Lidt ærgerligt. Held og lykke til ham.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Paulinho15
- Har takket: 377 gange
- Blevet takket: 286 gange
Re: Transferrygter
Det må jo betyde der kommer en ny forsvarsspiller ind såHristo skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:30 pmLidt ærgerligt. Held og lykke til ham.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1314 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Enig, det betyder helt klart en ny CB. Tror bare ikke, der er det navn, vi alle håber påPaulinho15 skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:37 pmDet må jo betyde der kommer en ny forsvarsspiller ind såHristo skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:30 pmLidt ærgerligt. Held og lykke til ham.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
EasyBuddhist
@GallineroBlau
FPF BARÇA UPDATE AS OF August 27
Updating the FPF table with 3 new inputs:
1. Sale of Hector Fort for 8M
2. Training Rights for Nico González after his transfer to Newcastle (some sources mention 1.9 and others 2.3M. I'm using 1.9 based on a prudent criterion)
3. Correction of an error in the previous calculation. Thanks to Isaac (
@aPartidoUnico
) and Ricard (
@MisterCruyff14
) for pointing it out because it's interesting and we were calculating it wrong.
The thing is, when we calculate the capital gain from the transfer it's:
Transfer Price - Pending Amortization
And that increases the Salary Mass Limit as it's income. Being under Rule 1:1 it's direct FPF
Up to that point, it was fine. (Ferran case: 50M transfer - 10M pending amortization = 40M)
The thing is, when we were calculating the SALARY MASS SAVINGS, we were ONLY taking into account the salary savings, when in the annual budget, annual amortization is also included as an expense.
That's why we've added one more column and it explains that the savings in the Salary Mass is Salary + Annual Amortization
This, in Ferran's case, makes it match the Remaining Amortization because he only had one year of amortization left
This point is important because it increases available FPF by 10M
With all that explained, current situation:
- FPF available at the start of summer: 65M
- FPF generated during the summer: 120M
- TOTAL FPF AVAILABLE IN SUMMER: 185M
- FPF CONSUMED: 114.5M
- FPF AVAILABLE AS OF August 27: 69.5M
Additional Note: We had gone 9 years without a sponsorship agreement with an airline for the men's team (plus some sections) so I don't know if the deal with Egyptair was included in the budget or not. If it WASN'T, that could mean an increase in the LMS of 4M and, therefore, in the FPF
These figures show that you can afford to sign a defender in a deal of about 40M approx without spending the FPF earmarked for the 9
We'll keep reporting in the coming days, especially if Casadó's departure happens which would add another 25-30M of FPF
Life is different under Rule 1:1
Ab
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Barca80
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 445 gange
Rækker hans niveau kun til Royal Antwerp i den belgiske liga (nr. 10 i tabellen i sidste sæson)? I så fald undrer det mig, at der overhovedet var folk, der ønskede ham som fast mand i en trup, der skal forsvare La Liga‑titlen og konkurrere på allerhøjeste niveau i Champions League. Jeg kan ikke se hvordan det hænger sammen.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Senest rettet af Barca80 tors aug 27, 2026 2:00 pm, rettet i alt 1 gang.
-
Antimadridista
- Har takket: 1988 gange
- Blevet takket: 1297 gange
Allermest er det en taber sag for Alvarez og for Atlético. Jeg har enormt svært ved at tro at alt det her bare går i glemmebogen og ender med et forrygende og forenet Alvarez/Atletico…!Dytrax skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:15 pmAtlético Madrid official statement:
Atlético Madrid’s board members unanimously expressed their full support for the club’s decision not to negotiate the transfer of Julián Álvarez to Barça.
The board members confirmed that they understand Atlético Madrid is open to normal negotiations in the transfer market, but always in an ethical and professional manner, with mutual respect between clubs.
We fully support the position previously announced by the club, which states that Barça did not meet these requirements. Therefore, there have been no negotiations, and there will be no negotiations with Barça regarding the transfer of Julián Álvarez.
Atlético Madrid trusts that our player will understand the decision and focus on working in the best possible way to help the club achieve its objectives, as he has already done during the two seasons in which he has defended our colors.
- Paulinho15
Vi har forsøgt at forklare det. Han var ikke tiltænkt som starter, men som femte CB.Barca80 skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:57 pmRækker hans niveau kun til Royal Antwerp i den belgiske liga? I så fald undrer det mig, at der overhovedet var folk, der ønskede ham som fast mand i en trup, der skal forsvare La Liga‑titlen og konkurrere på allerhøjeste niveau i Champions League. Jeg kan ikke se hvordan det hænger sammen.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Tror ingen havde forventet han ville skifte til en anden topklub og være starter der.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Barca80
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 445 gange
Hvem er "vi" og jeg mindes ikke at der er blevet forklaret noget i den sammenhæng?Paulinho15 skrev: ↑tors aug 27, 2026 2:01 pmVi har forsøgt at forklare det. Han var ikke tiltænkt som starter, men som femte CB.Barca80 skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:57 pmRækker hans niveau kun til Royal Antwerp i den belgiske liga? I så fald undrer det mig, at der overhovedet var folk, der ønskede ham som fast mand i en trup, der skal forsvare La Liga‑titlen og konkurrere på allerhøjeste niveau i Champions League. Jeg kan ikke se hvordan det hænger sammen.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Tror ingen havde forventet han ville skifte til en anden topklub og være starter der.
Vi skal bruge minimum 2 højrebenet CB'er og 2 venstrebenet CB'er.
Højrebenet: Cubarsi og AC
Venstrebenet: Gerard Martin og ??
Vi mangler altså en som kan give hård konkurrence til Gerard Martin. Og Cortes (som blev foreslået) har åbenbart ikke niveauet lige nu.
Kounde og Garcia, som er tiltænkt HB pladsen, er begge højrebenet hvis du tænker på de to som CB'er.
-
PuyolErGud
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 676 gange
- Blevet takket: 906 gange
Det er vel næppe et krav at ser skal være to venstrebenede CB'er. Det kan de færreste mønstre, især hvis det også skal have en hvis kvalitet.
Men ja, der skal gerne en CB ind, da vi ellers står noget udsat.
Men ja, der skal gerne en CB ind, da vi ellers står noget udsat.
- Paulinho15
Jeg har forklaret det flere gange også i et af mine seneste svar til dig. Og der er andre der også har bakket op om Cortes.Barca80 skrev: ↑tors aug 27, 2026 2:11 pmHvem er "vi" og jeg mindes ikke at der er blevet forklaret noget i den sammenhæng?Paulinho15 skrev: ↑tors aug 27, 2026 2:01 pmVi har forsøgt at forklare det. Han var ikke tiltænkt som starter, men som femte CB.Barca80 skrev: ↑tors aug 27, 2026 1:57 pmRækker hans niveau kun til Royal Antwerp i den belgiske liga? I så fald undrer det mig, at der overhovedet var folk, der ønskede ham som fast mand i en trup, der skal forsvare La Liga‑titlen og konkurrere på allerhøjeste niveau i Champions League. Jeg kan ikke se hvordan det hænger sammen.FCBarcelonaChr skrev: ↑tors aug 27, 2026 12:36 pmAlt det bedste til Cortes. Fint skifte umiddelbart og man har buy back.
Vi skal bruge minimum 2 højrebenet CB'er og 2 venstrebenet CB'er.
Højrebenet: Cubarsi og AC
Venstrebenet: Gerard Martin og ??
Vi mangler altså en som kan give hård konkurrence til Gerard Martin. Og Cortes (som blev foreslået) har åbenbart ikke niveauet lige nu.
Kounde og Garcia, som er tiltænkt HB pladsen, er begge højrebenet hvis du tænker på de to som CB'er.
Vi behøver ikke to venstrebende CB’s, selvom det ville være dejligt.
Vi har Kounde og Eric også til CB, men nu hvor Cortes ikke bliver, så kunne det være godt med en forstærkning.
Antalsmæssigt mangler vi ikke nogle lige nu.
HB: Eric, Xavi Espart
CB: Cubarsi, AC, Martin, Kounde.
VB: Cancelo, Balde.
Cortes havde været femte CB. I princippet mangler vi ikke forsvarsspillere, men det vil være fint med en ny tilgang, nu hvor Cortes smutter.
Som Puyol skriver kan vi ikke forvente en ny venstrebenet CB, men det vil da være dejligt.
-
EasyBuddhist
Det er rigtig godt for Cortes, han kommer videre. Hans talent er fint, men han behøver spilletid for at udvikle sig. Hvis en ny CB kommer ind pga hans afgang, bliver det én, der kan tage hans plads i truppen, ikke en starter
Barca har i øvrigt nogle meget store talenter på B holdet, der snart vil gøre sig gældende. Gariba, Kourouma, Mayans og Onstein er alle i alderen 17-19 år og det er alle større talenter end Cortes imø. Cortes er 21 et halvt og er længere i sin modning end de andre, derfor var han et realistisk alternativ til at dække truppen af på LCB positionen
Men, vi må forvente, der kommer et eller andet ind nu, hvor han er sendt videre. Jeg tror dog ikke på noget stort navn og med stort, mener jeg, ikke Lukeba eller i den kategori. Ikke på baggrund af at Cortes er væk. Så skal det være en af de mere etablerede forsvarspillere, der skifter og det bliver mere og mere usandsynligt, jo tættere vinduet nærmer sig lukketid
Barca har i øvrigt nogle meget store talenter på B holdet, der snart vil gøre sig gældende. Gariba, Kourouma, Mayans og Onstein er alle i alderen 17-19 år og det er alle større talenter end Cortes imø. Cortes er 21 et halvt og er længere i sin modning end de andre, derfor var han et realistisk alternativ til at dække truppen af på LCB positionen
Men, vi må forvente, der kommer et eller andet ind nu, hvor han er sendt videre. Jeg tror dog ikke på noget stort navn og med stort, mener jeg, ikke Lukeba eller i den kategori. Ikke på baggrund af at Cortes er væk. Så skal det være en af de mere etablerede forsvarspillere, der skifter og det bliver mere og mere usandsynligt, jo tættere vinduet nærmer sig lukketid
-
Hristo
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 529 gange
Efter Lukeba blev nævnt i går læste jeg lidt op på ham. Ham byttede jeg virkelig gerne for Kounde eftersom han passer perfekt til Flick-ball centralt og er venstrebenet og vi har Eric/Xabi til hb. Det kunne jeg godt drømme om for jeg synes ikke Kounde er en ørn centralt. Men it takes two to tango, som man siger. Og i dette tilfælde mindst tre.EasyBuddhist skrev: ↑tors aug 27, 2026 3:44 pmDet er rigtig godt for Cortes, han kommer videre. Hans talent er fint, men han behøver spilletid for at udvikle sig. Hvis en ny CB kommer ind pga hans afgang, bliver det én, der kan tage hans plads i truppen, ikke en starter
- Norbit
- Har takket: 233 gange
- Blevet takket: 629 gange
Tror ikke at Kounde forlader os. Jeg ser hellere at vi beholder Kounde og samtidigt henter Lukeba. Midlerne bør være der. Der er lidt stille på rygtebørsen disse dage.Hristo skrev: ↑tors aug 27, 2026 4:09 pmEfter Lukeba blev nævnt i går læste jeg lidt op på ham. Ham byttede jeg virkelig gerne for Kounde eftersom han passer perfekt til Flick-ball centralt og er venstrebenet og vi har Eric/Xabi til hb. Det kunne jeg godt drømme om for jeg synes ikke Kounde er en ørn centralt. Men it takes two to tango, som man siger. Og i dette tilfælde mindst tre.EasyBuddhist skrev: ↑tors aug 27, 2026 3:44 pmDet er rigtig godt for Cortes, han kommer videre. Hans talent er fint, men han behøver spilletid for at udvikle sig. Hvis en ny CB kommer ind pga hans afgang, bliver det én, der kan tage hans plads i truppen, ikke en starter
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2981 gange
- Blevet takket: 1738 gange
Neither Castello Lukeba nor Gonçalo Inácio will be joining Barcelona this window. The club has turned its attention to a lesser-known CB target instead.
Via: Matteo Moretto
Rygtet siger at der er tale om
Ruuj Nistajd from FC Twente
-
EasyBuddhist
Rygtet siger stadigvæk, Bright Arrey-Mbi...