Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Paulinho15 skrev:
lør aug 22, 2026 10:05 pm
Vild vending af Mbappe! :eek:
Ahh forkert tråd!
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
lør aug 22, 2026 9:56 pm
Siempre Barca skrev:
lør aug 22, 2026 9:37 pm
Antimadridista skrev:
lør aug 22, 2026 9:05 pm
Det er fair at have forskellige holdinger til div spillere. Helt naturligt.
Men selvfølgelig er Balde ikke en afgørende spiller for det her hold. Det er jo nonsens :crazy:
Der er nuancer i den diskussion. En skadesfri Balde er i den absolutte topklasse blandt venstrebacks. Han har ikke sine største forcer defensivt, men det er vel kun Nuno Mendes blandt de moderne backs, der er absolut klasse i begge ender af banen.

Raphinha er unægteligt en bedre spiller, når en fremadstormende Balde konstant udgør en trussel i dybden. Det giver Raphinha – eller enhver anden venstrekant – flere muligheder mod forsvaret.

Men det er klart, at en Balde uden kontinuerlig form og spilletid ikke er særlig nyttig. Det gælder trods alt for alle spillere, når kontinuiteten halter.
Man kunne også koge den ned til det man reelt ser og har fået de seneste par år…

Har Balde udviklet sig. Nej

Har han holdt det niveau han viste i starten af sin Barca tid. Faktisk ikke.

Er han ofte skadet. Ret tit

Kan man have forventninger om at disse ting ændrer sig til det bedre. Man kan håbe, men reelt er det et sats man på ingen måde kan være bare så nogenlunde sikker på

At hans profil så bonger ud på alle mulige måder, hvad kan man bruge det til?

Det sagt så håber jeg han bliver, da vb’s ikke hænger på træerne og noget konkurrence måske vil hjælpe ham..
Balde er en top 2 LB, når han er i form, så spar mig venligst med, "han ikke har udviklet sig"

Han har brug for at finde sin form efter alle de skader, han har været igennem. Det er det
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Top 2? Ej easy. Det har han sgu aldrig været. Heller ikke når han i form.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
lør aug 22, 2026 10:31 pm
Top 2? Ej easy. Det har han sgu aldrig været. Heller ikke når han i form.
Som han har spillet i kampe mod Bayern, Real og Chelsea, jo, så er han
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg tager stadig gerne Fabio Silva som Barca's 9'er...

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Så han har kun været i form i 3 kampe?

Jeg skal ikke kunne sige om balde finder et stabilt niveau og samtidig udvikler sig. Men det siger altså en del at Flick går i medierne og stikker til ham. Og hvis han ikke arbejder som det kræves så fortsætter han med at være gået i stå (og blive skadet konstant).

Jeg ville bare ønske det her var sket tidligere så vi kunne have hentet cucu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 22, 2026 10:25 pm
Antimadridista skrev:
lør aug 22, 2026 9:56 pm
Siempre Barca skrev:
lør aug 22, 2026 9:37 pm
Antimadridista skrev:
lør aug 22, 2026 9:05 pm
Det er fair at have forskellige holdinger til div spillere. Helt naturligt.
Men selvfølgelig er Balde ikke en afgørende spiller for det her hold. Det er jo nonsens :crazy:
Der er nuancer i den diskussion. En skadesfri Balde er i den absolutte topklasse blandt venstrebacks. Han har ikke sine største forcer defensivt, men det er vel kun Nuno Mendes blandt de moderne backs, der er absolut klasse i begge ender af banen.

Raphinha er unægteligt en bedre spiller, når en fremadstormende Balde konstant udgør en trussel i dybden. Det giver Raphinha – eller enhver anden venstrekant – flere muligheder mod forsvaret.

Men det er klart, at en Balde uden kontinuerlig form og spilletid ikke er særlig nyttig. Det gælder trods alt for alle spillere, når kontinuiteten halter.
Man kunne også koge den ned til det man reelt ser og har fået de seneste par år…

Har Balde udviklet sig. Nej

Har han holdt det niveau han viste i starten af sin Barca tid. Faktisk ikke.

Er han ofte skadet. Ret tit

Kan man have forventninger om at disse ting ændrer sig til det bedre. Man kan håbe, men reelt er det et sats man på ingen måde kan være bare så nogenlunde sikker på

At hans profil så bonger ud på alle mulige måder, hvad kan man bruge det til?

Det sagt så håber jeg han bliver, da vb’s ikke hænger på træerne og noget konkurrence måske vil hjælpe ham..
Balde er en top 2 LB, når han er i form, så spar mig venligst med, "han ikke har udviklet sig"

Han har brug for at finde sin form efter alle de skader, han har været igennem. Det er det
Jaja, det er fint Easy.

Antimadridista

Piquénbauer skrev:
lør aug 22, 2026 10:41 pm
Så han har kun været i form i 3 kampe?

Jeg skal ikke kunne sige om balde finder et stabilt niveau og samtidig udvikler sig. Men det siger altså en del at Flick går i medierne og stikker til ham. Og hvis han ikke arbejder som det kræves så fortsætter han med at være gået i stå (og blive skadet konstant).

Jeg ville bare ønske det her var sket tidligere så vi kunne have hentet cucu.
Yep. Det er sørgeligt Cucu render rundt i Madrid nu. En moden, intelligent, professionel og fokuseret gut, som gennem hele sin karriere har lagt på og rykket sig, selv når man troede han nok havde nået sit max.

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Nåh nu Alba er oppe, var han godt nok heller ikke en intelligent fodboldspiller, og han begyndte vist også først at præstere på et kontinuerligt højt niveau som 24-25 årig, så vist jeg husker..
Der er masse af eksempler på spillere, der skal finde sig selv, før de bliver stabilt præsterende, eks. Dembele og Cucu.

Balde har alle værktøjerne til at blive ren verdensklasse.. også bedre end Cucu og Alba.

Antimadridista

Madameskrald skrev:
lør aug 22, 2026 10:51 pm
Nåh nu Alba er oppe, var han godt nok heller ikke en intelligent fodboldspiller, og han begyndte vist også først at præstere på et kontinuerligt højt niveau som 24-25 årig, så vist jeg husker..
Der er masse af eksempler på spillere, der skal finde sig selv, før de bliver stabilt præsterende, eks. Dembele og Cucu.

Balde har alle værktøjerne til at blive ren verdensklasse.. også bedre end Cucu og Alba.
Alba slog igennem på landsholdet som 22-23 årig.

Men lad os selvfølgelig beholde Balde, intet problem for mig. Alt kan ske, jeg forbeholder mig ret til at tvivle på det bliver særlig succesfuldt.

Faktisk nogle sjove sammenligninger…Demb var konstant skadet og Cucu har faktisk præsteret stabilt i årevis og bare lagt på og lagt på. Det er ikke et pludselig kæmpespring.

Brugeravatar
Siempre Barca
Geografisk sted: Manchester
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 48 gange

Indlæg af Siempre Barca »

Cucurella har efter min vurdering ikke haft en progressiv udvikling i hele sin Chelsea-periode. Hans to første sæsoner i Chelsea var mildest talt horrible. Hans spilforståelse og beslutningstagning var chokerende, især taget hans alder og erfaring i betragtning, og han lavede en lang række fejl, som direkte førte til mål eller store chancer imod Chelsea.

Han er i dag klart mere stabil og pålidelig end Balde, især defensivt. Men hvis man sammenligner deres topniveau, synes jeg stadig, at Baldés topform passer bedre til Barcelona. Hans fart, gennembrudskraft og fremadrettede spil giver Barça en dimension, som Cucurella ikke på samme måde kan tilbyde.

Så ja: Cucurella er den mere stabile spiller, men Balde har efter min mening det højere offensive loft og en profil, der passer bedre til Barcelonas spillestil.

Balde er ikke uundværlig. Jeg har bare svært ved at se en dygtig offensiv back erstatte ham for 30-40 millioner euro, som er vel det maksimale vi kan få for ham her og nu.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Jordi Alba advises Balde on his Barcelona future:

“Balde should listen to what Flick said and use it as motivation. His position at Barcelona is obviously becoming less secure.

No manager would have shown him as much patience as Flick has. He’s the only natural left-back at the club, but he hasn’t always been available when Barcelona needed him most. There were two Champions League games where the team really needed him, and he wasn’t there.

He hasn’t been consistent enough for several seasons now, and that’s something he needs to improve.

But from Barcelona’s side, Balde shouldn’t go anywhere. There’s no better replacement for him on the market.”

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Dytrax skrev:
søn aug 23, 2026 9:05 am

“Balde should listen to what Flick said and use it as motivation. His position at Barcelona is obviously becoming less secure.

No manager would have shown him as much patience as Flick has. He’s the only natural left-back at the club, but he hasn’t always been available when Barcelona needed him most. There were two Champions League games where the team really needed him, and he wasn’t there.

He hasn’t been consistent enough for several seasons now, and that’s something he needs to improve.

But from Barcelona’s side, Balde shouldn’t go anywhere. There’s no better replacement for him on the market.”
Det kan vel ikke siges meget mere rigtigt, for der er og kan ikke være nogen som helst tvivl om at han har potentiale til at være en absolut top 1 venstre back i verden.

Men skal man være i verdenseliten så kræver det altså mere arbejde end talent, så hvis Balde finder ud af at han vil være den bedste og trækker ydmygheden og arbejdshandskerne på så skal han for alt i verden blive.

Men vi må også være ærlige og indrømme at der igennem tiderne er flere Barca talenter som havde talentet men måske ikke havde psyken der kræves, her kan jo eksempelvia nævnes Bojan, Rique Puig, Moriba m. fl.

Jeg er ikke klar til at slippe Balde med mindre der kommer et absurd bud på ham. Jeg kunne derimod godt være fristet til at leje ham ud til eksempelvis Milan eller en anden italiensk klub 1 sæson, for jeg tror 1 år eller 2 i Italien kunne modne ham og hjælpe ham med disciplin i træningen.

Men der skal samtidig trædes lidt varsomt for hans kontrakt udløber om 2 år, så det er samtidig nu hvis man har besluttet sig for at sælge.

Dimarco fra Inter er fri næste år, og en parring mellem ham og Balde fra næste sæson kunne måske også noget.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:

Pas på fake quotes. Det her er vrøvl fra ende til anden

Phoenix
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 49 gange

Indlæg af Phoenix »

EasyBuddhist skrev:
søn aug 23, 2026 10:18 am
Dytrax skrev:

Pas på fake quotes. Det her er vrøvl fra ende til anden
Muligt det er falsk... Men jeg er nu ret enig i det udsagn. Måske lige med undtagelse af præciseringer om UCL.

Balde mangler i min optik, slutprodukt i begge ender af banen. Jeg vil nødig se ham smutte, men hans talent er uforløst og det er ikke pga. manglende chancer.
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

Besvar