Barca80 skrev: ↑tors aug 13, 2026 11:22 pm
Paulinho15 skrev: ↑tors aug 13, 2026 11:07 pm
så vi har faktisk fem spillere dertil plus Alvaro Cortes, som jeg virkelig håber vi satser på.
Hvis vi frigør Garcia fra HB, så har vi fire CB's + Cortes - så er vi på fem styks. Det burde være rigeligt og her er jeg ikke bekymret for AC eller Gerard Martin - overhovedet ikke.
Kan du forklare mig, hvordan man kan være ufattelig afslappet med at fylde huller og mangler i forsvaret med urutinerede B‑spillere som Cortés og lignende — men ikke gøre det samme i angrebet?
Vi har endda store talenter som Kuntara, Hamza, Bisiwu og mange andre, der har gjort det rigtig godt i preseason, men dem er man åbenbart ikke villig til at bruge som fyld i angrebet. Hvorfor siger man ikke tilsvarende noget ala: “Hansi Flick skal nok hæve niveauet markant på de her angrebstalenter og sikre, at de scorer mange mål i løbet af en sæson”?
Hvorfor skal man bruge 0 på forsvaret, mens man bruger over 200 mio. euro på angrebet? Og det vel at mærke i en situation, hvor vi ikke har problemer med at score 140 mål per sæson, men har problemer med at lukke mange fjollede mål ind i afgørende kampe.
Jeg savner stadig solide argumenter for den prioritering. Lige nu føler jeg bare at angrebet helliggøres, mens forsvaret får en stor mellemfinger.
Jeg synes ikke, at jeg helliggør angrebet. Det er vigtigt at være stærkt besat på alle positioner. Det tror jeg, at vi er enige i. Er det korrekt?
Jeg tager gerne Hamza som vores reserveangriber i den nye sæson og giver ham chancen, men vi skal også have en klar og erfaren førsteangriber - gerne en i absolut verdensklasse, hvis det kan lade sig gøre.
I princippet har vi nok rigtig gode midterforsvarer i Cubarsi, AC og Kounde, og vi har Eric, der er tæt på og jeg tror, at han kan tage et stort skridt op der - derfor giver det mening at give den femte plads til Cortes.
Jeg tror da også, at ledelsen er klar til at bruge penge på forsvaret: Bastoni var en seriøs kandidat og var nærmest tæt på en done deal, men blev vurderet til ikke at være den rette kandidat.
Siden har der været kigget på andre spillere - jeg tror såmænd gerne ledelsen vil investere der, men det kræver den rette profil og antalsmæssigt har vi nok lige nu.
Så er det en vurdering om vi kan klare os med dem vi har eller om vi må ud at investere i andre spillere. Med hensyn til fløjspillerne, så mener jeg ikke, at vi har haft kvalitet eller bredde nok der, som vi har i forsvaret.
Marcus Rashford var en fin reserve for Raphinha, men Roony var ikke nok som reserve for Yamal - så derfor har der været markant brug for forstærkning på begge kanter.
Jeg håber, at mit svar er solidt nok: Barca vil gerne bruge penge på forsvaret, men det kræver den rette spiller og i princippet har vi nok spillere der. Der har været et akut behov for at forstærke angrebet, og derfor tror jeg det er prioriteret først.
Hvis jeg var sportsdirektør, så havde jeg hentet Grimaldo eller Cucurella til VB, så vi havde Balde og en af de to der.
Så havde jo hentet Cancelo til HB og brugt ham der sammen med Fort eller Espart - hældte mest til Fort, men ser ud til Espart er forrest i køen.
Så ville jeg nok have solgt Kounde og beholdt Araujo. Dertil ville jeg have hentet Gvardiol til CB og forlænget med AC. Jeg ville også udleje Gerard Martin fx til Real Sociedad for at sikre ham spilletid.
Det vil give Cubarsi, Gvardiol, AC, Eric og Cortes til CB - det havde jeg gjort, hvis jeg var sportsdirektør. Jeg kunne også godt have beholdt Kounde og sendt Araujo videre.
Kunne også udleje Cortes og beholde Martin som femte CB, men synes fast spilletid til ham er vigtigere, fordi jeg tror virkelig på ham.
Cortes kan have godt at en sæson med os som femte CB og så må se hvordan det går, men som jeg har skrevet er jeg også fint tilfreds med dem vi har nu.
Det hænger ikke sammen, at vi ikke vil bruge penge på forsvaret. Bastoni kunne allerede have været vores første signing tilbage i maj eller hvornår det var, men klubben valgt anderledes.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃