Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Dytrax skrev:
man aug 24, 2026 10:32 am
The Julián Álvarez topic is more alive than ever.

FC Barcelona will present a second offer and this time it will come close to 150M€ including variables.

Barça is back on the attack. The deal is still very much alive.

[ Via; InfoSport ]
Jeg er i tvivl om kilden, tag det derfor med et gran salt, et par dråber citron og Richard Ragnvalds samlede diskografi.
Hvorfor i alverden er man besat af manden? Og så til 150 mio.?! Stop nu seriøst. Vi har lige scoret fem mål på udebane uden en 9'er. Intet tyder på at vi kommer til at løbe tør for mål i løbet af sæsonen, tværtimod.

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Vi lukkede heller ikke mål ind så hvorfor skal vi have nogen til forsvaret ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 24, 2026 11:05 am
Vi lukkede heller ikke mål ind så hvorfor skal vi have nogen til forsvaret ;-)
Fordi vores forsvar bliver typisk udstillet i de afgørende kampe mod de store hold. Vi kan sagtens score 2–3 mål mod Bayern, PSG, Arsenal, City osv., men hvis vi samtidig lukker 3–4 mål ind, så er det jo fuldstændig ligegyldigt.

Den diskussion har vi haft før: du mener, at forsvaret automatisk bliver bedre med nye wings og måske Rodri, og jeg kan godt følge tanken et stykke hen ad vejen. Men jeg mener til gengæld, at de store hold før eller siden spiller sig ud af presset flere gange i løbet af en kamp, uanset hvordan vi presser. De bryder igennem både i åbent spil og i kontrasituationer, og i de øjeblikke er det bagkæden, der bliver afgørende.

Hvis argumentet er, at selv en Baresi eller Maldini ikke ville gøre en forskel, så må man jo også være åben for at sælge Cubarsí, Gerard Martin og Koundé og bare spille med B‑spillere. Hvis ikke du vil sælge det nuværende forsvar, så viser det jo netop, at hvem der spiller i forsvaret har betydning — og fordi det har en betydning, så er det præcis derfor jeg siger, at det skal forbedres.

Men jeg tror både du og jeg har luftet vores tanker omkring det her emne flere gange, og vi ender med at køre i ring.

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Pointen var bare at det var elche vi spillede mod... Det er ikke en kamp vi kan bruge til det store i forhold til hvordan truppen skal sættes sammen. Det kan man i det hele taget ikke når det handler om enkle kampe. For hvis det var tilfældet så kunne jeg med rette også pege mod PSG, atl og Chelsea i sidste sæson og sige at da vi kun scorede et mål i de tre kampe så det er tydeligvis offensiven som skal forstærkes. Kan du se hvad jeg mener?

Men ja jeg ved udemærket hvor du står og jeg har også på fornemmelsen at vi alle kommer til at høre en del om defensiven i løbet af sæsonen.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Atlético Madrid are trying to finalize Álvarez’s move to Arsenal for €150 million.

[Diario Sport]

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Since early this morning, Gil Marín will meet with his advisers and all of Atlético’s officials to assess the situation and see whether he will finally give in and begin negotiations with Barcelona.

Julián remains clear that he only wants to join Barcelona. He told Arsenal this last week and insisted on it.
Barcelona are ready to face this process and revive what, until now, was considered a dead end.
Intense and very difficult days lie ahead.

Via: JijantesFC
Det er lige før man kan høre Limahl i baggrunden...

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg stoler ikke på noget fra Romero. Han er sgu for fjollet.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 24, 2026 11:35 am
Pointen var bare at det var elche vi spillede mod... Det er ikke en kamp vi kan bruge til det store i forhold til hvordan truppen skal sættes sammen. Det kan man i det hele taget ikke når det handler om enkle kampe. For hvis det var tilfældet så kunne jeg med rette også pege mod PSG, atl og Chelsea i sidste sæson og sige at da vi kun scorede et mål i de tre kampe så det er tydeligvis offensiven som skal forstærkes. Kan du se hvad jeg mener?

Men ja jeg ved udemærket hvor du står og jeg har også på fornemmelsen at vi alle kommer til at høre en del om defensiven i løbet af sæsonen.
Når man kigger på de seneste afgørende kampe i fx Champions League, er mønstret det samme nærmest hver gang: vi kan sagtens score, men vi kan ikke holde modstanderne fra at score endnu mere.

Mod PSG scorer vi ét mål og lukker to ind, hvilket viser at vores forsvar var svagere end vores angreb i den kamp.

Mod Club Brugge ender vi 3‑3, et perfekt eksempel på at vi er ligeså dygtige til at score som til at lukke mål ind i en afgørende kamp.

I Copa del Rey mod Atlético Madrid lukker vi fire mål ind i den første kamp og vinder med tre i den næste, men samlet taber vi 4‑3. Her kostede vores forsvar os fatalt.

Går vi en sæson tilbage, ser vi det samme mønster: vi taber 7‑6 til Inter over to kampe.

Selv mod Dortmund, hvor vi går videre, vinder vi 5‑3 samlet — igen alt for mange mål imod, som kunne have været undgået.

Min pointe er, at der er alt for mange afgørende kampe hvor det føles som en duel mellem vores elendige forsvar og vores suveræne angreb. Balancen er skæv, og det er den skævhed der koster os i de største kampe. Hvis vi ikke får styr på bagkæden, bliver vi ved med at være et hold der kan score tre mål og alligevel tabe.

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Barca80 skrev:
man aug 24, 2026 11:52 am
Piquénbauer skrev:

Når man kigger på de seneste afgørende kampe i fx Champions League, er mønstret det samme nærmest hver gang: vi kan sagtens score, men vi kan ikke holde modstanderne fra at score endnu mere.

Mod PSG scorer vi ét mål og lukker to ind, hvilket viser at vores forsvar var svagere end vores angreb i den kamp.

Mod Club Brugge ender vi 3‑3, et perfekt eksempel på at vi er ligeså dygtige til at score som til at lukke mål ind i en afgørende kamp.

I Copa del Rey mod Atlético Madrid lukker vi fire mål ind i den første kamp og vinder med tre i den næste, men samlet taber vi 4‑3. Her kostede vores forsvar os fatalt.

Går vi en sæson tilbage, ser vi det samme mønster: vi taber 7‑6 til Inter over to kampe.

Selv mod Dortmund, hvor vi går videre, vinder vi 5‑3 samlet — igen alt for mange mål imod, som kunne have været undgået.

Min pointe er, at der er alt for mange afgørende kampe hvor det føles som en duel mellem vores elendige forsvar og vores suveræne angreb. Balancen er skæv, og det er den skævhed der koster os i de største kampe. Hvis vi ikke får styr på bagkæden, bliver vi ved med at være et hold der kan score tre mål og alligevel tabe.
Eller også var vores angreb ikke godt nok... Du kan jo vende og dreje det her som du vil. Jeg kan også tage nogle kampe frem hvor vi slog real og sige at vores forsvar er godt nok.

Min pointe er at det ikke er kun er de individuelle spillere men hele systemet/taktikken. Selvfølgelig skal vi have gode spillere (og det har vi) men i flere af nævnte kampe var det taktikken som fejlede fremfor det "elendige forsvar".

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
man aug 24, 2026 11:58 am
Barca80 skrev:
man aug 24, 2026 11:52 am
Piquénbauer skrev:

Eller også var vores angreb ikke godt nok... Du kan jo vende og dreje det her som du vil. Jeg kan også tage nogle kampe frem hvor vi slog real og sige at vores forsvar er godt nok.

Min pointe er at det ikke er kun er de individuelle spillere men hele systemet/taktikken. Selvfølgelig skal vi have gode spillere (og det har vi) men i flere af nævnte kampe var det taktikken som fejlede fremfor det "elendige forsvar".
Ok. Vi ser anderledes på det.

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Ok drømmer jeg eller er der seriøst rygter om at city vil hente de jong?! Kom nu for fanden - gør det city. Gør det!

Phoenix
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 49 gange

Indlæg af Phoenix »

Er jeg den eneste der også tænker at jagten på Avarez, er blevet et spørgsmål om en magtdemostration for at vise at vi kan. Både i forhold til at lokke spillere til og økonomisk?

Eller er han virkelig en angrebstjerne på absolut øverste hylde?

Personligt så jeg gerne at man fandt en ægte 9'er. Men det har vi måske snart i Abdelkarim. Hvem ved.
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

Phoenix
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 49 gange

Indlæg af Phoenix »

Piquénbauer skrev:
man aug 24, 2026 1:15 pm
Ok drømmer jeg eller er der seriøst rygter om at city vil hente de jong?! Kom nu for fanden - gør det city. Gør det!
Det ville være den perfekte sløjfe på dette vindue :glad:
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Phoenix skrev:
man aug 24, 2026 1:19 pm
Piquénbauer skrev:
Så vidt jeg forstår bliver det tidligst i januar vinduet, da de Jong ikke vil bestå lægetests som det ser ud lige nu, men det ville sku være godt for alle parter hvis han kom videre.

Hristo
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 534 gange

Indlæg af Hristo »

Dumle skrev:
man aug 24, 2026 1:46 pm
Phoenix skrev:
man aug 24, 2026 1:19 pm
Piquénbauer skrev:
Så vidt jeg forstår bliver det tidligst i januar vinduet, da de Jong ikke vil bestå lægetests som det ser ud lige nu, men det ville sku være godt for alle parter hvis han kom videre.
Kunne være løsningen alle vinder på. Kunne godt se ham løfte sit spil i nye omgivelser.

Besvar