Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Pedri - Rodri - Frenkie
Pedri - Rodri - Bernal
Pedri - Rodri - Gavi
Pedri - Rodri - Olmo
Pedri - Rodri - Fermin
Pedri - Frenkie - Bernal
Pedri - Frenkie - Gavi
Pedri - Frenkie - Olmo
Pedri - Frenkie - Fermin
Pedri - Bernal - Gavi
Pedri - Bernal - Olmo
Pedri - Bernal - Fermin
Pedri - Gavi - Olmo
Pedri - Gavi - Fermin
Pedri - Olmo - Fermin
Rodri - Frenkie - Bernal
Rodri - Frenkie - Gavi
Rodri - Frenkie - Olmo
Rodri - Frenkie - Fermin
Rodri - Bernal - Gavi
Rodri - Bernal - Olmo
Rodri - Bernal - Fermin
Rodri - Gavi - Olmo
Rodri - Gavi - Fermin
Rodri - Olmo - Fermin
Frenkie - Gavi - Bernal
Frenkie - Bernal - Olmo
Frenkie - Bernal - Fermin
Frenkie - Gavi - Olmo
Frenkie - Gavi - Fermin
Bernal - Gavi - Olmo
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

Frenkie – Olmo – Fermin
Bernal – Gavi – Fermin
Bernal – Olmo – Fermin
Gavi – Olmo – Fermin

Når det er sagt, så er det lidt unødvendigt med så mange kombinationer. Især når forsvaret er så nedprioriteret som noget kan være.

nosslo15
Har takket: 202 gange
Blevet takket: 346 gange

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 8:27 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 06, 2026 8:15 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 7:47 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 06, 2026 4:55 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 4:40 pm
Dytrax skrev:
tors aug 06, 2026 4:09 pm
Flick skulle efter sigende have været i telefonisk kontakt med Rodri og have fortalt om ideen med holdet osv.

Men.... hvad så med Frenkie? Easy bliver utrøstelig, hvis vores skudforskrækkede, knap så flyvende hollænder bliver hensat til bænken. :grin:
Gerard Romero melder at Rodri er Barca spiller. Men han er heller ikke så pålidelig, som han har været

Jeg venter med analyserne, indtil den er sikker, men det kan blive godt
Hey Easy, hvis Rodri skulle komme til, tror du så, at han vil få en rolle som single pivot af Hansi? Og hvis ikke, tror du så, at han alligevel kommer til at fungere som sådan i løbet af de kampe han deltager i?

Og - vil du men at Barca skal spille med single pivot? Og hvis, hvor mener du så dette stiller, Bernal, Gavi og Pedri i deres udvikling - mener du at Bernal skal spille single pivot?
Rodri er ikke single pivot. Eller, han har ikke spillet det særlig ofte i hvert fald. City har oftest spillet dobbelt pivot og jeg ved ikke, om folk egentlig misforstår, hvad en dobbelt pivot er. Han minder jo rigtig megt om Bernal, omend med et ret omvendt oprindeligt udgangspunkt.

Altså, jeg er var lunken overfor, om Barca skulle bruge krudtet på at hente Rodri, da jeg ikke mener, Barca faktisk mangler en midtbanespiller og at man havde brug for forstærkning på andre positioner før en DM. Der er dog ingen tvivl om, en DM er blandt de vigtigste opgraderinger man lave på holdet lige nu, næstefter CF.

Efter overvejelse og især efter at Real blev meldt interesseret, så har mit synspunkt ændret sig. Det vil ikke være særlig fedt, hvis Real komplementerede truppen med Rodri. Det ville gøre dem rigtig, rigtig modbydelige at have med at gøre. Dernæst, så har vi lige set, hvordan Rodri gjorde mange af vores spillere bedre ved VM. Han kan komme til at løfte det nuværende hold til et hidtil uset niveau med sin blotte tilstedeværelse. Han er et monster, et fyrtårn, der rager op over alle andre på banen og jeg kan ikke begynde at beskrive, hvor meget han vil betyde for vores organisation. Han vil ganske enkelt få langt de fleste af vores problemer til at forsvinde med et trylleslag.

Rodri gør det muligt at vinde CL uden en CF og uden at opgradere på LCB. Det har man med alt ønskelig tydelighed set ved VM, hvor Spanien vandt ved at spille med en næsten pensioneret Laporte og med Oyarzabal og Baena i angrebet. Rodri hæver simpelthen niveauet på alle andre spillere på banen og giver således et helt nyt loft for, hvad der er muligt med det nuværende materiale.
Jeg er enig med dig i det meste, dog mener jeg at Rodri, selvom han ikke officielt er single pivot, tenderer til den position pga. hans kvaliteter. Ja han ville gøre Barca bedre her og nu, men jeg er bange for, han kommer til at tage for meget spilletid for nogle af de andre.

Jeg vil gerne se et samarbejde mellem Gavi, Bernal, Pedri og Fermin og Olmo + de nye talenter vokse sig stærkt og her frygter jeg, at mellemkomsten af Rodri kan spolere dette, jeg har ikke noget imod at der går et par år endnu, indtil vi vinder CL, hvis bare det bliver med førnævnte stamme. Jeg vil gerne have at de unge skal lære af deres fejl og ikke af en mester.

Er godt klar over, at Rodri eller den type som han er, gjorde Cubarsi bedre, men synes du, han gjorde Pedri bedre?
I forhold til spilletid, så er det et luksus problem. Vi har de sidste tre år set, hvordan Pedri, Gavi og Frenkie er blevet kørt i sænk fordi igen og igen, de er blevet overspillet konstant. Jeg har ingen bekymyringer i forhold til det og jeg har ikke tal på de midtbane konstellationer, men kan fremvise med Rodri, Gavi, Pedri, Bernal, Frenkie, Fermin og Olmo. Det er simpelthen den klart vildeste midtbanetrup i topfodbold

Dertil, Rodri er så massiv en tilføjelse at ALLE bliver bedre. Han er den største leder, man kan forstille sig at tilføje en trup og det er vel at mærke efter, man har mistet Lewa, som også var en boss. Som sagt, Rodri gør alle vores andre problemer meget, meget mindre, nærmest ubetydelige
Easy, igen, jeg er enig med dig i det meste, men jeg har ikke lyst til at signe en ledertype, jeg vil gerne se en leder udvikle sig på det nuværende hold.

I forhold til alle de konstellationer du har stillet op, så vil jeg mene de er spekulative og hypotetiske i topkampe, hvis Rodri er fit.

Min bekymring er bla., at Rodri på midtbanen vil komme til at bære det defensive ansvar - og det vil jeg gerne se fordelt på flere spillere pga. de dynamikker som dette vil medføre. Rodri vil gøre nogle opgaver ang. forsvar og struktur lettere for andre midtbanespillere på holdet, men på lånt tid, jeg tror sagtens, at holdet kan klare de ovennævnte opgaver til europæisk topniveau, hvis ikke vi får flere grimme skader.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
tors aug 06, 2026 9:29 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 8:27 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 06, 2026 8:15 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 7:47 pm
nosslo15 skrev:
tors aug 06, 2026 4:55 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 4:40 pm
Dytrax skrev:
tors aug 06, 2026 4:09 pm
Flick skulle efter sigende have været i telefonisk kontakt med Rodri og have fortalt om ideen med holdet osv.

Men.... hvad så med Frenkie? Easy bliver utrøstelig, hvis vores skudforskrækkede, knap så flyvende hollænder bliver hensat til bænken. :grin:
Gerard Romero melder at Rodri er Barca spiller. Men han er heller ikke så pålidelig, som han har været

Jeg venter med analyserne, indtil den er sikker, men det kan blive godt
Hey Easy, hvis Rodri skulle komme til, tror du så, at han vil få en rolle som single pivot af Hansi? Og hvis ikke, tror du så, at han alligevel kommer til at fungere som sådan i løbet af de kampe han deltager i?

Og - vil du men at Barca skal spille med single pivot? Og hvis, hvor mener du så dette stiller, Bernal, Gavi og Pedri i deres udvikling - mener du at Bernal skal spille single pivot?
Rodri er ikke single pivot. Eller, han har ikke spillet det særlig ofte i hvert fald. City har oftest spillet dobbelt pivot og jeg ved ikke, om folk egentlig misforstår, hvad en dobbelt pivot er. Han minder jo rigtig megt om Bernal, omend med et ret omvendt oprindeligt udgangspunkt.

Altså, jeg er var lunken overfor, om Barca skulle bruge krudtet på at hente Rodri, da jeg ikke mener, Barca faktisk mangler en midtbanespiller og at man havde brug for forstærkning på andre positioner før en DM. Der er dog ingen tvivl om, en DM er blandt de vigtigste opgraderinger man lave på holdet lige nu, næstefter CF.

Efter overvejelse og især efter at Real blev meldt interesseret, så har mit synspunkt ændret sig. Det vil ikke være særlig fedt, hvis Real komplementerede truppen med Rodri. Det ville gøre dem rigtig, rigtig modbydelige at have med at gøre. Dernæst, så har vi lige set, hvordan Rodri gjorde mange af vores spillere bedre ved VM. Han kan komme til at løfte det nuværende hold til et hidtil uset niveau med sin blotte tilstedeværelse. Han er et monster, et fyrtårn, der rager op over alle andre på banen og jeg kan ikke begynde at beskrive, hvor meget han vil betyde for vores organisation. Han vil ganske enkelt få langt de fleste af vores problemer til at forsvinde med et trylleslag.

Rodri gør det muligt at vinde CL uden en CF og uden at opgradere på LCB. Det har man med alt ønskelig tydelighed set ved VM, hvor Spanien vandt ved at spille med en næsten pensioneret Laporte og med Oyarzabal og Baena i angrebet. Rodri hæver simpelthen niveauet på alle andre spillere på banen og giver således et helt nyt loft for, hvad der er muligt med det nuværende materiale.
Jeg er enig med dig i det meste, dog mener jeg at Rodri, selvom han ikke officielt er single pivot, tenderer til den position pga. hans kvaliteter. Ja han ville gøre Barca bedre her og nu, men jeg er bange for, han kommer til at tage for meget spilletid for nogle af de andre.

Jeg vil gerne se et samarbejde mellem Gavi, Bernal, Pedri og Fermin og Olmo + de nye talenter vokse sig stærkt og her frygter jeg, at mellemkomsten af Rodri kan spolere dette, jeg har ikke noget imod at der går et par år endnu, indtil vi vinder CL, hvis bare det bliver med førnævnte stamme. Jeg vil gerne have at de unge skal lære af deres fejl og ikke af en mester.

Er godt klar over, at Rodri eller den type som han er, gjorde Cubarsi bedre, men synes du, han gjorde Pedri bedre?
I forhold til spilletid, så er det et luksus problem. Vi har de sidste tre år set, hvordan Pedri, Gavi og Frenkie er blevet kørt i sænk fordi igen og igen, de er blevet overspillet konstant. Jeg har ingen bekymyringer i forhold til det og jeg har ikke tal på de midtbane konstellationer, men kan fremvise med Rodri, Gavi, Pedri, Bernal, Frenkie, Fermin og Olmo. Det er simpelthen den klart vildeste midtbanetrup i topfodbold

Dertil, Rodri er så massiv en tilføjelse at ALLE bliver bedre. Han er den største leder, man kan forstille sig at tilføje en trup og det er vel at mærke efter, man har mistet Lewa, som også var en boss. Som sagt, Rodri gør alle vores andre problemer meget, meget mindre, nærmest ubetydelige
Easy, igen, jeg er enig med dig i det meste, men jeg har ikke lyst til at signe en ledertype, jeg vil gerne se en leder udvikle sig på det nuværende hold.

I forhold til alle de konstellationer du har stillet op, så vil jeg mene de er spekulative og hypotetiske i topkampe, hvis Rodri er fit.

Min bekymring er bla., at Rodri på midtbanen vil komme til at bære det defensive ansvar - og det vil jeg gerne se fordelt på flere spillere pga. de dynamikker som dette vil medføre. Rodri vil gøre nogle opgaver ang. forsvar og struktur lettere for andre midtbanespillere på holdet, men på lånt tid, jeg tror sagtens, at holdet kan klare de ovennævnte opgaver til europæisk topniveau, hvis ikke vi får flere grimme skader.
Rodri er en CL vindende transfer. Det er det, man skal forholde sig til, hvis man får held til at hente ham. En CL titel. Alt andet blegner her. Ligesom hvis man havde hentet Haaland

Om et par år, så er de andre klar til at tage over efter at have lært af en af de bedste midtbanespillere i nyere tid

Men lige nu, så skal vi ud og vinde CL
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 445 gange

Indlæg af Barca80 »

nosslo15 skrev:
tors aug 06, 2026 9:29 pm
jeg tror sagtens, at holdet kan klare de ovennævnte opgaver til europæisk topniveau, hvis ikke vi får flere grimme skader.
Jeg må desværre skuffe dig. Vi vinder jo ikke en skid. I hvert fald ikke Champions League — det er helt sikkert, med eller uden Rodri.

Så længe Gerard Martin skal stille med Cubarsi i et forsvar, hvis niveau i bedste fald rækker til en klub som Osasuna. Og Araujo gider jeg slet ikke engang tale om. :crazy:

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Rodri vil være en interessant tilføjelse til truppen, men træerne vokser trods alt ikke ind i himlen.
Fabian Ruiz spillede også en væsentlig rolle i Spaniens soliditet ved VM, så Rodri kan trods alt ikke stabilisere midtbanen og forsvar selv.
Han kommer med en kedelig skades historik det seneste år, og et evt. indkøb vil sandsynligvis flytte penge fra andre vigtige prioriteter (CBL og 9’er) - som på papiret står svagere end midtbanen, på trods af de Jongs skade.

Vi er vel der, hvor havde de Jong ikke hovedløst ‘ladet’ sig skade, så havde man formentligt ikke gået ind i et indkøb af Rodri.

I øvrigt efterlader det en dårligt planlagt midtbane med alt for stor dybde: Rodri, Pedri, Olmo, Fermin, de Jong, Gavi, Bernal, Casado + boblerne Guille, Goren, Diarra.
Nu ryger Casado formentligt billigt.

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

Lader til den faktisk lander den Rodri aftale!! :glad:

Alene det at han afviser Real for Barca, redder sommeren🥳

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Madameskrald skrev:
fre aug 07, 2026 9:24 am
Rodri vil være en interessant tilføjelse til truppen, men træerne vokser trods alt ikke ind i himlen.
Fabian Ruiz spillede også en væsentlig rolle i Spaniens soliditet ved VM, så Rodri kan trods alt ikke stabilisere midtbanen og forsvar selv.
Han kommer med en kedelig skades historik det seneste år, og et evt. indkøb vil sandsynligvis flytte penge fra andre vigtige prioriteter (CBL og 9’er) - som på papiret står svagere end midtbanen, på trods af de Jongs skade.

Vi er vel der, hvor havde de Jong ikke hovedløst ‘ladet’ sig skade, så havde man formentligt ikke gået ind i et indkøb af Rodri.

I øvrigt efterlader det en dårligt planlagt midtbane med alt for stor dybde: Rodri, Pedri, Olmo, Fermin, de Jong, Gavi, Bernal, Casado + boblerne Guille, Goren, Diarra.
Mon ikke midtbanen planlagt så hedder Rodri, Pedri, Olmo, Fermin, Gavi og Bernal hvilket er 2 til hver plads.

Casado har hele tiden skulle sælges. Talenterne kan lejes ud eller kigge endnu mere langsigtet, hjælpe b holdet tilbage op i rækkerne.

Jeg synes Rodri til Barca er perfekt. Og så kan man kigge lidt mod PSG og se hvordan de har behandlet Marquinhos og holdt ham klar til de afgørende kampe.

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

Madameskrald skrev:

Casado er jo intet mere værd end at han ryger billigt! Der skal ligesom også være noget talent der berettiger en plads på et top5 hold i Europa.

Så kan han være nok så fin en fyr og egen avl, er han ikke god nok, så er det bedst for alle at han spiller bold andetsteds.

Hristo
Har takket: 341 gange
Blevet takket: 534 gange

Indlæg af Hristo »

Antimadridista skrev:
fre aug 07, 2026 10:25 am
Madameskrald skrev:

Casado er jo intet mere værd end at han ryger billigt! Der skal ligesom også være noget talent der berettiger en plads på et top5 hold i Europa.

Så kan han være nok så fin en fyr og egen avl, er han ikke god nok, så er det bedst for alle at han spiller bold andetsteds.
Jeres rygtenyheder er mindst lige så gode som mine, og de fortæller, så vidt jeg kan se, at vi nok lander et sted mellem 25 og 40 for Casadó. Så lad os bare sige han sælges for 32:-)
Det vil for mig være meget tilfredstillende for en spiller, der for to år siden var 5-10 gange mindre værd. Hvis vi tager afsked med ham på gentlemanmaner i det prisleje, så er det virkelig fint for alle parter.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Forstår ikke al den snak om for stor dybde. Rodri vil være den eneste DM i truppen. Frenkie er ikke DM og Bernal er der ikke endnu. Faktisk, er det mest geniale ved at hente Rodri, han kan lære Bernal op til positionen og det har han bestemt brug for. Han har måske mere brug for(og større gavn af) Rodri og end nogen anden i truppen

Rodri, Pedri, Frenkie, Gavi, Bernal, Olmo og Fermin er simpelthen en perfekt balanceret midtbane dybde hvad angår kvalitet, alder og diversitet. Det er fremragende trupplanlægning

Alle der vil klemme sig ind, skal kæmpe røven ud af bukserne, foruden have et gigantisk talent og det er præcis, som det skal være

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Så du vil efterlade de Jong, der vel sidder på en af truppens tungeste lønninger helt uden for planlægningen? - det sker næppe. Vi er altså en spiller for meget i hvert fald, indtil truppen kan yderligere trimmes, og de Jong ryger nok ikke den sæson, og har en kontrakt løbende til 2029.

7 spillere til 3 pladser er en for meget... Lad os sige, at vi spiller 60 kampe den kommende sæson. Det giver en gennemsnitskamp på spiller på 25-26. Der er næppe mange top ambitiøse spillere, der vil syntes, at det er tilfredsstillende. Jeg tænker, at det vil kunne presse eksempelvis Bernal og Gavi på spilletid og/eller Olmo/Fermin ud af position.

Nu handler det jo ikke om, hvorvidt Casado er en fin fyr eller ej, men at man maksimere indtægterne på de spillere, der kommer i overskud. Lad os bare sige, at Hristo har ret i et 25-40 mil Euro interval på Casado. Det er jo endnu mere åbenlyst, at Casado er tribune materiale i Barca, hvis Rodri kommer til, hvorfor pilen nu nok peger mere mod 25 end 40 mil.

Jeg er med på, at man skal slå til, når markedet byder på store bargains (Garcia, måske nu Rodri), men det er nu stadig dårlig planlægning, hvis de Jong får en sekunda rolle til en fyrstelig løn (ikke ulig Ter Stegen), og Casado ikke allerede er skippet videre til en højere transfer fee, da han aldrig ville have fået andet end en marginal rolle i kommende sæson.

I øvrigt bliver der langt til spilletid for La Masia, så søger de største talenter andetsteds hen - blandt andet eksemplificeret i Thiago, Simmons m.fl., så ja de kan lejes ud, men det er jo typisk spillerne i anden række, der finder sig heri (Casado, Roberto, Eric Garcia, Fort) - de helt store talenter de drager typisk videre på beskedne overgangssummer. Bernal kunne potentielt blive vores næste Thiago.

Og ja med den midtbane bemanding kan man i teorien dosere spillerne strategisk, men hidtil har det ikke været Flicks fokus eller force.

Dumle
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 221 gange

Indlæg af Dumle »

Jeg deler den lige lidt op den her, for det er nu en spændende situation hvor vi på forskellige punkter er enige og på andre uenige.
Forstår ikke al den snak om for stor dybde. Rodri vil være den eneste DM i truppen. Frenkie er ikke DM og Bernal er der ikke endnu. Faktisk, er det mest geniale ved at hente Rodri, han kan lære Bernal op til positionen og det har han bestemt brug for. Han har måske mere brug for(og større gavn af) Rodri og end nogen anden i truppen
Jeg er så enig med dig, men Barcas største gave de seneste år med unge supertalenter som Cubarsi og Yamal har gjort at mange forventer at 19 årige opkomlinge fra la Masia straks skal gå ind i verdenseliten. Bernal er super dygtig, men han er kun lige kommet sig fra en meget alvorlig skade, og så han bare ung og kunne have godt af at se på Rodri. Der skal nok være rigeligt kampe til Bernal, for Rodri skal ikke spille alle kampene.
Så du vil efterlade de Jong, der vel sidder på en af truppens tungeste lønninger helt uden for planlægningen? - det sker næppe. Vi er altså en spiller for meget i hvert fald, indtil truppen kan yderligere trimmes, og de Jong ryger nok ikke den sæson, og har en kontrakt løbende til 2029.

7 spillere til 3 pladser er en for meget... Lad os sige, at vi spiller 60 kampe den kommende sæson. Det giver en gennemsnitskamp på spiller på 25-26. Der er næppe mange top ambitiøse spillere, der vil syntes, at det er tilfredsstillende. Jeg tænker, at det vil kunne presse eksempelvis Bernal og Gavi på spilletid og/eller Olmo/Fermin ud af position.
Hvis det var et spørgsmål til mig er det korte svar meget simpelt. Ja det vil jeg. Frenkie er en fin spiller, og han kan nogen ting få kan. Faktum er bare de sidste 2-3 år har han ikke været til rådighed sidst i sæsonen når tingen skal afgøres, hvor de største spillere skal træde i karakter. Så ja i mine øjne skal han bare videre, selvom det er en svær kontrakt at komme ud af. Og i mine øjne er det også tidspunktet at fortæller ham at han ikke er en del af fremtiden, og så må han jo vælge om har spiller i en anden klub eller om han vil hæve lønnen fra tribunen.

Uden de Jong er det 6 spillere til 3 positioner, og så må de unge træde til under skadesperioder. Der er masser af kampe til de 6, især efter fodboldverden gik over til 5 udskiftninger.
Nu handler det jo ikke om, hvorvidt Casado er en fin fyr eller ej, men at man maksimere indtægterne på de spillere, der kommer i overskud. Lad os bare sige, at Hristo har ret i et 25-40 mil Euro interval på Casado. Det er jo endnu mere åbenlyst, at Casado er tribune materiale i Barca, hvis Rodri kommer til, hvorfor pilen nu nok peger mere mod 25 end 40 mil.
Casado er også lidt en case hvor faktum er at han nok ikke har de sidste 5 % som det kræver at være i en top top klub, og det er ok. Gør ham tjenesten og skyd ham afsted så han opnår hvad han kan i sin fodboldkarriere, og er han en late bloomer, så må man jo se på det hen ad vejen.
I øvrigt bliver der langt til spilletid for La Masia, så søger de største talenter andetsteds hen - blandt andet eksemplificeret i Thiago, Simmons m.fl., så ja de kan lejes ud, men det er jo typisk spillerne i anden række, der finder sig heri (Casado, Roberto, Eric Garcia, Fort) - de helt store talenter de drager typisk videre på beskedne overgangssummer. Bernal kunne potentielt blive vores næste Thiago.
Thiago og Simmons er jo fra en periode lidt lig den her hvor midtbanen hed Bussi, Xavi og Iniesta. Og der må man jo bare erkende at vi producere virkelig mange midtbane talenter, flere end vi kan nå at bruge og der mener jeg Barca har en opgave i at blive meget bedre til noget Real er gode til. Atsælge de talenter som der ikke er plads til. Eksempelvis bør man jo overveje en strategi omkring Guile lidt alla den Real har kørt med Nico Paz, fordi Guile er et stort talent, men der er jo ikke plads de næste 6-8 år (og han bliver også overhalet af eksempelvis Tunkara). Så få lavet en forretning ud af det med de spillere hvis udvikling kommer I tidsserier hvor tingene desværre ikke passer sammen.

Det blev lidt langt men hva, det er fredag.

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

Hvis vi lander Rodri for ca. 60 mio. euro og sælger Casado for ca. 30 mio. euro, så er det en vild bytter. "30 mio. netto" for at få en BdO vinder, en af VM's bedste spillere, afgørende i store kampe. Det kan reelt set være en gamechanger for os. Vi kan gå fra sub-toppen (top 5) til den absolutte top. Jeg er virkelig spændt på det restende vindue.

Hvis Deco lander Rodri for 60, sælger Casado for 30, sælger Ferran for 60, så har vi potentielt stadig omkring 100 mio plus det løse til en ny angriber, det bør være nok.

Jeg er spændt på den nye sæson, det er længe siden jeg har haft følelsen af at både Real og Barca nærmer sig de historiske dage under Pep/Mou hvor der var spænding til det sidste. Det er godt at Real også har forstærket sig. Des bedre Barca og Real kan blive, des bedre bliver ligaen og des flere af de gode spillere vil til.

Diomande er et pragteksempel på en spiller der bliver efterspurgt af Liverpool, Arsenal, PSG og hvad de ellers hedder for at afvise dem alle til fordel for Real, på trods af at klubben intet har vundet i 2 år. Der er bare noget med Barca og Real, det ER og SKAL være toppen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 629 gange

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 06, 2026 8:59 pm
Sofiane@Soso9zb
Barcelona has an agreement with a striker. If the Alvarez deal is dropped within the next few days, the club will activate talks with this striker.

I don't have the name yet.
Fra fyren der breakede Rodri i går..
Han må meget gerne hedder Osihmen. Vi mangler vildskab!
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar