Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Dytrax skrev:
ons aug 19, 2026 1:02 pm
Uden nødvendigvis at kaste mig ind i debatten, vil jeg blot tilføje, at jeg ikke har set nogen give udtryk for, at det udelukkende er offensive indkøb, der kommer til at afgøre noget, men i stedet er måden, de spiller og anvendes på. Læg dertil Rodri og måden, han spiller på.

Alt andet lige, er forsvaret bedre beskyttet nu end vi har været længe. Ikke dermed sagt, at vi ikke kunne bruge en god forsvarsspiller, men som PB er inde på tidligere, skal det også være en spiller, der kan perfome i vores system.
Ja og hvem kan det? En venstrebenet cb som er forholdsvis hurtig, god på bolden osv. Jeg kan ikke komme i tanke om nogen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 19, 2026 1:10 pm
Jeg håber, vi scorer mindst 40 mål mere, end vi gjorde sidste sæson, hvor vi scorede 20 mål mindre end sæsonen før, heraf alene 11 mindre I CL.

Ja, store mål, når man nu har mistet den klart bedste 9'er i nyere tid og en verdensklasse backup

Efter at have hentet den største "defensive" forstærkning, noget hold har gjort overhovedet i dette vindue, må forventningerne være indfriet for selv de mest defensivt orienterede fans her på siden

Verdens bedste DM er kommet og nu må alt selvfølgelig sættes ind på at finde de sidste offensive forstærkninger, så man kan matche den verdensklasse baglinje, i frontrioen
Altså nogle rygter siger vores 4 backkæde næste sæson hedder;

Eric - Cubarsi - AC - Cancelo.

Udover Cubarsi hvor er så den defensive verdensklasse?

Cubarsi er ren klasse, og cancelo er verdensklasse offensivt. Eric er en gennemsnitlig back, og om Cubarsis makker hedder AC, Cortez eller Kounde så er der ingen garantier for mere end gennemsnitlig.

Jeg købte en klasse forsvare før en angriber, for målene skal vi nok score. Jeg ville gerne købe begge dele men skille jeg vælge gik jeg med verdensklasse center back.

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem?

Dumle

Indlæg af Dumle »

Piquénbauer skrev:
ons aug 19, 2026 2:11 pm
Hvem?
Jeg har hele sommeren været fortaler for Castello Lukeba. Jeg synes han er spændende, 23 år gammel og har erfaring fra 3 år i bundes ligaen hos Leipzig og også erfaring fra League 1 i Lyon og 12 CL kampe. Så han er ikke grøn og så er det 2 klubber som de sidste årti har uddannet dygtige forsvarsspillere, nåde Konate nu i Real og Upemecano har været forbi Leipzig, så det giver mig historik der dufter af kvalitet.

I starten af sommeren var jeg på Nico Schlottenbech men det skib er vist sejlet.

Og så er jeg bare ikke den store fortaler for Alvarez, jeg har før sagt at Alvarez ikke føles godt i maven, det er for mange penge for for lidt produktion. 25 mål og 8 assist i 66 la Liga kampe og 20 mål 11 assist i 67 PL kampe, det er under 0,5 mål indvolveringer pr kamp. Det skal ikke koste over 100 mio euro i mine øjne. Nogle vil kalde mig snæversynet og sige det er Atletico der ødelægger ham.

Jeg ønsker mig en rigtig 9er og brugte hellere pengene på Osimhen hvis det skulle være en angriber.

Hvis vi køber ham alligevel og han så brænder banen af, så ligger jeg mig gerne flot på maven og undskylder.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 542 gange
Blevet takket: 1957 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Nogen der kender ham? Altså ikke personligt, men … :think:

EasyBuddhist
Har takket: 1314 gange
Blevet takket: 1501 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
ons aug 19, 2026 2:04 pm
EasyBuddhist skrev:
ons aug 19, 2026 1:10 pm
Jeg håber, vi scorer mindst 40 mål mere, end vi gjorde sidste sæson, hvor vi scorede 20 mål mindre end sæsonen før, heraf alene 11 mindre I CL.

Ja, store mål, når man nu har mistet den klart bedste 9'er i nyere tid og en verdensklasse backup

Efter at have hentet den største "defensive" forstærkning, noget hold har gjort overhovedet i dette vindue, må forventningerne være indfriet for selv de mest defensivt orienterede fans her på siden

Verdens bedste DM er kommet og nu må alt selvfølgelig sættes ind på at finde de sidste offensive forstærkninger, så man kan matche den verdensklasse baglinje, i frontrioen
Altså nogle rygter siger vores 4 backkæde næste sæson hedder;

Eric - Cubarsi - AC - Cancelo.

Udover Cubarsi hvor er så den defensive verdensklasse?

Cubarsi er ren klasse, og cancelo er verdensklasse offensivt. Eric er en gennemsnitlig back, og om Cubarsis makker hedder AC, Cortez eller Kounde så er der ingen garantier for mere end gennemsnitlig.

Jeg købte en klasse forsvare før en angriber, for målene skal vi nok score. Jeg ville gerne købe begge dele men skille jeg vælge gik jeg med verdensklasse center back.
Joan Garcia og Rodri er en del af forsvaret og det er verdensklasse når man ser på helheden. Du kan hente en hvilken som helst spiller ind til dette system og der vil blive begået fejl fra tid til anden. Lukeba vil være dejlig at have, men han vil på ingen måde løfte niveauet i backkæden

Der kan ikke være nogen tvivl om, Barca skal have en angriber i verdensklasse. Vi har nemlig ingen, mens vi har masser af forsvarsspillere
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Dumle skrev:
ons aug 19, 2026 2:52 pm
Piquénbauer skrev:
Hvem?
Jeg har hele sommeren været fortaler for Castello Lukeba. Jeg synes han er spændende, 23 år gammel og har erfaring fra 3 år i bundes ligaen hos Leipzig og også erfaring fra League 1 i Lyon og 12 CL kampe. Så han er ikke grøn og så er det 2 klubber som de sidste årti har uddannet dygtige forsvarsspillere, nåde Konate nu i Real og Upemecano har været forbi Leipzig, så det giver mig historik der dufter af kvalitet.

I starten af sommeren var jeg på Nico Schlottenbech men det skib er vist sejlet.

Og så er jeg bare ikke den store fortaler for Alvarez, jeg har før sagt at Alvarez ikke føles godt i maven, det er for mange penge for for lidt produktion. 25 mål og 8 assist i 66 la Liga kampe og 20 mål 11 assist i 67 PL kampe, det er under 0,5 mål indvolveringer pr kamp. Det skal ikke koste over 100 mio euro i mine øjne. Nogle vil kalde mig snæversynet og sige det er Atletico der ødelægger ham.

Jeg ønsker mig en rigtig 9er og brugte hellere pengene på Osimhen hvis det skulle være en angriber.

Hvis vi køber ham alligevel og han så brænder banen af, så ligger jeg mig gerne flot på maven og undskylder.
Statsmæssigt er lukeba ikke en opgradering i forhold Martin. De leverer pt tæt på det samme omend martin spiller i et sværere system. Jeg ved ikke hvad lukeba ville koste men han ville nok ikke være billig og er det virkelig det værd for en spiller der har samme alder som Martin og leverer det samme?

Alvarez handler imo ikke om end product men om rollen på holdet.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Den eneste forsvarspiller som kunne løfte det her hold fra dag 1 er Marquinhos imo. Han er umulig at skaffe - ergo er alle andre løsninger ikke 'verdensklasse'.

Den næste kunne være Bastoni. Han har alderen og erfaringen med sig. Om han er god nok til vores setup ved jeg ikke.

Ville have elsket at se Mickey V. D. Veen fra Tottenham, men han har lige forlænget.

Generelt har markedet manglet verdensklasse CB's. Dem der er rigtig gode, er umulige at få og så bliver man nødt til at satse. Der har klubben nok set, at der ikke er nogen derude der lige pt. er mulige at hente som kan gøre en betydelig forskel.

Mon ikke, at man forsøger med Laporte en gang mere.

Kan vi ikke skaffe Maguire? Vestergaard skulle også være på fri kontrakt :-o :grin: :lol:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Der skal ske en kvantespring af forbedring blandt en del forsvarspillere - hvis klub ambitionen om CHL sejr skal være mere en bare ord .

Jeg synes der er potentielt er langt mere kvalitet blandt de forreste hvor det er kvantitet blandt de bagerste

Til La liga er nuværende trup dog god nok . Rodri var en god tilføjelse . Tresoldi som en investering og lidt dynamik ændring til nogle kampe vil være velkommen men ellers er det en spændende og talentfuld trup som jeg glæder mig til at se

Dumle

Indlæg af Dumle »

Piquénbauer skrev:
ons aug 19, 2026 3:30 pm
Dumle skrev:
ons aug 19, 2026 2:52 pm
Piquénbauer skrev:
Hvem?

Statsmæssigt er lukeba ikke en opgradering i forhold Martin. De leverer pt tæt på det samme omend martin spiller i et sværere system. Jeg ved ikke hvad lukeba ville koste men han ville nok ikke være billig og er det virkelig det værd for en spiller der har samme alder som Martin og leverer det samme?

Alvarez handler imo ikke om end product men om rollen på holdet.
Der er vi jo så respektfuldt uenige men det er jo også det der gør debatten spændende.

Ærligt tror jeg ikke på Alvarez handlen, men går den igennem så skal han da helt sikkert blive en spiller som også jeg bliver glad for. Men når jeg sidder her i dette øjeblik, så siger mavefornemmelsen mig at jeg heller så vi lukkede den med ham Georgieren fra villareal + eksempelvis lukeba hvis muligt i stedet for Alvarez handlen. Jeg tror i øvrigt godt man kunne se ham Georgierens niveau stige eksplosivt som man så med Kvara.... ham fra psg hvis han kom hertil og spillede med de stjerner vi har rendende.

Det store problem lige nu er bare tiden, for vi kommer til at virke desperate og så bliver priserne bare skruet op.

Når alt det er sagt så tror jeg ikke der bliver købt en forsvarsspiller mere med mindre det er en billig ældre herre som Laporte, men han er bare i min optik alt for langsom til Flick forsvar. Og samtidig så synes jeg Martin har haft en god udviklingskurve. Men jeg er bange for hvis vi bliver ramt af skader centralt så er der et stort dropoff fra eksmpelvis cubarsi til AC og Cortez, hvilket er en af hovedårsagen til at jeg håber på en centerback. Ja vi har ingen 9er men der er heller ikke nogen af de rigtige ledige på markeder til under alt for høj en pris.

DeanCassady
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 413 gange

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Deco har ramt fuldstændig spot on på to af de udviklingsspillere, man har hentet i dette vindue. Hamza og Bisiwu viser allerede så meget potentiale, man kan argumentere for, de nu koster 40-50m hver, skulle de købes fri. To profiler, mange klubber vil gå langt for at sikre sig og som koster boksen på markedet i dag. Bevares, de har stadig lang vej, men der er top potentiale i begge

Nu venter vi og ser, om det sidste bet også stempler lige så overbevisende ind. Caicedo viser i hvert fald sig også frem på b-holdet og man kunne meget vel have ramt jackpot med ham også

Intet mindre end et imponerende stykke arbejde, rekrutterings afdelingen laver i disse tider
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 20, 2026 8:26 am
Deco har ramt fuldstændig spot on på to af de udviklingsspillere, man har hentet i dette vindue. Hamza og Bisiwu viser allerede så meget potentiale, man kan argumentere for, de nu koster 40-50m hver, skulle de købes fri. To profiler, mange klubber vil gå langt for at sikre sig og som koster boksen på markedet i dag. Bevares, de har stadig lang vej, men der er top potentiale i begge

Nu venter vi og ser, om det sidste bet også stempler lige så overbevisende ind. Caicedo viser i hvert fald sig også frem på b-holdet og man kunne meget vel have ramt jackpot med ham også

Intet mindre end et imponerende stykke arbejde, rekrutterings afdelingen laver i disse tider
Easy, man kunne også argumentere for, at unge spillere rundt omkring i verden ser sig lune på Barca, når de netop kan se, at klubben & Flick udvikler og tør stole på dem.

Hvis jeg var ungdomsspiller og skulle vælge blandt de allerstørste, så havde jeg valgt Barca alene af den grund at mulighederne vil opstå, ingen bliver skippet uden at have fået chancen. Des flere vi kan give chancen des bedre omdømme ville vi få.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
tors aug 20, 2026 9:41 am
EasyBuddhist skrev:
tors aug 20, 2026 8:26 am

Easy, man kunne også argumentere for, at unge spillere rundt omkring i verden ser sig lune på Barca, når de netop kan se, at klubben & Flick udvikler og tør stole på dem.

Hvis jeg var ungdomsspiller og skulle vælge blandt de allerstørste, så havde jeg valgt Barca alene af den grund at mulighederne vil opstå, ingen bliver skippet uden at have fået chancen. Des flere vi kan give chancen des bedre omdømme ville vi få.
90% af alle fodboldspillere ville vælge Barca. Det er ikke det, det handler om her. Deco og den sportslige ledelse har en klar strategi med at hente 2-3 udvikligsspillere hver vindue, før de breaker i deres udvikling. Det er primært for at tjene penge, men også for at slå makedet i ny og næ og få en spiller, der er hentet til billige penge, men som ville koste 50-100m at hente, hvis de allerede havde breaket

Man er derfor i stor grad gået væk fra trategien med at hente de støste talenter efter de er breaket, til at prøve at spotte dem før de gør. Det er efter Pedri, Araujo, Roony playbooken, man skal finde inspirationen og det er altså ikke nogen nem øvelse. Der vil være stor variation i succesraten og kvaliteten, men det er med lav risiko og stor fortjeneste

Hamza og Bisiwu er ikke tilfældige talenter. De er nøje udvalgte gennem et stort forarbejde. Hvis prisen bliver for høj, dropper man emnet og går videre til den næste, hvilket man også har set flere gange allerede. Onstein, Diarra, og Pacifico er andre eksempler, der venter på gennembrud. Mange af dem vil forlade klubben uden at blive stamspillere og Roony ville have været en dem, hvis ikke for skaden

Piquénbauer

Indlæg af Piquénbauer »

Rygter om at man u er interesseret i balde. Personligt ville jeg sælge ham… Jeg synes han er gået i stå og ofte finder jeg ham virkelig frustrerende at se spille. Vi har ham den unge som har spillet en del i preseason og cancelo. Smid salinas fra Racing oveni og så er vi fint med på backen.

Besvar