Nu har jeg lige set en video med alle Tresoldis mål fra sæsonen. Han ligner den rene nier, der scorer stort set alle mål via pasning fra medspiller og for det meste inde i feltet. Som type må det være Lewandowski han lander tættest på. Han ligner en fin angriber, men han ligner ikke en angriber som spiller i Barca den kommende sæson.Hristo skrev: ↑lør aug 22, 2026 8:18 amDet ser lidt svært ud for lægmand.Piquénbauer skrev: ↑fre aug 21, 2026 9:16 pmNå det ser ud til at det heller ikke bliver lautaro… Jeg ved sgu ikke hvad løsningen er men imo skal vi have minimum en angriber ind. Jeg stoler ikke på at vores “kanter” kan løfte opgaven centralt og jeg synes det er for tidligt med hamza.
Hvis det stod til mig så købte man 2 spillere til ca 30 mio hver og tog chancen. Gerne med kendskab til ligaen.
At alt jeg lige kan komme på, som der har været oppe og vende, synes jeg Tresoldi fra Brugge ser spændende ud på papiret.
22 år, topscorer med 19 mål ingen på straffe, 11 mål i 18 u21-kampe for Tyskland.
Han kunne måske købes for noget, der minder om noget fornuftigt. Men som markedet er, vil han sikkert koste minimum det vi fik for Torres…
Håber Deco ved, hvad han laver og har den gode plan liggende.
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Hristo
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 529 gange
Re: Transferrygter
- Barca80
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 445 gange
Jeg tror sagtens, Tresoldi kan være en løsning. Det, jeg hæfter mig mest ved, er hans alder på kun 22 år og at han kan fås relativt billigt — måske i området 35–45 mio.
* Hans teknik fejler intet. Boldbehandlingen er fin, førsteberøringen er god, og jeg har også set klip, hvor han afdribler flere spillere, så den del virker heller ikke mangelfuld.
* Han fremstår især fysisk stærk — og så vidt jeg har forstået, er en af de ting Flick søger i en 9’er netop evnen til at bruge sin fysik til at holde på bolden i et par sekunder, så de offensive holdkammerater kan løbe op og modtage bolden i fart.
* Han ligner også en klassisk boksspiller med flere mål på indlæg.
* Jeg kan godt lide hans aggressive tilgang som angriber; han har en iver efter at score, lidt den samme ustyrlighed som Haaland.
* Arbejdsindsatsen ser god ud, han presser modstanderen, og farten virker også til at være helt fin.
Jeg tror, man kan sige, at han er en rimelig komplet angriber. Han er formentlig præcis den type spiller, som Leipzig eller Dortmund ville købe i dag og sælge videre om nogle sæsoner for +100 mio.
I modsætning til mange andre er jeg ikke så bekymret for angrebet. Vi skal nok score masser af mål i den kommende sæson. Det er forsvaret, der giver mig grå hår. Så hvis vi kan få Tresoldi relativt billigt — kom bare med ham
-
Mortensen91
- Har takket: 5 gange
- Blevet takket: 6 gange
Han virker virkelig spændende når man ser hans klip! Virker til at være utrolig skarp i boksen, arbejde godt med ryggen til målet og samtidig kunne sætte sine medspillere op.
At lade ham om Hamza deles om nier positionen kunne være en god chance at tage. Selv hvis han kun score 10 mål i ligaen skal vi nok finde nok mål til at gøre det op for det jammerlige forsvar :)
At lade ham om Hamza deles om nier positionen kunne være en god chance at tage. Selv hvis han kun score 10 mål i ligaen skal vi nok finde nok mål til at gøre det op for det jammerlige forsvar :)
- Siempre Barca
- Geografisk sted: Manchester
- Har takket: 25 gange
- Blevet takket: 48 gange
Det, jeg nok er mest stolt af ved de seneste transfervinduer, er salgene af Pau Víctor, Marques og Jofre.
At man formår at indkassere reelle beløb tidligt på spillere, som tydeligvis har talent og potentiale, men hvor man samtidig vurderer, at niveauet ikke er tilstrækkeligt til førsteholdet. Der ligger virkelig mange penge i den del af talentmassen.
Talentproduktionen i Barça kommer aldrig til at stoppe. Vi kommer altid til at have enormt mange dygtige spillere på vej. Derfor skal vi også blive bedre til at identificere dem, der har et højt markedsmæssigt potentiale, men som ikke realistisk kommer til at slå igennem på førsteholdet – og så sælge på det rigtige tidspunkt, mens potentialet stadig har høj værdi.
Og jeg synes faktisk, det er mindst lige så positivt, når vi sælger til klubber, hvor talentet kan blive forløst. Det er ikke tilfældigt, at spillere ender i klubber som Braga, Ajax, Dortmund osv. Det er klubber, der har en stærk historik med at udvikle unge spillere.
Hvis Barça kan blive ved med at producere talenter, udvikle dem og samtidig blive bedre til at kapitalisere på dem, der ikke når førsteholdet, kan det blive en ret vigtig indtægtskilde fremover.
Det er måske ikke de mest glamourøse transfers, men økonomisk kan det være noget af det vigtigste, vi bygger op.
At man formår at indkassere reelle beløb tidligt på spillere, som tydeligvis har talent og potentiale, men hvor man samtidig vurderer, at niveauet ikke er tilstrækkeligt til førsteholdet. Der ligger virkelig mange penge i den del af talentmassen.
Talentproduktionen i Barça kommer aldrig til at stoppe. Vi kommer altid til at have enormt mange dygtige spillere på vej. Derfor skal vi også blive bedre til at identificere dem, der har et højt markedsmæssigt potentiale, men som ikke realistisk kommer til at slå igennem på førsteholdet – og så sælge på det rigtige tidspunkt, mens potentialet stadig har høj værdi.
Og jeg synes faktisk, det er mindst lige så positivt, når vi sælger til klubber, hvor talentet kan blive forløst. Det er ikke tilfældigt, at spillere ender i klubber som Braga, Ajax, Dortmund osv. Det er klubber, der har en stærk historik med at udvikle unge spillere.
Hvis Barça kan blive ved med at producere talenter, udvikle dem og samtidig blive bedre til at kapitalisere på dem, der ikke når førsteholdet, kan det blive en ret vigtig indtægtskilde fremover.
Det er måske ikke de mest glamourøse transfers, men økonomisk kan det være noget af det vigtigste, vi bygger op.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.
- Siempre Barca
Dertil må det også være motiverende for spillerne selv.
Hvis man som La Masia-spiller ved, at man ikke nødvendigvis behøver at slå igennem på førsteholdet for at få en rigtig god karriere, ændrer det også noget. Hvis Barça er dygtige til at udvikle talenter og sælge dem videre til attraktive klubber, kan der stadig ligge en meget interessant klub og en flot professionel kontrakt og vente på den anden side.
Det må alt andet lige gøre det mere attraktivt at være en del af systemet. Drømmen er selvfølgelig førsteholdet, men alternativet behøver ikke være, at man bare forsvinder ud af systemet.
Kan Barça sende flere spillere videre til klubber som Ajax, Dortmund, Braga osv., hvor de får en reel mulighed for at slå igennem, så er det jo også en form for succes for La Masia.
Hvis man som La Masia-spiller ved, at man ikke nødvendigvis behøver at slå igennem på førsteholdet for at få en rigtig god karriere, ændrer det også noget. Hvis Barça er dygtige til at udvikle talenter og sælge dem videre til attraktive klubber, kan der stadig ligge en meget interessant klub og en flot professionel kontrakt og vente på den anden side.
Det må alt andet lige gøre det mere attraktivt at være en del af systemet. Drømmen er selvfølgelig førsteholdet, men alternativet behøver ikke være, at man bare forsvinder ud af systemet.
Kan Barça sende flere spillere videre til klubber som Ajax, Dortmund, Braga osv., hvor de får en reel mulighed for at slå igennem, så er det jo også en form for succes for La Masia.
- Siempre Barca
Hvis man samtidig kan sende Casadó – forhåbentlig til Benfica, Porto eller en anden lignende klub – for omkring €30m, Fort for €15m og Fernández-brødrene videre for mindre beløb, så vil jeg faktisk vurdere det her som et af de mest succesfulde transfervinduer på afgangssiden i nyere tid.
Ikke nødvendigvis fordi vi har solgt de største navne, men fordi det viser en reel ændring i strategien.
Man begynder at få penge ud af den enorme talentmasse, vi producerer, på et tidspunkt hvor spillerne stadig har høj markedsværdi, men hvor vi samtidig har vurderet, at de ikke kommer til at slå igennem på førsteholdet.
Det er præcis sådan en mekanisme, Barça bør blive meget bedre til at udnytte. Hvis vi kan gøre det konsekvent, kan det udvikle sig til en betydelig og stabil indtægtskilde – samtidig med at spillerne får mulighed for at fortsætte karrieren på et højt niveau.
Ikke nødvendigvis fordi vi har solgt de største navne, men fordi det viser en reel ændring i strategien.
Man begynder at få penge ud af den enorme talentmasse, vi producerer, på et tidspunkt hvor spillerne stadig har høj markedsværdi, men hvor vi samtidig har vurderet, at de ikke kommer til at slå igennem på førsteholdet.
Det er præcis sådan en mekanisme, Barça bør blive meget bedre til at udnytte. Hvis vi kan gøre det konsekvent, kan det udvikle sig til en betydelig og stabil indtægtskilde – samtidig med at spillerne får mulighed for at fortsætte karrieren på et højt niveau.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1314 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Enig, man har virkelig taget nogle skridt i den rigtige retning de sidste par år og specielt i dette vindue. Man skal dog heller ikke tage fejl af, den økonomiske sitauation har gjort slags forholdene dårlige for Barca. Det er ikke fedt, når køberne ved, man er tvunget til at sælge og man ser i dette vindue tydeligt, hvor meget, det rent faktisk betyderSiempre Barca skrev: ↑lør aug 22, 2026 1:56 pmDet, jeg nok er mest stolt af ved de seneste transfervinduer, er salgene af Pau Víctor, Marques og Jofre.
Nu gælder det om at bygge på i de kommenede vinduer, fordi meget af det handler om, hvordan man håndterer kontrakterne på talenterne og opbygge et renomé, hvor man ved, hvad talenterne er værd
For Barca ligger der stort potentiale i at sælge til gode udviklingsklubber i prislejet 10-40m euro pr. talent og så inkludere vidresalgsklausuler, tilbagekøbsklausuler og andre variabler
Hvis man gør det rigtigt, kan man få en stabil indkomst på omkring 100m euro hver sommer, alene ved at sælge talenter
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
EasyBuddhist
Og, glem ikke, man også satser på talent udefra i nogen grad også. Den del ser også ud til at ramme jackpot i dette vindueSiempre Barca skrev: ↑lør aug 22, 2026 2:01 pmHvis man samtidig kan sende Casadó – forhåbentlig til Benfica, Porto eller en anden lignende klub – for omkring €30m, Fort for €15m og Fernández-brødrene videre for mindre beløb, så vil jeg faktisk vurdere det her som et af de mest succesfulde transfervinduer på afgangssiden i nyere tid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
Piquénbauer
- Har takket: 381 gange
- Blevet takket: 1689 gange
Lidt hårde ord Flick sender mod balde… Jeg tror sgu godt man kunne finde på at sælge ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!
-
Ialocin
- Har takket: 164 gange
- Blevet takket: 191 gange
Hvad har han da sagt?Piquénbauer skrev: ↑lør aug 22, 2026 2:38 pmLidt hårde ord Flick sender mod balde… Jeg tror sgu godt man kunne finde på at sælge ham.
-
EasyBuddhist
Ved ikke, jeg synes ikke, det er hårde ord. Nødvendige ord måske. Mere eller mindre noget lignende, "det er på tide at stemple ind, hvis han vil have spilletid". Det kan de færreste vel uenige i?Piquénbauer skrev: ↑lør aug 22, 2026 2:38 pmLidt hårde ord Flick sender mod balde… Jeg tror sgu godt man kunne finde på at sælge ham.
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 542 gange
- Blevet takket: 1957 gange
Fandt det her, ved ikke om det er det der tænkes på:Ialocin skrev: ↑lør aug 22, 2026 3:05 pmHvad har han da sagt?Piquénbauer skrev: ↑lør aug 22, 2026 2:38 pmLidt hårde ord Flick sender mod balde… Jeg tror sgu godt man kunne finde på at sælge ham.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2981 gange
- Blevet takket: 1738 gange
HUGE BREAKING NEWS
Alejandro Balde will not continue at Barça.
He has made the decision to look for a way out after the last talks.
[ VIA; JijantesFC ]
Aner ikke hvor pålidelig kilden er, så det er med et gran salt og alt det der.
-
Antimadridista
- Har takket: 1988 gange
- Blevet takket: 1297 gange
-
EasyBuddhist
Jeg har meget, meget svært ved at se, hvad det skulle gavne at sælge Balde. Imø et stort skridt i en forkert retning. Flick har selv efterspurgt en atletisk profil til defensiven og så sælger man den eneste, man har?
Held og lykke til Cancelo imod de største hold, er det eneste jeg har at sige til det. Jeg vil ikke høre på nogen klager fra dem, der kan finde på at støtte et sådan salg
Held og lykke til Cancelo imod de største hold, er det eneste jeg har at sige til det. Jeg vil ikke høre på nogen klager fra dem, der kan finde på at støtte et sådan salg