Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Siempre Barca
Geografisk sted: Manchester
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 48 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Siempre Barca »

Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2026 1:42 pm
EasyBuddhist skrev:
søn aug 23, 2026 1:01 pm
Flick ligger i den grad hovedet på blokken. Det her kan blive meget, meget grimt
Man skulle lidt tro at han ville sælge Yamal til PSG…
Balde er ikke uundværlig. Det er bredden og kvaliteten på backpositionerne, der er det egentlige problem.

Antalsmæssigt kan man sagtens argumentere for, at vi har nok spillere til positionerne. Problemet er bare, at vi ikke har de rigtige profiler. Martin på venstre back er et overstået kapitel. Koundé bliver aldrig en naturlig Barça-back, selvom man af nødvendighed har accepteret løsningen over en længere periode. Eric García er bedre, men han er stadig ikke involveret nok offensivt og giver ikke den nødvendige dybde, som kan frigøre vores kanter til både at gå ind i banen og true i bredden.

Cancelo er reelt den eneste naturlige backprofil i truppen. Og det er dér, bekymringen bør ligge.

Samtidig synes jeg, man skal kunne få det bedste ud af Balde. Hans markedsværdi er formentlig tæt på sit laveste, og en potentiel erstatning vil både være dyr og sandsynligvis ikke være bedre nok til, at det giver mening at skifte ham ud nu.

Der må være en vej frem med Balde. Han har stadig nogle egenskaber, som er svære og dyre at erstatte: fart, dybde og evnen til at strække banen.

Hvis man sælger Balde, skal man ikke bare finde en spiller, der kan spille venstre back. Man skal finde en profil, der faktisk løser de problemer, vi har med bredden og balancen på backpositionerne. Og det bliver både svært og dyrt.

Jeg håber dette er mere end signal til at Balde skal samle sine kugler og knokle for sin sag end at et reelt salg er rundt om hjørnet.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.

Brugeravatar
Siempre Barca

Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2026 12:38 pm
Siempre Barca skrev:
søn aug 23, 2026 12:36 am
Cucurella har efter min vurdering ikke haft en progressiv udvikling i hele sin Chelsea-periode. Hans to første sæsoner i Chelsea var mildest talt horrible. Hans spilforståelse og beslutningstagning var chokerende, især taget hans alder og erfaring i betragtning, og han lavede en lang række fejl, som direkte førte til mål eller store chancer imod Chelsea.

Han er i dag klart mere stabil og pålidelig end Balde, især defensivt. Men hvis man sammenligner deres topniveau, synes jeg stadig, at Baldés topform passer bedre til Barcelona. Hans fart, gennembrudskraft og fremadrettede spil giver Barça en dimension, som Cucurella ikke på samme måde kan tilbyde.

Så ja: Cucurella er den mere stabile spiller, men Balde har efter min mening det højere offensive loft og en profil, der passer bedre til Barcelonas spillestil.

Balde er ikke uundværlig. Jeg har bare svært ved at se en dygtig offensiv back erstatte ham for 30-40 millioner euro, som er vel det maksimale vi kan få for ham her og nu.
Vil ikke kloge mig på om han var horribel i sine 2 første år i Chelsea. Det ser jeg ikke Chelsea nok til. Kan se at han havde en skade i foråret 23 og igen var ude 3 måneder i 23/24 sæsonen. Måske det har været medvirkende til en svær start, ligesom Baldes skader måske har haft en indflydelse på hans stilstand. Chelsea har også haft en del træner udskiftninger….

Samtidig kan man argumentere for at Chelsea trods alt beholdt ham, det er ikke helt unormalt at Chelsea hurtigt skipper folk videre hvis ikke det kører.

Men det jeg mente var egentlig bare at han over en 5 årig periode, selvfølgelig med udfald hist og her (som nærmest alle har), har formået at rykke fra bunden af la liga, midten af PL, toppen af PL og nu toppen af Europa. Det viser som jeg ser det, en relativ kontinuerlig progression.
Jeg synes egentlig, man kan vende progression-argumentet tilbage på Balde. I samme periode er han gået fra at være Barça B-spiller til at være fast starter på et af verdens bedste hold. Det er mindst lige så imponerende en udvikling.

Og Balde har i den grad også bygget på undervejs. I 24/25-sæsonen havde han et fornuftigt højt bundniveau og virkede langt mere stabil i sit defensive arbejde. Det skal selvfølgelig ses i sammenhæng med, at han også var hjulpet af en mere kontrolleret bagkæde, med Iñigo som den klare organisatoriske leder.

Så jeg synes ikke, hans udvikling kan reduceres til stagnation. Hvis pointen er, at man skal se på den samlede udviklingskurve frem for enkelte udsving, så gælder det samme i høj grad for Balde.

Det her må aldrig været et øjebliksbillede for det kan hurtigt ændre sig. Det sagt, så ved vi ikke om Balde ikke træner hårdt nok eller ikke er indstillet på at kæmpe sig tilbage.

Brugeravatar
Siempre Barca

Jeg havde brug for at slå Baldes alder op. Han er 22. Det havde jeg fuldstændig glemt, fordi han efterhånden har været med i 4-5 år. Nu må vanviddet stoppe. Han skal have mere tid og ro til at finde sig selv tilbage efter nogle perioder med voldsomme mange skader. Knægten skal kunne samles op, sparkes i nummeren og udvikles til et endnu højere niveau.

Antimadridista
Har takket: 1988 gange
Blevet takket: 1297 gange

Indlæg af Antimadridista »

Siempre Barca skrev:
søn aug 23, 2026 2:09 pm
Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2026 12:38 pm
Siempre Barca skrev:
søn aug 23, 2026 12:36 am
Cucurella har efter min vurdering ikke haft en progressiv udvikling i hele sin Chelsea-periode. Hans to første sæsoner i Chelsea var mildest talt horrible. Hans spilforståelse og beslutningstagning var chokerende, især taget hans alder og erfaring i betragtning, og han lavede en lang række fejl, som direkte førte til mål eller store chancer imod Chelsea.

Han er i dag klart mere stabil og pålidelig end Balde, især defensivt. Men hvis man sammenligner deres topniveau, synes jeg stadig, at Baldés topform passer bedre til Barcelona. Hans fart, gennembrudskraft og fremadrettede spil giver Barça en dimension, som Cucurella ikke på samme måde kan tilbyde.

Så ja: Cucurella er den mere stabile spiller, men Balde har efter min mening det højere offensive loft og en profil, der passer bedre til Barcelonas spillestil.

Balde er ikke uundværlig. Jeg har bare svært ved at se en dygtig offensiv back erstatte ham for 30-40 millioner euro, som er vel det maksimale vi kan få for ham her og nu.
Vil ikke kloge mig på om han var horribel i sine 2 første år i Chelsea. Det ser jeg ikke Chelsea nok til. Kan se at han havde en skade i foråret 23 og igen var ude 3 måneder i 23/24 sæsonen. Måske det har været medvirkende til en svær start, ligesom Baldes skader måske har haft en indflydelse på hans stilstand. Chelsea har også haft en del træner udskiftninger….

Samtidig kan man argumentere for at Chelsea trods alt beholdt ham, det er ikke helt unormalt at Chelsea hurtigt skipper folk videre hvis ikke det kører.

Men det jeg mente var egentlig bare at han over en 5 årig periode, selvfølgelig med udfald hist og her (som nærmest alle har), har formået at rykke fra bunden af la liga, midten af PL, toppen af PL og nu toppen af Europa. Det viser som jeg ser det, en relativ kontinuerlig progression.
Jeg synes egentlig, man kan vende progression-argumentet tilbage på Balde. I samme periode er han gået fra at være Barça B-spiller til at være fast starter på et af verdens bedste hold. Det er mindst lige så imponerende en udvikling.

Og Balde har i den grad også bygget på undervejs. I 24/25-sæsonen havde han et fornuftigt højt bundniveau og virkede langt mere stabil i sit defensive arbejde. Det skal selvfølgelig ses i sammenhæng med, at han også var hjulpet af en mere kontrolleret bagkæde, med Iñigo som den klare organisatoriske leder.

Så jeg synes ikke, hans udvikling kan reduceres til stagnation. Hvis pointen er, at man skal se på den samlede udviklingskurve frem for enkelte udsving, så gælder det samme i høj grad for Balde.

Det her må aldrig været et øjebliksbillede for det kan hurtigt ændre sig. Det sagt, så ved vi ikke om Balde ikke træner hårdt nok eller ikke er indstillet på at kæmpe sig tilbage.
Den sammenligning holder ikke. I 22/23 var han fast mand og nu er han så på vippen….Syntes heller ikke det er et øjebliksbillede. Man har talt sådan her, nogle har i hvert fald, de sidste par år.

Men altså, for min skyld beholdte man gerne Balde og så måtte han vise at det er hans plads, i kamp med Cancelo.

Så tror jeg ikke jeg har mere til den sag. Vi aner ikke hvad der foregår eller om han sælges

Antimadridista
Har takket: 1988 gange
Blevet takket: 1297 gange

Indlæg af Antimadridista »

Vi ved jo heller ikke om han føler sig værdsat, føler sig tilpas og tilrette. Måske vil han gerne væk og så er det rette jo at få så stor gevinst ud af ham som muligt..

EasyBuddhist
Har takket: 1314 gange
Blevet takket: 1501 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2026 1:40 pm
Jeg stoler trods alt på at Flick & c/o, ved lidt mere om tingenes tilstand og fremtidsudsigter end vi gør.

Hvis de tror på at Balde er den absolut bedste og mest kompetente løsning på vb, så ville alle disse snakke/tanker ikke eksistere og man ville sandsynligvis ikke bruge krudt på Cancelo.

Hvis de ser et stort uforløst potentiale der blot mangler lidt kontinuitet og ekstra erfaring, så ville et salg heller ikke overhovedet blive overvejet.

Noget er ikke helt som vi alle helst ville det var. Med Balde.
Det eneste, der er på spil her er, Balde kan indbringe en stor klat penge. Det er det
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DeanCassady
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 413 gange

Indlæg af DeanCassady »

Eller også er han bare ikke så god.

Jeg forstår dog ikke, at vi ikke gik efter Cucurella, hvis Balde hele tiden har været på vippen.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 542 gange
Blevet takket: 1957 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

DeanCassady skrev:
søn aug 23, 2026 2:56 pm

Jeg forstår dog ikke, at vi ikke gik efter Cucurella, hvis Balde hele tiden har været på vippen.
Eller Grimaldo…

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:

Cucurella? Hvad i al verden skulle vi dog med ham? Han spillede i Getafe som 22 årig, mens Balde slog Alba af som 19 årig. Balde har et fem gange så stort potentiale som Cucu, der i øvrigt spiller i Real, så hvem fuck giver fem flade for ham

Som jeg siger, dette her handler kun om penge. Barca mangler penge til at afslutte deres vindue og Mendes er deres nr. 1 go to guy.

Jeg kommer til at være over et hvilket som helst indkøb, Barca foretager til backkæden på baggrund af et Balde salg. Jeg forventer intet andet end absolut topklasse til LCB og jeg forventer, de løser vores enorme problemer med fart i bakæden, pronto. Man er gået af med Araujo, fint nok. Men hvis man også sælger Balde, har vi verdens langsomste forsvar og jeg kan love dig, Inacio gør intet for at opveje det, tværtimod, han er så middel på alle mulige måder. Han var på vej til Milan ffs..

Handskerne er taget af nu og de gør bedst i, ikke at træde forkert, mere end de allerede har gjort. Klimaet kan meget hurtigt blive uudholdeligt for dem, ikke mindst Flick, som jeg ellers synes, gør et fornuftigt stykke arbejde. Men det her er virkelig en stor dumhed, som meget hurtigt kan bide dem i røven
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
søn aug 23, 2026 2:59 pm
DeanCassady skrev:

Eller Grimaldo…
Grimaldo er wingback. Skal vi til at spille med wingbacks?

Der er ingen, der kan erstatte Balde 1 til 1, så enkelt er det. I kan lige så godt lade være med at kigge, for det giver ingen mening. Det eneste man kan gøre er at udvikle en ny spiller. Enten må man håbe, La Masia endnu engang leverer, eller også at et sats som Caicedo bonger igennem

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

EasyBuddhist skrev:
søn aug 23, 2026 3:19 pm
FCBarcelonaChr skrev:
DeanCassady skrev:

Eller Grimaldo…

Der er ingen, der kan erstatte Balde 1 til 1, så enkelt er det. I kan lige så godt lade være med at kigge, for det giver ingen mening. Det eneste man kan gøre er at udvikle en ny spiller. Enten må man håbe, La Masia endnu engang leverer, eller også at et sats som Caicedo bonger igennem
Balde kan ikke forsvare, så kan ikke se forskellen. Man kunne have hentet Grimaldo gratis for år tilbage, men gjorde det ikke. Cancelo er bedre end Balde i næsten alle spillets facetter. Farvel til ham og giv Jordi Pesquer en permanent førsteholds kontrakt.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Man skulle prøve at hente Nico O'Reilly i City eller Lewis Hall fra Newcastle. De er gode. Nico er lidt en all around spiller og som har en masse fart i fødderne. Lewis Hall er en bundsolid LB.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Han er andetvalg? Cancelo har vitterligt slået ham af. Jeg tror ikke det bliver så svært at finde en reserve til backen.

Og hvem er det egentlig du snakker for? Jeg ser slet ikke lignende reaktioner andre steder. Tværtimod.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Norbit skrev:
søn aug 23, 2026 3:20 pm
Man skulle prøve at hente Nico O'Reilly i City eller Lewis Hall fra Newcastle. De er gode. Nico er lidt en all around spiller og som har en masse fart i fødderne. Lewis Hall er en bundsolid LB.
+ en på den.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
søn aug 23, 2026 3:20 pm
EasyBuddhist skrev:
søn aug 23, 2026 3:19 pm
FCBarcelonaChr skrev:
DeanCassady skrev:

Eller Grimaldo…

Balde kan ikke forsvare, så kan ikke se forskellen. Man kunne have hentet Grimaldo gratis for år tilbage, men gjorde det ikke. Cancelo er bedre end Balde i næsten alle spillets facetter. Farvel til ham og giv Jordi Pesquer en permanent førsteholds kontrakt.
???

Balde ikke forsvare? Han er en af de bedste defensive backs i verden?

Besvar