Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1314 gange
Blevet takket: 1501 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
søn aug 23, 2026 5:33 pm
DrGink skrev:
søn aug 23, 2026 4:51 pm
Hristo skrev:
fre aug 21, 2026 8:28 am
Piquénbauer skrev:
fre aug 21, 2026 8:17 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 21, 2026 7:47 am
Piquénbauer skrev:
tors aug 20, 2026 6:06 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 20, 2026 5:41 pm
Piquénbauer skrev:
tors aug 20, 2026 5:15 pm
Rygter om at man u er interesseret i balde. Personligt ville jeg sælge ham… Jeg synes han er gået i stå og ofte finder jeg ham virkelig frustrerende at se spille. Vi har ham den unge som har spillet en del i preseason og cancelo. Smid salinas fra Racing oveni og så er vi fint med på backen.
Problemet med Balde er, han har nogle helt unikke spidskompetencer i moderne fodbold. Det vil gøre ondt at sælge ham, da han også er akademi spiller. Jeg vil give ham en sidste sæson til at genfinde sit niveau og lægge på, inden jeg ville overveje et salg. Pesquer er også tættere på at kunne agere backup til den tid
Hvilke tænker du på? Fart? Jeg synes han er ret begrænset offensivt og til tider doven defensivt. Jeg kunne leve med det hvis han lige var kommet op i truppen men med den tid han har spillet førsteholdsbold så synes jeg ikke udviklingen har været der.
Udviklingen har ikke været der de sidste par år, det kan vi godt blive enige om. Men når man skal møde store hold i ligaen og specielt i CL, så er Balde den eneste back i truppen, jeg ville stole på. Han er en ren cheatcode i at spille igennem presset i første fase og han er den eneste, der har et top niveau i 1v1 defensivt
Vi er som sådan ikke uenige. Balde kan de ting på en god dag. Imo er der bare ikke ret mange gode dage…
Jeg er ærgerlig over, han stort set ikke har rykket sig siden den periode, han kom på landsholdet. Det burde være lige til. Jeg ved ikke, om det kun er skader eller også noget mentalt, herunder hans fodboldintelligens, men han skal tage næste skridt snart. For mig er det især hans beslutningstagen, som skal løftes. For sker det, vil han virkelig blive god, som i rigtig god. Han er jo allerede god, når det kører for ham. Jeg vil gerne give ham den mulighed en sæson mere, selvom det efterhånden ser lidt svært ud.
Jeg synes ellers det virkede til vi havde en nogenlunde konsensus i fredags. Wow, det er stukket af siden da. :grin:
Jeg undrer mig også over udviklingen i debatten. Easy og chr råber af hinanden og generelt føles det lige pludselig meget enten eller på tværs af debattører. Håber debatten finder tilbage til et lidt mindre eksplosivt leje.
Jeg har på intet tidspunkt råbt af nogen. Jeg har givet min mening til kende, uden omsvøb. Mange har derimod fundet lejlighed til at gøre nar af den mening
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Har takket: 1988 gange
Blevet takket: 1297 gange

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 23, 2026 5:37 pm
Hristo skrev:
DrGink skrev:
Hristo skrev:
Piquénbauer skrev:
EasyBuddhist skrev:
Piquénbauer skrev:
EasyBuddhist skrev:
tors aug 20, 2026 5:41 pm

Problemet med Balde er, han har nogle helt unikke spidskompetencer i moderne fodbold. Det vil gøre ondt at sælge ham, da han også er akademi spiller. Jeg vil give ham en sidste sæson til at genfinde sit niveau og lægge på, inden jeg ville overveje et salg. Pesquer er også tættere på at kunne agere backup til den tid
Hvilke tænker du på? Fart? Jeg synes han er ret begrænset offensivt og til tider doven defensivt. Jeg kunne leve med det hvis han lige var kommet op i truppen men med den tid han har spillet førsteholdsbold så synes jeg ikke udviklingen har været der.
Udviklingen har ikke været der de sidste par år, det kan vi godt blive enige om. Men når man skal møde store hold i ligaen og specielt i CL, så er Balde den eneste back i truppen, jeg ville stole på. Han er en ren cheatcode i at spille igennem presset i første fase og han er den eneste, der har et top niveau i 1v1 defensivt
Vi er som sådan ikke uenige. Balde kan de ting på en god dag. Imo er der bare ikke ret mange gode dage…
Jeg er ærgerlig over, han stort set ikke har rykket sig siden den periode, han kom på landsholdet. Det burde være lige til. Jeg ved ikke, om det kun er skader eller også noget mentalt, herunder hans fodboldintelligens, men han skal tage næste skridt snart. For mig er det især hans beslutningstagen, som skal løftes. For sker det, vil han virkelig blive god, som i rigtig god. Han er jo allerede god, når det kører for ham. Jeg vil gerne give ham den mulighed en sæson mere, selvom det efterhånden ser lidt svært ud.
Jeg synes ellers det virkede til vi havde en nogenlunde konsensus i fredags. Wow, det er stukket af siden da. :grin:
Jeg undrer mig også over udviklingen i debatten. Easy og chr råber af hinanden og generelt føles det lige pludselig meget enten eller på tværs af debattører. Håber debatten finder tilbage til et lidt mindre eksplosivt leje.
Jeg har på intet tidspunkt råbt af nogen. Jeg har givet min mening til kende, uden omsvøb. Mange har derimod fundet lejlighed til at gøre nar af den mening
Ej come on!!! Tror nu nok du har været rigtig godt med på den front også!

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/prem ... -tottenham

Så ligger det heller ikke Marmoush kunne være alternativet i angrebet. Det bliver en spændende sidste uge af transfer vinduet.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2981 gange
Blevet takket: 1738 gange

Indlæg af Dytrax »

Med hensyn til Balde tænker jeg at det er vigtigt at dele debatten op i potentiale og det, der rent faktisk sker lige nu. Han har potentialet og har allerede vist flere gange, at når sol og måne står rigtigt, leverer han.
Hvilket bringer mig til den anden del af debatten: i lang tid har det ikke været prangende og det er dét, mere end noget andet, tror jeg, der er årsagen til at Flick har meldt så firkantet ud.

Jeg vil helst at han bliver i klubben, men vil ikke miste søvn, hvis han sælges. Dertil har det været for svingende og så er vi tilbage ved sol, måne og stjerner.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2026 5:41 pm
EasyBuddhist skrev:
søn aug 23, 2026 5:37 pm
Hristo skrev:
DrGink skrev:
Hristo skrev:
Piquénbauer skrev:
EasyBuddhist skrev:
Piquénbauer skrev:

Ej come on!!! Tror nu nok du har været rigtig godt med på den front også!
Min debat er som regel seriøs, jeg siger, hvad jeg mener også her omkring Balde. Jeg mener utvetydigt, det er et dårligt valg af klubben og jeg vil se kvalitet i forhold til, hvem der kommer ind på denne baggrund. Ellers begynder kritikken for alvor at brede sig og det kan være begyndelsen til enden for Flick, som er en meget princip fast mand. Barca er Barca og der skal meget lidt til at skabe en dårlig stemning, der smitter af på truppen, fansene, medierne og resultaterne

Det er en rigtig, rigtig dårlig måde at starte den nye sæson ud på og det er måske det, jeg er allermest skuffet over. Det virker komplet amatør agtigt at tage den her når sæsonen er i gang. Det er en beslutning, der skulle være taget efter sidste sæson, hvis overhovedet

Jeg har været ret imponeret over, hvordan Deco har grebet tingene an indtil videre, men spørgsmålet omkring en ny 9'er har været elendig håndteret og nu er man så i færd med at svække forsvaret markant og sæsonen starter om tre en halv time. Som jeg ser det, er det primært Flicks ansvar, da det ham, der udpeget de enkelte transferemner
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
søn aug 23, 2026 5:50 pm
Med hensyn til Balde tænker jeg at det er vigtigt at dele debatten op i potentiale og det, der rent faktisk sker lige nu. Han har potentialet og har allerede vist flere gange, at når sol og måne står rigtigt, leverer han.
Hvilket bringer mig til den anden del af debatten: i lang tid har det ikke været prangende og det er dét, mere end noget andet, tror jeg, der er årsagen til at Flick har meldt så firkantet ud.

Jeg vil helst at han bliver i klubben, men vil ikke miste søvn, hvis han sælges. Dertil har det været for svingende og så er vi tilbage ved sol, måne og stjerner.
Balde spillede fremragende under Flick indtil skaden i første sæson. Siden da, har han været ude med skader on and off. Rygproblemer, muskelskader og lyskebrok.

Antimadridista

Tror efterhånden folk har ytret deres mening om det her. Lad os se hvad der sker med gutten….

I øvrigt har Balde fået spilletid i knap 80% af alle Barcas kampe de sidste 2 sæsoner. 89 af 114. Været ude 5-6 uger pr sæson (ifølge flashscore)

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Det er meget interessant, at der ikke er nogen, som har været i stand til at nævne kvalificerede afløsere til Balde.
O’Reilley og Hall er udemærkede spillere, men det er mere Cucu niveau end Hakimi aktuelt, og de 1) er ikke til salg, og 2) bliver minimum lige så dyre som Balde kan sælges for aktuelt.

Hvis man nu havde et supertalant lignet op, så…
Cancelo er enormt sårbar overfor fart.
Overvej lige Diomande overfor Cancelo. Og Martin har fået berettiget kritik gennem lange perioder som venstre back, nu bliver han simpelthen nævnt, som alternativer til venstre back igen.

Det er svært at tage seriøst. Vi vil få det svært uden Balde, men selvfølgelig også med ham i ‘Udinese kamp versionen’. Men jeg forstår bare ikke, at man ikke får ham løftet fremfor at opgive så stort et talent (såfremt det er tilfældet).

Balde med Cucurella mentalitet - det ville være vildt:

Ps. AM - du bekræfter vel fint, at både Cucurella og Dembele først sent fandt et stabilt topniveau. At man kan være uenig heri, har jeg svært ved at forstå. Hvis det er en faktor, at Dembele var meget skadet, så er det vel ditto for Balde?

Antimadridista

Madameskrald skrev:
søn aug 23, 2026 6:55 pm
Det er meget interessant, at der ikke er nogen, som har været i stand til at nævne kvalificerede afløsere til Balde.
O’Reilley og Hall er udemærkede spillere, men det er mere Cucu niveau end Hakimi aktuelt, og de 1) er ikke til salg, og 2) bliver minimum lige så dyre som Balde kan sælges for aktuelt.

Hvis man nu havde et supertalant lignet op, så…
Cancelo er enormt sårbar overfor fart.
Overvej lige Diomande overfor Cancelo. Og Martin har fået berettiget kritik gennem lange perioder som venstre back, nu bliver han simpelthen nævnt, som alternativer til venstre back igen.

Det er svært at tage seriøst. Vi vil få det svært uden Balde, men selvfølgelig også med ham i ‘Udinese kamp versionen’. Men jeg forstår bare ikke, at man ikke får ham løftet fremfor at opgive så stort et talent (såfremt det er tilfældet).

Balde med Cucurella mentalitet - det ville være vildt:

Ps. AM - du bekræfter vel fint, at både Cucurella og Dembele først sent fandt et stabilt topniveau. At man kan være uenig heri, har jeg svært ved at forstå. Hvis det er en faktor, at Dembele var meget skadet, så er det vel ditto for Balde?
Ok, der er virkelig meget her..!!

1 hvorfor kan man ikke mene Balde ikke har slået igennem, uden partout at skulle nævne en perfekt afløser!? Det svarer lidt til at man burde kunne finde en perfekt DM efter Busquets, fordi man havde brug for det..!

“Får ham løftet”?? Altså hvem taler du til her? Det er vel ikke op til fans at bære spillere!? Og jeg tænker klubben som sådan har gjort det normale ift at fremme ens spillere! Jeg tænker ikke klubben med overlæg forsøger at devaluere deres egne spillere…det ville da være helt væk!

Måske Balde faktisk selv har et ansvar for at præstere. Han har i hvert fald fået masser af kampe.

Jeg bekræfter at Cucu relativt sent er blevet en topspiller, men imo har han løftet sig kontinuerligt dertil over en årrække og ikke stået delvist stille som Balde.

Dembeles skadesfrekvens kan du jo aldrig sammenligne med Baldes! Der er jo et ocean til forskel på mængden og til dels alvoren af de skader de 2 har haft.

Edit: Men jeg tror det helt springende punkt i gennem hele denne disk er, at specielt Easy ser et kæmpe lys i Balde, som en del andre ikke kan se proportionerne i.

Aller helst så jeg gerne Balde blive og potentielt forlænge, men jeg ser bare ikke det samme store tab ved et salg. Og hvis han vitterligt VIL væk, og ikke vil tage kampen med Cancelo, så synes jeg bare ikke der er så meget at tale om…
Senest rettet af Antimadridista søn aug 23, 2026 7:46 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Lige nu har vi erstattet Rashford med en dyr Gordon, erstattet Bardghji med Adeyemi og hentet Rodri til en i forvejen overfyldt midtbane, uden at han reelt erstatter nogen. Men vi har hverken erstattet Lewandowski og Ferran i angrebet eller Araujo i forsvaret, og det er dér de største huller står åbne.

Hvis man formår at hente en angriber som Tresoldi og en centerback som Lukeba inden vinduet lukker, så stiger karakteren direkte fra 3/10 til 8/10.

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Det er naturligvis en udfordring, at man ved afgang af Balde efterlader et kæmpe hul i truppen. Giver det ikke sig selv?

Cucurella - løbende progression, så har du ikke fulgt hans Chelsea tid, som Siempre også var inde på. Han var monster udskældt i lang tid i Chelsea.

Skader store som små giver afbræk i kontinuitet og udvikling. Uanset om man hedder Dembele eller Balde. Det er først efter Dembele har fundet kontinuitet og blevet ældre, at han præsterer kontinuerligt. Rygterne indikerer, at der var en del gode grunde til, at Dembele ikke brændte banen af i Barca kontinuerligt - en del peger mod mental modning har hjulpet ham!

Og ja Balde har naturligvis et ansvar, men fodboldspillere er mennesker ligesom alle andre, enddog unge mennesker, der lever under et ret stort krydspres. Nogle skal hjælpes lidt mere i den rigtige retning og have lidt mere tid - fuldstændigt som i den virkelige verden i øvrigt.
Når man har investeret så mange ressourcer i en spiller, så er det naturligvis oplagt, at man søger dybt for at maksimere udbyttet.
Har Balde fået tilstrækkeligt lang snor - det syntes jeg
Ikke. Og det virker i hvert fald helt trippet at lade ham sælge, uden en oplagt aftager.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg forstår slet ikke, folk herinde bliver ved med at nævne Cucurella og Grimaldo. Barca havde muligheden for at hente Cucurella, de sagde NEJ og lod ham tage til Real. Det burde fortælle jer alt om, hvad Flick mener om ham. Han har aldrig været en mulighed

Grimaldo? Han skiftede på en fri transfer for anden gang inden for tre år. Barca har aldrig ville have nogen af dem tilbage. Drop det

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Easy du nævner gentangende gange "at du ikke har set så massiv kritik af klubben siden Flick blev ansat", hvor ser du den kritik?

Flick gør lige netop det der er det rigtige, det gør F.. ONDT ikke at se Balde slå til, men manden har balls til at smide ham ud af truppen hvis han ikke kæmper og vil holdet det bedste. Så er navnet fuldkommen ligemeget.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 377 gange
Blevet takket: 286 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Norbit skrev:
søn aug 23, 2026 8:28 pm
Easy du nævner gentangende gange "at du ikke har set så massiv kritik af klubben siden Flick blev ansat", hvor ser du den kritik?

Flick gør lige netop det der er det rigtige, det gør F.. ONDT ikke at se Balde slå til, men manden har balls til at smide ham ud af truppen hvis han ikke kæmper og vil holdet det bedste. Så er navnet fuldkommen ligemeget.
Jeg er ikke som sådan interesseret i at blande mig i debatten, men Luis De La Fuente kunne godt bruge Cucurella og Grimaldo på det spanske landsholds fremfor Balde, og det kan jeg sådan set godt forstå i øjeblikket.

Jeg er vild med Balde, og jeg håber, at han bliver. Der er stadig meget udviklingspotentiale i ham. Mit indtryk er ikke, at han vil væk og Fabrizio siger også, at han helst vil blive og tage kampen op.

Han er altså kun 22 år! Vi kan ikke forvente, at alle er verdensstjerner i så ung en alder. Han har ikke haft det nemt i de seneste år, men forhåbentlig kan han tage kampen op og genfinde sit niveau.

Cucurella og Grimaldo ville begge have været store gevinster på vores hold. Jeg havde gerne set vi havde hentet en af dem og samtidig beholdt Balde. Jeg håber, at de får succes i deres respektive Madrid-klubber.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
søn aug 23, 2026 8:28 pm

Balde ikke slår til? Folk lever i deres egen illusion

Måske du skulle vælge, hvem du følger. Eller, måske du allerede har gjort det. Jeg har cuttet alle, der snakker lort. Jeg gider det ikke. Jeg følger kun seriøse kontoer, der ved, hvad de snakker om og som holder af klubben og dens værdier. Jeg er hurtig til at blokere for indhold, der ikke har kvalitet

Besvar