Hvis vi pludselig “stjæler” Romero fra Atlético…..så ku jeg godt se dem blive pænt fortørnede ift Alvarez handlen…
Hvis vi var rigtig frække stjæler vi ham og Osimhen fra dem, og lader dem beholde en utilfreds Alvarez. Men ok så skal vi ikke (primært) handle med fokus på at snyde Madrid-klubbene for spillere selvom det er sjovt når det sker:-)
Jeg ved godt at Osimhen lidt er Heidi Klum udgaven af 9’er for de fleste herinde, men Alvarez ser jeg både passe bedre ind, samt forblive over en længere periode!
Men hvor mange midler har vi overhovedet…??
Altså Rodri, Alvarez/Osimhen, en cb, Cancelo….oveni Gordon og Adyemi..! Har vi midler til alle disse..?
Araujo hjælper på lønningerne, men jo ik på transfersum
Som jeg forstår ffp fungerer er løn og og transfersum mere eller mindre det samme. Eller dvs det det ender op med at være samme pulje det tages fra og transfersummen spredes ud over kontraktlængden
Det er sikkert rigtig nok.
Foreløbig har vi ca brugt:
Gordon 70
Adeyemi 20
Bisiwu 8
Alvarez vil koste ca 125
Rodri minimum 50-60
Cancelo 10-20??
Dvs små 300 mill €…..
Salg bliver der sikkert ikke meget af, så hvordan det skulle kunne lade sig gøre, forstår jeg ikke helt?
Hvis man googler lidt tales der om et budget på 100-180 mill €
Og alt sammen før en cb..
Men i ffp spredes der udover kontrakt længden. Hvis man nu for sjov siger de allesammen får 5 årige kontrakter, belaster transfersummerne kun ffp med 60 mio selvom det er 300 mio op af lommen.
Ved at leje spillere ud henter vi så også lidt dér.
Ja jeg er godt klar over at de putter det ud over kontraktlængde.
Det er bare når man kigger lidt rundt, så nævnes beløb på 100, max 180 og går udfra de så har indregnet det med at lægge det ud over perioden…!
Men jeg ved det ikke, synes det er svært at finde helt pålidelig info om hvad der kan lade sig gøre??
Hvis vi pludselig “stjæler” Romero fra Atlético…..så ku jeg godt se dem blive pænt fortørnede ift Alvarez handlen…
Hvis vi var rigtig frække stjæler vi ham og Osimhen fra dem, og lader dem beholde en utilfreds Alvarez. Men ok så skal vi ikke (primært) handle med fokus på at snyde Madrid-klubbene for spillere selvom det er sjovt når det sker:-)
Jeg ved godt at Osimhen lidt er Heidi Klum udgaven af 9’er for de fleste herinde, men Alvarez ser jeg både passe bedre ind, samt forblive over en længere periode!
Altså Rodri, Alvarez/Osimhen, en cb, Cancelo….oveni Gordon og Adyemi..! Har vi midler til alle disse..?
Som jeg forstår ffp fungerer er løn og og transfersum mere eller mindre det samme. Eller dvs det det ender op med at være samme pulje det tages fra og transfersummen spredes ud over kontraktlængden
Gordon 70
Adeyemi 20
Bisiwu 8
Alvarez vil koste ca 125
Rodri minimum 50-60
Cancelo 10-20??
Dvs små 300 mill €…..
Salg bliver der sikkert ikke meget af, så hvordan det skulle kunne lade sig gøre, forstår jeg ikke helt?
Men vi har også indtægter - både realiserede og forventede. Noget a la:
Peña: 3 mio
Fati: 10 mio
Casado ca 25 mio
Fariñas: 5 mio ?
Virgili: 6 mio
Roony: 10-15 mio ?
Evt Torres: ca 50 mio
+ evt andre handler som ikke har været nævnt i medierne.
Dvs alt i alt noget som kunne lande ml 60 og 110 mio.
Der er andre herinde som ved meget mere om vores økonomi end mig, men som jeg forstår det er finansiering ikke vores issue inden for en vis grænse, som jeg ikke kender men sikkert hedder 200 mio + indtægter. Det er primært FFP som er udfordringen. Og vi er nu på 1:1 og er kommet af med virkelig løntunge spillere som Fati, Lewan, Araujo og Rashford. Er det ikke også noget med at De Jong og AC går lidt ned i løn…
Jeg går ud fra finansieringsdelen primært findes via lån og den slags. Tror måske endda også vi stadig har midler fra de mange palancas vi lavede for et par år siden.
Anyways - hvis vi får ca 100 mio ind via transfers, kan vi nok godt investere ca 300 mio samlet. Altså sådan i træskolængder. Så tror godt udgifterne i dit regnestykke ovenfor kan realiseres.
Gordon 70
Adeyemi 20
Bisiwu 8
Alvarez vil koste ca 125
Rodri minimum 50-60
Cancelo 10-20??
Dvs små 300 mill €…..
Men vi har også indtægter - både realiserede og forventede. Noget a la:
Peña: 3 mio
Fati: 10 mio
Casado ca 25 mio
Fariñas: 5 mio ?
Virgili: 6 mio
Roony: 10-15 mio ?
Evt Torres: ca 50 mio
+ evt andre handler som ikke har været nævnt i medierne.
Dvs alt i alt noget som kunne lande ml 60 og 110 mio.
Der er andre herinde som ved meget mere om vores økonomi end mig, men som jeg forstår det er finansiering ikke vores issue inden for en vis grænse, som jeg ikke kender men sikkert hedder 200 mio + indtægter. Det er primært FFP som er udfordringen. Og vi er nu på 1:1 og er kommet af med virkelig løntunge spillere som Fati, Lewan, Araujo og Rashford. Er det ikke også noget med at De Jong og AC går lidt ned i løn…
Jeg går ud fra finansieringsdelen primært findes via lån og den slags. Tror måske endda også vi stadig har midler fra de mange palancas vi lavede for et par år siden.
Anyways - hvis vi får ca 100 mio ind via transfers, kan vi nok godt investere ca 300 mio samlet. Altså sådan i træskolængder. Så tror godt udgifterne i dit regnestykke ovenfor kan realiseres.
Álvaro Cortés is Araújo’s replacement, the club has decided not to sign a defender.
[Diario Sport]
I like! Ved ikke om han har niveauet men det er jo lige præcis sådan det bør være med en talentfabrik. Han lyder også som en god type med lederegenskaber og venstreben.
Jeg tror på Laporte. Bilbao er et svært sted vi gør dem nærmest en tjeneste ved at tage ham af deres hænder
De uddelte nogle dyre kontrakter sidste år op til deres CL deltagelse. Og nu uden europæisk fodbold mangler der penge. Deres president har selv sagt det “vi får underskud i år. Vi skal sætte kontingent og billetpriser op og udgifter ned. Den nemme løsning er at sælge en god spiller”
Da rygterne gik på 15m euro, så er det ikke hans frikøbsklausul men det beløb der gav dem overskud. Jeg tror på 15-20m
PSG and Ferran have reached an agreement on a 4-year contract.
Negotiations are ongoing between Barça and PSG.
[Matteo Moretto]
Kommer til at tænke på den B-film, der kan ses på Netflix om hajer i Paris.
Det er faktisk glimrende. Marca skriver Ca 50 mio.
Vi får vise omverden vi kan forhandle når en spiller vil væk.
Vi skaber en bedre relation til PSG hvilket rent strategisk er meget bedre end den rivalisering vi har set.
Vi kommer af med en spiller som stort set alle herinde havde solgt med stor glæde for 50 for et år siden. Endda med kun et år tilbage af sin kontrakt.
Jeg kan godt lide ferran, men det er fint med friske kræfter til AC. Og kantpladserne han oprindeligt blev købt til er fuldt optaget, ligesom hans evner som kantspiller heller ikke er gode nok.
Dette er en fin naturlig udskiftning af en spiller som nok heller aldrig blev helt accepteret af fans.