Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Norbit skrev:
fre aug 07, 2026 12:30 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 8:59 pm
Sofiane@Soso9zb
Barcelona has an agreement with a striker. If the Alvarez deal is dropped within the next few days, the club will activate talks with this striker.

I don't have the name yet.
Fra fyren der breakede Rodri i går..
Han må meget gerne hedder Osihmen. Vi mangler vildskab!
Hvis Deco lukker vinduet med Rodri, Osimhen og Cancelo så er det skulle stærkt gået. Jeg tror Martin bliver endnu bedre, og så får Cortez måske en chance for at slå igennem.

Kounde kan kva sin hurtighed være en joker som CB ved siden af Pau.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Jeg er ret delt omkring Rodri. Der er ingen tvivl om hans niveau, men ærligt talt glæder det mig mere, at Real Madrid ikke får ham, end at vi gør. Det positive ligger primært i, at han ikke ender hos rivalerne.

Problemet er, at midtbanen allerede er overfyldt med syv‑otte spillere på meget højt niveau, som ikke bør sidde på bænken.

Oven i det mister vi formentlig Torres og står uden både en fast 9’er og en reel reserve 9’er. :|

Og så er der forsvaret, hvor kvalitetsmanglen er massiv. Med alt det i mente fremstår Rodri‑handlen ret mærkelig — det eneste lyspunkt er som sagt, at Real Madrid ikke får fingrene i ham.

DeanCassady
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 415 gange

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

DeanCassady
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 415 gange

Indlæg af DeanCassady »

Robert Zimmerman

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:
fre aug 07, 2026 11:35 am
Så du vil efterlade de Jong, der vel sidder på en af truppens tungeste lønninger helt uden for planlægningen? - det sker næppe. Vi er altså en spiller for meget i hvert fald, indtil truppen kan yderligere trimmes, og de Jong ryger nok ikke den sæson, og har en kontrakt løbende til 2029.

7 spillere til 3 pladser er en for meget... Lad os sige, at vi spiller 60 kampe den kommende sæson. Det giver en gennemsnitskamp på spiller på 25-26. Der er næppe mange top ambitiøse spillere, der vil syntes, at det er tilfredsstillende. Jeg tænker, at det vil kunne presse eksempelvis Bernal og Gavi på spilletid og/eller Olmo/Fermin ud af position.

Nu handler det jo ikke om, hvorvidt Casado er en fin fyr eller ej, men at man maksimere indtægterne på de spillere, der kommer i overskud. Lad os bare sige, at Hristo har ret i et 25-40 mil Euro interval på Casado. Det er jo endnu mere åbenlyst, at Casado er tribune materiale i Barca, hvis Rodri kommer til, hvorfor pilen nu nok peger mere mod 25 end 40 mil.

Jeg er med på, at man skal slå til, når markedet byder på store bargains (Garcia, måske nu Rodri), men det er nu stadig dårlig planlægning, hvis de Jong får en sekunda rolle til en fyrstelig løn (ikke ulig Ter Stegen), og Casado ikke allerede er skippet videre til en højere transfer fee, da han aldrig ville have fået andet end en marginal rolle i kommende sæson.

I øvrigt bliver der langt til spilletid for La Masia, så søger de største talenter andetsteds hen - blandt andet eksemplificeret i Thiago, Simmons m.fl., så ja de kan lejes ud, men det er jo typisk spillerne i anden række, der finder sig heri (Casado, Roberto, Eric Garcia, Fort) - de helt store talenter de drager typisk videre på beskedne overgangssummer. Bernal kunne potentielt blive vores næste Thiago.

Og ja med den midtbane bemanding kan man i teorien dosere spillerne strategisk, men hidtil har det ikke været Flicks fokus eller force.
Jeg synes du antager en masse som der ikke nødvendigvis er sikkerhed for.

Jong har i hele sin Barca tid været enorm løntung, men sjældent sin løn værd. Om han ser hvad klokken har slået eller ej, synes jeg ikke vi skal planlægge holdet ud fra. Om han spiller eller sidder på tribunen, så er hans løn som den er.

7 spillere er ikke for mange. Bare 2 skader, så er vi på 5, dvs 2 mulige indskiftere. Gavi har fået rigelig med tid. Er han god nok, så spiller han.

Jeg synes at alt over 20 er fint for Casado

Man får ikke nødvendigvis al tiden i verden til at hente Rodri. Man kan ikke bare vente på at sekunda spillere ryger videre først.

Det med de helt store talenter drager videre og de mindre talenter bliver….Det er der vist ikke meget belæg for at sige hvis du kigger over en længere periode. Og stadig så er Barca bare ikke Sevilla, man skal stræbe højest og hvis det gør at nogle talenter hist og pist ikke tror de kan bryde igennem, så må det være sådan.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2984 gange
Blevet takket: 1739 gange

Indlæg af Dytrax »

Manchester City have rejected a bid of around €45m for Rodri from Barça, they want around €75m.

Barça will be back with a new bid and remain optimistic.

Rodri has already agreed terms.

[Ben Jakobs]

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1298 gange

Indlæg af Antimadridista »

Lukker det her for Alvarez? Det gør det vel..,

Rodri + en endnu ukendt, billigere 9’er…!?

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 523 gange
Blevet takket: 323 gange

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
fre aug 07, 2026 3:44 pm

Håber jeg ikke. send fdj, araujo og et par stykker mere væk
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1201 gange
Blevet takket: 834 gange

Indlæg af Kvoller »

Hvis City får 75 mio euro for en 30-årig skadet spiller, der har 1 år tilbage af sin kontrakt, så er det fandme godt forhandlet af dem. Jeg vil virkelig gerne have Rodri, men det er godt nok mange penge.

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Antimadridista skrev:
fre aug 07, 2026 3:44 pm

Spørgsmålet er nok nærmere om Alvarez ikke altid har været lukket.

Men lukker man med Rodri og evt Osimhen eller Marmoush eksempelvis synes jeg det er mere komplet end hvis man havde skudt det hele efter Alvarez (lad der ikke være tvivl om at kunne jeg vælge, så faldt valget på en pakke med Rodri og Osimhen over Alvarez Any day)

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Kvoller skrev:
fre aug 07, 2026 4:20 pm
Hvis City får 75 mio euro for en 30-årig skadet spiller, der har 1 år tilbage af sin kontrakt, så er det fandme godt forhandlet af dem. Jeg vil virkelig gerne have Rodri, men det er godt nok mange penge.
Den ender på 50 mio. Givet at Casado sælges for ca 30, så ender vi med at udskifte Casado for Rodri til sølle 20 mio. Det må være meget mere end godkendt.

Taget i betragtning at klubben, udenom rygterne af Rodri, ville kaste op mod 120 mio for en angriber. Så bør der stadig være 100 mio at kaste efter en angriber. Det er mens Torres stadig er i klubben, hvis han også sælges for 60. Så har vi givet ca. 60 mio netto for at hente en ny angriber og Rodri på bekostning af Casado og Torres.

Det må være mere end godkendt. I like.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Drake
Har takket: 3130 gange
Blevet takket: 248 gange

Indlæg af Drake »

Det ville være vild fedt hvis vi fik Rodri, han er lige hvad vi mangler på midten. En rigtig DM og både kan forsvare og samtidig kontrollere spillet. Vi får både verdensklasse kvalitet, defensiv forbedring og samtidig mulighed for at spare Pedri, så vi ikke køre ham i stykker eller helt træt i slutningen af sæsonen.
Vi ville også få den bedte dobbelt pivot i verden med Rodri og Pedri :grin:

Hvis skal have 75 mio euro for Rodri, så er det sgu en dårlig handel, og så er det nej tak her fra.

Rodri er 30 år. har 1 år tilbage af sin kontrakt, og er lige kommet tilbage fra et års skade, og har haft flere skader de sidste 2 år. Plus at han skal have en kæmpe løn, og han vil kun blive dårligere for hvert år af sin kontrakt, som vi så det med Lewan.

Jeg er ligeglad med om han har vundet Ballon d'Or, VM og den bedste spiller til VM, de titler kommer jo ikke os tilgode.

Men ovenstående i mente, så er alt over 60 mil euro en dårlig handel, og ikke pengene værd. Især hvis det spærre for en angriber kommer.
Senest rettet af Drake fre aug 07, 2026 4:52 pm, rettet i alt 1 gang.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Barça and Manchester City have already reached an agreement for the transfer of Rodri.

The fee is around €50 million. The paperwork will be finalized in the coming hours, and the plan is for Rodri to join the team on August 12.

[RAC1]

Drake
Har takket: 3130 gange
Blevet takket: 248 gange

Indlæg af Drake »

Dytrax skrev:
fre aug 07, 2026 4:49 pm
Barça and Manchester City have already reached an agreement for the transfer of Rodri.

The fee is around €50 million. The paperwork will be finalized in the coming hours, and the plan is for Rodri to join the team on August 12.

[RAC1]
Det ville være genialt hvis vi ender med at betale 50 mil euro :glad:

Men det tror jeg ikke på, der har kun være rygter om 75-80 mil euro :problem:
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Brugeravatar
Dytrax

Indlæg af Dytrax »

Ja, vores midtbane må siges at være godkendt nu.

Er heller ikke sikker på om det beløb er korrekt.

Besvar