Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

🚨 𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Darwin Núñez now close to joining Al Diriyah from Al Hilal: deal advancing to the final stages. 🟣🇸🇦

Núñez never had any sort of agreement done with Besiktas or Trabzonspor. 🚫

No flight was scheduled, as Darwin was still assessing options in Saudi and Europe. 👀

Darwin Nunez meldes på vej videre til en ny klub i Saudi Arabien. Jeg kunne ellers godt se ham passe ind i Barca, som en fin spiller til angrebet, hvis ikke vi lykkes med at hente vores drømme nier i dette vindue.

Såfremt vi skal have ham kunne det være på en sæsonlang lejeaftale. Han vil være et fint supplement til de spillere, der allerede kan spille i angrebet og Hamza.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
fre nov 28, 2025 9:43 pm
Ikigai skrev:
fre nov 28, 2025 7:23 pm
EasyBuddhist skrev:
fre nov 28, 2025 6:46 pm
𝗕𝗥𝗘𝗔𝗞𝗜𝗡𝗚: Barcelona have identified their main transfer targets for next season:

• A left footed centre back is an absolute priority, especially after the departure of Iñigo Martinez

• A winger; Rashford's purchase clause is not certain

• A striker to replace Robert Lewandowski —

@mundodeportivo
Sød musik i ørerne, men jeg vil se det, før jeg tror det
Er det Ronaldo du håber på som “ a striker to replace lewandowski “ 😜??
Wtf? Jeg troede vi var i transfer tråden :lol:
Så lige denne fra november sidste år i Ronaldo-tråden. Den viser jo meget godt, at Barca i lang tid har ønsket at forstærke forsvaret med en ny venstrebenet forsvarsspiller.

Indtil videre har den rette mulighed tilsyneladende bare ikke budt sig endnu, mens det måske nok har været mere akut at forstærke angrebet.

Der kan stadig nå at komme en ny forsvarsspiller i vinduet her, men jeg synes ikke, at det er super presserende. Jeg tror, at Alvaro Cortes har det der skal til og vi har også Kounde, som burde kunne finde niveauet der igen.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Siempre Barca
Geografisk sted: Manchester
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 48 gange

Indlæg af Siempre Barca »

Paulinho15 skrev:
ons aug 19, 2026 1:14 am
Dumle skrev:
ons aug 19, 2026 12:59 am
Siempre Barca skrev:
ons aug 19, 2026 12:16 am
Jeg ser gerne, at klubben henter en alternativ angriber uanset, hvad der sker med Álvarez.

Jeg køber gerne ind på Olmo som fast 9’er. Men Hamza er stadig ung og for uerfaren til, at jeg synes, vi skal lægge hele ansvaret på ham som det første alternativ.

Tresoldi synes jeg kunne være et virkelig spændende bud. Ung, fysisk stærk og med masser af potentiale stadig selv hvis det ikke lykkedes at få forløse ham. eg ville gerne smide €30 millioner efter ham.

Og jeg skriger efter en højreback, der kan udfordre Koundé og skabe reel konkurrence. Vi behøver ikke gå ud og bruge en formue. Andrei Rațiu kunne være et interessant bud – han har allerede været nævnt i forbindelse med Barça og bør være til at hente for relativt få penge.

Kort sagt: Tresoldi + en konkurrencedygtig højreback. Jeg er klar.
Jeg kan godt se Tresoldi er spændende, men mit take på den er at hvis man tror på Hamzas talent så er Tresoldi spild af Euro. For mig at se er han en ung spiller som på den øverste hylde har lige så lidt erfaring som Hamza, og så sætter jeg hellere min lid til egypteren.

Angående højre back så ligner det at Eric Garcia overtager den og så er mit håb at Espart får masser af spilletid. Ikke en højre back løsning jeg nødvendigvis er fan af da mange wings har langt mere fart end Eric men han har spillet den flot med sit blik for spillet de fleste gange.

Hvis det er den løsning Flick kører med så er jeg spændt på om man tør give Kounde chancen som centerback sammen med Cubarsi og dermed skabe en rigtig hurtig duo på centerbackpladsen. (Jeg ser hellere et salg af Kounde og køb af Lukeba, men transfervinduet løber hurtigt nu)

Olmo er jeg generelt ikke så stor fan af, jovist kan han nogle ting få andre kan, men han sidder tit ude med skader på vigtige tidspunkter, så ser jeg hellere en super dynamisk fronttrio bestående af Yamal, Raphinha og Gordon med Adeyemi, Fermin, Bisiwu og Hamza til rotationen, så der kan køres pres bold alle 90 minutter, for jeg synes både Hamza og Bisiwu har vist de kan være med, især i kampene lige under de Aller største.

Vi har spillerne lige nu til en rigtig stor sæson, jeg ønsker mig stadig en klasse 9er, men er han først til rådighed fra næste sæson så kører jeg hellere med det vi har end at panikkøbe ham Arsenal svenskeren. Kan vi ikke få en 9er, så kunne jeg godt stille mig tilfreds med truppen nu, og måske lave en suprice leje kontrakt med Gabriel Jesus, som godt nok også har kæmpet med skader, men en low risk leje aftale ville være fint.
Jeg er som sådan enig med Dumle. Tresoldi virker spændende, men han kan riskere at blokere for Hamza, som jeg fint tror kan indtage reserverollen fra Ferran Torres.

Hvis vi ikke lykkes med at hente en ny angriber, så kan der måske være plads til Tresoldi. Han kan sikkert også nemt sælges videre, hvis han ikke slår til, så risikoen er ikke så stor.

Spørgsmålet er også om vi ikke kan klare os med Raphinha, Olmo, Gordon, Adeyemi og Fermin, som kan spille angriber-positionen - vi har rigeligt bredde på kanterne og midtbanen, så antalsmæssigt mangler vi måske ikke nogle spillere.

Dertil har vi Bisiwu også og vi har Goran fra Barca Atletic, der har vist sig flot frem hos førsteholdet i forberedelserne til den nye sæson, som kan supplere til kanterne, hvis nu fx Raphinha bliver fast angriber.

Det kan være en løsning at fortsætte med dem, satse på Hamza som reserve-angriber, så alt presset ikke er på ham, og så ikke hente en ny angriber før vi kan få den rette vi ønsker.

Denne løsning vil jeg være tilfreds med, selvom jeg foretrækker vi henter Alvarez. I det tilfælde synes jeg også som jeg inde på, at vi er fint dækket ind med Hamza som reserven for ham.

Med hensyn til forsvaret, så har jeg heller ikke noget imod et salg af Kounde, hvis vi får Laporte eller Lukeba i stedet. I forhold til Garcia, så er jeg ikke glad for ham på HB, selvom præstationerne er fine.

Han ser slet ikke naturlig ud på positionen, så offensivt kan han ikke bidrage med det vi forventer fra en normal HB, men han er solid defensivt og har et godt blik for spillet.

Jeg tror vi er fint dækket ind der med Eric, Kounde og Espart, men det vil da selvfølgelig være dejligt med en fuldblods HB på højeste niveau nu.

Det har vi jo egenligt allerede i Cancelo. Jeg håber, at han bliver brugt på HB, men det lader til, at han kommer til at spille VB, men i princippet mener jeg ikke vi har brug for at forstærke HB, når vi har fire spillere til positionen.
Det, der går igen hos mange i truppen, er, at de kan dække flere positioner på et ganske højt niveau. Det er en enorm styrke i en moderne trup, hvor skader, kampprogram og taktiske justeringer hele tiden stiller krav til fleksibilitet.

Men der er også en bagside.

For selvom mange kan udfylde en position, betyder det ikke nødvendigvis, at de er naturlige på den. Eric Garcia er efter min mening det bedste eksempel. Han kan løse opgaven, men man mister noget i de indbyrdes relationer, forståelsen og det naturlige flow, når han spiller en position, som ikke er hans primære. Det fungerer – men det fungerer ikke på samme måde.

Derfor mener jeg også, at den fleksible kompetence i truppen er uundværlig, men den må ikke blive plan A eller plan B. Det er fint at have spillere, der kan dække flere positioner, men Barca har samtidig brug for flere naturlige spillere på de specifikke positioner. Flere naturlige backs. En mere rendyrket spidsangriber. Spillere, der ikke bare kan udfylde en rolle, men som er skabt til den.

I den sammenhæng synes jeg også, man skal passe på med at vurdere Hamza for hårdt ud fra træningskampene. Vi taler om en ung knægt, der oprindeligt var tiltænkt en rolle på Juvenil A. Jeg synes ikke, man skal lægge for meget vægt på et par preseason-kampe og konkludere, at han enten er klar eller ikke klar.

Jeg ser hellere, at man giver ham en 1-2-årig rute mod at blive en fast del af førsteholdstruppen. Angriberpositionen er ikke en nem position at komme ind på som ung. Den kræver hårdhed på brystet, selvtillid, timing og en tilvænning til tempoet og presset. Det er ikke nødvendigvis noget, man bare viser fra første træningskamp.

Bisuwu synes jeg derimod er en lidt anden sag. Her er de spidskompetencer, der skal til for at gøre en forskel, meget tydelige. Og kantpositionen er samtidig en lettere position at falde ind på som ung spiller. Man kan have perioder, hvor man ikke er involveret i kampen, uden at man nødvendigvis falder helt ud af den. Det giver nogle andre muligheder for at introducere en ung spiller og gradvist øge hans ansvar.

Så ja, jeg elsker fleksibiliteten i den her trup. Men fleksibilitet skal være krydderiet – ikke hovedretten. Barca skal have spillere, der kan lidt af det hele, men først og fremmest spillere, der er virkelig gode til det, de faktisk er sat til at være.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Siempre Barca skrev:
ons aug 19, 2026 1:27 am
Paulinho15 skrev:
ons aug 19, 2026 1:14 am
Dumle skrev:
ons aug 19, 2026 12:59 am
Siempre Barca skrev:
ons aug 19, 2026 12:16 am
Jeg ser gerne, at klubben henter en alternativ angriber uanset, hvad der sker med Álvarez.

Jeg køber gerne ind på Olmo som fast 9’er. Men Hamza er stadig ung og for uerfaren til, at jeg synes, vi skal lægge hele ansvaret på ham som det første alternativ.

Tresoldi synes jeg kunne være et virkelig spændende bud. Ung, fysisk stærk og med masser af potentiale stadig selv hvis det ikke lykkedes at få forløse ham. eg ville gerne smide €30 millioner efter ham.

Og jeg skriger efter en højreback, der kan udfordre Koundé og skabe reel konkurrence. Vi behøver ikke gå ud og bruge en formue. Andrei Rațiu kunne være et interessant bud – han har allerede været nævnt i forbindelse med Barça og bør være til at hente for relativt få penge.

Kort sagt: Tresoldi + en konkurrencedygtig højreback. Jeg er klar.
Jeg kan godt se Tresoldi er spændende, men mit take på den er at hvis man tror på Hamzas talent så er Tresoldi spild af Euro. For mig at se er han en ung spiller som på den øverste hylde har lige så lidt erfaring som Hamza, og så sætter jeg hellere min lid til egypteren.

Angående højre back så ligner det at Eric Garcia overtager den og så er mit håb at Espart får masser af spilletid. Ikke en højre back løsning jeg nødvendigvis er fan af da mange wings har langt mere fart end Eric men han har spillet den flot med sit blik for spillet de fleste gange.

Hvis det er den løsning Flick kører med så er jeg spændt på om man tør give Kounde chancen som centerback sammen med Cubarsi og dermed skabe en rigtig hurtig duo på centerbackpladsen. (Jeg ser hellere et salg af Kounde og køb af Lukeba, men transfervinduet løber hurtigt nu)

Olmo er jeg generelt ikke så stor fan af, jovist kan han nogle ting få andre kan, men han sidder tit ude med skader på vigtige tidspunkter, så ser jeg hellere en super dynamisk fronttrio bestående af Yamal, Raphinha og Gordon med Adeyemi, Fermin, Bisiwu og Hamza til rotationen, så der kan køres pres bold alle 90 minutter, for jeg synes både Hamza og Bisiwu har vist de kan være med, især i kampene lige under de Aller største.

Vi har spillerne lige nu til en rigtig stor sæson, jeg ønsker mig stadig en klasse 9er, men er han først til rådighed fra næste sæson så kører jeg hellere med det vi har end at panikkøbe ham Arsenal svenskeren. Kan vi ikke få en 9er, så kunne jeg godt stille mig tilfreds med truppen nu, og måske lave en suprice leje kontrakt med Gabriel Jesus, som godt nok også har kæmpet med skader, men en low risk leje aftale ville være fint.
Jeg er som sådan enig med Dumle. Tresoldi virker spændende, men han kan riskere at blokere for Hamza, som jeg fint tror kan indtage reserverollen fra Ferran Torres.

Hvis vi ikke lykkes med at hente en ny angriber, så kan der måske være plads til Tresoldi. Han kan sikkert også nemt sælges videre, hvis han ikke slår til, så risikoen er ikke så stor.

Spørgsmålet er også om vi ikke kan klare os med Raphinha, Olmo, Gordon, Adeyemi og Fermin, som kan spille angriber-positionen - vi har rigeligt bredde på kanterne og midtbanen, så antalsmæssigt mangler vi måske ikke nogle spillere.

Dertil har vi Bisiwu også og vi har Goran fra Barca Atletic, der har vist sig flot frem hos førsteholdet i forberedelserne til den nye sæson, som kan supplere til kanterne, hvis nu fx Raphinha bliver fast angriber.

Det kan være en løsning at fortsætte med dem, satse på Hamza som reserve-angriber, så alt presset ikke er på ham, og så ikke hente en ny angriber før vi kan få den rette vi ønsker.

Denne løsning vil jeg være tilfreds med, selvom jeg foretrækker vi henter Alvarez. I det tilfælde synes jeg også som jeg inde på, at vi er fint dækket ind med Hamza som reserven for ham.

Med hensyn til forsvaret, så har jeg heller ikke noget imod et salg af Kounde, hvis vi får Laporte eller Lukeba i stedet. I forhold til Garcia, så er jeg ikke glad for ham på HB, selvom præstationerne er fine.

Han ser slet ikke naturlig ud på positionen, så offensivt kan han ikke bidrage med det vi forventer fra en normal HB, men han er solid defensivt og har et godt blik for spillet.

Jeg tror vi er fint dækket ind der med Eric, Kounde og Espart, men det vil da selvfølgelig være dejligt med en fuldblods HB på højeste niveau nu.

Det har vi jo egenligt allerede i Cancelo. Jeg håber, at han bliver brugt på HB, men det lader til, at han kommer til at spille VB, men i princippet mener jeg ikke vi har brug for at forstærke HB, når vi har fire spillere til positionen.
Det, der går igen hos mange i truppen, er, at de kan dække flere positioner på et ganske højt niveau. Det er en enorm styrke i en moderne trup, hvor skader, kampprogram og taktiske justeringer hele tiden stiller krav til fleksibilitet.

Men der er også en bagside.

For selvom mange kan udfylde en position, betyder det ikke nødvendigvis, at de er naturlige på den. Eric Garcia er efter min mening det bedste eksempel. Han kan løse opgaven, men man mister noget i de indbyrdes relationer, forståelsen og det naturlige flow, når han spiller en position, som ikke er hans primære. Det fungerer – men det fungerer ikke på samme måde.

Derfor mener jeg også, at den fleksible kompetence i truppen er uundværlig, men den må ikke blive plan A eller plan B. Det er fint at have spillere, der kan dække flere positioner, men Barca har samtidig brug for flere naturlige spillere på de specifikke positioner. Flere naturlige backs. En mere rendyrket spidsangriber. Spillere, der ikke bare kan udfylde en rolle, men som er skabt til den.

I den sammenhæng synes jeg også, man skal passe på med at vurdere Hamza for hårdt ud fra træningskampene. Vi taler om en ung knægt, der oprindeligt var tiltænkt en rolle på Juvenil A. Jeg synes ikke, man skal lægge for meget vægt på et par preseason-kampe og konkludere, at han enten er klar eller ikke klar.

Jeg ser hellere, at man giver ham en 1-2-årig rute mod at blive en fast del af førsteholdstruppen. Angriberpositionen er ikke en nem position at komme ind på som ung. Den kræver hårdhed på brystet, selvtillid, timing og en tilvænning til tempoet og presset. Det er ikke nødvendigvis noget, man bare viser fra første træningskamp.

Bisuwu synes jeg derimod er en lidt anden sag. Her er de spidskompetencer, der skal til for at gøre en forskel, meget tydelige. Og kantpositionen er samtidig en lettere position at falde ind på som ung spiller. Man kan have perioder, hvor man ikke er involveret i kampen, uden at man nødvendigvis falder helt ud af den. Det giver nogle andre muligheder for at introducere en ung spiller og gradvist øge hans ansvar.

Så ja, jeg elsker fleksibiliteten i den her trup. Men fleksibilitet skal være krydderiet – ikke hovedretten. Barca skal have spillere, der kan lidt af det hele, men først og fremmest spillere, der er virkelig gode til det, de faktisk er sat til at være.
Det bedste vil være, at Plan A består af spillere, der er naturligt på deres position. Det er jeg helt enig. Mit foregående indlæg tager mere udgangspunkt i den situation vi er i nu. Der synes jeg, at der er acceptabelt.

I stedet for en ny HB du foreslår burde vi så ikke i stedet hente en ny venstre back? Så kan vi bruge Cancelo på HB, hvor jeg synes han er bedst, fordi det ligger mere naturligt til ham.

Hvis jeg var Deco, så havde jeg hentet Grimaldo eller Cucurella. Så kunne vi have Balde og en af dem til VB, mens HB, så kunne dækkes af Cancelo og Espart med Kounde og Garcia som backups.

Alternativt i stedet for at hente en ny VB, så kan vi bruge Gerard Martin som backup der, og så har vi Cancelo fri til HB. Det kan så give plads til en ny CB i truppen.

Brugeravatar
Siempre Barca

Vejen til spilletid for de unge bliver ikke nødvendigvis spærret, fordi vi har to førsteholdsspillere på samme position.

Vi går en sæson i møde efter et VM, hvor mange af vores spillere kommer med en stor belastning i benene. Samtidig ved vi, at sæsonen er lang, og at der vil komme skader, karantæner, rotationer og perioder, hvor spillerne har brug for pauser.

Derfor skal vi passe på med at se truppen alt for statisk. At være tredjevalg på en position betyder ikke nødvendigvis, at man er langt fra banen. Tværtimod kan tredjevalget sagtens få 8-10 kampe i løbet af en sæson – måske flere. Og for mange af vores dygtige unge talenter vil netop 10 førsteholdskampe være en rigtig god og naturlig start på vejen mod at etablere sig.

Det handler selvfølgelig om at finde den rette balance. De unge skal være klar, når muligheden opstår, og de skal have kvaliteten til at gribe den. Men vi skal også turde give dem plads til at udvikle sig.

Spilletid kommer ikke altid som et resultat af, at der bliver ryddet en hel position foran dem. Den kommer ofte gennem en lang sæson, hvor mulighederne opstår lidt efter lidt.

Derfor bør vi ikke være bange for konkurrence på positionerne. To etablerede førsteholdsspillere behøver ikke være en mur foran de unge. Det kan tværtimod være et stærkt udviklingsmiljø, hvor de unge lærer, træner på højt niveau og er klar til at tage chancen, når den kommer.

Og med en lang sæson foran os – og mange spillere, der kommer fra et krævende VM – kan den chance meget vel komme tidligere og oftere, end man lige forestiller sig.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Norbit skrev:
tirs aug 18, 2026 11:07 pm
Paulinho15 skrev:
tirs aug 18, 2026 10:00 pm
Norbit skrev:
tirs aug 18, 2026 8:58 pm
Crazy take. Men hvis Rodri kan lade sig gøre og vi angiveligt har 140 mio til Alvarez. Kunne det tænkes at Decos kanin er Haaland? Set med Haaland briller, så er det nu at El Clasico nærmer sig de højeste standarder i nyere tid. Mon ikke at Deco kunne overbevise ham. Det er én ting. En anden ting, hvad mon City ville forlange? Han er en ægte killer. Jeg drømmer stort da Deco har lagt standarden højt. :lol:
Det vil være fantastisk med Håland og vi skal altid drømme stort.

Som jeg kender Håland, så har han nok en frikøbsklausul i aftalen med City.

Jeg tror ikke 140 er nok for ham - jeg tror vi skal op i 200 mio euro.
Dette vindue har været vildt. Hvorfor så ikke krydre det med noget endnu vildere? :lol: Det var bare en crazy tanke jeg fik. Det kunne jo være at Haaland fik den samme vilde tanke "det ser spændende ud det der sker i Barca, måske skal jeg krydre det?"

Han minder mig mest af alt som en Real type, men man ved aldrig. Zlatan overraskede også dengang.

Om vi bruger 140 på Alvarez eller 200 på Haaland. Hip som hap.

Én ting er at vi vil have ham, en anden ting er om han vil skifte og om City overhovedet lader ham smutte. Tror næppe på at de gør det, det vil være en falliterklæring.
Jeg kan godt lide optimismen! :glad: Erling Håland er efter sigende Joan Laportas våde drøm. Det har der i hvert fald været skrevet om tidligere! :glad:

Brugeravatar
Siempre Barca

Jeg synes ikke, at den nuværende situation bør forhindre os i at hente dygtige spillere til relativt lave priser. Hvis vi ønsker det, tror jeg sagtens, vi kan handle på de pladser, hvor vi vurderer, at der er behov.

Cancelo er ubetinget dygtig på højre back, men igen synes jeg, det giver bedst mening at skabe kontinuitet og dyrke relationerne i højere grad ved at beholde ham på sin vante plads.

Martin på venstre back ser jeg egentlig som et overstået kapitel. Jeg håber, han fortsætter frem, hvor han slap, for jeg har stor tiltro til, at Rodri kan give både ham og Cubarsí den fornødne ro og støtte til at brillere.

Og jeg synes ikke nødvendigvis, at eksempelvis Lukeba vil være en markant opgradering af Martin. Det er jo ikke for sjov, man kalder Maldini for den italienske Gerard Martin – eller var det egentlig omvendt? :lol:

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

🚨🗣️ | @10JoseAlvarez: “This week, in Barcelona, there are hotel reservations for very important agents from the football world, who represent very important players. There are notably reservations for agents who represent some major strikers. As a result, Barça is already starting to test the waters in the market.” #fcblive 👀

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Who should Barcelona turn to now to take up the #9 spot? #fcblive 🤔

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Billede

Sæson efter sæson investerer Europas allerstørste klubber massivt og voldsomt — på en helt specifik position.

Investerede beløb mellem 50 og 90 millioner — fra de sidste ti års Champions League‑vindere som Bayern, PSG, Real Madrid, City, Liverpool, Chelsea m.fl. — mens Barcelona slet ikke figurerer på listen.

Lige nu er jeg mere bekymret for forsvaret end for angrebet — og langt mere end udsigten til en ny 9’er.

Vi lukkede omkring 70 mål ind i sidste sæson — mange af dem afgørende, let undgåelige, og de kostede os både Copa del Rey og Champions League. Rodri hjælper måske lidt på det, men vi mangler stadig en rutineret, solid centerback ved siden af Cubarsí. Jeg har allerede argumenteret i lange baner for, at det er den sidste brik, der skal falde på plads for at vinde Champions League, og jeg gentager mig helst ikke.

Pointen med billedet er ikke, at alle de pågældende transfers har været en kæmpe succes — pointen er mentaliteten hos de allerstørste klubber: forståelsen af, at forsvaret er lige så afgørende som angrebet, og at det også skal forbedres, og der også skal investeres tungt i forsvaret.

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Det bliver sat lidt på spidsen med de 70 mål… Barcas lukkede i gennemsnit 0,95 mål ind pr kamp. Det er ligger sig tæt op ad real (0,92), city (0,92) og inter (0,92). De eneste topklubber som var bedre er Arsenal (0,71) og psg (0,85). Jeg tror ikke der er nogen herinde som vil spille som Arsenal og psgs er velsignet med en elendig liga. Vi er desuden blevet markant bedre defensivt end 24/25 (1,03).

Fint at man vil have en ny cb men det kommer ikke til at rykke det store med måden vi spiller på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Piquénbauer skrev:
ons aug 19, 2026 6:28 am
Det bliver sat lidt på spidsen med de 70 mål… Barcas lukkede i gennemsnit 0,95 mål ind pr kamp. Det er ligger sig tæt op ad real (0,92), city (0,92) og inter (0,92). De eneste topklubber som var bedre er Arsenal (0,71) og psg (0,85). Jeg tror ikke der er nogen herinde som vil spille som Arsenal og psgs er velsignet med en elendig liga. Vi er desuden blevet markant bedre defensivt end 24/25 (1,03).

Fint at man vil have en ny cb men det kommer ikke til at rykke det store med måden vi spiller på.
Det handler ikke kun om de 70 indkasserede mål — det handler også om, at alt for mange af dem kom i de helt afgørende kampe, og at de kunne have været undgået med et bedre forsvar. Det er pointen.

Hvis man vil forbedre forsvaret og undgå netop de indkasserede mål i Champions League, så kræver det mere stabile, mere rutinerede og mere pålidelige spillere end AC, Gerard Martín, Araújo eller Cortés.

Når man er villig til at bruge over 200 millioner på fancy offensive navne for at hype fans (selvom man allerede scorer tonsvis af mål), men investerer nul i forsvaret og taler om, at en urutineret spiller som Cortés “nok skal klare det”, så gør man det stik modsatte af de europæiske topklubber, der har vundet Champions League de sidste ti år.
Piquénbauer skrev:
ons aug 19, 2026 6:28 am
De eneste topklubber som var bedre er Arsenal (0,71) og psg (0,85).
Og sjovt nok var det netop de to hold, der endte i Champions League‑finalen, hvilket illustrerer min pointe. Det betyder ikke, at forsvaret alene afgør alt — men det har i den grad betydning for titler.

Piquénbauer
Har takket: 381 gange
Blevet takket: 1689 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Først:
Og sjovt nok var det netop de to hold, der endte i Champions League‑finalen, hvilket illustrerer min pointe. Det betyder ikke, at forsvaret alene afgør alt — men det har i den grad betydning for titler.
PSGs stats lyver pga ligaen. Vi så tydeligt mod Bayern at deres defensiv var til at tale med.
Når man er villig til at bruge over 200 millioner på fancy offensive navne for at hype fans (selvom man allerede scorer tonsvis af mål), men investerer nul i forsvaret og taler om, at en urutineret spiller som Cortés “nok skal klare det”, så gør man det stik modsatte af de europæiske topklubber, der har vundet Champions League de sidste ti år.
Barca køber altid offensivt før de køber defensivt. Det er en del af klubbens identitet. Med det sagt så synes du negligerer det defensive aspekt i forhold til de offensive kræfter vi har handlet. Jeg ser hverken gordon eller adeyemi som fancy offensive spillere. Jeg ser dem som spillere der leverer det holdet har brug for.

Det bringer os til din tese:
Hvis man vil forbedre forsvaret og undgå netop de indkasserede mål i Champions League, så kræver det mere stabile, mere rutinerede og mere pålidelige spillere end AC, Gerard Martín, Araújo eller Cortés.
Her er jeg bare grundlæggende uenig. Sat på spidsen så røg vi ud af CL fordi vi stillede med rash og lewan i samme kamp. Det kostede genpres og det manglende genpres betød at cubarsi endte i en håbløs situation. Bum, rødt kort, game over.

Det er lige præcis det vi kan undgå med især en spiller som gordon. Med vores høje baglinje kan vi ikke spille et sekund uden et perfekt genpres. Det er selvmord at stå med bagkæden på midten og give modstanderen tid på bolden. Og det var imo vores største problem i sidste sæson fordi vi manglende raphinha så meget.

Det havde ikke gjort en forskel om vi så havde prime Maldini eller baresi ved siden af cubarsi fordi alle vil se elendige ud når de skal jagte offensive spillere 1 mod 1. Ja selv verdens klart største cb talent og en af verdens bedst (cubarsi) endte i sindssyge situationer hvor han så skidt ud.

Med købet af de offensive kræfter og rodri (som jo faktisk er en defensiv signing) så vil jeg gerne se Martin og Cubarsi an. De viste begge på trods af forholdene at de kan spille i systemet og med de spillere vi har hentet ind tror jeg det kan blive godt. Det tager også tid at få etableret en god cb-duo. Hermed ikke sagt at lidt bredde til forsvaret ikke vil gå an men det er ikke der jeg vil bruge pengene med mindre der opstår en god mulighed.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Barça have 100% ruled out the signing of Julián Alvarez, it’s over.

[Jose Alvarez]

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
ons aug 19, 2026 8:16 am
Barça have 100% ruled out the signing of Julián Alvarez, it’s over.

[Jose Alvarez]
Endelig! Altså den har vel været død i et par måneder

Men spændende, hvem man går efter. Medierne gætter i øst og vest, synes jeg og lige nu, er der intet konkret

Tresoldi tror jeg mere, er en kampagne/trend, men lad os se, vi bliver nok klogere over de næste par dage

Har i øvrigt kigget lidt ekstra på ham i går og jeg kan godt lide ham(Tresoldi). Men jeg synes, han ser noget tung ud på bolden. Minder lidt om en mellemting mellem Lautaro og Gyökeres lige nu, men som 21 årig har han selvfølgelig plads til forbedring og Barca vil give ham meget i den henseende

Hans presspil er rigtig godt dog og han tager gode løb, så han vil passe ind OOP. Meget mobil, men ingen plug n' play
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar