Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ikigai »

Dytrax skrev:
fre aug 14, 2026 11:45 am
Sporting striker Luis Suárez is one of Barça’s alternatives if the Julián deal fails.

[Fabrizio Romano]

Flick has given his approval to the signing.

[Gerard Romero]
Hvis de handler I sporting - så få lige Goncalo Inácio med også .

DeanCassady
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 415 gange

Indlæg af DeanCassady »

Barca80 skrev:
tors aug 13, 2026 11:10 pm
DeanCassady skrev:
tors aug 13, 2026 10:43 pm
Og så kan jeg i øvrigt forsikre dig om, at ligaen - lykkeligvis - er mere end bare de to store og Atléti. Det giver endda et bedre indblik i, hvilke spillere der er spændende, hvis man også følger resten af holdene en smule.
Nah, der er jeg så ikke enig. Der er primært tre hold i La Liga som er relevante.

Det er ikke en liga, hvor 6–7 hold kæmper om titlen. I Premier League har seks forskellige klubber vundet mesterskabet de sidste 20 år (selvom City har domineret på det seneste). I La Liga er det kun tre klubber, der har taget titlen i samme periode. Det siger alt om bredden i toppen.

Jeg har ikke nogen særlig interesse for Villarreal, for at være ærlig. Og det er helt naturligt. Når kun tre hold reelt spiller med om mesterskabet, så giver det mening at fokusere på dem. Måske handler det også om tid — man følger det, der er relevant, og det der påvirker ens eget hold direkte.
DeanCassady skrev:
Ja, den fangede jeg godt. Nu hænger etablerede verdensklasse-angribere desværre ikke på træerne, selvom det var dejligt, hvis de gjorde. Og så må man jo begynde at kigge på alternativer, hvis man ikke lige har råd til Haaland eller Kane.

Så vidt jeg husker blev en spiller som Eto’o heller ikke ligefrem beskrevet som “verdensklasse”, da han blev hentet, og det gik jo udmærket.
Ja, de hænger ikke på træerne, men det handler om organisering og prioriteringer. Når man spilder hele sommeren på den samme angriber, Álvarez, så begrænser man automatisk muligheden for at hente andre klasse‑9’ere, jo tættere man kommer på lukketid. Og når man samtidig bruger omkring 170 mio. på tre wings og en midtbane, selvom behovet for en 9’er er større, så indsnævrer man igen sine egne muligheder. Det er strategien og planlægningen, der halter — og det falder tilbage på ledelsen.

Eto’o er en dårlig sammenligning. I modsætning til Mikautadze, der kun har spillet én enkelt sæson i La Liga, havde Eto’o fem hele sæsoner i Mallorca med masser af mål, stabilt niveau og dokumenteret kvalitet. Han havde endda været indover Real Madrid som et stort talent. Mikautadze er 25 år, har vist fint spil i Villarreal i én sæson — og det er en helt anden profil. Der er verdens forskel på de to cases.
DeanCassady skrev:
Så vidt jeg husker, har han gjort det aldeles fint i Champions League som midterforsvarer, så det er næppe ham, pokalen står eller falder med.
Spørgsmålet er, hvad du lægger i “aldeles fint”, og om det niveau er nok til at vinde de helt store titler.
Hvis han virkelig var så god, burde han måske være udtaget til det spanske landshold — men der er åbenbart en lang række spanske spillere, der står foran ham. Det siger noget om hans reelle niveau i forhold til toppen.

Og du kommenterer heller ikke AC i den her sammenhæng. Han har været skadet nærmest en hel sæson i træk, og det gør det endnu sværere at forstå, hvordan man kan være tilfreds med det nuværende forsvar.
DeanCassady skrev:
At Araújo har forladt klubben, er nærmere en velsignelse end noget andet. Særligt når vi snakker Champions League-regi, hvor jeg antager, at du ikke har glemt hans hang til røde kort og dumme beslutninger, der gang på gang har kostet klubben. Så dét i sig selv skulle meget gerne stille os bedre i turneringen.
Jeg tror, du missede pointen. Det handler ikke om Araujo i sig selv, men om at vi har mistet en centerback i truppen, hvilket har skabt et ekstra hul. Jeg er sådan set glad for, at Araujo er væk — men han skal jo erstattes uanset hvad, og den erstatning mangler vi stadig. Forsvaret er bekymrende bl.a. fordi det har fået et ekstra hul. Det er pointen.
Man kan i så fald argumentere for, at man ikke nødvendigvis er synderligt kvalificeret til at være kritisk, hvis man ikke engang kender spilleren. Jeg kan forsikre dig om, at der også findes kvalitet i ligaen udover hos de tre.

Mht. de tre indkøb, du nævner, har vi haft desperat brug for bredde på fløjene. Og så er der ham Ballon d’Or-vinderen, der lige er blevet kåret til turneringens spiller ved VM. Men jeg skal lige forstå, om du mener, at vi godt kan regne Rodri for købt, men ikke Cancelo?

Eto’o er et eksempel på, at man ikke behøver være verdensklasse ved ankomsten for at blive en succes. Derudover kan jeg oplyse om, at han scorede 6 og 11 ligamål i sine første to liga sæsoner. Ikke ligefrem imponerende tal, vel?

Martín har været mere end tilstrækkelig. Der var netop en grund til, at han blev udtaget til bruttotruppen.

Jeg forstår pointen. Men jeg kan ikke forestille mig, at vi er synderligt meget værre stillet med Cortés eller Eric som reserve i midterforsvaret end Araújo. Det skal dog bemærkes, at jeg også synes, at vi burde hente endnu en midterforsvarer. Men værre er det heller ikke.

Vi må se, om Christensen får endnu en skadesplaget sæson.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Måske jeg misforstår dit indlæg , Men Etoo var tæt på verdensklasse da han kom til Barca
2 x African player of the year samt all-time målscore for Mallorca og ledte Cameron til triumf - inden Barca

De 6 og 11 mål var de første sæsoner for Mallorca som 18 og 19 årig og han kom ikke til Barca før mange år efter .

Hvis hamza kan lave 6 og 11 mål for Barca de næste 2 sæsoner vil jeg nu mene det er ret imponerende tal

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Ikigai skrev:
fre aug 14, 2026 1:12 pm
Måske jeg misforstår dit indlæg , Men Etoo var tæt på verdensklasse da han kom til Barca
2 x African player of the year samt all-time målscore for Mallorca og ledte Cameron til triumf - inden Barca

De 6 og 11 mål var de første sæsoner for Mallorca som 18 og 19 årig og han kom ikke til Barca før mange år efter .

Hvis hamza kan lave 6 og 11 mål for Barca de næste 2 sæsoner vil jeg nu mene det er ret imponerende tal
Tror Dean laver sammenligningen med ham Villarreal gutten og derfor nævner de første år..

DeanCassady

Indlæg af DeanCassady »

Min pointe er, at Eto’o heller ikke var et kæmpe navn. I hans bedste sæson i Mallorca scorede han kun fire mål mere end Mikautadze. Og det var vel at mærke efter at have været i ligaen i fem år.

Og så lader det i øvrigt til, at 80 ikke ville have kendt til Eto’o, hvis vi rejste tilbage i tiden, så jeg kan ikke umiddelbart se, at argumentet om ikke være på kontrakt hos én af de tre store automatisk skulle diskvalificere, holder vand.

Forstå må ret, Mikautadze er heller ikke min drømmeangriber. Men der må være en zone imellem fantastisk indkøb, der redder klubben, og et forfærdeligt ét, der er ikke rykker ved noget som helst.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

DeanCassady skrev:
fre aug 14, 2026 2:23 pm
Min pointe er, at Eto’o heller ikke var et kæmpe navn. I hans bedste sæson i Mallorca scorede han kun fire mål mere end Mikautadze. Og det var vel at mærke efter at have været i ligaen i fem år.

Og så lader det i øvrigt til, at 80 ikke ville have kendt til Eto’o, hvis vi rejste tilbage i tiden, så jeg kan ikke umiddelbart se, at argumentet om ikke være på kontrakt hos én af de tre store automatisk skulle diskvalificere, holder vand.

Forstå må ret, Mikautadze er heller ikke min drømmeangriber. Men der må være en zone imellem fantastisk indkøb, der redder klubben, og et forfærdeligt ét, der er ikke rykker ved noget som helst.
Jeg kender ikke meget til ham, men jeg husker, at da vi mødte Villareal så kommenterede jeg, at vi skulle prøve at hente ham, han så godt nok spændende ud. Missede en del chancer, men det kan han vel bygge på. Ville være en god rotation, hvis han kunne overtage Ferrans rolle. Ser ham dog ikke som startende 9'er.

Jeg tror, at vi ender med Osihmen. Den fornemmelse har jeg haft de sidste par uger.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Jeg vil ikke gøre mig klog på hvor fornuftigt det vil være at skaffe en af de mange 9’er b-løsninger der har været talt om. Dertil kender jeg simpelthen ikke disse spillere godt nok

Mit ønske nu vil nok være at parkere 9’eren, fremfor at købe en reserve til 50-60m€ og så i stedet få handlet Rodri, Cancelo og en cb.

Når PSG kan spille uden stationær 9’er, så kan vi også. Hamza og Tunkara må jo hjælpe lidt til så…🤷

DeanCassady

Indlæg af DeanCassady »

Billede

Måske dette er den hemmelige plan.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 380 gange
Blevet takket: 287 gange

Indlæg af Paulinho15 »

🚨 NEW: Barcelona are still considering the signing of a centre back.

Among the options, they have:
- Aymeric Laporte
- Castello Lukeba
- Natan

— @diariosport

(Barca Universal Instagram)
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

DrGink
Har takket: 1205 gange
Blevet takket: 253 gange

Indlæg af DrGink »

DeanCassady skrev:
fre aug 14, 2026 2:47 pm
Billede

Inge tvivl om at man ikke ville finde en der var mere kynisk end ham :lol:

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 205 gange

Indlæg af !Option »

DrGink skrev:
fre aug 14, 2026 3:27 pm
DeanCassady skrev:
fre aug 14, 2026 2:47 pm
Billede

Inge tvivl om at man ikke ville finde en der var mere kynisk end ham :lol:
Med den all inclusive buffet af chancer holdet skaber skulle det sikkert nok virke!
Rey Abi!

EasyBuddhist
Har takket: 1315 gange
Blevet takket: 1506 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

FC Barcelona denies any interest in the striker Luis Suárez.

Official sources at the club confirm that he is not on the list of candidates. The focus remains fixed on Julián Álvarez.
@sport
Man nåede nok lige af flashbacks til "the dark age", hvor man handlede i Leganes 😭

Var nu ret sikker på, det var and
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

DeanCassady skrev:
fre aug 14, 2026 12:42 pm
Man kan i så fald argumentere for, at man ikke nødvendigvis er synderligt kvalificeret til at være kritisk, hvis man ikke engang kender spilleren. Jeg kan forsikre dig om, at der også findes kvalitet i ligaen udover hos de tre.
Jeg er kvalificeret, fordi “ikke kender spilleren” er fortid, og “kender spilleren” er nutid for mig. Jeg har set nok til at kunne vurdere ham: stats, tal, rapporter og et hav af videoklip. Alt peger i samme retning — han er slet ikke i nærheden af verdensklasse. :thumbup:
DeanCassady skrev:
Mht. de tre indkøb, du nævner, har vi haft desperat brug for bredde på fløjene. Og så er der ham Ballon d’Or-vinderen, der lige er blevet kåret til turneringens spiller ved VM. Men jeg skal lige forstå, om du mener, at vi godt kan regne Rodri for købt, men ikke Cancelo?
Men det desperate brug for bredde på fløjene kunne lige så godt være løst med B‑spillere, for vi har masser af talenter i angrebet. Når man uden problemer henter B‑spillere til at dække huller i forsvaret, kan man vel gøre det samme i angrebet — i stedet for at bruge 110 mio. euro på fløj‑reserver, som du åbenbart er helt forstående overfor.
DeanCassady skrev:
Eto’o er et eksempel på, at man ikke behøver være verdensklasse ved ankomsten for at blive en succes. Derudover kan jeg oplyse om, at han scorede 6 og 11 ligamål i sine første to liga sæsoner. Ikke ligefrem imponerende tal, vel?
Eto’o var allerede en anerkendt spiller, før han kom til Barca. Han havde vundet Champions League med Real Madrid som ung talent, og han havde endda fået solide personlige titler før Barca tiden:

Young African Player of the Year: 2000
African Player of the Year: 2003, 2004

Måske var han ikke fuldt stemplet som verdensklasse endnu, men som jeg husker det, blev han betragtet som et af de største talenter i Europa — med et ekstremt højt potentiale — længe før han landede i Barcelona.

Kan man sige det samme om den 25‑årige georgier, som rigtig mange fodboldfans aldrig har hørt om? Ikke fordi han er dårlig, men hvem siger, at han har potentiale til verdensklasse, og at han derfor kan sammenlignes med Eto’o? Det er dér forskellen ligger, som jeg ser det.
DeanCassady skrev:
Martín har været mere end tilstrækkelig. Der var netop en grund til, at han blev udtaget til bruttotruppen.

Jeg forstår pointen. Men jeg kan ikke forestille mig, at vi er synderligt meget værre stillet med Cortés eller Eric som reserve i midterforsvaret end Araújo. Det skal dog bemærkes, at jeg også synes, at vi burde hente endnu en midterforsvarer. Men værre er det heller ikke.

Vi må se, om Christensen får endnu en skadesplaget sæson.
Det handler netop ikke om, hvorvidt vi er værre stillet med Cortés eller Eric som reserver end med Araújo. Pointen er, at niveauet i forsvaret skal hæves — at Araújo skal erstattes af noget markant bedre.

Det er dér, kæden hopper af for mig. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man ikke bruger de samme argumenter i angrebet som i forsvaret. Hvorfor siger man ikke tilsvarende: “Vi klarer os nok med Tunkara eller Hamza — det bliver ikke værre end Rashford eller Torres”? Den logik gælder kun i forsvaret, hvor man er helt afslappet med B‑spillere.

I angrebet er man derimod helt komfortabel med at brænde 110 mio. euro af på wing‑reserver, mens man samtidig kigger på B‑løsninger til forsvaret. Det er ærgerligt.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 380 gange
Blevet takket: 287 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Det er jo ikke helt korrekt, at der kun kigges på B-løsninger til forsvaret. Der er Cubarsi, AC, Eric, Kounde og Martin - fem spillere til det centrale forsvar.

Det er fem etablerede førsteholdsspillere - og så kan Cortes komme ind som sjette man - eller faktisk femte, fordi Kounde spiller højre back.

Det er altså kun det aller ydereste mandat i forsvaret - den femte mand, der er fra B-holdet. Ellers består pladserne af etablerede førsteholdspillere og dermed er bredden god i det centrale forsvar.

Bredden har ikke været god nok i angrebet, og derfor er Gordon og Adeyemi hentet ind helt efter bogen. De to giver langt bedre muligheder i offensiven og muligheder for pauser til Yamal og Raphinha.

Så er det muligt at bruge spillere fra B-holdet i angrebet, hvis en eller flere af de fire førsteholdskanter af forskellige årsager ikke spiller.

De fleste positioner er dækket ind med to gode spillere, som kan starte inde, mens der nogle gange bruges udviklingsspillere med stort potentiale som reserve.

Det helt normalt og helt fint også, men nogle gange er der behov for at forstærke bredden med bedre reserver, der kan slå til nu og her fremfor en udviklingsspiller, der kan tage tid om at slå til.

Roony har været en fin udviklingsspiller og reserve for Yamal, men det har ikke været nok, så derfor giver mening, at vi forstærker os med Adeyemi, mens planen så var at udleje / sælge Roony indtil skaden kom.

Rashford har leveret acceptabelt, men her har ledelsen vurderet, at Gordon passer bedre til det Flick vil have - så der har virkelig været brug for forstærkning i angrebet.

Argumentet om, at der kun kigges på B-løsninger til forsvaret holder simpelthen ikke - der kigges kun på en B-løsning til det yderste mandat i forsvaret, hvilket er helt normalt.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

DeanCassady

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er kvalificeret, fordi “ikke kender spilleren” er fortid, og “kender spilleren” er nutid for mig. Jeg har set nok til at kunne vurdere ham: stats, tal, rapporter og et hav af videoklip. Alt peger i samme retning — han er slet ikke i nærheden af verdensklasse. :thumbup:
Er du virkelig det? For par indlæg siden var din mening, at han umuligt kunne være god, fordi “ingen havde hørt om ham”.
Men det desperate brug for bredde på fløjene kunne lige så godt være løst med B‑spillere, for vi har masser af talenter i angrebet. Når man uden problemer henter B‑spillere til at dække huller i forsvaret, kan man vel gøre det samme i angrebet — i stedet for at bruge 110 mio. euro på fløj‑reserver, som du åbenbart er helt forstående overfor.
Ja, det er jeg. Alt tyder derudover også på, at klubben jagter endnu en midtforsvarer.
Eto’o var allerede en anerkendt spiller, før han kom til Barca. Han havde vundet Champions League med Real Madrid som ung talent, og han havde endda fået solide personlige titler før Barca tiden:

Young African Player of the Year: 2000
African Player of the Year: 2003, 2004

Måske var han ikke fuldt stemplet som verdensklasse endnu, men som jeg husker det, blev han betragtet som et af de største talenter i Europa — med et ekstremt højt potentiale — længe før han landede i Barcelona.

Kan man sige det samme om den 25‑årige georgier, som rigtig mange fodboldfans aldrig har hørt om? Ikke fordi han er dårlig, men hvem siger, at han har potentiale til verdensklasse, og at han derfor kan sammenlignes med Eto’o? Det er dér forskellen ligger, som jeg ser det.
Men nu snakkede vi ikke om, hvorvidt Eto’o var anerkendt eller ej. Vi snakkede om, at du absolut ville have en verdensklasse angriber, og jeg pointerede, at så ville du næppe have været tilfreds med Eto’o i sin tid.

Han havde derudover ingen rolle i den Champions League-titel. Det svarer til at mene, at Madrids seneste Champions League-pokal skulle have indflydelse på, hvordan Gonzalo Garcia skulle opfattes. Eto’os Afrikanske Årets Spiller i 2004 blev i øvrigt vundet i Barcelona.

Nej, vi ved ikke, om Mikautadze bliver verdensklasse. Og jeg bilder mig på ingen måde ind, at han bliver lige så dygtig som Eto’o. Pointen er dog, at han næppe er så rædderlig en spiller, som du giver udtryk for, og at hele præmissen med, “han spiller i Villarreal, så ingen kender ham” er dybt unuanceret og uden synderligt kød.
Det handler netop ikke om, hvorvidt vi er værre stillet med Cortés eller Eric som reserver end med Araújo. Pointen er, at niveauet i forsvaret skal hæves — at Araújo skal erstattes af noget markant bedre.

Det er dér, kæden hopper af for mig. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man ikke bruger de samme argumenter i angrebet som i forsvaret. Hvorfor siger man ikke tilsvarende: “Vi klarer os nok med Tunkara eller Hamza — det bliver ikke værre end Rashford eller Torres”? Den logik gælder kun i forsvaret, hvor man er helt afslappet med B‑spillere.

I angrebet er man derimod helt komfortabel med at brænde 110 mio. euro af på wing‑reserver, mens man samtidig kigger på B‑løsninger til forsvaret. Det er ærgerligt.
Måske det er fordi, Flick og co. vurderer at bredden i forsvaret var bedre stillet end angrebet. Og jeg er enig. Der er ingen, der siger, at en enkelt erfaren midterforsvarer ikke ville klæde truppen, og mig bekendt peger alt også på, at der bliver arbejdet på at hente én.

Jeg får en helvedes travl arbejdsweekend, så dette bliver desværre mine sidste ord for nu. Og jeg håber ikke, at du føler, at jeg er efter dig, for det er ikke min intention.
Robert Zimmerman

Besvar