Barca80 skrev: ↑fre aug 14, 2026 1:33 am
Paulinho15 skrev: ↑fre aug 14, 2026 1:06 am
Hvilken topangriber skulle vi have hentet i starten af vinduet?
Jeg har ikke det fulde overblik over klubbens budget eller hvilke angribere der reelt har været mulige. Vi har været sat i forbindelse med et helt katalog af 9’ere de sidste måneder: Kane, Osimhen, Asllani, Martínez, Vlahović, João Pedro, Marmoush, Kroupi og selvfølgelig Álvarez. Og der er endda flere end dem.
Mit problem er bare, at over 95% af klubbens fokus har været låst fast på én enkelt spiller: Álvarez. Alle de andre har mest virket som B‑planer eller nødudgange, hvis nu Álvarez — trods utallige forsøg — ikke bliver til noget.
Og hvad er problemet med den tilgang? Det er, at jo længere tid, energi og ressourcer vi hælder i én spiller, jo større bliver risikoen for, at de andre muligheder på listen stille og roligt forsvinder, bliver købt af andre klubber eller lukker ned, mens vi stadig står og venter på noget, der måske aldrig sker.
Og i værste fald ender det hele med et ligegyldigt panikkøb fra tredjehylde lige før lukketid — et køb der hverken løser noget, passer ind eller har nogen som helst sportslig værdi. Det er mest min anke og min frygt.
Det er helt fair, og det er rigtigt, at det kan ende sådan - jeg vil ikke sige hvad der er rigtigt eller forkert, men Barca har indtil nu valgt at fokusere 95% på Alvarez.
Jeg kan prøve at komme med min vurdering af de spillere du nævner ud fra om jeg tror vi kunne have fået dem.
Harry Kane:
Bayern München har ikke ønsket at sælge og Harry Kane virker ikke til han har ville væk. Med et år tilbage af kontrakten tror jeg godt vi kunne have fået ham, hvis vi gjorde et forsøg og han gerne ville skifte.
Victor Osimhen:
Ham tror jeg godt vi kunne have fået og vi stadig kan få, men han har ikke været førsteprioriten.
Fisnik Asliani:
Han virker til at have klubbens interesse, men han har ikke været prioriteret indtil nu. Tror bestemt godt vi kunne have fået ham og han er sandsynligvis stadig en mulighed.
Dusan Vlahovic:
Han har hele tiden været mulig at hente, men har ikke været prioriteret. Det tyder nu på, at han glippet som en mulighed, da et skifte til Besiktas nu skulle være undervejs.
João Pedro:
Spilleren vil angiveligt gerne til Barca, men det har været meldt at Chelsea ikke ville sælge. Hvis vi gik efter ham tror jeg godt vi kunne have fået ham. En handel kan måske stadig lade sig gøre, men det kræver nok Chelsea finder en erstatning.
Omar Marmoush:
Jeg kender ikke så godt til ham eller hans situation, men ud fra hvad jeg har læst, så tror jeg godt en form for handel kan være mulig - også stadigvæk, men han virker ikke som en prioritet.
Junior Kroupi:
Har ikke været prioriteret, men Barca undersøgte tilsyneladende muligheden i slutningen af Juli. Prisen var tilsyneladende for høj i forhold til hvad han har vist og desværre blev han skadet, så nu er han udelukket.
Lautaro Martínez:
Ham tilføjer jeg lige også - han ville være fantastisk at få til klubben, men han virker ikke til at have været en reel prioritet. Han er glad i Inter, men tror godt et skifte ville kunne lade sig gøre, hvis vi forsøgte.
Altså, hvis nu vi skal antage, at ledelsen med Laporta, Deco og Flick er kompetente og ansvarlige tror du så ikke de har en plan B, C eller D klar i tilfælde af det ikke lykkes med Alvarez?
Det virker da i hvert fald til, at Deco har gjort sit arbejde med de meldinger der kommer om, at han kigger på andre spillere, men, at det er Flick, der har skudt dem ned, fordi han kun vil have Alvarez.
Og så lige en sidste ting.
Kan det tænkes, at klubben har en bevidst strategi om kun at fokusere på Alvarez 95% helt indtil det sidste - og at man i tilfælde af, at det ikke lykkes har en backup plan klar med en angriber, de så kan hente?
Fx Osimhen?
Her er jeg med på, at der så kan komme tilbud i mellemtiden til den eller de pågældende spillere eller der kan være andre faktorer, der kan ændre det undevejs.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃