Det her er spændende.Hansi Flick tried Jules Koundé as a centre-back in yesterday's training game. The staff is very aware that he's an option there. Brian Fariñas played as a right-back, and Xavi Espart continued as a midfielder. Raphinha was used as a striker. [@jordicardero]
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Piquénbauer
- Har takket: 381 gange
- Blevet takket: 1689 gange
Re: Transferrygter
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!
- Barca80
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 444 gange
Selvfølgelig spiller PSG’s forsvar en afgørende rolle i, at de har vundet Champions League to år i træk. At påstå andet er alt andet end seriøst. Fodbold handler om balance, ikke kun det offensive.Piquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 8:15 amPSGs stats lyver pga ligaen. Vi så tydeligt mod Bayern at deres defensiv var til at tale med.
Og Arsenals defensiv i sidste sæson — som du slet ikke nævner her — var direkte medvirkende til, at de vandt Premier League for første gang i over 20 år og nåede Champions League‑finalen.
Ja, klubbens identitet har i årevis været at smide enorme beløb efter offensive navne — en 28‑årig Griezmann til 100 millioner, Coutinho til 130 millioner osv. osv. Ja, der har været nogle helt forfærdelige offensive prioriteringer gennem historien; dem behøver du ikke minde mig om.Piquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 8:15 amBarca køber altid offensivt før de køber defensivt. Det er en del af klubbens identitet. Med det sagt så synes du negligerer det defensive aspekt i forhold til de offensive kræfter vi har handlet. Jeg ser hverken gordon eller adeyemi som fancy offensive spillere. Jeg ser dem som spillere der leverer det holdet har brug for.
Adeyemi er fint nok, men Gordons pris kan i den grad diskuteres. Han bliver formentlig ikke engang fast mand, og spørgsmålet er, om der fandtes bedre alternativer — især når flere talenter fra B‑holdet banker på.
Du bygger hele dit argument på én kamp — og placerer skylden på Rashford eller et rødt kort. Men som jeg ser det, havde vi langt større problemer allerede i gruppespillet i CL: et 3‑0‑nederlag til Chelsea, et 1‑2‑nederlag hjemme mod PSG, og senere et knusende 4‑0‑exit til Atlético Madrid i Copa del Rey.Piquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 8:15 amHer er jeg bare grundlæggende uenig. Sat på spidsen så røg vi ud af CL fordi vi stillede med rash og lewan i samme kamp. Det kostede genpres og det manglende genpres betød at cubarsi endte i en håbløs situation. Bum, rødt kort, game over.
Det er lige præcis det vi kan undgå med især en spiller som gordon. Med vores høje baglinje kan vi ikke spille et sekund uden et perfekt genpres. Det er selvmord at stå med bagkæden på midten og give modstanderen tid på bolden. Og det var imo vores største problem i sidste sæson fordi vi manglende raphinha så meget.
Det havde ikke gjort en forskel om vi så havde prime Maldini eller baresi ved siden af cubarsi fordi alle vil se elendige ud når de skal jagte offensive spillere 1 mod 1. Ja selv verdens klart største cb talent og en af verdens bedst (cubarsi) endte i sindssyge situationer hvor han så skidt ud.
Med købet af de offensive kræfter og rodri (som jo faktisk er en defensiv signing) så vil jeg gerne se Martin og Cubarsi an. De viste begge på trods af forholdene at de kan spille i systemet og med de spillere vi har hentet ind tror jeg det kan blive godt. Det tager også tid at få etableret en god cb-duo. Hermed ikke sagt at lidt bredde til forsvaret ikke vil gå an men det er ikke der jeg vil bruge pengene med mindre der opstår en god mulighed.
Der er masser af kampe at pege på i sidste sæson, som intet har med Rashford eller et rødt kort at gøre — men som handler om mangel på kvalitet, stabilitet, erfaring og rutine i forsvaret.
Du behøver slet ikke nævne Maldini og Baresi. Bare en nuværende klasse‑CB med rutine havde aldrig lavet den dumme, dybt urutinerede fejl, som Cubarsí lavede. Det handler om mentale evner, koldblodighed og rutine i pressede situationer.
Netop derfor er det så absurd at lade et ungt talent som Cubarsi spille sammen med endnu en urutineret spiller som Gerard Martín. Cubarsí skal have en solid centerback ved sin side — en ledertype med mod, erfaring og autoritet - det vil gøre Cubarsi langt bedre, hvilket vi også så ved Spaniens landskampe under VM.
- Barca80
Fantastisk — så har vi vel sparet over 150 millioner på én spiller.
Et godt råd - brug de 150 millioner sådan her: en venstrebenet centerback til 75 millioner og en 9’er til 75 millioner — og luk så vinduet og start sæsonen.
-
Piquénbauer
Jeg nævnte at arsenal spiller noget elendigt fodbold som de færreste Barca fans ønsker? Men det vil du måske gerne?Selvfølgelig spiller PSG’s forsvar en afgørende rolle i, at de har vundet Champions League to år i træk. At påstå andet er alt andet end seriøst. Fodbold handler om balance, ikke kun det offensive.
Og Arsenals defensiv i sidste sæson — som du slet ikke nævner her — var direkte medvirkende til, at de vandt Premier League for første gang i over 20 år og nåede Champions League‑finalen.
Omkring PSG så handler de om at de havde redskaberne til at lykkes med deres taktik. Det havde de blandt andet pga deres bredde og det at de kan spare stort set hele truppen i ligaen. Hermed ikke sagt at de ikke har et godt forsvar men det det var ikke pga forsvaret de vandt cl. Det så vi som sagt også mod Bayern.
Alle priser kan diskuteres. Der er ikke meget der giver mening i forhold til priser i nutidens fodbold.Ja, klubbens identitet har i årevis været at smide enorme beløb efter offensive navne — en 28‑årig Griezmann til 100 millioner, Coutinho til 130 millioner osv. osv. Ja, der har været nogle helt forfærdelige offensive prioriteringer gennem historien; dem behøver du ikke minde mig om.
Adeyemi er fint nok, men Gordons pris kan i den grad diskuteres. Han bliver formentlig ikke engang fast mand, og spørgsmålet er, om der fandtes bedre alternativer — især når flere talenter fra B‑holdet banker på.
Med det sagt så ser du stadig bort fra det som gordon bringer. Vi har ikke en type som ham på b-holdet for der er ikke ret mange typer som gordon i det hele taget. Jo hvis du kun tænker på det offensive men det er hele pakken med gordon og især det defensive som vi snakker om.
Hvis jeg ikke tager fejl så var du også meget kritisk i forhold til raphinha? Her var vi flere der også påpegede det defensive som noget man skal medregne når man snakker om ham. I vores system hvor genpresset er afgørende er det ligeså vigtigt.
Jeg troede du snakkede om vores exit i CL. Det er trods alt det som betyder noget. Gruppespilet er jo fuldkommen ligegyldigt. Det har PSG vist to år i træk.Du bygger hele dit argument på én kamp — og placerer skylden på Rashford eller et rødt kort. Men som jeg ser det, havde vi langt større problemer allerede i gruppespillet i CL: et 3‑0‑nederlag til Chelsea, et 1‑2‑nederlag hjemme mod PSG, og senere et knusende 4‑0‑exit til Atlético Madrid i Copa del Rey.
Hvem kunne en nuværende klasse-cb være?Der er masser af kampe at pege på i sidste sæson, som intet har med Rashford eller et rødt kort at gøre — men som handler om mangel på kvalitet, stabilitet, erfaring og rutine i forsvaret.
Du behøver slet ikke nævne Maldini og Baresi. Bare en nuværende klasse‑CB med rutine havde aldrig lavet den dumme, dybt urutinerede fejl, som Cubarsí lavede. Det handler om mentale evner, koldblodighed og rutine i pressede situationer.
Netop derfor er det så absurd at lade et ungt talent som Cubarsi spille sammen med endnu en urutineret spiller som Gerard Martín. Cubarsí skal have en solid centerback ved sin side — en ledertype med mod, erfaring og autoritet - det vil gøre Cubarsi langt bedre, hvilket vi også så ved Spaniens landskampe under VM.
Det er nemt at snakke om "kvalitet" og "rutine" men faktum er at meget få hold spiller som os og vi derfor ingen anelse har om hvad en imaginær "klasse-cb" ville gøre i "pressede situationer".
Jeg har set nok fra cubarsi og Martin til at sige at de kan spille i vores system. Vi har vundet store kampe med begge og på trods af kritik så har forsvaret været bedre i år. Det omkring dem skal blive bedre så de ikke bliver udfordret på samme måde men jeg ved hvad de kan.
Det var også det vi så fra spaniens vm hvor det var et homogent hold. Jeg tror ikke der var mange inden vm som ville tale et forsvar med porre, cubarsi, Laporte og cucu op som top. Men holdet løftede opgaven sammen.
-
Piquénbauer
Men altså jeg tror vi kommer til at snakke i ring da du snakker individuelle spillere og jeg snakker defensiv taktik.
Hvis vi skal undgå det så bliver jeg nødt til at have lidt indsigt i hvilke cb'er du tænker kunne løfte vores forsvar og hvorfor? Det kunne også være fedt hvis du kunne fortælle lidt om hvordan du ser barcas defensive taktik og de problematikker der er i forsvaret? Hvad forsøger Barca at gøre defensivt f.eks. og hvor opstår der fejl?
Hvis vi skal undgå det så bliver jeg nødt til at have lidt indsigt i hvilke cb'er du tænker kunne løfte vores forsvar og hvorfor? Det kunne også være fedt hvis du kunne fortælle lidt om hvordan du ser barcas defensive taktik og de problematikker der er i forsvaret? Hvad forsøger Barca at gøre defensivt f.eks. og hvor opstår der fejl?
-
Piquénbauer
Tresoldi is NOT an option for Barça as of now. [@FabrizioRomano]
- Barca80
Du deltager meget sent i sommerens transferdebat. Jeg har haft den her diskussion med flere i lang tid, og derfor skal jeg nu starte forfra og gentage argumenter, jeg allerede har uddybet i detaljer. Det ligner også, at du har en tendens til at forsvinde fra forummet i et halvt år og så vende tilbage igen — måske derfor du ikke har fulgt med i alt det, jeg har skrevet i denne tråd, siden du stiller spørgsmål til holdninger, jeg allerede har forklaret?Piquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 9:28 amJeg nævnte at arsenal spiller noget elendigt fodbold som de færreste Barca fans ønsker? Men det vil du måske gerne?Selvfølgelig spiller PSG’s forsvar en afgørende rolle i, at de har vundet Champions League to år i træk. At påstå andet er alt andet end seriøst. Fodbold handler om balance, ikke kun det offensive.
Omkring PSG så handler de om at de havde redskaberne til at lykkes med deres taktik. Det havde de blandt andet pga deres bredde og det at de kan spare stort set hele truppen i ligaen. Hermed ikke sagt at de ikke har et godt forsvar men det det var ikke pga forsvaret de vandt cl. Det så vi som sagt også mod Bayern.
Alle priser kan diskuteres. Der er ikke meget der giver mening i forhold til priser i nutidens fodbold.Ja, klubbens identitet har i årevis været at smide enorme beløb efter offensive navne — en 28‑årig Griezmann til 100 millioner, Coutinho til 130 millioner osv. osv. Ja, der har været nogle helt forfærdelige offensive prioriteringer gennem historien; dem behøver du ikke minde mig om.
Med det sagt så ser du stadig bort fra det som gordon bringer. Vi har ikke en type som ham på b-holdet for der er ikke ret mange typer som gordon i det hele taget. Jo hvis du kun tænker på det offensive men det er hele pakken med gordon og især det defensive som vi snakker om.
Hvis jeg ikke tager fejl så var du også meget kritisk i forhold til raphinha? Her var vi flere der også påpegede det defensive som noget man skal medregne når man snakker om ham. I vores system hvor genpresset er afgørende er det ligeså vigtigt.
Jeg troede du snakkede om vores exit i CL. Det er trods alt det som betyder noget. Gruppespilet er jo fuldkommen ligegyldigt. Det har PSG vist to år i træk.Du bygger hele dit argument på én kamp — og placerer skylden på Rashford eller et rødt kort. Men som jeg ser det, havde vi langt større problemer allerede i gruppespillet i CL: et 3‑0‑nederlag til Chelsea, et 1‑2‑nederlag hjemme mod PSG, og senere et knusende 4‑0‑exit til Atlético Madrid i Copa del Rey.
Hvem kunne en nuværende klasse-cb være?Der er masser af kampe at pege på i sidste sæson, som intet har med Rashford eller et rødt kort at gøre — men som handler om mangel på kvalitet, stabilitet, erfaring og rutine i forsvaret.
Det er nemt at snakke om "kvalitet" og "rutine" men faktum er at meget få hold spiller som os og vi derfor ingen anelse har om hvad en imaginær "klasse-cb" ville gøre i "pressede situationer".
Jeg har set nok fra cubarsi og Martin til at sige at de kan spille i vores system. Vi har vundet store kampe med begge og på trods af kritik så har forsvaret været bedre i år. Det omkring dem skal blive bedre så de ikke bliver udfordret på samme måde men jeg ved hvad de kan.
Det var også det vi så fra spaniens vm hvor det var et homogent hold. Jeg tror ikke der var mange inden vm som ville tale et forsvar med porre, cubarsi, Laporte og cucu op som top. Men holdet løftede opgaven sammen.
Hvis jeg skal gøre det helt kort: der er mange herinde, som tænker præcis som dig, og det er netop det, jeg mener er uheldigt. Tankegangen er, at offensiven er det vigtigste - i stedet for at fokusere på balancen over hele linjen. Man har ingen problemer med at bruge 250 millioner — hele budgettet — på tre-fire offensive navne, mens man ikke bruger én eneste krone på forsvaret. Og det selvom vi har masser af stærke offensive talenter fra B‑holdet som Tunkara, Hamza og Busiwu. Og det selvom vi scorer et hav af mål uanset startopstillingen, fordi Hansi Flick spiller ekstremt offensivt.
Det samme kan ikke siges om forsvaret. Forsvaret sejlede alt for mange gange i sidste sæson. Balde er ustabil, Cancelo er 32 år. Koundé og García er acceptable uden at være noget særligt. AC er konstant skadet. Gerard Martín og Cortés er urutinerede og ustabile. Og Cubarsí — som er den eneste med reel topkvalitet — er stadig meget ung. Synes du selv, at det her er et forsvar, der kan måle sig med Bayern, PSG, City, Arsenal osv.?
Vi indkasserede mange mål i sidste sæson, og når man analyserer dem, ser man det samme mønster: ukoncentration i standardsituationer, dårlige markeringer i feltet, svage tilbageløb, manglende organisering, dårlige tacklinger… når man ser det samlet, forstår man, hvorfor der er behov for at hæve kvaliteten i forsvaret. Vi mangler en spiller, der kan stå ved Cubarsís side og organisere bagkæden — ikke kun i kontraer, men også i åbent spil, i dødbolde, i pressede sekvenser, i de store kampe.
Men som sagt: der er mange herinde, der påstår, at vi nu bliver markant bedre defensivt, fordi vi har fået bedre presspil i front med Gordon og Adeyemi, og at Rodri også vil hjælpe på det. For mig giver det ikke meget mening. De største klubber bryder før eller siden ud af presset — og så er det bagkæden, der skal håndtere det. Det er dér, vi har fejlet. Det er dér, vi har tabt de store kampe.
Så lad os se, om vi får købt en centerback. Hvis ikke, så er jeg meget spændt på at se, om jeres påstande holder hele sæsonen, og om vi ender med at vinde Champions League, som mange herinde nu forventer på baggrund af de nye offensive signings.
-
Piquénbauer
Nu snakker jeg jo kun på mine egne vegne og ikke alle dem du har skrevet med i løbet af sommeren men du forstår godt at jeg ser de offensive forstærkninger som defensive ikk?
Jeg kan se at du tillægger de defensive spillere en enorm betydning for problemerne. Der er jeg bare grundlæggende uenig hvilket der åbenbart er mange som er herinde. For mig er det altid holdet og taktikken fremfor individuelle spillere som vinder. Det er derfor jeg er fan af Barca som spiller god offensiv holdbold fremfor real som har fokus på enkelte spillere. Det var desuden også derfor jeg kunne lide det vi så fra spanien under vm. Du skrev tidligere at det handler om balance og der er jeg enig. Jeg kan sagtens leve med at vi har et top 3 angreb og et et top 10 forsvar som i sidste sæson. Det er imo en fin balance som betyder at vi kan spille med om alt.
Kan du forresten sætte et evt navn på en cb som kan løfte defensiven?
Jeg kan se at du tillægger de defensive spillere en enorm betydning for problemerne. Der er jeg bare grundlæggende uenig hvilket der åbenbart er mange som er herinde. For mig er det altid holdet og taktikken fremfor individuelle spillere som vinder. Det er derfor jeg er fan af Barca som spiller god offensiv holdbold fremfor real som har fokus på enkelte spillere. Det var desuden også derfor jeg kunne lide det vi så fra spanien under vm. Du skrev tidligere at det handler om balance og der er jeg enig. Jeg kan sagtens leve med at vi har et top 3 angreb og et et top 10 forsvar som i sidste sæson. Det er imo en fin balance som betyder at vi kan spille med om alt.
Kan du forresten sætte et evt navn på en cb som kan løfte defensiven?
-
Piquénbauer
Den her er forresten lidt pudsig. Det lyder næsten til at du håber at holdet fejler så du kan komme med en lille "hvad sagde jeg"?Så lad os se, om vi får købt en centerback. Hvis ikke, så er jeg meget spændt på at se, om jeres påstande holder hele sæsonen, og om vi ender med at vinde Champions League, som mange herinde nu forventer på baggrund af de nye offensive signings.
Jeg håber desuden ikke at der er folk som forventer at vinde CL. Det er sgu for random til at man kan binde en CL titel op på en god sæson. Ligaen må altid være målet og så må vi se hvad der sker i CL.
- Barca80
Ej, jeg kommer da helt klart til at sige “jeg sagde det jo”, hvis de samme defensive problemer fortsætter i den kommende sæsonPiquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 10:52 amDen her er forresten lidt pudsig. Det lyder næsten til at du håber at holdet fejler så du kan komme med en lille "hvad sagde jeg"?Så lad os se, om vi får købt en centerback. Hvis ikke, så er jeg meget spændt på at se, om jeres påstande holder hele sæsonen, og om vi ender med at vinde Champions League, som mange herinde nu forventer på baggrund af de nye offensive signings.
Jeg håber desuden ikke at der er folk som forventer at vinde CL. Det er sgu for random til at man kan binde en CL titel op på en god sæson. Ligaen må altid være målet og så må vi se hvad der sker i CL.
Når det er sagt, så håber jeg naturligvis stadig, at Barca vinder Champions League trods den store ubalance på holdet og trods alt andet.
-
UncleBobbyB
- Har takket: 20 gange
- Blevet takket: 8 gange
"Store ubalance" er nok lige at strække den. Især når det ikke udelukkende er defensiven, der kan klandres for, at Barcelona røg ud i Champions League sidste år.Barca80 skrev: ↑ons aug 19, 2026 12:23 pmEj, jeg kommer da helt klart til at sige “jeg sagde det jo”, hvis de samme defensive problemer fortsætter i den kommende sæsonPiquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 10:52 amDen her er forresten lidt pudsig. Det lyder næsten til at du håber at holdet fejler så du kan komme med en lille "hvad sagde jeg"?Så lad os se, om vi får købt en centerback. Hvis ikke, så er jeg meget spændt på at se, om jeres påstande holder hele sæsonen, og om vi ender med at vinde Champions League, som mange herinde nu forventer på baggrund af de nye offensive signings.
Jeg håber desuden ikke at der er folk som forventer at vinde CL. Det er sgu for random til at man kan binde en CL titel op på en god sæson. Ligaen må altid være målet og så må vi se hvad der sker i CL.— især fordi så mange har argumenteret for, at defensiven bliver markant bedre med de meget dyre offensive signings. Og også fordi jeg hele tiden har forklaret, at problemet også ligger hos forsvarsspillerne, men er blevet afvist herinde på det synspunkt.
Når det er sagt, så håber jeg naturligvis stadig, at Barca vinder Champions League trods den store ubalance på holdet og trods alt andet.
Foruden bedre presspillere på toppen, er holdet endda blevet opgraderet markant med Rodri, som bliver et bolværk foran forsvaret, som de ikke har haft de seneste sæsoner.
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1312 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Du kan være 100% sikker på, han kun sidder og venter på et gunstig øjeblik, uanset hvor flygtigt, det måtte værePiquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 10:52 amDen her er forresten lidt pudsig. Det lyder næsten til at du håber at holdet fejler så du kan komme med en lille "hvad sagde jeg"?Så lad os se, om vi får købt en centerback. Hvis ikke, så er jeg meget spændt på at se, om jeres påstande holder hele sæsonen, og om vi ender med at vinde Champions League, som mange herinde nu forventer på baggrund af de nye offensive signings.
Derudover vil dine ord blive fordrejet og dine argumenter misforstået og dø i en labyrint af ligegyldigheder
Det er den pæne version..
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2980 gange
- Blevet takket: 1738 gange
Uden nødvendigvis at kaste mig ind i debatten, vil jeg blot tilføje, at jeg ikke har set nogen give udtryk for, at det udelukkende er offensive indkøb, der kommer til at afgøre noget, men i stedet er måden, de spiller og anvendes på. Læg dertil Rodri og måden, han spiller på.
Alt andet lige, er forsvaret bedre beskyttet nu end vi har været længe. Ikke dermed sagt, at vi ikke kunne bruge en god forsvarsspiller, men som PB er inde på tidligere, skal det også være en spiller, der kan perfome i vores system.
Alt andet lige, er forsvaret bedre beskyttet nu end vi har været længe. Ikke dermed sagt, at vi ikke kunne bruge en god forsvarsspiller, men som PB er inde på tidligere, skal det også være en spiller, der kan perfome i vores system.
- Barca80
Stop nu med de latterlige personangreb og forhold dig til selve debatten. Du er den eneste herinde, jeg oplever, at man reelt ikke kan diskutere med — blandt andet grundet kommentarer som disse.EasyBuddhist skrev: ↑ons aug 19, 2026 12:54 pmDu kan være 100% sikker på, han kun sidder og venter på et gunstig øjeblik, uanset hvor flygtigt, det måtte værePiquénbauer skrev: ↑ons aug 19, 2026 10:52 amDen her er forresten lidt pudsig. Det lyder næsten til at du håber at holdet fejler så du kan komme med en lille "hvad sagde jeg"?Så lad os se, om vi får købt en centerback. Hvis ikke, så er jeg meget spændt på at se, om jeres påstande holder hele sæsonen, og om vi ender med at vinde Champions League, som mange herinde nu forventer på baggrund af de nye offensive signings.
Derudover vil dine ord blive fordrejet og dine argumenter misforstået og dø i en labyrint af ligegyldigheder
Det er den pæne version..
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1312 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Jeg håber, vi scorer mindst 40 mål mere, end vi gjorde sidste sæson, hvor vi scorede 20 mål mindre end sæsonen før, heraf alene 11 mindre I CL.
Ja, store mål, når man nu har mistet den klart bedste 9'er i nyere tid og en verdensklasse backup
Efter at have hentet den største "defensive" forstærkning, noget hold har gjort overhovedet i dette vindue, må forventningerne være indfriet for selv de mest defensivt orienterede fans her på siden
Verdens bedste DM er kommet og nu må alt selvfølgelig sættes ind på at finde de sidste offensive forstærkninger, så man kan matche den verdensklasse baglinje, i frontrioen
Ja, store mål, når man nu har mistet den klart bedste 9'er i nyere tid og en verdensklasse backup
Efter at have hentet den største "defensive" forstærkning, noget hold har gjort overhovedet i dette vindue, må forventningerne være indfriet for selv de mest defensivt orienterede fans her på siden
Verdens bedste DM er kommet og nu må alt selvfølgelig sættes ind på at finde de sidste offensive forstærkninger, så man kan matche den verdensklasse baglinje, i frontrioen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den