Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Dytrax skrev:
lør aug 08, 2026 4:12 pm
Antimadridista skrev:
lør aug 08, 2026 1:52 pm
Alt falder i hak….Laporte eller et talent, fint, vi skal bare ha en cb.

Og den mindst likeable spiller i truppen videre til Paris og en alsidig verdensmester ind👍🙏
Lige nu siger rygterne at det bliver Laporte. Det her vindue ser ud til at være mere end godkendt, hvis det hele går igennem.
Hellere Laporte end Romero, tak! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

Mit indtryk af Romero er at han er mega Alfa, eminent og hård cb, men også lidt en gut der pludselig kan få rødt i en CL semi efter 30 min..

Laporte virker mere rolig, må komme med enorm selvtillid, venstrebenet og sandsynligvis billigere…..?

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2987 gange
Blevet takket: 1740 gange

Indlæg af Dytrax »

Jeg bliver ved med at glemme at vi har hentet Gordon :lol:

Håber han kommer til at overraske positivt.

Foretrækker også Laporte over Romero.

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Hristo skrev:
lør aug 08, 2026 12:43 pm
Antimadridista skrev:
lør aug 08, 2026 12:02 pm
DrGink skrev:
lør aug 08, 2026 11:22 am
Antimadridista skrev:
lør aug 08, 2026 11:07 am
Hristo skrev:
lør aug 08, 2026 11:01 am
Antimadridista skrev:
lør aug 08, 2026 10:51 am
Hvis vi pludselig “stjæler” Romero fra Atlético…..så ku jeg godt se dem blive pænt fortørnede ift Alvarez handlen… :|
Hvis vi var rigtig frække stjæler vi ham og Osimhen fra dem, og lader dem beholde en utilfreds Alvarez. Men ok så skal vi ikke (primært) handle med fokus på at snyde Madrid-klubbene for spillere selvom det er sjovt når det sker:-)
Jeg ved godt at Osimhen lidt er Heidi Klum udgaven af 9’er for de fleste herinde, men Alvarez ser jeg både passe bedre ind, samt forblive over en længere periode!

Men hvor mange midler har vi overhovedet…??

Altså Rodri, Alvarez/Osimhen, en cb, Cancelo….oveni Gordon og Adyemi..! Har vi midler til alle disse..?

Araujo hjælper på lønningerne, men jo ik på transfersum🤷
Som jeg forstår ffp fungerer er løn og og transfersum mere eller mindre det samme. Eller dvs det det ender op med at være samme pulje det tages fra og transfersummen spredes ud over kontraktlængden
Det er sikkert rigtig nok.

Foreløbig har vi ca brugt:

Gordon 70
Adeyemi 20
Bisiwu 8

Alvarez vil koste ca 125
Rodri minimum 50-60
Cancelo 10-20??

Dvs små 300 mill €…..

Salg bliver der sikkert ikke meget af, så hvordan det skulle kunne lade sig gøre, forstår jeg ikke helt?

Hvis man googler lidt tales der om et budget på 100-180 mill €🤷

Og alt sammen før en cb..
Men vi har også indtægter - både realiserede og forventede. Noget a la:
Peña: 3 mio
Fati: 10 mio
Casado ca 25 mio
Fariñas: 5 mio ?
Virgili: 6 mio
Roony: 10-15 mio ?
Evt Torres: ca 50 mio
+ evt andre handler som ikke har været nævnt i medierne.
Dvs alt i alt noget som kunne lande ml 60 og 110 mio.

Der er andre herinde som ved meget mere om vores økonomi end mig, men som jeg forstår det er finansiering ikke vores issue inden for en vis grænse, som jeg ikke kender men sikkert hedder 200 mio + indtægter. Det er primært FFP som er udfordringen. Og vi er nu på 1:1 og er kommet af med virkelig løntunge spillere som Fati, Lewan, Araujo og Rashford. Er det ikke også noget med at De Jong og AC går lidt ned i løn…
Jeg går ud fra finansieringsdelen primært findes via lån og den slags. Tror måske endda også vi stadig har midler fra de mange palancas vi lavede for et par år siden.

Anyways - hvis vi får ca 100 mio ind via transfers, kan vi nok godt investere ca 300 mio samlet. Altså sådan i træskolængder. Så tror godt udgifterne i dit regnestykke ovenfor kan realiseres.
Amortisering er vel kun relevant ifht. FFP. Hvis Atletico, Tottenham m.fl. kræver det fulde beløb upfront, så skal det jo realiserers i år, uagtet at spileren afskrives over hans kontraktlængde.

Hvordan de så skruer handlerne sammen ved jeg ikke så meget om - det kan jo være, at man får lov til at betale op afbetaling. Jeg mindes dog at erindre, at Atl i deres trodsighed ikke ville aceceptere afbetaling. Nu må vi se om Simeone bløder de andre generaler lidt op!

Diego10
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 37 gange

Indlæg af Diego10 »

Jeg håber virkelig vi kan lade Cuti. Hård og mega stærk mentalitet ved siden af Cubarsi vil være drømme forsvar. Lade os se!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 740 gange
Blevet takket: 798 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Det er lidt det her der gør at hans vildskab nogle gange bliver negativ i stedet for positiv

https://www.mundodeportivo.com/futbol/i ... jetar.html
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

SpillerSomMESSI skrev:
søn aug 09, 2026 9:26 am
Det er lidt det her der gør at hans vildskab nogle gange bliver negativ i stedet for positiv

Men var det ikke præcis det samme med Suarez, før han kom til Barca? Alle de bid‑episoder og alt det andet cirkus — han var jo alt andet end stueren. Men efter han kom til Barca, faldt han mere til ro, tilpassede sig og leverede (selvom han aldrig blev en moralsk fyrtårn eller en disciplineret spejderdreng).

Derfor er det svært ikke at tænke, at Osimhen ender på samme måde. Med den atmosfære og det regelsæt, der er i Barca, skal han nok blive rettet ind. Det er som om klubben har en evne til at gøre de mest kaotiske typer nogenlunde funktionelle.

Phoenix
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 49 gange

Indlæg af Phoenix »

Barca80 skrev:
søn aug 09, 2026 12:18 pm
SpillerSomMESSI skrev:
søn aug 09, 2026 9:26 am

Men var det ikke præcis det samme med Suarez, før han kom til Barca? Alle de bid‑episoder og alt det andet cirkus — han var jo alt andet end stueren. Men efter han kom til Barca, faldt han mere til ro, tilpassede sig og leverede (selvom han aldrig blev en moralsk fyrtårn eller en disciplineret spejderdreng).

Derfor er det svært ikke at tænke, at Osimhen ender på samme måde. Med den atmosfære og det regelsæt, der er i Barca, skal han nok blive rettet ind. Det er som om klubben har en evne til at gøre de mest kaotiske typer nogenlunde funktionelle.
Helt enig. Den catalanske kultur skal nok smitte af på ham.
FC Barcelona siden 1985 - Nej, jeg diskutere ikke politik.

Drake
Har takket: 3130 gange
Blevet takket: 248 gange

Indlæg af Drake »

Nej tak til både Laporte over Romero.

Jeg tror ikke Laporte kan ikke spille vores høje linje.

Romero er højrebent.

Så vil jeg hellere satse på Cortes.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Drake

Indlæg af Drake »

Det lader til at Alvares handlen er helt lukket nu.

Det gør bare at Rodri handlen er lidt spild desværre, da vi stadig ikke kommer til at vinde CL uden en topangriber.

Så hellere bare satse på vores unge og udvikle dem, da det alligevel bare bliver endnu flere overgangs sæsoner.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
søn aug 09, 2026 12:40 pm
Nej tak til både Laporte over Romero.

Jeg tror ikke Laporte kan ikke spille vores høje linje.

Romero er højrebent.

Så vil jeg hellere satse på Cortes.
Men det handler jo ikke kun om fart, som Laporte mangler, eller om venstrebenet, som Romero mangler. Det handler om alt det, der faktisk gør en centerback til en klasse centerback: mentale evner, rutine, lederskab, fysisk styrke og hele pakken af egenskaber, som den unge Cortes formentlig ikke har endnu.

Det er derfor det er så absurd, at klubben konstant har laserfokus på midtbanen og især angrebet, mens forsvaret bliver nedprioriteret som om det er en ligegyldig detalje. Man vinder sgu ikke Champions League på den måde.

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 205 gange

Indlæg af !Option »

Drake skrev:
søn aug 09, 2026 12:46 pm

Det gør bare at Rodri handlen er lidt spild desværre, da vi stadig ikke kommer til at vinde CL uden en topangriber.

Så hellere bare satse på vores unge og udvikle dem, da det alligevel bare bliver endnu flere overgangs sæsoner.
Altså endnu en “overgangs sæson” hvor vi må nøjes med 2-3 hjemlige titler og et formentlig dybt run i CHL igen?

Hvis det vitterligt at målet for en overgangs sæson så er baren godt nok sat helt urimeligt højt.

Vi har indtil nu haft en super godt vindue og lander Rodri og Cancelo samt bare en 9’er i fornuftig klasse så står vi super stærkt, også i den næste sæson som i de sidste.
Rey Abi!

DrGink
Har takket: 1207 gange
Blevet takket: 253 gange

Indlæg af DrGink »

!Option skrev:
søn aug 09, 2026 1:17 pm
Drake skrev:

Altså endnu en “overgangs sæson” hvor vi må nøjes med 2-3 hjemlige titler og et formentlig dybt run i CHL igen?

Hvis det vitterligt at målet for en overgangs sæson så er baren godt nok sat helt urimeligt højt.

Vi har indtil nu haft en super godt vindue og lander Rodri og Cancelo samt bare en 9’er i fornuftig klasse så står vi super stærkt, også i den næste sæson som i de sidste.
Jeg synes endda man kan sige at vi i det tilfælde relativt til real er blevet endnu stærkere trupmæssigt. Afgangene vil have været små og tilføjelserne vigtige. Real synes mere at stå lidt på samme niveau, men med en ny træner som er lidt en lottokupon. Jeg fatter ikke Yan diomande. Han er så dyr og de har 2(!) spillere der har han styrker i gennembrudsspillet allerede - han presser nok bedre end de 2, men det er ikke hans offensive profil de mangler. Jeg vil næsten være mere skræmt hvis de meldte at de satsede på Güler. Ellers skal de fortsætte med at spille på omstillinger - det er bare ikke bernardos spidskompetence og så virker HAN lidt ligegyldig. Det virker derudover som om at metaen ikke går den vej for tiden.

Drake

Indlæg af Drake »

!Option skrev:
søn aug 09, 2026 1:17 pm
Drake skrev:

Flicks første sæson og Liga titlen, der kikkede alt, med overraskelses momentet at flicks spille stil, alle overbeformede og var hellige med skader på nøgle positioner.
Det komme ikke til at ske igen, da vi ikke har overraskelses momentet, og alle ved hvordan vi spiller nu.

Sidste sæsons liga titel, der vant vi kun fordi RM var lort, og der kommer de ikke vil mere, de næste to sæsoner kom RM til at vinde La Liga, og vi havde endda også rigtig mange dårligt spillet kampe.

Vi har stadig en masse huller i truppen, i form af bredde på flere positioner ikke er gode nok, samt vores starter backs, og nu heller ikke for en top angriber. Vi har har også kun en spiller der kan noget på egen hånd, så de kampe hvor modstanderne parkere bussen, og spillet ikke lige flyder og Yamal ikke har dagen, så skal du håbe på heldet eller own goal.

Rodri ville være vild at få, og en drømme signing. Men hvis vi ikke får en topangriber, så er det lidt spild at give de penge og den kæmpe løn, når vi alligevel ikke kommer til at kunne vinde CL. Og forlænger udviklingen af de unge, hvilken jeg ville have det fint med, så man ikke lægger for stort press på dem, men hvis vi bare skal have endnu en overgangs sæson, så kan vi lige så godt give dem han spilletid.

Cancelo er også en nice spiller at have, men han havde kun samlet to rigtig gode kampe sidste sæson, 1 hel god kamp, og 2 god første halvlege. Så vi komme ikke til at få et stabilt god niveau fra ham.

Adeymi er et godt køb som backup til Yamal, og dermed opgradere fra Roony som ikke var god nok. Og så kan vi forhåbentligt spare Yamal en del mere fremover, selvom jeg tvivler på det.

Gordon har jeg ingen fidus til (Just a runner who found a ball)

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 205 gange

Indlæg af !Option »

Vi har netop været udfordret på bredden hvor Gordon mv. hjælper med at løfte niveauet på bredden betragteligt. Det gør at vi netop ikke bør løbe ind i samme mængde skader pga. rovdrift på fx Raphinha.

Kan vi spille med fx Gordon i stedet for Raphinha kan vi bevare en lignende intensitet, som unægteligt også vil gavne vores forsvar betydeligt.

Vores backs har jeg svært ved at se os opgradere med Kounde, Balde og Cancelo som de 3 startere i rotation alt afhængig af form, skader og modstander med Eric som første substitut og Espart som wildcard. Rammer de tre deres niveau, netop med hjælp fra øget intensitet fra resten af holdet som nu er markant bredere, får du svært ved at finde nævneværdige opgraderinger i min optik.

Det samme kan siges på midten hvor vi med tilgangen af Rodri vil have en overflod af teknik, talent, rutine mv. Skydes Casado af for fx 30 mio (al respekt til ham i øvrigt), så er det et kvantespring niveaumæssigt for en beskeden meromkostning som igen stabiliserer os yderligere.

Cortes er kommet op som CB, men lur mig om ikke vi henter en ind yderligere. Jeg har svært ved at se hvem, men stadig.

På fronten er tabet at Leeann betydeligt uagtet at hans bedste niveau var bag ham. Det kan til nøds gå med Ferran, men skydes han af henter vi med garanti en ind.

Derudover er mange af de hentede spillere hentet ind med en alder som både kan slå til her og nu og mellem 5-10 års fremtid oveni.

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan vi skal forlange mere af klubben på nuværende tidspunkt transfer- eller pokalmæssigt…
Rey Abi!

Besvar