Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Har takket: 1207 gange
Blevet takket: 253 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Ikigai skrev:
tirs aug 18, 2026 12:42 pm
Man kan godt forsøge sig med Olmo for at se om det fungere. Dog ved nærmere kig har Olmo sjældent lavet mere en 10 mål / sæson og spørgsmålet er hvor god en afslutter han reelt er . Det bliver spændene at følge - men synes også Gordon kunne være et reelt forsøg værd .

Så må Olmo / Fermin forsøge en Ineista lignede rolle på venstre fløj når Rapfinha skal hvile .

Men der er egentlig mange muligheder . Yamal også - vi må se hvem der falder til og hvem der får tur I den . Men det bliver frusterende hvis den spiller der bliver 9’er brænder ofte eller ikke formå at positionere sig og lave de nemme forward mål . Det kunne godt blive noget der bliver bandet over herinde i kamptrådene .
Ja mulighederne er der nemlig for alternative løsninger. Jeg vil så sige at jeg synes heller ikke lewan leverede afslutninger på højt niveau det sidste år. Der var godt nok mange gange hvor man tænkte at en Prime-Lewan uden tvivl havde scoret. Så spørgsmålet er om vi ikke næsten er bedre stillet nu.

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Tresoldi ser ud til at vinde mere og mere genlyd blandt dem med ørene til jorden
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 18, 2026 6:56 pm
Tresoldi ser ud til at vinde mere og mere genlyd blandt dem med ørene til jorden
Han virker også spændende, men det kan vel kun være som erstatning for Ferran, så vi i det mindste har en angriber i truppen. De spillere vi har kan vel godt udfylde rollen indtil vi kan få den nier vi ønsker.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Vi kommer til at mangle presence i feltet med Alavarez og en Falsk 9’er.
Jeg syntes, at RM spil er mærket af manglen på boks presence. De er simpelthen mindre fleksible offensivt.
Man kan godt stable en fin offensiv op uden en ren 9’er, men det kræver noget ekstraordinært.
Jeg syntes ikke, at det taler ind i en løsning, der passer godt til de defensive konstellationer, som vi har størst udfordringer med.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Crazy take. Men hvis Rodri kan lade sig gøre og vi angiveligt har 140 mio til Alvarez. Kunne det tænkes at Decos kanin er Haaland? Set med Haaland briller, så er det nu at El Clasico nærmer sig de højeste standarder i nyere tid. Mon ikke at Deco kunne overbevise ham. Det er én ting. En anden ting, hvad mon City ville forlange? Han er en ægte killer. Jeg drømmer stort da Deco har lagt standarden højt. :lol:
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Norbit skrev:
tirs aug 18, 2026 8:58 pm
Crazy take. Men hvis Rodri kan lade sig gøre og vi angiveligt har 140 mio til Alvarez. Kunne det tænkes at Decos kanin er Haaland? Set med Haaland briller, så er det nu at El Clasico nærmer sig de højeste standarder i nyere tid. Mon ikke at Deco kunne overbevise ham. Det er én ting. En anden ting, hvad mon City ville forlange? Han er en ægte killer. Jeg drømmer stort da Deco har lagt standarden højt. :lol:
Det vil være fantastisk med Håland og vi skal altid drømme stort.

Som jeg kender Håland, så har han nok en frikøbsklausul i aftalen med City.

Jeg tror ikke 140 er nok for ham - jeg tror vi skal op i 200 mio euro.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Norbit

Indlæg af Norbit »

Paulinho15 skrev:
tirs aug 18, 2026 10:00 pm
Norbit skrev:
tirs aug 18, 2026 8:58 pm
Det vil være fantastisk med Håland og vi skal altid drømme stort.

Som jeg kender Håland, så har han nok en frikøbsklausul i aftalen med City.

Jeg tror ikke 140 er nok for ham - jeg tror vi skal op i 200 mio euro.
Dette vindue har været vildt. Hvorfor så ikke krydre det med noget endnu vildere? :lol: Det var bare en crazy tanke jeg fik. Det kunne jo være at Haaland fik den samme vilde tanke "det ser spændende ud det der sker i Barca, måske skal jeg krydre det?"

Han minder mig mest af alt som en Real type, men man ved aldrig. Zlatan overraskede også dengang.

Om vi bruger 140 på Alvarez eller 200 på Haaland. Hip som hap.

Én ting er at vi vil have ham, en anden ting er om han vil skifte og om City overhovedet lader ham smutte. Tror næppe på at de gør det, det vil være en falliterklæring.

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Haaland vil koste mindst 100m om året over 6 år.

Mindst..

Det er den absolut dyreste transfer, man overhovedet kan begive sig ud i lige nu

Godt nok, er Barca's økonomi bedre, meeen..
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Norbit

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 18, 2026 11:30 pm

Mindst..

Det er den absolut dyreste transfer, man overhovedet kan begive sig ud i lige nu

Det du siger er, at drømme har et loft.. fair nok, den køber jeg.. lyseslukker... havde lige set et angreb bestående af Raphinha, Haaland og Yamal udfolde sig mod Puta i CL finalen.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Norbit skrev:
ons aug 19, 2026 12:04 am
EasyBuddhist skrev:
tirs aug 18, 2026 11:30 pm

Mindst..

Det du siger er, at drømme har et loft.. fair nok, den køber jeg.. lyseslukker... havde lige set et angreb bestående af Raphinha, Haaland og Yamal udfolde sig mod Puta i CL finalen.
Haaland kommer næste sæson 😎
Han gider ikke city som falder fra hinanden uden pep

Brugeravatar
Siempre Barca
Geografisk sted: Manchester
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 48 gange

Indlæg af Siempre Barca »

Jeg ser gerne, at klubben henter en alternativ angriber uanset, hvad der sker med Álvarez.

Jeg køber gerne ind på Olmo som fast 9’er. Men Hamza er stadig ung og for uerfaren til, at jeg synes, vi skal lægge hele ansvaret på ham som det første alternativ.

Tresoldi synes jeg kunne være et virkelig spændende bud. Ung, fysisk stærk og med masser af potentiale stadig selv hvis det ikke lykkedes at få forløse ham. eg ville gerne smide €30 millioner efter ham.

Og jeg skriger efter en højreback, der kan udfordre Koundé og skabe reel konkurrence. Vi behøver ikke gå ud og bruge en formue. Andrei Rațiu kunne være et interessant bud – han har allerede været nævnt i forbindelse med Barça og bør være til at hente for relativt få penge.

Kort sagt: Tresoldi + en konkurrencedygtig højreback. Jeg er klar.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.

Brugeravatar
Siempre Barca
Geografisk sted: Manchester
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 48 gange

Indlæg af Siempre Barca »

Jeg synes faktisk, det her er et af de mest fornuftige vinduer i historien, når man ser på afgangssiden.

Man formår at sælge unge spillere på det rigtige tidspunkt og samtidig få fornuftige beløb ud af dem. 3 mio. for Peña og 6 mio. for 50 % af Jofre er eksempler på, at man begynder at tænke mere strategisk omkring salg.

Hvis man samtidig formår at hente 10 mio. for både Fort og Marqués samt 30 mio. for Casadó, så er det efter min mening endegyldigt et tegn på en ny retning og en langt bedre strategi på transfermarkedet.

Jeg tror heller ikke, det er tilfældigt, at flere af de unge ender i klubber, der faktisk satser på unge spillere. Braga, Ajax og Dortmund er klubber, hvor potentialet har langt bedre chance for at blive forløst, fordi der er en reel kultur for at udvikle og give unge spillere muligheder.

Jeg væmmes efterhånden ved at se talenter blive sendt på leje eller solgt til klubber, hvor det fra dag ét er åbenlyst, at de ikke kommer til at satse markant på dem.

Og her synes jeg faktisk, der er en endnu større gevinst på længere sigt: Flere succeshistorier for vores talenter vil kunne forhøje markedsværdien som standard for fremtidige La Masia-produkter, der ikke er gode nok til førsteholdet.

Det bedste eksempel er FC Nordsjælland. Deres ry som klub, der udvikler unge spillere, betyder efterhånden, at deres spillere nærmest kommer med en indbygget præmie. Man kan argumentere for, at deres omdømme alene er med til at gøre deres spillere 30-40 % dyrere som standard.

Det er præcis den position, vi bør arbejde os hen imod.

Hvis klubberne ved, at en spiller fra La Masia ikke bare er et talent, men også kommer fra et system med en dokumenteret historik for at producere spillere, der kan slå igennem andre steder, så stiger værdien automatisk.

Det handler altså ikke kun om at få flest mulige millioner for en spiller i dag. Det handler om at skabe et brand omkring La Masia, hvor selv de spillere, der ikke har niveauet til førsteholdet, har en højere og mere forudsigelig markedsværdi.

Det her kan potentielt blive en selvforstærkende positiv spiral.
Barca fan siden 2005. FCK fan siden jeg gik med ble.

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Siempre Barca skrev:
ons aug 19, 2026 12:16 am
Jeg ser gerne, at klubben henter en alternativ angriber uanset, hvad der sker med Álvarez.

Jeg køber gerne ind på Olmo som fast 9’er. Men Hamza er stadig ung og for uerfaren til, at jeg synes, vi skal lægge hele ansvaret på ham som det første alternativ.

Tresoldi synes jeg kunne være et virkelig spændende bud. Ung, fysisk stærk og med masser af potentiale stadig selv hvis det ikke lykkedes at få forløse ham. eg ville gerne smide €30 millioner efter ham.

Og jeg skriger efter en højreback, der kan udfordre Koundé og skabe reel konkurrence. Vi behøver ikke gå ud og bruge en formue. Andrei Rațiu kunne være et interessant bud – han har allerede været nævnt i forbindelse med Barça og bør være til at hente for relativt få penge.

Jeg kan godt se Tresoldi er spændende, men mit take på den er at hvis man tror på Hamzas talent så er Tresoldi spild af Euro. For mig at se er han en ung spiller som på den øverste hylde har lige så lidt erfaring som Hamza, og så sætter jeg hellere min lid til egypteren.

Angående højre back så ligner det at Eric Garcia overtager den og så er mit håb at Espart får masser af spilletid. Ikke en højre back løsning jeg nødvendigvis er fan af da mange wings har langt mere fart end Eric men han har spillet den flot med sit blik for spillet de fleste gange.

Hvis det er den løsning Flick kører med så er jeg spændt på om man tør give Kounde chancen som centerback sammen med Cubarsi og dermed skabe en rigtig hurtig duo på centerbackpladsen. (Jeg ser hellere et salg af Kounde og køb af Lukeba, men transfervinduet løber hurtigt nu)

Olmo er jeg generelt ikke så stor fan af, jovist kan han nogle ting få andre kan, men han sidder tit ude med skader på vigtige tidspunkter, så ser jeg hellere en super dynamisk fronttrio bestående af Yamal, Raphinha og Gordon med Adeyemi, Fermin, Bisiwu og Hamza til rotationen, så der kan køres pres bold alle 90 minutter, for jeg synes både Hamza og Bisiwu har vist de kan være med, især i kampene lige under de Aller største.

Vi har spillerne lige nu til en rigtig stor sæson, jeg ønsker mig stadig en klasse 9er, men er han først til rådighed fra næste sæson så kører jeg hellere med det vi har end at panikkøbe ham Arsenal svenskeren. Kan vi ikke få en 9er, så kunne jeg godt stille mig tilfreds med truppen nu, og måske lave en suprice leje kontrakt med Gabriel Jesus, som godt nok også har kæmpet med skader, men en low risk leje aftale ville være fint.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

A section of the Barça fanbase is calling for the club to consider 𝐂𝐡𝐚𝐫𝐥𝐞𝐬 𝐃𝐞 𝐊𝐞𝐭𝐞𝐥𝐚𝐞𝐫𝐞 as an alternative to Julián Álvarez.

Standing at 6'4", the 25-year-old recently featured as a false 9 for Belgium at the World Cup, combining the physical presence of a target man with the technical ability, nimble footwork and playmaking of an attacking midfielder. 🇧🇪🔵

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dumle skrev:
ons aug 19, 2026 12:59 am
Siempre Barca skrev:
ons aug 19, 2026 12:16 am

Jeg kan godt se Tresoldi er spændende, men mit take på den er at hvis man tror på Hamzas talent så er Tresoldi spild af Euro. For mig at se er han en ung spiller som på den øverste hylde har lige så lidt erfaring som Hamza, og så sætter jeg hellere min lid til egypteren.

Angående højre back så ligner det at Eric Garcia overtager den og så er mit håb at Espart får masser af spilletid. Ikke en højre back løsning jeg nødvendigvis er fan af da mange wings har langt mere fart end Eric men han har spillet den flot med sit blik for spillet de fleste gange.

Hvis det er den løsning Flick kører med så er jeg spændt på om man tør give Kounde chancen som centerback sammen med Cubarsi og dermed skabe en rigtig hurtig duo på centerbackpladsen. (Jeg ser hellere et salg af Kounde og køb af Lukeba, men transfervinduet løber hurtigt nu)

Olmo er jeg generelt ikke så stor fan af, jovist kan han nogle ting få andre kan, men han sidder tit ude med skader på vigtige tidspunkter, så ser jeg hellere en super dynamisk fronttrio bestående af Yamal, Raphinha og Gordon med Adeyemi, Fermin, Bisiwu og Hamza til rotationen, så der kan køres pres bold alle 90 minutter, for jeg synes både Hamza og Bisiwu har vist de kan være med, især i kampene lige under de Aller største.

Vi har spillerne lige nu til en rigtig stor sæson, jeg ønsker mig stadig en klasse 9er, men er han først til rådighed fra næste sæson så kører jeg hellere med det vi har end at panikkøbe ham Arsenal svenskeren. Kan vi ikke få en 9er, så kunne jeg godt stille mig tilfreds med truppen nu, og måske lave en suprice leje kontrakt med Gabriel Jesus, som godt nok også har kæmpet med skader, men en low risk leje aftale ville være fint.
Jeg er som sådan enig med Dumle. Tresoldi virker spændende, men han kan riskere at blokere for Hamza, som jeg fint tror kan indtage reserverollen fra Ferran Torres.

Hvis vi ikke lykkes med at hente en ny angriber, så kan der måske være plads til Tresoldi. Han kan sikkert også nemt sælges videre, hvis han ikke slår til, så risikoen er ikke så stor.

Spørgsmålet er også om vi ikke kan klare os med Raphinha, Olmo, Gordon, Adeyemi og Fermin, som kan spille angriber-positionen - vi har rigeligt bredde på kanterne og midtbanen, så antalsmæssigt mangler vi måske ikke nogle spillere.

Dertil har vi Bisiwu også og vi har Goran fra Barca Atletic, der har vist sig flot frem hos førsteholdet i forberedelserne til den nye sæson, som kan supplere til kanterne, hvis nu fx Raphinha bliver fast angriber.

Det kan være en løsning at fortsætte med dem, satse på Hamza som reserve-angriber, så alt presset ikke er på ham, og så ikke hente en ny angriber før vi kan få den rette vi ønsker.

Denne løsning vil jeg være tilfreds med, selvom jeg foretrækker vi henter Alvarez. I det tilfælde synes jeg også som jeg inde på, at vi er fint dækket ind med Hamza som reserven for ham.

Med hensyn til forsvaret, så har jeg heller ikke noget imod et salg af Kounde, hvis vi får Laporte eller Lukeba i stedet. I forhold til Garcia, så er jeg ikke glad for ham på HB, selvom præstationerne er fine.

Han ser slet ikke naturlig ud på positionen, så offensivt kan han ikke bidrage med det vi forventer fra en normal HB, men han er solid defensivt og har et godt blik for spillet.

Jeg tror vi er fint dækket ind der med Eric, Kounde og Espart, men det vil da selvfølgelig være dejligt med en fuldblods HB på højeste niveau nu.

Det har vi jo egenligt allerede i Cancelo. Jeg håber, at han bliver brugt på HB, men det lader til, at han kommer til at spille VB, men i princippet mener jeg ikke vi har brug for at forstærke HB, når vi har fire spillere til positionen.

Besvar