Barca80 skrev: ↑tirs aug 11, 2026 9:34 am
EasyBuddhist skrev: ↑tirs aug 11, 2026 9:09 am
Iniesta007 skrev: ↑tirs aug 11, 2026 7:55 am
Barca80 skrev: ↑tirs aug 11, 2026 4:28 am
Paulinho15 skrev: ↑tirs aug 11, 2026 2:27 am
I forhold til en ny central forsvarsspiller, så har jeg ikke behov for at vi henter en ny dertil.
Jeg håber, at Alvaro Cortes får chancen og griber den. Det vil passe helt perfekt og så er han venstrebenet.
Cubarsi, AC, Eric, Martin og Cortes burde være rigeligt til det centrale forsvar.
Aymeric Laporte er dog mere end velkommen også, hvis fx Cortes bliver udlejet.
Så det jeg forstår, du mener, er (ret mig hvis jeg tager fejl), at man ikke bør gøre som de allerstørste klubber i Europa — altså investere massivt i forsvaret ? At selvom vi scorer omkring 140 mål per sæson, så skal vi stadig bruge over 200 millioner på angrebet i form af Gordon, Adeyemi og en 9’er som Álvarez ? Og oveni det smide over 50 millioner på midtbanen, selvom vi allerede har mindst seks midtbanespillere på meget højt niveau ?
Når det kommer til forsvaret, så skal vi til gengæld ikke bruge en eneste krone, men bare give chancen til en urutineret spiller fra B‑holdet. Og det på trods af, at vi lukkede en masse dumme mål ind i sidste sæson - især i afgørende CL kampe, samt lige har mistet Araujo, og har meget skadeplagede forsvarsspillere som AC og flere andre ? Er det korrekt forstået?
Hvis det er korrekt, så savner jeg nogle meget stærke og logiske argumenter, der kan understøtte ræsonnementet. For mig virker det mest af alt som om, man simpelthen undervurderer forsvarets betydning og bare tørster efter nogle fancy offensive navne
Fuldstændigt enig. Jeg (og flere andre herinde) skriger på et forsvar

Man så jo tydeligt her sidst i de halvlegskampe, at vi bare bliver viftet væk af stærke spillere.
Det er da fedt at vinde 5-4 i en underholdende kampe i ligaen, men det holder ikke i Champions League som vi ikke har vundet i 11år
Brug penge på en eller 2 VIRKELIG klipper i forsvaret, folk der kan score mål har vi nok af
God sæson Culés
Jeg tænker, og det er kun spekulation fra min side, klubben har ret travlt med at forstærke angrebet siden, man har mistet tre spillere, der akkumulerede 7800 minutter og stod for 54 mål og 21 assists sidste sæson. Lige nu har man 4 angribere til 3 positioner. Gordon, Adeyemi, Raphinha og Yamal. Jeg vil lade det være op til jer, at vurdere, om det er nok til en sæson og om man skal hente flere fosvarsspillere på bekostning af en angriber, når man i forvejen har 9 og har yderligere en på vej
For mit eget vedkommende, så giver det absolut nul mening og en angriber bør være det alt overskyggende mål, før noget som helst andet kan komme på tale
Hvis man kan argumentere for, at B‑spillere kan kompensere for Barcas meget sårbare forsvar ved at nævne urutineret navne som Cortés, så kan man lige så vel gøre det samme i angrebet. Derfor vil jeg tilsvarende sige: smid Tunkara, Bisiwu og Hamza op fra B‑holdet, giv dem chancen og spar en masse penge på en ny dyr angriber - for vi har allerede brugt over 100 mio. på angribere og 0 på forsvaret.
Jeg vil vente med at fælde min egen dom over vinduet. Men indtil Roonys skade synes jeg virkelig det var opmuntrende. Synd og ærgerligt at han nok er gået i stykker igen.
Vi har styret vore kanter med 2 lynhurtige og relativt unge spillere for 100 mio samlet. Det har nødvendigt, da hverken Rashford eller Roony havde niveauet IMO. Lad os håbe begge de nye passer ind i stilen og kan aflaste Raph og Yamal, så de holder sig fitte. Puta henter Diomande for 130+, men vi manglede to gode backups - ikke en ny stjerne. Så i det lys er godt synes jeg.
Vi henter Cancelo for 8-10 og det er no-brainer match, som også er fornuftigt økonomisk.
Vi henter formentlig Rodri. Markedsmulighed ja. Og frem for alt en mulighed for at få verdensklasse til en fornuftig pris. Vigtigere er at både han og Guimares ikke lander i Real Madrid. Havde Puta hentet ham havde de løftet sig mærkbart, også mere end han evt vil løfte os. Jeg vil også sige: hvis det kommer frem at puta somehow har overtalt ham og han ender der, ville jeg ryste i bukserne.
Lewan er væk og Ferran ryger for 50. Hvad der sker her bliver afgørende. Også mere end centerforsvaret efter min mening. Jeg håber vi lander een god spiller. Hellere det end to lunkne. Har kan skubbe Olmo op som falsk nier, Gordon kan spille den og i princippet er det også der Yamal alligevel bør ende snart. Hvis fx klubben vurderer at Tunkara er klar kan det også være afgørende for en ekstra spiller både bag FC og på højrekanten. Kan ik princippet også være en af de andre unge, men ved ikke hvem der skulle være helt klar.
Så er der DC tilbage. Vi skulle have hentet Senesi gratis til ventreside. Han er væk nu. Vi skal ikke have en højrebenet, da vores tre bedste centerbacks (Cubarsi, Eric og AC) i fit tilstand er bedst her. Det er venstre side det gælder. Lad os se hvad der sker de sidste uger OG om Flick reelt ser Martin og Cortés hed i fremtiden. Jeg bliver nødt til at sige at jeg nok lidt upopulært ser Martin som en ganske god centerback efterhånden. Han bar trods alt i spil til VM og han har markant bedre forudsætninger nu end for et år siden.
Jeg ved ikke hvilke venstrebenene som ellers reelt er på markedet, men vi må vente med at konkludere.
Sidst men ikke mindst er vi kommet af med Araujo. Glimrende!
Jeg er stadig optimist og positiv. For mig er vi startet i den rigtige ende og indtil videre er beløbene vi har givet også fornuftige markedet taget i betragtning.
Edit: mine indlæg skrives som regel fra mobil med tykke tommelfingre, håber i kan bære over med de mange slåfejl:-)