Ja Rodri ville være perfekt til nu, men han ville, i mine øjne bremse de unge i deres udvikling, fordi hans tilstedeværelse i høj grad ville fjerne det defensive ansvar fra deres skuldre.
Jeg synes derfor ikke, at Rodri er en god ide.
Nogen gange er det altså sundt med nogle rutinerede folk omkring de unge. Jeg tror det vil være en gevinst for Bernal at kunne lære lidt fra en spiller som Rodri. Og så gør det altså ikke noget at han først får nøglerne til midtbanen som 22-23 årig. Vores unge spillere behøver ikke debutere som 16 årige bare fordi Yamal og Cubarsi har gjort det med succes.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se en midtbane med vore egne talenter + Pedri få den største succes. Lige nu har vi ikke en single pivot type som Rodri på holdet og heller ikke blandt talenterne, Bernal kan måske udvikle sig til en og her er det selvfølgelig et godt argument at have en læremester.
Men jeg ønsker ikke at se dette hold spille med single pivot, det bliver for låst og statisk, jeg vil se flydende totalfodbold, hvor Bernal og Gavi og Pedri laver mål.
Hvor mange mål lavede Busi for Barca?
Misforstå mig ikke, jeg elskede Busi, men jeg vil gerne se noget nyt i Barca.
Flick skulle efter sigende have været i telefonisk kontakt med Rodri og have fortalt om ideen med holdet osv.
Men.... hvad så med Frenkie? Easy bliver utrøstelig, hvis vores skudforskrækkede, knap så flyvende hollænder bliver hensat til bænken.
Gerard Romero melder at Rodri er Barca spiller. Men han er heller ikke så pålidelig, som han har været
Jeg venter med analyserne, indtil den er sikker, men det kan blive godt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Flick skulle efter sigende have været i telefonisk kontakt med Rodri og have fortalt om ideen med holdet osv.
Men.... hvad så med Frenkie? Easy bliver utrøstelig, hvis vores skudforskrækkede, knap så flyvende hollænder bliver hensat til bænken.
Gerard Romero melder at Rodri er Barca spiller. Men han er heller ikke så pålidelig, som han har været
Hey Easy, hvis Rodri skulle komme til, tror du så, at han vil få en rolle som single pivot af Hansi? Og hvis ikke, tror du så, at han alligevel kommer til at fungere som sådan i løbet af de kampe han deltager i?
Og - vil du men at Barca skal spille med single pivot? Og hvis, hvor mener du så dette stiller, Bernal, Gavi og Pedri i deres udvikling - mener du at Bernal skal spille single pivot?
Hvornår har den fyr ramt rigtigt med nogle af hans forudsigelser. For mig er Fabrizio nr 1, Romero "prøver" at sælge overskrifter, men hans troværdighed er helt væk
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
Diomande til Puta for 125-140 mio euro. Hold da op en pris. Han er sikkert rigtig god, men jeg er meget tilfreds med, at det blev ham og ikke Olise, der lykkedes dem at hente.
Forstår ham sku godt… der er også bedre legekammerater i Barca og færre krukker!
Dog lidt pudsig prioritet, når vi har åbenlyse mangler i angreb og forsvar. Men det fungerede trods alt udemærket på trods for Spaniens landshold ved VM.
Hvis vi køber Rodri er det også lidt af et vink med en vognstang til Frenkie der bliver degraderet. Gavi overhalede ham allerede i slutningen af sidste sæson, og Flick virker til at have meget tiltro til Bernal (med rette).
Jeg forestiller mig ikke, at Flick vil spille Rodri som single pivot, men derimod fastholder sit system. Det vil nok være Pedri og Rodri, der spiller de største kampe med enten Fermin eller Olmo som 10'er. Så efterlader det Gavi og Bernal som de to rotationsspillere på midten, og Casado må være fortid, hvis han kommer. Så har vi simpelthen for mange spillere til de 3 positioner på midtbanen.
Diomande til Puta for 125-140 mio euro. Hold da op en pris. Han er sikkert rigtig god, men jeg er meget tilfreds med, at det blev ham og ikke Olise, der lykkedes dem at hente.
Det er så perfekt, masser af penge brugt på endnu en LW, som oven i købet egentlig intet har bevist på den høje hylde.
Jeg tror ikke Bayern slipper Olise, men jeg ville ikke blive overrasket hvis Real solgte Vini, og smed hvad Bayern vil have for Olise. Men det er meget komplicerede handler, så mon ikke de forsøger Diomande som RW, og så må vi se om Vini skifter gratis næste sæson eller om han forlænger.
Det er heller ikke utænkeligt at Vini går ego mode og spiller kontrakten ud og skriver med Saudi klub for 100 mio euro i sign on fee og en historisk løn pakke.
According to Marca, Rodri has committed to the club's sporting directors and decided to join Hansi Flick's team. The next step is to negotiate transfer terms with Manchester City, and Rodri has given the Catalans permission for this. Spanish media state that Manchester City do not intend to sell the 2024 Ballon d'Or winner for less than 50 million euros.
For 50 mio euro ville det være et kup, men mon ikke vi skal op i 65-70.