Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Har takket: 3125 gange
Blevet takket: 245 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

DrGink skrev:
søn aug 09, 2026 1:59 pm
!Option skrev:
søn aug 09, 2026 1:17 pm
Drake skrev:
søn aug 09, 2026 12:46 pm
Det lader til at Alvares handlen er helt lukket nu.

Det gør bare at Rodri handlen er lidt spild desværre, da vi stadig ikke kommer til at vinde CL uden en topangriber.

Så hellere bare satse på vores unge og udvikle dem, da det alligevel bare bliver endnu flere overgangs sæsoner.
Altså endnu en “overgangs sæson” hvor vi må nøjes med 2-3 hjemlige titler og et formentlig dybt run i CHL igen?

Hvis det vitterligt at målet for en overgangs sæson så er baren godt nok sat helt urimeligt højt.

Vi har indtil nu haft en super godt vindue og lander Rodri og Cancelo samt bare en 9’er i fornuftig klasse så står vi super stærkt, også i den næste sæson som i de sidste.
Jeg synes endda man kan sige at vi i det tilfælde relativt til real er blevet endnu stærkere trupmæssigt. Afgangene vil have været små og tilføjelserne vigtige. Real synes mere at stå lidt på samme niveau, men med en ny træner som er lidt en lottokupon. Jeg fatter ikke Yan diomande. Han er så dyr og de har 2(!) spillere der har han styrker i gennembrudsspillet allerede - han presser nok bedre end de 2, men det er ikke hans offensive profil de mangler. Jeg vil næsten være mere skræmt hvis de meldte at de satsede på Güler. Ellers skal de fortsætte med at spille på omstillinger - det er bare ikke bernardos spidskompetence og så virker HAN lidt ligegyldig. Det virker derudover som om at metaen ikke går den vej for tiden.
Der er jeg ikke enig.

Hvis vi ikke får en angriber, og gerne to nu med afgang af Ferran. Så Skal Gordon og Adeymi lege vores to angribere, og så har vi ingen direkke backups til kanterne, som de enligt var købt ind til.
Og hvis man var træt og frustrerede over Ferrans mange afbrændere, så tør jeg slet ikke tænke på når Gordon og Adeymi skal lege vores angribere.

RM bliver modbydelige i denne sæson, og i sær mod og, hvor jeg tror vi ikke kommer til at vinde nogle af dem. Da Mourinho's klamme ødelæggende ultrakontra spillestil kommer til at være Flicks kryptonit, som bliver forstærket af endnu en lynhurtig spiller i Diomande, sammen med Mbappe of Vini. Jeg er desværre sikker på at Diomande kommer til at blive et hit for RM, da han arbejder defensivt og giver det lidt mere balance og ikke har stjerne storhedsvanvid som Mbappe of Vini og dermed bliver en teamplayer.

Nej Güler og Bernardo passer ikke rigtig til kontrastil, men så har de dem til når de ikke kan lukke modstanderne op når de parkere bussen, så her får det ikke helt samme problem som sidste sæson.
De havde selvfølge blevet bedre med Rodri som lige præcis er den spiller de mangler på midten, men så den anden tide, så lige med Mourinho's spillestil, så kommer til de til at stå med lavet og defensivt, at de nok ikke har brug for en styrmand/ dybtliggende playmaker, da de bare skal sende de tre lynhurtige musketere afsted, og en snu og meget målfarlig Bellingham bag ved dem.

Cucurella er et vanvittigt godt køb, da han er den 2 bedste VB i verden, og vil komme til at lukke helt ned for Yamal, og en perfekt spiller at have bag Vini, som ikke hjælper til defensivt.

Dumfries kommer til at være et godt køb i de store kampe, men vil have det svært i mod modstandere der parkere bussen, men her har de jo Trent er er skræddersyet til det. Og tilmed så vil de nu have Diomande foran den, som hjælper defensivt hvor Dumfries og Trent ikke har deres stærke side.

Konate kommer til at vore et moster i Mourinho's spillestil, hvor han kun skal koncentrere sig om at forsvare.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 204 gange

Indlæg af !Option »

Modtaget, alt Real har købt er tip top og de slår alle igennem til et stort 12-tal mens vores indkøb knap rykker os og flopper fatalt 😭
Rey Abi!

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 444 gange

Indlæg af Barca80 »

🚨 BREAKING: SHOCKING DETAILS EMERGE OVER FISNIK ASLLANI’S FAILED RB LEIPZIG MOVE!

Fisnik Asllani’s transfer to RB Leipzig is rumored to have collapsed intentionally.

According to some german sources like Kicker, SPORT1 and Spox, Asllani’s agent allegedly played a role in ensuring that concerns appeared in the striker’s medical report, ultimately causing Leipzig to pull out of the deal.

But there could be a much bigger reason behind it.

It is claimed that Asllani’s agent received a phone call suggesting that if Ferran Torres leaves Barcelona, Fisnik Asllani’s move to Barça would be 99% completed.

If these claims prove accurate, the collapse of the Leipzig deal may have been about far more than just medical tests. 👀🇽🇰🔵🔴

#JÇRK
Ja kom med ham. Som en erstatning for Ferran Torres, som en reserve 9'er

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 374 gange
Blevet takket: 282 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
søn aug 09, 2026 4:13 pm
🚨 BREAKING: SHOCKING DETAILS EMERGE OVER FISNIK ASLLANI’S FAILED RB LEIPZIG MOVE!

Fisnik Asllani’s transfer to RB Leipzig is rumored to have collapsed intentionally.

According to some german sources like Kicker, SPORT1 and Spox, Asllani’s agent allegedly played a role in ensuring that concerns appeared in the striker’s medical report, ultimately causing Leipzig to pull out of the deal.

But there could be a much bigger reason behind it.

It is claimed that Asllani’s agent received a phone call suggesting that if Ferran Torres leaves Barcelona, Fisnik Asllani’s move to Barça would be 99% completed.

If these claims prove accurate, the collapse of the Leipzig deal may have been about far more than just medical tests. 👀🇽🇰🔵🔴

#JÇRK
Ja kom med ham. Som en erstatning for Ferran Torres, som en reserve 9'er
Det har også været min fornemmelse! Ja tak, ham ser jeg gerne i klubben.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

DrGink
Har takket: 1200 gange
Blevet takket: 252 gange

Indlæg af DrGink »

Drake skrev:
søn aug 09, 2026 3:34 pm
DrGink skrev:
!Option skrev:
Drake skrev:

Det gør bare at Rodri handlen er lidt spild desværre, da vi stadig ikke kommer til at vinde CL uden en topangriber.

Så hellere bare satse på vores unge og udvikle dem, da det alligevel bare bliver endnu flere overgangs sæsoner.
Altså endnu en “overgangs sæson” hvor vi må nøjes med 2-3 hjemlige titler og et formentlig dybt run i CHL igen?

Hvis det vitterligt at målet for en overgangs sæson så er baren godt nok sat helt urimeligt højt.

Vi har indtil nu haft en super godt vindue og lander Rodri og Cancelo samt bare en 9’er i fornuftig klasse så står vi super stærkt, også i den næste sæson som i de sidste.
Jeg synes endda man kan sige at vi i det tilfælde relativt til real er blevet endnu stærkere trupmæssigt. Afgangene vil have været små og tilføjelserne vigtige. Real synes mere at stå lidt på samme niveau, men med en ny træner som er lidt en lottokupon. Jeg fatter ikke Yan diomande. Han er så dyr og de har 2(!) spillere der har han styrker i gennembrudsspillet allerede - han presser nok bedre end de 2, men det er ikke hans offensive profil de mangler. Jeg vil næsten være mere skræmt hvis de meldte at de satsede på Güler. Ellers skal de fortsætte med at spille på omstillinger - det er bare ikke bernardos spidskompetence og så virker HAN lidt ligegyldig. Det virker derudover som om at metaen ikke går den vej for tiden.
Der er jeg ikke enig.

Hvis vi ikke får en angriber, og gerne to nu med afgang af Ferran. Så Skal Gordon og Adeymi lege vores to angribere, og så har vi ingen direkke backups til kanterne, som de enligt var købt ind til.
Og hvis man var træt og frustrerede over Ferrans mange afbrændere, så tør jeg slet ikke tænke på når Gordon og Adeymi skal lege vores angribere.

RM bliver modbydelige i denne sæson, og i sær mod og, hvor jeg tror vi ikke kommer til at vinde nogle af dem. Da Mourinho's klamme ødelæggende ultrakontra spillestil kommer til at være Flicks kryptonit, som bliver forstærket af endnu en lynhurtig spiller i Diomande, sammen med Mbappe of Vini. Jeg er desværre sikker på at Diomande kommer til at blive et hit for RM, da han arbejder defensivt og giver det lidt mere balance og ikke har stjerne storhedsvanvid som Mbappe of Vini og dermed bliver en teamplayer.

Nej Güler og Bernardo passer ikke rigtig til kontrastil, men så har de dem til når de ikke kan lukke modstanderne op når de parkere bussen, så her får det ikke helt samme problem som sidste sæson.
De havde selvfølge blevet bedre med Rodri som lige præcis er den spiller de mangler på midten, men så den anden tide, så lige med Mourinho's spillestil, så kommer til de til at stå med lavet og defensivt, at de nok ikke har brug for en styrmand/ dybtliggende playmaker, da de bare skal sende de tre lynhurtige musketere afsted, og en snu og meget målfarlig Bellingham bag ved dem.

Cucurella er et vanvittigt godt køb, da han er den 2 bedste VB i verden, og vil komme til at lukke helt ned for Yamal, og en perfekt spiller at have bag Vini, som ikke hjælper til defensivt.

Dumfries kommer til at være et godt køb i de store kampe, men vil have det svært i mod modstandere der parkere bussen, men her har de jo Trent er er skræddersyet til det. Og tilmed så vil de nu have Diomande foran den, som hjælper defensivt hvor Dumfries og Trent ikke har deres stærke side.

Konate kommer til at vore et moster i Mourinho's spillestil, hvor han kun skal koncentrere sig om at forsvare.
Ja den bliver vi nok ikke enige om.

Olise og Rodri som der på et tidspunkt var snak om, ville have været katastrofalt.
Dem de har fået nu, ser jeg ikke som værende meget bedre end hvad de kom fra.
Jeg synes derimod det lader til at vi er løftet meget.

Men Mourinho er en ubekendt. Det er en lottokoupon. Mest sandsynligt går det galt. Han har jo ikke rigtigt gjort noget på den store scene i mange år. Hvis der omvendt er nogen der lige pludselig kan vende alt til sin fordel, så er det Mourinho.

Vi kunne jo vitterligt i den her sæson med lidt uheld have set ind i et Madrid-hold med Xabi Alonso som træner. De kunne have skippet Vinicius, hentet rodri, Bernardo, Diomande, Olise og Cucurella. Det havde jeg været meget mere skræmt over. Det ville være et hold der ville kunne slå os på vores præmisser. Det ville stort set kun have krævet de havde støttet Alonso i stedet og lavet lidt om i transferprioriteringerne - og lidt held med Olise.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 hvad synes du om Decos arbejde indtil nu i transfervinduet?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 444 gange

Indlæg af Barca80 »

Paulinho15 skrev:
søn aug 09, 2026 6:06 pm
Barca80 hvad synes du om Decos arbejde indtil nu i transfervinduet?
Nu får du et svar, hvor jeg forsøger at være saglig og uden bias‑bullshit. Det bliver lidt langt, fordi argumentet kræver det.

Præmissen

Jeg mener grundlæggende, at et hold fungerer bedst, når der er balance over hele linjen — forsvar, midtbane og angreb. Angrebet er selvfølgelig vigtigt og skal styrkes, men udtrykket “forsvar vinder titler” er ikke bare en smart sætning. Det viser sig igen og igen at være sandt. Det hold, der lukker færrest mål ind, vinder ofte mesterskaber. Spanien vandt senest VM ved at lukke ét mål ind i hele turneringen, og der findes utallige eksempler på det samme.

Jeg siger ikke at vi skal brænde hele budgettet på forsvaret - jeg siger blot at der skal være bedre balance og man skal have langt større respekt for forsvaret.

De største klubber i verden; PSG, City, Bayern osv., bruger ufattelig mange penge på at styrke forsvaret - de har i den grad forstået hvor vigtig del af spillet det er.

Analyse af truppen

Ser man objektivt på truppen, er det indlysende, at forsvaret er den klart svageste del af holdet. Gerard Martin mangler kvalitet og rutine, selv om han har haft enkelte fornuftige kampe. Araujo har været svingende, skadet og nu væk. Christensen bor nærmest på hospitalet. Garcia spiller for det meste højre back. Balde er ustabil og mangler kontinuitet. Det efterlader kun Cubarsi som den eneste med reel kvalitet.

På midtbanen har vi allerede seks spillere på højt niveau, og nu kommer Rodri til oveni, hvor vi smider omkring 50 millioner efter ham.

Angrebet er i forvejen et af Europas mest scorende med omkring 140 mål per sæson — med eller uden Lewandowski. Ikke kun angriberne, men også midtbanen bidrager med mål; Olmo, Fermin og flere andre.

Derfor synes jeg det er helt indlysende: forsvaret bør have førsteprioritet!!

Det nuværende vindue

Alligevel er det angrebet, der får størstedelen af midlerne: Gordon til omkring 80 millioner, Adeyemi til cirka 25, og muligvis en angriber som Álvarez til langt over 100 bondegårde. Det er svært at forstå, hvorfor man ikke fokuserer mere på forsvaret. Det virker som om klubben hellere vil købe offensive “navne” end lade fornuften bestemme, hvad holdet faktisk mangler.

For det giver jo ingen mening at pumpe endnu flere ressourcer ind i en del af holdet, der allerede fungerer — og fungerer ekstremt godt. Hvor mange mål skal man score, før man erkender, at problemet ligger et helt andet sted? Skal vi op på 180 mål per sæson, før nogen i ledelsen får øje på, at vi samtidig lukker alt for mange dumme mål ind?

Det er som om man tror, at angrebet kan kompensere for alt. At hvis man bare køber nok flashy offensivkraft, så forsvinder de defensive problemer af sig selv. Men sådan fungerer fodbold ikke. Et ustabilt forsvar bliver ikke pludselig solidt, fordi man har købt endnu en hurtig kantspiller eller en angriber med stort navn. Det er ren ønsketænkning forklædt som strategi. Og når man allerede har et angreb, der producerer mål i industriel skala, så begynder det at ligne decideret irrationel prioritering at bruge trecifrede millionbeløb på at “forbedre” noget, der ikke er i stykker.

Det kan godt være, at presspillet i front bliver bedre med spillere med fart, og at det i teorien løfter den defensive indsats over hele linjen. Men den præmis holder langt fra altid. De bedste klubber i verden — PSG, Bayern og resten af den kategori — bryder før eller siden vores pres, og ofte flere gange i løbet af en kamp, uanset hvor aggressivt vi presser i front. Derfor er der behov for et forsvar, der har rutinen, lederskabet, koldblodigheden og de mentale evner til at håndtere de defensive opgaver, når presset bliver brudt. Et hold kan ikke basere sin defensive identitet på håbet om, at angrebet redder alt. Når man møder de allerbedste, bliver man tvunget ned i eget felt, og så er det ikke fart i front, der afgør noget — det er kvaliteten bagtil.

Decos arbejde

Jeg vil vente med at bedømme Deco og hans arbejde, til vinduet er lukket. Vi skal selvfølgelig bruge en 9’er, selvom det ikke er det allermest afgørende lige nu. Rodri er velkommen, men det ændrer ikke noget markant, medmindre vi samtidig finder en solid og rutineret spiller, der kan stå ved siden af Cubarsi i de bagerste rækker.

Jeg ved godt, at det ikke kun er Deco, der beslutter, hvem der købes og sælges — det sker formentlig i samråd med Flick — men den primære arkitekt bag vinduet, strategien og den overordnede retning er stadig Deco. Og det er netop derfor, man må holde øje med, om han faktisk formår at løse de mest åbenlyse problemer. For vi mangler stadig at se, at han får skippet spillere som Casado væk, hentet Cancelo permanent, og fundet både en fast 9’er og en reel reserve‑9’er - og ikke mindst den solide CB som er så savnet i forsvaret. Det har han ikke formået endnu, selvom han har haft tiden - og han har stadig lidt tid endnu.
Senest rettet af Barca80 søn aug 09, 2026 7:08 pm, rettet i alt 4 gange.

DeanCassady
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 411 gange

Indlæg af DeanCassady »

Drake skrev:
søn aug 09, 2026 3:34 pm
DrGink skrev:
!Option skrev:
Drake skrev:

Der er jeg ikke enig.

Spekulativt og katastrofedyrkende. Det er fint at være skeptisk, men måske vi også lige skal bevare virkelighedsfornemmelsen.

Måske Madrids indkøb alle slår til, måske de ikke gør, måske vores gør, måske ikke. Vi ved det ikke, men jeg tvivler på, at en decideret fodboldapokalypse venter lige rundt om hjørnet.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 808 gange

Indlæg af Michman »

Altså kom nu med et eller andet snart..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

EasyBuddhist
Har takket: 1312 gange
Blevet takket: 1501 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Rodri to Barcelona is now VERY CLOSE to being completed.

Barça and Rodri have a FULL AGREEMENT, while negotiations with Manchester City have entered the FINAL STAGES.

The two clubs are close to reaching an agreement on a fixed fee plus add-ons, with only small details left to resolve.

Hansi Flick hopes to have Rodri available THIS WEEK.

@mundodeportivo
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2979 gange
Blevet takket: 1738 gange

Indlæg af Dytrax »

Hvad tænker I om Alvarez?

Jeg må indrømme at den ser død ud efterhånden og tænker det er plausibelt at plan B aktiveres, hvem det så end er. Der går rygter om Fisnik Asllani og det kunne sagtens være ham, da både Pedro og Kane må vurderes at være udenfor rækkevidde. (?)

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dytrax skrev:
søn aug 09, 2026 11:28 pm
Hvad tænker I om Alvarez?

Jeg må indrømme at den ser død ud efterhånden og tænker det er plausibelt at plan B aktiveres, hvem det så end er. Der går rygter om Fisnik Asllani og det kunne sagtens være ham, da både Pedro og Kane må vurderes at være udenfor rækkevidde. (?)
Jeg så gerne vi gav det et skud med Lautaro Martínez.

Jeg ved ikke hvad der sker bag kulisserne, men hvorfor presser Alvarez ikke mere på for et skifte, hvis det er det han vil?

EasyBuddhist
Har takket: 1312 gange
Blevet takket: 1501 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

@RafaelH117
5h
So it might be true after all that Barcelona are trying to push De Jong to join Manchester City... Too early to be confident it's legit but I am on my knees begging for it to happen. I'd legitimately give him away plus money for Rodri.
???!! Andre der har set denne nyhed andre steder?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Har takket: 1984 gange
Blevet takket: 1297 gange

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
man aug 10, 2026 7:34 am
@RafaelH117
5h
So it might be true after all that Barcelona are trying to push De Jong to join Manchester City... Too early to be confident it's legit but I am on my knees begging for it to happen. I'd legitimately give him away plus money for Rodri.
Det er en tanke der giver en sur mandag morgen med syge børn, en smule flødeskum…..men jeg tror simpelthen ikke vi sku være SÅ heldige….

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 220 gange

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
man aug 10, 2026 7:34 am
@RafaelH117
5h
Nope, men jeg er 100% enig med ham. Hvis de tog hans kontrakt af vores hænder, bød jeg gerne 50 mio euro og lagde de Jong oven i.

Besvar