Paulinho15 skrev: ↑ons aug 26, 2026 12:02 am
Dytrax skrev: ↑tirs aug 25, 2026 11:51 pm
If Barça are unable to sign Julián now, they will try again in January.
They are very convinced about making this move and are willing to wait for him until the winter transfer window.
At Barça, they are already working on the financial plan they will need to register Julián in January.
[Catalunya Ràdio]
Atlético må være bange for os siden de ikke vil sælge til os. En sand mester er ikke bange for konkurrence. En sand mester tager kampen op vel vidende det vil gøre dem bedre. Atleti har ikke noget at klage over. De vil blive rigeligt kompenseret for Alvarez ved et salg til os. Penge de selv kan bruge på at forstærke dem. Jeg har haft sympati med Atleti i mange år, men deres håndtering af Alvarez-sagen her er helt væk.
Hvis en spiller vil skifte væk, så bør en klub ikke holde på ham, hvis en anden klub ef klar til at matche hans værdi. Det har Barca været villig til ved at starte med at byde 100. Herfra kan man godt forhandle sig til hans værdi. Og det er bestemt ikke tæt på de 500 mio som Atletico kræver, højst 150.
Hvis en spiller vil skifte til konkurrenten, så suck it up. Vi har solgt spillere til andre spanske klubber og konkurrenter i CL. Hvis logikken er, at man aldrig vil sælge til en konkurrerende klub, så vil man aldrig kunne sælge sine bedste spillere, ergo bliver de fastholdt på trods af at nogen vil matche deres værdi. Det holder ikke i min bog.
Men det her er bare min holdning. Alvarez har lavet en kontrakt, så han hænger på den selv, når nu ledelsen i Atlético ser verden på en anden måde.
Så herfra er det ret simpelt. Hvis han vil til Barca må han sige det direkte i interviews og blive ved med at sige det. Det vil betyde at klubbens tilhængere vil ønske ham hen hvor peberet gror inklusiv Barcelona. Og at han bliver en meget stor og dyr sten i skoen for Atlético. Og det vil nok også gøre hans privatliv og muligvis også livet blandt holdkammeraterne relativt ufedt. Ift fans snakker vi sikkert chikane og den slags, som både kan være tilråb og piften, men også værre ting.
Spørgsmålet er om han ef klar til at tage den det næste halve år med den usikkerhed inkluderet som det vil føre med sig, når han bevæger sig i det offentlige rum.
Jeg tror ikke Atletico sælger ham til os uden noget a la ovenstående.