Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Daluigi
- Geografisk sted: Galten
- Har takket: 134 gange
- Blevet takket: 1011 gange
Re: Transferrygter
De som mente at salget af Ferran var godt købmandskab - Kan I nu medgive, at det er en knap så heldig situation klubben er bragt i nu?… Det er helt fair at ændre mening
Forumlegende
-
Dumle
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 221 gange
Tænker du salget, så siger jeg stadig ja til godt købmandskab. Han er ikke mere målfarlig som 9er end Raphinha, og ikke bedre som kant end nogen vi har i forvejen. Jeg synes folk glemmer at Ferran ikke er en naturlig ren 9er men faktisk mere end kantspiller der er skolet til at spille centralt.
1 år tilbage af kontrakten og manden ville ikke forlænge, ud og videre. Vi laver 5 mål i sæson premieren, og jeg savnede ham på ingen måde. Ville jeg beholde han hvis han ville forlænge ja det ville jeg måske nok, ville det ændre min holdning til at vi mangler 1 klasse 9er nej. Han scorer 2 mål i sin debut hvilket da er flot, men altså det er fransk ligafodbold som top 4 i Spanien formodentligt alle ville binde hvis paris var der.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 543 gange
- Blevet takket: 1960 gange
Han vil, i hvert fald efter sigende, meget gerne til Barça og spille med Cubarsí.
Ooog Erik Ten Hag vil IKKE lade ham gå. Mon ikke prisen skal op.
-
Ialocin
- Har takket: 164 gange
- Blevet takket: 191 gange
Jeg kommer ikke til at savne ham, og jeg føler, at vi er ret godt dækket ind i front. Raphinha, Gordon, Adeyemi, Hamza, Olmo, Fermin og Yamal kan reelt spille pladsen i front, selvom jeg gerne så, at vi hentede en rigtig 9'er som andre også har efterspurgt. Enten en etableret stjerne som Alvarez eller en type som Luke de Jong, der har sine spidskompetencer i feltet, og kan bringes i spil, når vores flydende angrebsspil ikke fungerer.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2987 gange
- Blevet takket: 1740 gange
David Villa is one of the board members who anomalously blocked the transfer of Julian Alvarez to Barcelona!
[ Via; SPORT ]
Er der nogen der har et bud på hvorfor? Såfremt det passer, naturligvis.
Edit: det er den samlede ledelse, som Villa er en del af, der modsætter sig i enstemmighed.
Senest rettet af Dytrax tors aug 27, 2026 6:22 pm, rettet i alt 1 gang.
-
JayBird10
- Har takket: 151 gange
- Blevet takket: 18 gange
Ialocin skrev: ↑tors aug 27, 2026 6:10 pmJeg kommer ikke til at savne ham, og jeg føler, at vi er ret godt dækket ind i front. Raphinha, Gordon, Adeyemi, Hamza, Olmo, Fermin og Yamal kan reelt spille pladsen i front, selvom jeg gerne så, at vi hentede en rigtig 9'er som andre også har efterspurgt. Enten en etableret stjerne som Alvarez eller en type som Luke de Jong, der har sine spidskompetencer i feltet, og kan bringes i spil, når vores flydende angrebsspil ikke fungerer.
Nu var det jo primært ham selv der vil væk? Og hvis han ikke er tilfreds med sin rolle i klubben, så der vel ikke meget at stille op?
Godt købmandskab vil jeg måske ikke kalde det, men vi fik maksimum ud af det for en reservespiller, som havde et år tilbage af sin kontrakt. Alternativet kunne vi have holdt på ham et år og så set ham gå gratis? Er det bedre synes du?
Og hvad er det for en situation du mener klubben er bragt i? Scorer vi ikke mål, eller hvordan? Vi mangler en ren 9'er ja, men som markedet har artet sig i år, så det tæt på umuligt at købe en 9'er til en fair pris.
Alvarez er ikke tæt på at være €150 m millioner værd, og man gider forhåbentligt ikke købe flere lottokuponer.
Hvis klubben er bragt i en uheldig situation, så det Ferran's skyld og ikke klubbens.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2987 gange
- Blevet takket: 1740 gange
Atlético considers Julián Álvarez’s attitude unacceptable because he has missed this week’s training sessions. Julián has also not responded to messages from some teammates and club staff.
Today, Atlético gave Julián an ultimatum: Either accept a transfer to Arsenal, or publicly apologize through Atlético’s media channels and fully return to the team, accepting all the consequences.
[Miguel Angel Méndez]
-
Madameskrald
- Blevet takket: 284 gange
Fordi han varetager sin rolle i Atl Madrid! Meget mere hokus pokus er der næppe i det!
Jeg syntes, at det er forfriskende, at Atl Madrid sætter foden ned... der er simpelthen for mange forkælede fodboldspillere rundt omkring.. Hallo, I har skrevet en kontrakt, som betyder, at I bliver aflønnet, hvor end håbløst I spiller - det binder sjovt nok!
Senest rettet af Madameskrald tors aug 27, 2026 6:29 pm, rettet i alt 1 gang.
- Siempre Barca
- Geografisk sted: Manchester
- Har takket: 25 gange
- Blevet takket: 48 gange
Jeg synes faktisk, man skal passe på med at konkludere, at salget af Ferran nu har bragt klubben i en dårligere situation.
Ferran Torres bliver ikke savnet. Han havde ganske enkelt ingen udpræget spidskompetence, som vi ikke kan erstatte. Hans målproduktion kan relativt let erstattes af andre typer, som til gengæld har kompetencer, der kan bringe dem i bedre situationer foran mål. Og vi må heller ikke glemme, at Ferrans færdigheder foran mål overordnet set har været ret ringe i hans periode i klubben.
Målt på antal mister vi Lewandowski, Ferran og Rashford, men det bliver erstattet af Adeyemi, Gordon samt to unge og sultne spillere i Hamza og Bisuwu. Det er ikke bare et spørgsmål om at erstatte mål – det handler også om at få flere forskellige værktøjer i offensiven.
Dertil kommer, at signingen af Rodri potentielt frigiver endnu en midtbanespiller til at bidrage mere offensivt i form af Olmo og Fermin.
Så ja, man kan sagtens mene, at salget af Ferran isoleret set var godt købmandskab og samtidig anerkende, hvis situationen efterfølgende har udviklet sig anderledes end forventet. Men jeg synes faktisk, at vi står stærkere i angrebet i dag end 1. juni.
Vi har dygtigere spillere, flere forskellige profiler og flere dimensioner i vores offensive spil. Det er efter min mening langt vigtigere end blot at kigge på, hvem der har scoret hvor mange mål tidligere.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.
-
Dumle
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 221 gange
Jeg venter på at se dør nr 3, for jeg tror både 1 og 2 forbliver lukket.Dytrax skrev: ↑tors aug 27, 2026 6:24 pmAtlético considers Julián Álvarez’s attitude unacceptable because he has missed this week’s training sessions. Julián has also not responded to messages from some teammates and club staff.
Today, Atlético gave Julián an ultimatum: Either accept a transfer to Arsenal, or publicly apologize through Atlético’s media channels and fully return to the team, accepting all the consequences.
[Miguel Angel Méndez]
- Siempre Barca
Jeg forstår godt, at Atlético ikke vil sælge Julián Álvarez. De er et middelmådigt hold uden ham, og deres tiltrækningskraft falder markant, hvis han forsvinder. Helt ærligt: Der er ikke én anden spiller i truppen, som man kan kalde en absolut topklassespiller.
Mister de Álvarez, kan de efter min mening godt glemme alt om at være en reel La Liga-udfordrer – uanset hvor langt de i forvejen er efter Barcelona og Real Madrid.
Og hvad skal de bruge 150 millioner euro på? De kan ikke nødvendigvis tiltrække de største profiler, og så ender de potentielt med at sprede pengene ud på flere halvgode erstatninger. Det kan sagtens være en dårlig forretning set fra et rent sportsligt perspektiv. 150 millioner lyder voldsomt, men penge i sig selv erstatter ikke en spiller af Álvarez' kaliber.
Er han utilfreds? Måske. Men så snart bolden ruller, glemmer både fans og spillerne som regel transfersagaen, og livet fortsætter. Derfor synes jeg heller ikke, at Atlético nødvendigvis skal sælge bare for at undgå uro.
Jeg er personligt ikke søvnløs over Álvarez-transferen. Han ville selvfølgelig være en markant forstærkning, men jeg er faktisk større fortaler for at hente en stærk forsvarsprofil og en stor klods oppe foran. Det ville efter min mening give mere mening for holdets samlede balance.
Mister de Álvarez, kan de efter min mening godt glemme alt om at være en reel La Liga-udfordrer – uanset hvor langt de i forvejen er efter Barcelona og Real Madrid.
Og hvad skal de bruge 150 millioner euro på? De kan ikke nødvendigvis tiltrække de største profiler, og så ender de potentielt med at sprede pengene ud på flere halvgode erstatninger. Det kan sagtens være en dårlig forretning set fra et rent sportsligt perspektiv. 150 millioner lyder voldsomt, men penge i sig selv erstatter ikke en spiller af Álvarez' kaliber.
Er han utilfreds? Måske. Men så snart bolden ruller, glemmer både fans og spillerne som regel transfersagaen, og livet fortsætter. Derfor synes jeg heller ikke, at Atlético nødvendigvis skal sælge bare for at undgå uro.
Jeg er personligt ikke søvnløs over Álvarez-transferen. Han ville selvfølgelig være en markant forstærkning, men jeg er faktisk større fortaler for at hente en stærk forsvarsprofil og en stor klods oppe foran. Det ville efter min mening give mere mening for holdets samlede balance.
- Siempre Barca
For hver dag der går, tror jeg endnu mere på, at vi er færdige på markedet.
Jeg ser ikke Deco som typen, der henter bare for at hente. Han virker økonomisk ansvarlig og ved, at en pose nødder pludselig koster milliarder sidst i vinduet.
Samtidig er de mellem-store klubber blevet økonomisk stærkere og har langt bedre mulighed for at afvise store bud og i stedet vente to-tre vinduer mere, hvis det passer dem. Lukeba er et godt eksempel. Hvis klubben ikke føler sig presset til at sælge, kan man ikke bare smide et stort beløb på bordet og forvente, at de siger ja.
Derfor tror jeg også, at Deco hellere vil vente på den rigtige mulighed end at betale overpris for en spiller, der ikke nødvendigvis er den rette løsning.
Jeg ser ikke Deco som typen, der henter bare for at hente. Han virker økonomisk ansvarlig og ved, at en pose nødder pludselig koster milliarder sidst i vinduet.
Samtidig er de mellem-store klubber blevet økonomisk stærkere og har langt bedre mulighed for at afvise store bud og i stedet vente to-tre vinduer mere, hvis det passer dem. Lukeba er et godt eksempel. Hvis klubben ikke føler sig presset til at sælge, kan man ikke bare smide et stort beløb på bordet og forvente, at de siger ja.
Derfor tror jeg også, at Deco hellere vil vente på den rigtige mulighed end at betale overpris for en spiller, der ikke nødvendigvis er den rette løsning.
-
Piquénbauer
- Har takket: 381 gange
- Blevet takket: 1689 gange
De vil gerne sælge ham… Bare ikke til Barca.Siempre Barca skrev: ↑tors aug 27, 2026 6:32 pmJeg forstår godt, at Atlético ikke vil sælge Julián Álvarez. De er et middelmådigt hold uden ham, og deres tiltrækningskraft falder markant, hvis han forsvinder. Helt ærligt: Der er ikke én anden spiller i truppen, som man kan kalde en absolut topklassespiller.
De opfører sig som det de er - lillebror i spansk bold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1319 gange
- Blevet takket: 1509 gange
De er satme syge i Atletico. Efter at have brugt to måneder på at udstille Alvarez i medierne og vende samtlige fans imod ham, går de ud og siger, hans opførsel er uacceptabelDytrax skrev: ↑tors aug 27, 2026 6:24 pmAtlético considers Julián Álvarez’s attitude unacceptable because he has missed this week’s training sessions. Julián has also not responded to messages from some teammates and club staff.
[Miguel Angel Méndez]
De er syge i bøtten, imø. Det er nu engang sådan, topatleter vil sigte mod det højest mulige niveau. Sådan har det altid været og sådan vil det blive ved at være, uanset, hvor meget de end skaber og ter sig
Der bliver ingen vindere i denne sag. Atletico har allerede tabt så meget og de kommer på ingen måde til at hente noget af det ind igen. Det løb er kørt. Den største taber er selvfølgelig Alvarez, der risikerer varige mén af forløbet
Man har ofte hørt om klubber, der har spoleret atleters karrierer og det her, ser ud til at blive en af dem. Mit gæt er, Atletico kigger ind i et langt retsligt efterspil med Alvarez, medmindre, der bliver fundet en løsning snart
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
PuyolErGud
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 677 gange
- Blevet takket: 917 gange
I opfølgning til alt dette, har der så været nogle rygter om Jesus til Barcelona? Han er ude af Arsenals trup og kunne vel godt være et alternativ.