Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Har takket: 202 gange
Blevet takket: 346 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 13, 2026 11:59 pm
@Juanjesuscsap

🚨 INFORMATION | Breaking news on Barça's plan with Julián Álvarez!

➡️ While Deco and the Barça board were planning to set a deadline until the end of the week before activating other options, Hansi Flick has slammed the brakes on that decision. The German coach is demanding they go all out for the Argentine: he's his absolute priority above any other signing and wants nothing to do with the 'Plan B' options that the sporting directorate is handling for the '9'.

➡️ After Flick's pressure, Deco called Fernando Hidalgo, Julián's agent, directly to get the situation straight from the horse's mouth.

➡️ What the agent is conveying: Julián Álvarez will have a decisive summit next week with Miguel Ángel Gil Marín. The forward will make it clear that he wants out and will go to the bitter end to leave Atlético, even accepting the fans' backlash after feeling that the club hasn't lived up to its promises.

🔥 Flick's stance is unequivocal: For the blaugrana coach, Plan A, B, C, and D is Julián Álvarez. It's him or no one!

Deco had already planned to pursue other alternatives for the '9' starting next week (🇳🇬 / 🇩🇪 / 🇬🇪)👀 . However, Hansi Flick has completely blocked everything: he doesn't want any plan B and is demanding only Julián Álvarez.
Hvis det er sandt, så mener jeg virkelig han begår en fejl, den gode Hansi.

Alvarez eller ej, så har holdet brug for en mere klassisk nier type, ikke nødvendigvis til alle kampe eller hele kampe, men som supplement til det mere flydende angreb Flick ser for sig. Vingerne bliver eksempelvis bedre af at have en type at sigte efter, ikke nødvendigvis en klinisk afslutter, men en som kan binde en forsvarer eller 2 og som kan skabe rum til løb fra 2 og 3 geled.

Med de andre spillere på holdet, som vi allerede har, behøver vi ikke en verdensklasse nier, selvom det selvfølgelig ville være rart, men blot en, som kan udføre nogle grundlæggende taktiske opgaver tilfredstillende.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Paulinho15 skrev:
fre aug 14, 2026 1:06 am
Hvilken topangriber skulle vi have hentet i starten af vinduet?
Jeg har ikke det fulde overblik over klubbens budget eller hvilke angribere der reelt har været mulige. Vi har været sat i forbindelse med et helt katalog af 9’ere de sidste måneder: Kane, Osimhen, Asllani, Martínez, Vlahović, João Pedro, Marmoush, Kroupi og selvfølgelig Álvarez. Og der er endda flere end dem.

Mit problem er bare, at over 95% af klubbens fokus har været låst fast på én enkelt spiller: Álvarez. Alle de andre har mest virket som B‑planer eller nødudgange, hvis nu Álvarez — trods utallige forsøg — ikke bliver til noget.

Og hvad er problemet med den tilgang? Det er, at jo længere tid, energi og ressourcer vi hælder i én spiller, jo større bliver risikoen for, at de andre muligheder på listen stille og roligt forsvinder, bliver købt af andre klubber eller lukker ned, mens vi stadig står og venter på noget, der måske aldrig sker.

Og i værste fald ender det hele med et ligegyldigt panikkøb fra tredjehylde lige før lukketid — et køb der hverken løser noget, passer ind eller har nogen som helst sportslig værdi. Det er mest min anke og min frygt.

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 380 gange
Blevet takket: 287 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
fre aug 14, 2026 1:33 am
Paulinho15 skrev:
fre aug 14, 2026 1:06 am
Hvilken topangriber skulle vi have hentet i starten af vinduet?
Jeg har ikke det fulde overblik over klubbens budget eller hvilke angribere der reelt har været mulige. Vi har været sat i forbindelse med et helt katalog af 9’ere de sidste måneder: Kane, Osimhen, Asllani, Martínez, Vlahović, João Pedro, Marmoush, Kroupi og selvfølgelig Álvarez. Og der er endda flere end dem.

Mit problem er bare, at over 95% af klubbens fokus har været låst fast på én enkelt spiller: Álvarez. Alle de andre har mest virket som B‑planer eller nødudgange, hvis nu Álvarez — trods utallige forsøg — ikke bliver til noget.

Og hvad er problemet med den tilgang? Det er, at jo længere tid, energi og ressourcer vi hælder i én spiller, jo større bliver risikoen for, at de andre muligheder på listen stille og roligt forsvinder, bliver købt af andre klubber eller lukker ned, mens vi stadig står og venter på noget, der måske aldrig sker.

Og i værste fald ender det hele med et ligegyldigt panikkøb fra tredjehylde lige før lukketid — et køb der hverken løser noget, passer ind eller har nogen som helst sportslig værdi. Det er mest min anke og min frygt.
Det er helt fair, og det er rigtigt, at det kan ende sådan - jeg vil ikke sige hvad der er rigtigt eller forkert, men Barca har indtil nu valgt at fokusere 95% på Alvarez.

Jeg kan prøve at komme med min vurdering af de spillere du nævner ud fra om jeg tror vi kunne have fået dem.

Harry Kane:
Bayern München har ikke ønsket at sælge og Harry Kane virker ikke til han har ville væk. Med et år tilbage af kontrakten tror jeg godt vi kunne have fået ham, hvis vi gjorde et forsøg og han gerne ville skifte.

Victor Osimhen:
Ham tror jeg godt vi kunne have fået og vi stadig kan få, men han har ikke været førsteprioriten.

Fisnik Asliani:
Han virker til at have klubbens interesse, men han har ikke været prioriteret indtil nu. Tror bestemt godt vi kunne have fået ham og han er sandsynligvis stadig en mulighed.

Dusan Vlahovic:
Han har hele tiden været mulig at hente, men har ikke været prioriteret. Det tyder nu på, at han glippet som en mulighed, da et skifte til Besiktas nu skulle være undervejs.

João Pedro:
Spilleren vil angiveligt gerne til Barca, men det har været meldt at Chelsea ikke ville sælge. Hvis vi gik efter ham tror jeg godt vi kunne have fået ham. En handel kan måske stadig lade sig gøre, men det kræver nok Chelsea finder en erstatning.

Omar Marmoush:
Jeg kender ikke så godt til ham eller hans situation, men ud fra hvad jeg har læst, så tror jeg godt en form for handel kan være mulig - også stadigvæk, men han virker ikke som en prioritet.

Junior Kroupi:
Har ikke været prioriteret, men Barca undersøgte tilsyneladende muligheden i slutningen af Juli. Prisen var tilsyneladende for høj i forhold til hvad han har vist og desværre blev han skadet, så nu er han udelukket.

Lautaro Martínez:
Ham tilføjer jeg lige også - han ville være fantastisk at få til klubben, men han virker ikke til at have været en reel prioritet. Han er glad i Inter, men tror godt et skifte ville kunne lade sig gøre, hvis vi forsøgte.

Altså, hvis nu vi skal antage, at ledelsen med Laporta, Deco og Flick er kompetente og ansvarlige tror du så ikke de har en plan B, C eller D klar i tilfælde af det ikke lykkes med Alvarez?

Det virker da i hvert fald til, at Deco har gjort sit arbejde med de meldinger der kommer om, at han kigger på andre spillere, men, at det er Flick, der har skudt dem ned, fordi han kun vil have Alvarez.

Og så lige en sidste ting.

Kan det tænkes, at klubben har en bevidst strategi om kun at fokusere på Alvarez 95% helt indtil det sidste - og at man i tilfælde af, at det ikke lykkes har en backup plan klar med en angriber, de så kan hente?

Fx Osimhen?

Her er jeg med på, at der så kan komme tilbud i mellemtiden til den eller de pågældende spillere eller der kan være andre faktorer, der kan ændre det undevejs.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Det brandærgerligt Endrick varmer bænken I Real Madrid
Det må han da på også selv synes …

Brugeravatar
Diabolito
Geografisk sted: København
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 68 gange

Indlæg af Diabolito »

Barca80 skrev:

Mit problem er bare, at over 95% af klubbens fokus har været låst fast på én enkelt spiller: Álvarez.
Hvor ved du det fra?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Diabolito skrev:
fre aug 14, 2026 7:54 am
Barca80 skrev:

Mit problem er bare, at over 95% af klubbens fokus har været låst fast på én enkelt spiller: Álvarez.
Hvor ved du det fra?
Jeg har ikke adgang til Barcelonas interne ledelsesmøder, men det er den opfattelse jeg får, når jeg tager udgangspunkt i spanske medier, forskellige kilder og ikke mindst Álvarez’ offentlige udmeldinger. Det har stået på i måneder nu og det samlede billede viser at klubbens hovedfokus er på ham.

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Deri er jeg enig, men samme meldinger indikerer jo trods alt også, at det mere er Flick end Deco og ledelsen, der er den reelle afsender på den strategi.

Man kan jo ikke forklejne den sportslige ledelse, at man prøver at imødekomme trænerens ønske.

Jeg tror ikke nødvendigvis, at vinduet har formet sig, som Deco havde ønsket. Man har nok trukket 9’er handlen længere end ønsket, med baggrund i Álvarez sagaen af hensyn til Flick.
Nu lyder det endda, at Alvarez har fået kolde fødder - https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/medi ... kifte.html

Jeg vil desuden tro, at man har følt sig nødsaget til at handle på Torres interessen før indkøb, da man har været presset af kontraktens udløb.

Planlægningen har vil jeg tro bæret besværliggjort af Alvarez ønsket.

CB, Cancelo og Rodri er sikkert også udfordret er et manglede 9’er indkøb, da den resterende økonomi er uafklaret. Måske endda derfor, at man har måtte handle før ønsket på Torres handlen.

Med andre ord det er et større puslespil, som Deco er i gang med - noget mere komplekst, end vi sofa sportschefer får det til at lyde som om.

Argumentet imod at det kom med flere folk kigger ud anden hylde, når nu førstevalgene som eksempelvis Kane, Alvarez, Haaland og Oslmhen er udenfor rækkevidde virker i øvrigt noget letkøbt.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

🚨🗞INFO: According to AS, Rodri’s potential move to Barcelona could cost Barca around €210 million in total, including the transfer fee, commissions and wages. 🔵🔴

#RO47
Billede

Brugeravatar
Champione
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 198 gange

Indlæg af Champione »

Barca80 skrev:
fre aug 14, 2026 10:41 am
🚨🗞INFO: According to AS, Rodri’s potential move to Barcelona could cost Barca around €210 million in total, including the transfer fee, commissions and wages. 🔵🔴

#RO47
Billede
Er jo nok forklaringen på at det trækker ud med ham.
Tror vi har set en åbning i et marked på en absolut verdensklassespiller - men endnu engang, som det udvikler sig - så er betingelserne snart i et leje, hvor vi bør overveje vores kort på hånden.
Vi er i et leje, som virker voldsomt for en ikke livsvigtig tilføjelse, men i luksuskategorien - med en spiller med blot et år igen. Og som lige er rundet 30 år...
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Når nu Alvarez stikker halen mellem benene…..så er mit bud at vi kører sæsonen uden en 9’er.

Bliver interessant….🤔

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 523 gange
Blevet takket: 323 gange

Indlæg af Filten »

Nå ser ud til Rodri bliver for dyr? Og Alvarez har trukket i land med sin udmelding om klubskiftet. Nu står vi uden væsentlige tilføjelser til truppen og må igen nøjes med at spille med om tingene i La Liga og Copa del Rey. Igen, igen vinder vi ikke Champions League.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 523 gange
Blevet takket: 323 gange

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
fre aug 14, 2026 10:52 am
Når nu Alvarez stikker halen mellem benene…..så er mit bud at vi kører sæsonen uden en 9’er.

Bliver interessant….🤔
Ja ingen CL trofæ, vi skal kun kæmpe om la liga og Copa del Rey.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Diabolito
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 68 gange

Indlæg af Diabolito »

Barca80 skrev:
fre aug 14, 2026 9:59 am
Diabolito skrev:
fre aug 14, 2026 7:54 am
Barca80 skrev:

Hvor ved du det fra?
Jeg har ikke adgang til Barcelonas interne ledelsesmøder, men det er den opfattelse jeg får, når jeg tager udgangspunkt i spanske medier, forskellige kilder og ikke mindst Álvarez’ offentlige udmeldinger. Det har stået på i måneder nu og det samlede billede viser at klubbens hovedfokus er på ham.
Og du mener mediebilledet er retvisende ? Kom Gordon og Adeyemi ikke ud af det blå?
El Señor de las Tartas

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Det er virkelig noget rod..

Som jeg forstår økonomien, så vil det være mest fordelagtigt hvis vi foretager de store indkøb i år, pga endnu en midlertidig overgang til sekundært stadion, hvilket så vist gør at vi næste sommer ikke har samme handlemuligheder….. :crazy:

Ku vi få Oyerzabal og Laporte + forhåbentlig Cancelo, så er jeg ovenud tilfreds, på det her pressede stadie.

Men det er sandsynligvis for optimistisk….

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Sporting striker Luis Suárez is one of Barça’s alternatives if the Julián deal fails.

[Fabrizio Romano]

Flick has given his approval to the signing.

[Gerard Romero]

Besvar