Trøjenumre

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 380 gange
Blevet takket: 287 gange

Trøjenumre

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg læste lige denne nyhed om, at der er stor spænding om Joan Garcia's trøjenummer.

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/stor ... ummer.html

Så jeg synes, at vi manglede en specifik tråd om trøjenumre, så derfor lavede jeg denne tråd.

Jeg tror, at numrene blandt målmændende fordeles således.

1: Joan Garcia

13: Wojciech Szczesny

25: Marc-André ter Stegen

Det kunne dog også blive:

1: Marc-André ter Stegen

13: Joan Garcia

25: Marc-André ter Stegen.

Hvis Hansi Flick står ved, at Joan Garcia er førstevalg, så giver det mening at give ham nummer 1. Så ventes det, at Szczesny er andetvalg, hvorfor nummer 13 vil være reservekeeperens nummer. Det efterlader så Ter Stegen med nummer 25, som typisk er tredjekeeperens nummer i La Liga.

Alternativt, så vil Barca lade Ter Stegen beholde nummer 1 i respekt for ham på trods af hans aktuelle status som tredjevalg. Da Joan Garcia hermed er fremtidens mand vil han i så fald nok få nummer 13, og dermed vil Tek beholde nummer 25.

Det er de scenarier jeg ser for mig.

Tre spørgsmål hertil til jer andre:

1. Hvad tænker i andre om numrene til målmændende?
2. Hvad tror i det bliver?
3. Hvad håber i det bliver?

Det er som altid spændende at følge med i hvilke numre spillerne får! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Re: Trøjenumre

Indlæg af Dumle »

Jeg både tror og håber man stopper kampen mod ter Stegen af respekt for de mange år han har været her og gør følgende

1 ter Stegen
13 Garcia
25 Tek

Så kan garcia altid overtage nr 1 når ter Stegen er videre.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dumle skrev:
fre aug 15, 2025 4:47 am
Jeg både tror og håber man stopper kampen mod ter Stegen af respekt for de mange år han har været her og gør følgende

1 ter Stegen
13 Garcia
25 Tek

Så kan garcia altid overtage nr 1 når ter Stegen er videre.
Enig, det ville være noget af en degradering, hvis Ter Stegen mister nummer 1.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 543 gange
Blevet takket: 1959 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Iñaki Peña har nummer 1 på La Liga's officielle hjemmeside, Joan Garciá nummer 13 og så mangler TEK, som nok snupper nummer 25. Ter Stegen står uden nummer.

Billede

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

FCBarcelonaChr skrev:
lør aug 16, 2025 2:44 pm
Iñaki Peña har nummer 1 på La Liga's officielle hjemmeside, Joan Garciá nummer 13 og så mangler TEK, som nok snupper nummer 25. Ter Stegen står uden nummer.

Billede
Det var alligevel en overraskelse, men en fin gestus fra klubben at give nummer 1 til Pena.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Bliver spændende at se hvilke numre Anthony Gordon og Karim Adeyemi får, og det bliver spændende at se om Joan Garcia og Woijech Szczesny skifter til nummer 1 og nummer 13.

De ledige numre der er lige nu: 2, 9 og 14.

Numre, der kan blive ledige: 1, 4, 7, 12, 13, 17, 19, 23, 24, 25.

Nummer 1 bliver ledigt, når Ter Stegen bliver udlejet. Spørgsmålet er om Joan Garcia så overtager det nummer eller om han beholder nummer 13.

Når Ter Stegens kontrakt er udløbet med Barca, så får Garcia helt sikkert nummer 1. Hvis Garcia får nummer 1 i denne sæson bliver nummer 13 ledigt. Det bliver måske så overtaget af Woijech Szczesny, hvilket i det tilfælde efterlader nummer 25 ledigt.

Det vil primært blive brugt til en tredjekeeper, men hvis Barca kun har to keepere i truppen kan en markspiller bruge det nummer, som da Pierre-Emerick Aubameyang havde nummer 25 i 2022, men det var vidst fordi, der ikke var flere ledige end det nummer.

Nummer 2 er helt sikkert reserveret til Joao Cancelo, når og hvis klubben lykkes med at hente ham tilbage. Nummer 9 er ledigt efter Robert Lewandowskis afgang - det nummer er helt sikker reserveret til vores nye førsteangriber.

Dertil er nummer 14 ledigt efter Marcus Rashford er vendt tilbage til Manchester United efter sit lejeophold i Barca. Det efterlader nummer 14, som det eneste reelle ledige nummer lige nu til de to nye spillere.

Det forventes dog, at Roony Bardghji forlader klubben ved et salg eller på en lejeaftale. Det vil åbne for nummer 19, så det er meget sandsynligt, at Gordon og Adeyemi fordeler nummer 14 og 19 i mellem sig.

Nogle vil nok tænke, at nummer 12 også er ledigt, men det er det egentlig ikke. Det var ledigt i sidste sæson, da Hector Fort var udlejet til Elche, men han er tilbage i Barca nu og forventes at fortsætte med nummer 12.

Så er der numrene 4, 7, 17, 23 og 24 der kan blive ledige, men som bæres af Ronaldo Araujo, Ferran Torres, Marc Casado, Jules Kounde og Eric Garcia i nævnte rækkefølge.

De fire førstnævnte spillere kan forlade Barca denne sommer i tilfælde af gode tilbud på spillerne, mens Eric Garcia er urørlig og bliver i klubben, men et salg af Araujo kan åbne for et nyt nummer til ham.

Ronald Araujo er ikke til salg, men Barca er klar til at sælge til den rette pris. Spørgsmålet er om Araujo er villig til at skifte, men hvis han gør det, så kan det gøre nummer 4 ledigt til Eric Garcia og så vil nummer 24 blive tilgængeligt.

Ferran sættes i forbindelse med Paris Saint-Germain, og Real Madrid har været nævnt. En forlængelse er dog også en mulighed, men fremtiden er usikker. Hvis han skifter klub denne sommer bliver nummer 7 ledigt.

Så er der Marc Casado, der har været rygtet kraftigt væk denne sommer. Jeg er dog ikke helt sikker på, at han skifter væk, men et salg eller en lejeaftale er muligt for at få mere spilletid. Hvis han skifter, så bliver nummer 17 ledigt.

Til sidst er der Jules Kounde med nummer 23. Der har været rygter om interesse fra Liverpool, Paris Saint-Germain og Bayern München. Hvis han bliver solgt, så vil nummer 23 blive ledigt, men jeg tror han bliver i Barca.

Nogle numre ligger lige til højrebenet, mens der kan vente et større puslespil, hvis en eller flere Barca-spillere skifter klub denne sommer, men der kan gå noget tid før vi får numrene på plads.

Det bliver nok først når transfervinduet er lukket, at vi får bekræftet de endegyldige numre for denne sæson. Gordon, Adeyemi og andre nye spillere kan dog sagtens nå at få deres nummer inden da.

Hvis Ronaldo Araujo ender med at blive solgt denne sommer, så håber jeg, at Eric Garcia overtager nummer 4, hvilket jeg tror han vil gøre i det tilfælde.

Jeg synes, at han har gjort sig fortjent til at få et lavere og mere prestigefyldt nummer end nummer 24. Det ser efterhånden forkert ud, at han render rundt med så højt et nummer bag på ryggen.

Et kvalificeret bud vil være at Anthony Gordon overtager nummer 14 og at Karim Adeyemi overtager nummer 19, når Roony har fundet en ny klub.

Hvilke numre synes i, at Gordon og Adeymi bør få? Hvordan synes i, at numrene bør fordeles? Det er altid spændende, at hvilke numre spillerne får, da det altid har stor betydning på flere punkter :glad:

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Nu bliver nummer 7 ledigt med Ferrans skifte til PSG. Bliver spændende at se hvem der får det nummer.

Drake
Har takket: 3130 gange
Blevet takket: 248 gange

Indlæg af Drake »

Paulinho15 skrev:
fre aug 14, 2026 2:00 pm
Nu bliver nummer 7 ledigt med Ferrans skifte til PSG. Bliver spændende at se hvem der får det nummer.
Ja og nr. 9.

Det bliver sikkert Gordon med nr. 9, da vi ikke køber noget ny angriber, og så Adeyemi med nr. 7.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Det var værd at lægge mærke til flere spillernumre, som Barca-spillerne spillede med i dag mod Basel.

Numrene er ikke bekræftet for sæsonen endnu, så det er ikke sikkert dagens numre siger noget om de officielle numre for sæsonen.
  • 4: Alvaro Cortes spillede med nummer 4, som er ledigt i denne sæson med Ronaldo Araujos lån til Liverpool FC. Han har angiveligt udsigt til en plads i førsteholdstruppen i denne sæson.
  • 9: Hamza Abdelkarim spillede igen med nummer 9 - det er der nok ikke noget udsædvanligt i - den nyer ni'er forventes at få nummer ni, mens vi endnu må vente på at se om Hamza bliver registreret på førsteholdet eller andetholdet.
  • 12: Xavi Espart spillede igen med nummer 12, som senest har været båret af Hector Fort, der ser ud til at være på vej væk fra klubben. Her det ikke usandsynligt, at Xavi overtager hans trøjenummer permanent i tilfælde af et salg af Fort.
  • 14: Karim Adeyemi spillede igen i nummer 14, som senest var båret af Marcus Rashford. Det kan godt tyde på, at den tyske angriber får det ikoniske nummer som sit trøjenummer.
  • 17: Anthony Gordon var for første gang i aktion for Barca og her spillede han i nummer 17, der i de seneste sæsoner har været båret af Marc Casado. Det betyder ikke nødvendigvis at englænderen får det nummer, men det kan være en mulighed, hvis Casado forlader klubben.
  • 19: Orian Goren spillede med nummer 19 - har ikke set hvad han ellers har spillet i i de andre træningskampe. Nummer 19 er indehavet af Roony. Dette nummer stod til at blive ledigt med hans afgang, men nu forbliver det nok hos svenskeren.
  • 21: Brian Farinas spillede med nummer 21 - ved ikke hvad han ellers har spillet i i de hidtige træningskampe, men nummeret her er indehavet af Frenkie de Jong og kommer derfor ikke til at gå til Farinas, der har kurs mod en plads i førsteholdstruppen.
Jordi Pesquer, Jesse Bisiwu, Ebrima Tunkara og Eder Aller havde et andetholdsnummer. De havde henholdsvis nummer 26, 27, 28 og 33.

For Jesse Bisiwus vedkommende kan det tyde på, at han bliver registreret hos Barca Atletic siden han spillede i nummer 27, selvom han blev præsenteret i Barca sammen med Joan Laporta.

Der kan godt vente nye numre til flere spillere i denne sæson, som jeg også har givet et bud på i et af mine foregående indlæg. Særligt nu hvor også nummer 7 er blevet ledigt efter salget af Ferran Torres.

Eksempelvis bliver det spændende at se hvilket nummer Rodri kommer til at få og ham overtager Fermins nummer 16. Cancelo ventes at fortsætte i nummer 2.

Hvis Rodri får nummer 16, så kan Fermin få nummer 7 i stedet, men det nummer er også et godt bud til Gordon, Adeyemi eller vores nye reserveangriber. Nummer 12 kan også være en mulighed for Fermin.

Den næste kamp for Barca er på onsdag hjemme mod Al Ahly i Gamper-opgøret. Her vil truppen blive præsenteret, hvor vi kan få flere stærke hints på de fleste af numrene for den nye sæson.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg håber, at Gabriel Jesus får nummer 9! :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Paulinho15 skrev:
man aug 31, 2026 6:53 pm
Er 19 ikke ledig? Så tror jeg klubben gemmer nummer 9 til en stor signing, no offense Gabriel Jesus.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

FCBarcelonaChr skrev:
man aug 31, 2026 7:02 pm
Paulinho15 skrev:
man aug 31, 2026 6:53 pm
Er 19 ikke ledig? Så tror jeg klubben gemmer nummer 9 til en stor signing, no offense Gabriel Jesus.
Roony har 19. Jeg synes det vil være et dårligt signal til Gabriel Jesus ikke at give ham 9, når det nu er ledigt.

Besvar