Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Norbit skrev:
tors aug 13, 2026 9:53 pm
Hvor lavede du den der opstilling - ser godt ud.
https://www.fotmob.com/da/lineup-builder
DeanCassady skrev:
tors aug 13, 2026 9:54 pm
Hvis man ikke kender Mikautadze, har man ikke fulgt godt nok med i ligaen, hvor han havde et forrygende forår, og kun lavede tre mål færre end vores topscorer. For Villarreal vel at mærke.
Ja, det er nok bare min uvidenhed så. Jeg havde godt nok hørt om Ante Budimir fra Osasuna, men ikke om en verdensklasse spiller som Mikautadze. My bad.
DeanCassady skrev:
tors aug 13, 2026 9:54 pm
Det er sandt, at vi desperat mangler en angriber, men jeg kan ikke se, at vi skulle være så skidt stillet på de andre positioner, som du antyder.
Så du er godt tilfreds med Balde som VB og Gerard Martin og den skadeplagede AC en hel sæson mere - det er nok til at vinde hele lortet i kommende sæson?

DeanCassady
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 415 gange

Indlæg af DeanCassady »

Så vidt jeg kan se, er der ingen, der har beskrevet Mikautadze som en verdensklassespiller. Men derfor kan man nu godt kende til ham alligevel, hvis bare man følger andre La Liga-hold bare en lille smule.

Nu passer det desværre ikke dit narrativ, men jeg kan umiddelbart ikke se nogen grund til at være synderligt bekymret for forsvarskæden med Cancelo og Balde på venstrebacken og Christensen eller Martín i midten. Særligt sådan som sidstnævnte har spillet sig op efter omskolingen til centerback.

Hvis der bliver hentet mere erfaring ind i midterforsvaret i form af fx Laporte, ville det naturligvis være dejligt, men det eneste sted vi virkelig, virkelig har brug for forstærkning er i angrebet.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

DeanCassady skrev:
tors aug 13, 2026 10:12 pm
Så vidt jeg kan se, er der ingen, der har beskrevet Mikautadze som en verdensklassespiller. Men derfor kan man nu godt kende til ham alligevel, hvis bare man følger andre La Liga-hold bare en lille smule.

Nu passer det desværre ikke dit narrativ, men jeg kan umiddelbart ikke se nogen grund til at være synderligt bekymret for forsvarskæden med Cancelo og Balde på venstrebacken og Christensen eller Martín i midten. Særligt sådan som sidstnævnte har spillet sig op efter omskolingen til centerback.

Hvis der bliver hentet mere erfaring ind i midterforsvaret i form af fx Laporte, ville det naturligvis være dejligt, men det eneste sted vi virkelig, virkelig har brug for forstærkning er i angrebet.
Mikautadze har ikke spillet fem sæsoner i La Liga — han har kun spillet én enkelt. Det betyder helt konkret, at chancen for at man kender ham er langt mindre. Og ja, hvis man primært følger Barca, og måske Real Madrid og Atlético fordi de er direkte konkurrenter, så er det fuldstændig naturligt, at man ikke aner hvem han er.

Og ja, “verdensklasse” var sarkasme. Fordi vi tidligere har nævnt navne som Kane, Osimhen og Álvarez — etablerede top‑5 angribere i verden — og nu pludselig har fokus på Mikautadze, Tresoldi og Budimir. Det er mærkeligt. Det er et voldsomt fald i ambitioner. Og det er helt legitimt at undre sig over, hvordan man går fra globalt anerkendte topscorere til spillere, som ingen har nævnt i en seriøs Barca‑kontekst før nu.

Cancelo er ikke i klubben. Det er ikke sikkert, at vi får ham. På nuværende tidspunkt er han ikke registreret, ikke præsenteret og ikke en del af truppen. At antage, at han “nok kommer”, er ønsketænkning — ikke fakta.

Gerard Martín er ikke dårlig — men han er ikke i nærheden af top 10 eller top 20 i verden. Han har haft gode kampe, men han mangler rutine, han mangler erfaring i de store kampe, og hans begrænsninger bliver tydelige, når niveauet stiger: Champions League, knockout‑kampe, topopgør. Det er dér, man ser forskellen mellem talent og verdensklasse.

Og derfor er det helt rimeligt at undre sig over, hvordan man kan være tilfreds med det nuværende forsvar. Vi har en skadeplaget AC. Vi har lige mistet Araujo. Vi har en ung CB, der mangler erfaring. Og vi har ingen reel klasse venstreback.

Det er ikke et forsvar, der kan konkurrere i Champions League. Det er et forsvar, der kan overleve i La Liga — men ikke dominere Europa.

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Vil give Barca80 så meget at reelt er der intet sket i omtrent 2 måneder. Siden Gordon.

Selvfølgelig kan ting pludselig ske, men så skal det også til at være..!

Ingen af vores foretrukne 9’er er realistiske at tro på og det virker lidt som om diverse kilder skyder hver deres mulighed afsted uden der sikkert er det mindste hold i det..?

Og Rodri…..for en uge siden var den done, nu er der rygter om at den måske falder!?

Lidt bekymret er vist på sin plads

DeanCassady
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 415 gange

Indlæg af DeanCassady »

Mikautadze har ikke spillet fem sæsoner i La Liga — han har kun spillet én enkelt. Det betyder helt konkret, at chancen for at man kender ham er langt mindre. Og ja, hvis man primært følger Barca, og måske Real Madrid og Atlético fordi de er direkte konkurrenter, så er det fuldstændig naturligt, at man ikke aner hvem han er.

Ja, én er mindre end fem. Og så kan jeg i øvrigt forsikre dig om, at ligaen - lykkeligvis - er mere end bare de to store og Atléti. Det giver endda et bedre indblik i, hvilke spillere der er spændende, hvis man også følger resten af holdene en smule.
Og ja, “verdensklasse” var sarkasme. Fordi vi tidligere har nævnt navne som Kane, Osimhen og Álvarez — etablerede top‑5 angribere i verden — og nu pludselig har fokus på Mikautadze, Tresoldi og Budimir. Det er mærkeligt. Det er et voldsomt fald i ambitioner. Og det er helt legitimt at undre sig over, hvordan man går fra globalt anerkendte topscorere til spillere, som ingen har nævnt i en seriøs Barca‑kontekst før nu.
Ja, den fangede jeg godt. Nu hænger etablerede verdensklasse-angribere desværre ikke på træerne, selvom det var dejligt, hvis de gjorde. Og så må man jo begynde at kigge på alternativer, hvis man ikke lige har råd til Haaland eller Kane.

Så vidt jeg husker blev en spiller som Eto’o heller ikke ligefrem beskrevet som “verdensklasse”, da han blev hentet, og det gik jo udmærket.
Cancelo er ikke i klubben. Det er ikke sikkert, at vi får ham. På nuværende tidspunkt er han ikke registreret, ikke præsenteret og ikke en del af truppen. At antage, at han “nok kommer”, er ønsketænkning — ikke fakta.
Nej, det er realistisk, fordi alt peger i den retning.
Gerard Martín er ikke dårlig — men han er ikke i nærheden af top 10 eller top 20 i verden. Han har haft gode kampe, men han mangler rutine, han mangler erfaring i de store kampe, og hans begrænsninger bliver tydelige, når niveauet stiger: Champions League, knockout‑kampe, topopgør. Det er dér, man ser forskellen mellem talent og verdensklasse.
Så vidt jeg husker, har han gjort det aldeles fint i Champions League som midterforsvarer, så det er næppe ham, pokalen står eller falder med.
Og derfor er det helt rimeligt at undre sig over, hvordan man kan være tilfreds med det nuværende forsvar. Vi har en skadeplaget AC. Vi har lige mistet Araujo. Vi har en ung CB, der mangler erfaring. Og vi har ingen reel klasse venstreback.

Det er ikke et forsvar, der kan konkurrere i Champions League. Det er et forsvar, der kan overleve i La Liga — men ikke dominere Europa.
At Araújo har forladt klubben, er nærmere en velsignelse end noget andet. Særligt når vi snakker Champions League-regi, hvor jeg antager, at du ikke har glemt hans hang til røde kort og dumme beslutninger, der gang på gang har kostet klubben. Så dét i sig selv skulle meget gerne stille os bedre i turneringen.
Robert Zimmerman

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 523 gange
Blevet takket: 323 gange

Indlæg af Filten »

Henter vi ikke en Verdensklasse 9'er, kan vi vel blive nødtil at rykke Yamal på Falsk 9'er og spille med en anden højre kant.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 377 gange
Blevet takket: 286 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg synes ikke det giver mening at kritisere ledelsen for ikke at have hentet en top nier endnu - dem vi tydeligvis gerne ville have haft har været enormt svære at få fat på.

Det er jo ikke, fordi ledelsen ikke har forsøgt. Hvis modparten ikke vil sælge, og er i en position, hvor de ikke behøver at sælge, så bliver det svært at have med at gøre - dertil skal spilleren ville os.

Jeg synes, at der er blevet gjort et godt stykke arbejde indtil nu. Jeg har fuld tillid til, at vi kommer til at have en rigtig god trup. Joan Laporta, Deco og Hansi Flick har ikke vist andet end at vi har grund til at stole på dem.

Jeg er heller ikke så bekymret for forsvaret. Vi er godt dækket ind på backs med Kounde og Garcia til højre + Espart (antager Fort forlader klubben). Så har vi Balde og jeg antager vi får Cancelo til venstre.

I midterforsvaret har vi så Cubarsi, Martin og AC - det ser lidt tyndt ud, men vi har jo Kounde og Garcia, der er reelle midterforsvarer, så vi har faktisk fem spillere dertil plus Alvaro Cortes, som jeg virkelig håber vi satser på.

Hvis vi frigør Garcia fra HB, så har vi fire CB's + Cortes - så er vi på fem styks. Det burde være rigeligt og her er jeg ikke bekymret for AC eller Gerard Martin - overhovedet ikke.

Som Easy blandt andet har skrevet tidligere - vi mangler reelt ikke forsvarsspillere - der hvor vi har manglet spillere har været i angrebet og jeg er ovenud tilfreds med Gordon og Adeyemi indtil videre.

Vi kan godt diskutere kvaliteten af de forsvarsspillere vi har - vi kunne godt bruge en forstærkning ala Laporte eller en anden verdensklasse centerback, men hvis vi ikke får det, så er jeg fint tilfreds med dem vi har.

Jeg tror vi går en god sæson i møde uanset hvad og jeg vil være rigtig tilfreds med at se Cubarsi, Martin, AC, Eric og Cortes klare skærerne i det centrale forsvar - det vil enormt fedt at se os lykkes med dem.

Vi skal nok klare den! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

DeanCassady skrev:
tors aug 13, 2026 10:43 pm
Og så kan jeg i øvrigt forsikre dig om, at ligaen - lykkeligvis - er mere end bare de to store og Atléti. Det giver endda et bedre indblik i, hvilke spillere der er spændende, hvis man også følger resten af holdene en smule.
Nah, der er jeg så ikke enig. Der er primært tre hold i La Liga som er relevante.

Det er ikke en liga, hvor 6–7 hold kæmper om titlen. I Premier League har seks forskellige klubber vundet mesterskabet de sidste 20 år (selvom City har domineret på det seneste). I La Liga er det kun tre klubber, der har taget titlen i samme periode. Det siger alt om bredden i toppen.

Jeg har ikke nogen særlig interesse for Villarreal, for at være ærlig. Og det er helt naturligt. Når kun tre hold reelt spiller med om mesterskabet, så giver det mening at fokusere på dem. Måske handler det også om tid — man følger det, der er relevant, og det der påvirker ens eget hold direkte.
DeanCassady skrev:
Ja, den fangede jeg godt. Nu hænger etablerede verdensklasse-angribere desværre ikke på træerne, selvom det var dejligt, hvis de gjorde. Og så må man jo begynde at kigge på alternativer, hvis man ikke lige har råd til Haaland eller Kane.

Så vidt jeg husker blev en spiller som Eto’o heller ikke ligefrem beskrevet som “verdensklasse”, da han blev hentet, og det gik jo udmærket.
Ja, de hænger ikke på træerne, men det handler om organisering og prioriteringer. Når man spilder hele sommeren på den samme angriber, Álvarez, så begrænser man automatisk muligheden for at hente andre klasse‑9’ere, jo tættere man kommer på lukketid. Og når man samtidig bruger omkring 170 mio. på tre wings og en midtbane, selvom behovet for en 9’er er større, så indsnævrer man igen sine egne muligheder. Det er strategien og planlægningen, der halter — og det falder tilbage på ledelsen.

Eto’o er en dårlig sammenligning. I modsætning til Mikautadze, der kun har spillet én enkelt sæson i La Liga, havde Eto’o fem hele sæsoner i Mallorca med masser af mål, stabilt niveau og dokumenteret kvalitet. Han havde endda været indover Real Madrid som et stort talent. Mikautadze er 25 år, har vist fint spil i Villarreal i én sæson — og det er en helt anden profil. Der er verdens forskel på de to cases.
DeanCassady skrev:
Så vidt jeg husker, har han gjort det aldeles fint i Champions League som midterforsvarer, så det er næppe ham, pokalen står eller falder med.
Spørgsmålet er, hvad du lægger i “aldeles fint”, og om det niveau er nok til at vinde de helt store titler.
Hvis han virkelig var så god, burde han måske være udtaget til det spanske landshold — men der er åbenbart en lang række spanske spillere, der står foran ham. Det siger noget om hans reelle niveau i forhold til toppen.

Og du kommenterer heller ikke AC i den her sammenhæng. Han har været skadet nærmest en hel sæson i træk, og det gør det endnu sværere at forstå, hvordan man kan være tilfreds med det nuværende forsvar.
DeanCassady skrev:
At Araújo har forladt klubben, er nærmere en velsignelse end noget andet. Særligt når vi snakker Champions League-regi, hvor jeg antager, at du ikke har glemt hans hang til røde kort og dumme beslutninger, der gang på gang har kostet klubben. Så dét i sig selv skulle meget gerne stille os bedre i turneringen.
Jeg tror, du missede pointen. Det handler ikke om Araujo i sig selv, men om at vi har mistet en centerback i truppen, hvilket har skabt et ekstra hul. Jeg er sådan set glad for, at Araujo er væk — men han skal jo erstattes uanset hvad, og den erstatning mangler vi stadig. Forsvaret er bekymrende bl.a. fordi det har fået et ekstra hul. Det er pointen.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Paulinho15 skrev:
tors aug 13, 2026 11:07 pm
så vi har faktisk fem spillere dertil plus Alvaro Cortes, som jeg virkelig håber vi satser på.

Hvis vi frigør Garcia fra HB, så har vi fire CB's + Cortes - så er vi på fem styks. Det burde være rigeligt og her er jeg ikke bekymret for AC eller Gerard Martin - overhovedet ikke.
Kan du forklare mig, hvordan man kan være ufattelig afslappet med at fylde huller og mangler i forsvaret med urutinerede B‑spillere som Cortés og lignende — men ikke gøre det samme i angrebet?

Vi har endda store talenter som Kuntara, Hamza, Bisiwu og mange andre, der har gjort det rigtig godt i preseason, men dem er man åbenbart ikke villig til at bruge som fyld i angrebet. Hvorfor siger man ikke tilsvarende noget ala: “Hansi Flick skal nok hæve niveauet markant på de her angrebstalenter og sikre, at de scorer mange mål i løbet af en sæson”?

Hvorfor skal man bruge 0 på forsvaret, mens man bruger over 200 mio. euro på angrebet? Og det vel at mærke i en situation, hvor vi ikke har problemer med at score 140 mål per sæson, men har problemer med at lukke mange fjollede mål ind i afgørende kampe.

Jeg savner stadig solide argumenter for den prioritering. Lige nu føler jeg bare at angrebet helliggøres, mens forsvaret får en stor mellemfinger.

EasyBuddhist
Har takket: 1315 gange
Blevet takket: 1501 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

@Juanjesuscsap

🚨 INFORMATION | Breaking news on Barça's plan with Julián Álvarez!

➡️ While Deco and the Barça board were planning to set a deadline until the end of the week before activating other options, Hansi Flick has slammed the brakes on that decision. The German coach is demanding they go all out for the Argentine: he's his absolute priority above any other signing and wants nothing to do with the 'Plan B' options that the sporting directorate is handling for the '9'.

➡️ After Flick's pressure, Deco called Fernando Hidalgo, Julián's agent, directly to get the situation straight from the horse's mouth.

➡️ What the agent is conveying: Julián Álvarez will have a decisive summit next week with Miguel Ángel Gil Marín. The forward will make it clear that he wants out and will go to the bitter end to leave Atlético, even accepting the fans' backlash after feeling that the club hasn't lived up to its promises.

🔥 Flick's stance is unequivocal: For the blaugrana coach, Plan A, B, C, and D is Julián Álvarez. It's him or no one!

Deco had already planned to pursue other alternatives for the '9' starting next week (🇳🇬 / 🇩🇪 / 🇬🇪)👀 . However, Hansi Flick has completely blocked everything: he doesn't want any plan B and is demanding only Julián Álvarez.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
tors aug 13, 2026 11:22 pm
Paulinho15 skrev:
tors aug 13, 2026 11:07 pm
så vi har faktisk fem spillere dertil plus Alvaro Cortes, som jeg virkelig håber vi satser på.

Kan du forklare mig, hvordan man kan være ufattelig afslappet med at fylde huller og mangler i forsvaret med urutinerede B‑spillere som Cortés og lignende — men ikke gøre det samme i angrebet?

Vi har endda store talenter som Kuntara, Hamza, Bisiwu og mange andre, der har gjort det rigtig godt i preseason, men dem er man åbenbart ikke villig til at bruge som fyld i angrebet. Hvorfor siger man ikke tilsvarende noget ala: “Hansi Flick skal nok hæve niveauet markant på de her angrebstalenter og sikre, at de scorer mange mål i løbet af en sæson”?

Hvorfor skal man bruge 0 på forsvaret, mens man bruger over 200 mio. euro på angrebet? Og det vel at mærke i en situation, hvor vi ikke har problemer med at score 140 mål per sæson, men har problemer med at lukke mange fjollede mål ind i afgørende kampe.

Jeg savner stadig solide argumenter for den prioritering. Lige nu føler jeg bare at angrebet helliggøres, mens forsvaret får en stor mellemfinger.
Jeg synes ikke, at jeg helliggør angrebet. Det er vigtigt at være stærkt besat på alle positioner. Det tror jeg, at vi er enige i. Er det korrekt?

Jeg tager gerne Hamza som vores reserveangriber i den nye sæson og giver ham chancen, men vi skal også have en klar og erfaren førsteangriber - gerne en i absolut verdensklasse, hvis det kan lade sig gøre.

I princippet har vi nok rigtig gode midterforsvarer i Cubarsi, AC og Kounde, og vi har Eric, der er tæt på og jeg tror, at han kan tage et stort skridt op der - derfor giver det mening at give den femte plads til Cortes.

Jeg tror da også, at ledelsen er klar til at bruge penge på forsvaret: Bastoni var en seriøs kandidat og var nærmest tæt på en done deal, men blev vurderet til ikke at være den rette kandidat.

Siden har der været kigget på andre spillere - jeg tror såmænd gerne ledelsen vil investere der, men det kræver den rette profil og antalsmæssigt har vi nok lige nu.

Så er det en vurdering om vi kan klare os med dem vi har eller om vi må ud at investere i andre spillere. Med hensyn til fløjspillerne, så mener jeg ikke, at vi har haft kvalitet eller bredde nok der, som vi har i forsvaret.

Marcus Rashford var en fin reserve for Raphinha, men Roony var ikke nok som reserve for Yamal - så derfor har der været markant brug for forstærkning på begge kanter.

Jeg håber, at mit svar er solidt nok: Barca vil gerne bruge penge på forsvaret, men det kræver den rette spiller og i princippet har vi nok spillere der. Der har været et akut behov for at forstærke angrebet, og derfor tror jeg det er prioriteret først.

Hvis jeg var sportsdirektør, så havde jeg hentet Grimaldo eller Cucurella til VB, så vi havde Balde og en af de to der.

Så havde jo hentet Cancelo til HB og brugt ham der sammen med Fort eller Espart - hældte mest til Fort, men ser ud til Espart er forrest i køen.

Så ville jeg nok have solgt Kounde og beholdt Araujo. Dertil ville jeg have hentet Gvardiol til CB og forlænget med AC. Jeg ville også udleje Gerard Martin fx til Real Sociedad for at sikre ham spilletid.

Det vil give Cubarsi, Gvardiol, AC, Eric og Cortes til CB - det havde jeg gjort, hvis jeg var sportsdirektør. Jeg kunne også godt have beholdt Kounde og sendt Araujo videre.

Kunne også udleje Cortes og beholde Martin som femte CB, men synes fast spilletid til ham er vigtigere, fordi jeg tror virkelig på ham.

Cortes kan have godt at en sæson med os som femte CB og så må se hvordan det går, men som jeg har skrevet er jeg også fint tilfreds med dem vi har nu.

Det hænger ikke sammen, at vi ikke vil bruge penge på forsvaret. Bastoni kunne allerede have været vores første signing tilbage i maj eller hvornår det var, men klubben valgt anderledes.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 13, 2026 11:59 pm
@Juanjesuscsap

🚨 INFORMATION | Breaking news on Barça's plan with Julián Álvarez!

➡️ While Deco and the Barça board were planning to set a deadline until the end of the week before activating other options, Hansi Flick has slammed the brakes on that decision. The German coach is demanding they go all out for the Argentine: he's his absolute priority above any other signing and wants nothing to do with the 'Plan B' options that the sporting directorate is handling for the '9'.

➡️ After Flick's pressure, Deco called Fernando Hidalgo, Julián's agent, directly to get the situation straight from the horse's mouth.

➡️ What the agent is conveying: Julián Álvarez will have a decisive summit next week with Miguel Ángel Gil Marín. The forward will make it clear that he wants out and will go to the bitter end to leave Atlético, even accepting the fans' backlash after feeling that the club hasn't lived up to its promises.

🔥 Flick's stance is unequivocal: For the blaugrana coach, Plan A, B, C, and D is Julián Álvarez. It's him or no one!

Deco had already planned to pursue other alternatives for the '9' starting next week (🇳🇬 / 🇩🇪 / 🇬🇪)👀 . However, Hansi Flick has completely blocked everything: he doesn't want any plan B and is demanding only Julián Álvarez.
Det kræver vel, at Julian Alvares så virkelig tager sagen i egen hånd - fx nægter at træne og spille og så videre (ikke at jeg anbefaler det) - men det er vel måske hvad der menes ved at sætte hårdt mod hårdt.

Går ud fra det er Osimhen, Trosaldi og Mikautadze ud fra de seneste rygter.

Det tyske flag kan også være for Fisnik Asliani, men altså Trosaldi er født i Italien, som halv italiener og halv argentiner, mens Asliani er kosovo-albaner, som er født i Tyskland.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Jeg synes at huske 2 altoverskyggende emner fra kamptrådene sidste sæson - måske jeg husker forkert men nogenlunde ala

1) Lewan kørte på sidste vers og Torres var lidt on/off
2) Martinez afgang var tydelig og forsvaret var ofte i vildrede

Man har ikke løst nogle af tingene .

Med salget af Torres så er en angriber da 100% det vigtigste men det en fejl man ikke har købt en forsvar spiller og holdt på Torres indtil man havde en afløser

Men vi se når sæsonen starter og Cubarsi har fået en muskelskade ( den kommer med den rovdrift der er på ham ) om man så husker at have samme optimisme til Martin og garcia , samt AC fra tribunen .

Men uanset hvad skal man nok kunne være med i ligaen osv . Selv med Olmo som 9’er og Kounde i midten kan man blive 2’er i ligaen og måske vinde alt afhængig af hvordan mourinho får sine startroppers til at fungere og hvordan Rapfinha og Yamal spiller . Men CHL bliver op af bakke men trods alt godt at klubben ikke panikker og bruger penge man ikke har .

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Ikigai skrev:
fre aug 14, 2026 12:32 am
Jeg synes at huske 2 altoverskyggende emner fra kamptrådene sidste sæson - måske jeg husker forkert men nogenlunde ala

Med salget af Torres så er en angriber da 100% det vigtigste men det en fejl man ikke har købt en forsvar spiller og holdt på Torres indtil man havde en afløser

Men vi se når sæsonen starter og Cubarsi har fået en muskelskade ( den kommer med den rovdrift der er på ham ) om man så husker at have samme optimisme til Martin og garcia , samt AC fra tribunen .

Men uanset hvad skal man nok kunne være med i ligaen osv . Selv med Olmo som 9’er og Kounde i midten kan man blive 2’er i ligaen og måske vinde alt afhængig af hvordan mourinho får sine startroppers til at fungere og hvordan Rapfinha og Yamal spiller . Men CHL bliver op af bakke men trods alt godt at klubben ikke panikker og bruger penge man ikke har .
Præcis. Det er også det, jeg prøver at sige. Jeg har det fint med, at Lewandowski og Ferran smutter, men klubben burde have hentet en klasse‑9’er fra starten af vinduet og lukket den hurtigt — i stedet for at spilde hele vinduet på en alt for dyr Álvarez, som Atlético Madrid alligevel ikke vil sælge, og som bare gør vores andre muligheder på 9’er‑positionen sværere jo tættere vi kommer på lukketid.

Vi burde også have lært af fejlen med ikke få erstattet Inigo Martínez, og fået hans afløser på plads tidligt denne sommer. I stedet står vi nu både uden ham og endda med et ekstra hul efter Araújos afgang. Det efterlader os med AC, som næsten ikke blev brugt i sidste sæson, eller en B‑spiller som aldrig har spillet i La Liga eller Champions League før.

Jeg fatter ikke prioriteringerne, planlægningen og logikken. Men det er der åbenbart mange andre herinde der gør - og respekt for det.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
fre aug 14, 2026 12:52 am
Ikigai skrev:
fre aug 14, 2026 12:32 am

Præcis. Det er også det, jeg prøver at sige. Jeg har det fint med, at Lewandowski og Ferran smutter, men klubben burde have hentet en klasse‑9’er fra starten af vinduet og lukket den hurtigt — i stedet for at spilde hele vinduet på en alt for dyr Álvarez, som Atlético Madrid alligevel ikke vil sælge, og som bare gør vores andre muligheder på 9’er‑positionen sværere jo tættere vi kommer på lukketid.

Vi burde også have lært af fejlen med ikke få erstattet Inigo Martínez, og fået hans afløser på plads tidligt denne sommer. I stedet står vi nu både uden ham og endda med et ekstra hul efter Araújos afgang. Det efterlader os med AC, som næsten ikke blev brugt i sidste sæson, eller en B‑spiller som aldrig har spillet i La Liga eller Champions League før.

Jeg fatter ikke prioriteringerne, planlægningen og logikken. Men det er der åbenbart mange andre herinde der gør - og respekt for det.
Hvilken topangriber skulle vi have hentet i starten af vinduet?

Besvar