om sit liv. Især fordi han er rig og lever af sin hobby.

Ej jeg trækker mig fra denne diskussion. Det er for politisk og der er bold. Vamos!
Ingen har udvist forståelse for dødstrusler. Selvfølgelig er det usmageligt. Men han er naturligvis selv uden om, at han er blevet upopulær i klubben. Han underskrev selv (frivilligt) en millionkontrakt på fem år, og så må han også opføre sig derefter. Så ja — hvad bilder han sig egentlig ind, når han opfører sig som en tudeprinsesse over for omverdenen? Han må holde sin utilfredshed internt og opføre sig professionelt. Det er det eneste, der er påkrævet i den her sammenhæng.

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror nu, at de fleste spillere er ganske tilfredse med, at lønningerne afspejler kontrakt længden. Man udvander hurtigt konceptet, hvis en spiller kan melde ud på TikTok, at nu vil man gerne sælges - og så skal klubben bare følge trop, ellers er det tangerende slavehandel, og åh så synd for spilleren.

Skal vi også vende den om, og sige, når z klub fortryder, at de har skrevet kontrakt med x spiller, så kan klubben lige smide et tweet, så skal spillleren indvillige i at opløse kontrakten.

En kontakt peger begge veje, men lige mu giver flere
herinde kun udtryk for sympati for spillerens interesser. Det er naturligvis helt skævt..

Det er næppe mange er jer, der har arbejdet i græsrods fodbold…

Ps. I øvrigt er det slet ikke-politisk men et moralsk spørgsmål fra mit perspektiv. Begge parter har med åbne øjne indgået en aftale, men den ene part må tilsyneladende gerne bryde den aftale, hvis der kommer noget mere interessant forbi.
Det er udtryk for en lemfældig moral, som jeg ikke finder specielt flatterende.
Senest rettet af Madameskrald tors aug 27, 2026 9:37 pm, rettet i alt 3 gange.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
tors aug 27, 2026 9:13 pm
Piquénbauer skrev:
tors aug 27, 2026 9:05 pm

Ingen har udvist forståelse for dødstrusler. Selvfølgelig er det usmageligt. Men han er naturligvis selv uden om, at han er blevet upopulær i klubben. Han underskrev selv (frivilligt) en millionkontrakt på fem år, og så må han også opføre sig derefter. Så ja — hvad bilder han sig egentlig ind, når han opfører sig som en tudeprinsesse over for omverdenen? Han må holde sin utilfredshed internt og opføre sig professionelt. Det er det eneste, der er påkrævet i den her sammenhæng.
Hvis en kontrakt er indgået under falske forudsætninger, er den ugyldig. Mundtlig aftale er lige så bindende som skriftlig

I det hele taget, tror fodboldfans, kontrakter er lig med et ubrydelig bånd. Intet kunne være længere fra sandheden
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Julián Álvarez is not training with Atlético Madrid for the third consecutive day.
Julián Álvarez has a medical certificate confirming that he is suffering from depression.

[Cadena COPE]

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
tors aug 27, 2026 8:23 pm
Daluigi skrev:
tors aug 27, 2026 8:09 pm
Jeg synes det er helt fair, at ATM ikke vil acceptere den slags fra Julian. Jeg synes hellere ikke, at vi skal hente en spiller, som er så åbenlyst ligeglad med de kontrakter han indgår. Jeg ved godt det er blevet normaliseret i fodbold - Men jeg synes ikke, at vi som klub bør honorere den slags adfærd. Derudover er han for dyr.
En kontrakt er en aftale, hvor to parter lover hinanden noget bestemt — og begge parter forpligter sig til at gøre det, de har lovet.

En kontrakt er frivillig — ingen kan tvinge dig til at indgå den.

En kontrakt er en aftale — to parter lover hinanden noget bestemt.

En kontrakt forpligter begge parter — når man har sagt ja, skal man gøre det, man har lovet.

En kontrakt kræver enighed — begge parter skal forstå og acceptere det samme.

En kontrakt skal være klar — man skal kunne se præcis hvad der er aftalt.

En kontrakt kan være mundtlig eller skriftlig — formen er ikke det vigtige; aftalen er.

En kontrakt kan ikke ændres ensidigt — begge parter skal sige ja til ændringer.

En kontrakt handler om bytte — du giver noget, og du får noget.

En kontrakt beskytter begge parter — den sikrer, at ingen bliver snydt.

Punkterne kommer fra den grundlæggende definition af en kontrakt, sådan som den bruges i almindelig praksis i hele verden — både i hverdagen og i jura.

Det er LIGE PRÆCIS det som Alvarez har sagt ja til og underskrevet !!

Derfor har Atlético Madrid sin fulde ret til at sige fra over for Álvarez’ opførsel og takke nej til Barcelonas underbud. Og det er fuldstændig forkasteligt af Barcelonas ledelse, hvis de på nogen måde — direkte eller indirekte — har opfordret Álvarez til at opføre sig som en tudeprinsesse i offentligheden.
If Julián Álvarez is adamant about his choice of playing for Barcelona, the only legal avenue left for him is to unilaterally break his contract under the Royal Decree No. 1006, as defined by Spanish law.

FIFA can't intervene because it lacks jurisdiction, as both Atlètico and Barça are from the same country.

Should he choose to do so, the courts will decide the amount he would have to pay Atlético in compensation for breaking his current contract.

This amount, however, would have to be paid by Barça as the subsidiary liable party, based on the remaining years of his contract and the player's €490M release clause.

The stipulated amount will never reach the actual €490M mark because these clauses are considered abusive by the courts in relation to the clubs' treatment of players.

Via ():
@RamonFuentes74
[md]

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Some banners at the Metropolitano:

“Anywhere, but he has to leave now!”

“Atleti is bigger than your ego, Gil Marín.”

Tilhængerne vil have arbejdsro, lader det til.

DeanCassady
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 415 gange

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

Shit :eek: