Julián Alvarez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hristo
Har takket: 305 gange
Blevet takket: 481 gange

Re: Julián Alvarez

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
lør jul 25, 2026 12:45 pm
Dumle skrev:
lør jul 25, 2026 12:11 pm
Jeg er bange for man lader den kører så længe at vi kører med Ferran og Adeyemi som primære 9ere for så at sende Ferran til PSG gratis.

Jeg ved godt Lautaro er glad i Inter, men det kunne være spændende at sende 1 skud efter ham, for han bevæger sig virkelig godt i boksen og kan også være farlig på hovedet, især med Yamals indlæg.

Hvis man kun bruger 80 på en angriber, hvem ser du så som muligheder? Personligt tænker jeg Marmoush. Resten af de angribere der popper op i mit hoved som Osimhen, Kroupi osv er alle 100+

Ellers skal man satse lidt billigere og håbe en Aslani kan slå til, men det er sku noget af et gamble.
Overvej lige dette: :ned:
Barcelona scorede 144 mål og indkasserede 63 mål i alt på tværs af La Liga, Champions League, Copa del Rey og Supercopa de España i sæsonen 2025/26.
Overvej det igen : 144 mål på en sæson !! :eek:

Hvorfor i alverden skulle vi bruge 150 millioner på en angriber, når Lewandowski kun stod for en marginal del af de 144 mål? Og især når klubben allerede har brugt store summer på Gordon og Adeyemi til angrebet.

Vores problem har aldrig været at skabe chancer eller score mål. Problemet er, at vi indkasserer alt for mange dumme mål i de afgørende kampe.

Derfor er jeg grundlæggende ligeglad med, om det bliver Aslani, Lautaro Martínez eller en helt tredje angriber, der erstatter Lewandowski. Det ændrer ikke noget væsentligt.

Det, vi mangler, er en solid og rutineret centerback, der kan stå ved siden af Cubarsi. En ledertype, en Puyol‑figur, der organiserer forsvaret, er fysisk kompromisløs og går aggressivt ind i hver duel. Får vi sådan en centerback, så falder den sidste brik i puslespillet på plads.
Laporte: 30 mio - venstrebenet, har ihvertfald to gode sæsoner og vi ved præcis hvad vi får.
Oyarzabal: 60 mio - klog og kan sikkert lægge på med Barca-spillere omkring sig.
Cancelo: 10 mio

100 mio-agtigt for tre sikre kort.
Hvis vi så sælger Ferran er vi heller ikke fucked, og kan vælge en anden type som først og fremmest er stærk og hurtig. Kunne være Nuñez hvis billig backup eller Osimhen hvis vi kan finde midlerne og vi vil have klasse.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 185 gange

Indlæg af Dumle »

Hristo skrev:
lør jul 25, 2026 1:23 pm
Barca80 skrev:
lør jul 25, 2026 12:45 pm
Dumle skrev:
lør jul 25, 2026 12:11 pm
Jeg er bange for man lader den kører så længe at vi kører med Ferran og Adeyemi som primære 9ere for så at sende Ferran til PSG gratis.

Jeg ved godt Lautaro er glad i Inter, men det kunne være spændende at sende 1 skud efter ham, for han bevæger sig virkelig godt i boksen og kan også være farlig på hovedet, især med Yamals indlæg.

Hvis man kun bruger 80 på en angriber, hvem ser du så som muligheder? Personligt tænker jeg Marmoush. Resten af de angribere der popper op i mit hoved som Osimhen, Kroupi osv er alle 100+

Ellers skal man satse lidt billigere og håbe en Aslani kan slå til, men det er sku noget af et gamble.
Overvej lige dette: :ned:
Barcelona scorede 144 mål og indkasserede 63 mål i alt på tværs af La Liga, Champions League, Copa del Rey og Supercopa de España i sæsonen 2025/26.
Overvej det igen : 144 mål på en sæson !! :eek:

Hvorfor i alverden skulle vi bruge 150 millioner på en angriber, når Lewandowski kun stod for en marginal del af de 144 mål? Og især når klubben allerede har brugt store summer på Gordon og Adeyemi til angrebet.

Vores problem har aldrig været at skabe chancer eller score mål. Problemet er, at vi indkasserer alt for mange dumme mål i de afgørende kampe.

Derfor er jeg grundlæggende ligeglad med, om det bliver Aslani, Lautaro Martínez eller en helt tredje angriber, der erstatter Lewandowski. Det ændrer ikke noget væsentligt.

Det, vi mangler, er en solid og rutineret centerback, der kan stå ved siden af Cubarsi. En ledertype, en Puyol‑figur, der organiserer forsvaret, er fysisk kompromisløs og går aggressivt ind i hver duel. Får vi sådan en centerback, så falder den sidste brik i puslespillet på plads.
Laporte: 30 mio - venstrebenet, har ihvertfald to gode sæsoner og vi ved præcis hvad vi får.
Oyarzabal: 60 mio - klog og kan sikkert lægge på med Barca-spillere omkring sig.
Cancelo: 10 mio

100 mio-agtigt for tre sikre kort.
Hvis vi så sælger Ferran er vi heller ikke fucked, og kan vælge en anden type som først og fremmest er stærk og hurtig. Kunne være Nuñez hvis billig backup eller Osimhen hvis vi kan finde midlerne og vi vil have klasse.
Først til Barca80 kommentar. Den vigtigste force hos vores næste 9er er ikke hvor mange mål han score selvom det selvfølgelig er vigtigt, det er evnen til at levere det første pres, for den vigtigste forsvarsspiller i Flick systemet er det forreste angribere i det første generes. Så derfor skal det være en angriber der ikke er bleg for at arbejde.

Til Hristos kommentar.

Jeg er enig i alle de navne du nævner, og blev det en realitet inklusiv Nunez.

Det er.nok kun i forhold til Oyerzabal at jeg hellere så Marmoush, men jeg bliver ikke ked af det hvis Oyerzabal kommer.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2380 gange
Blevet takket: 1395 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Jeg tror at Julian Alvarez bliver et flop i Barca. Han ender nok som Griezmann
MDCCCXCIX

Drake
Har takket: 3085 gange
Blevet takket: 241 gange

Indlæg af Drake »

Lopezzz skrev:
tirs aug 04, 2026 10:36 pm
Det er jeg ret sikker på at han ikke gør, jeg synes ikke man kan sammenligne de to spillere.

Alvarez vil komme til at spille 9'er, det gjorde Griezmann kun meget lidt.
Alvarez passer også perfekt ind i Flicks håndarbejde presstil, og også i sær nu hvor vi har købt Gordon og Adeymi som er bedst uden bold og vil løbe i de frie rum og komme i boksen, sammen med Raphinha som vi allerede har.
Her vil gøre lidt op for at Alvarez ikke er en traditionel angriber der bliver i boksen. Men også med en spiller som Fermin bag ved ham, som kan løbe dybt og komme i boksen når Alvarez trækker ned for at deltage i spillet.

Når det er sagt, så er jeg mere til en traditionel boks angriber ala Lewan, så man også har noget luftspil, så man også kan bruge indlæg til en smule, og angriberen ikke forsvinder fra boksen.
Jeg så hellere Osimhen, men har har desværre ikke en god personlighed og har en for høj løn, og virker ikke til at være villig til at gå ned i løn for at komme til Barca, han spiller kun for pengene.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Hristo
Har takket: 305 gange
Blevet takket: 481 gange

Indlæg af Hristo »

Drake skrev:
tirs aug 04, 2026 10:56 pm
Lopezzz skrev:
Det er jeg ret sikker på at han ikke gør, jeg synes ikke man kan sammenligne de to spillere.

Alvarez passer også perfekt ind i Flicks håndarbejde presstil, og også i sær nu hvor vi har købt Gordon og Adeymi som er bedst uden bold og vil løbe i de frie rum og komme i boksen, sammen med Raphinha som vi allerede har.
Her vil gøre lidt op for at Alvarez ikke er en traditionel angriber der bliver i boksen. Men også med en spiller som Fermin bag ved ham, som kan løbe dybt og komme i boksen når Alvarez trækker ned for at deltage i spillet.

Når det er sagt, så er jeg mere til en traditionel boks angriber ala Lewan, så man også har noget luftspil, så man også kan bruge indlæg til en smule, og angriberen ikke forsvinder fra boksen.
Jeg så hellere Osimhen, men har har desværre ikke en god personlighed og har en for høj løn, og virker ikke til at være villig til at gå ned i løn for at komme til Barca, han spiller kun for pengene.
Jeg så også hellere en anden type. Det virker som om, vi har brugt enorm meget tid og energi på Alvarez, som vi bedst case køber til overpris. Hvis vi desuden giver Alemany 130-150m i hånden, vil jeg vædde med at han kan investere de penge rigtig godt.
Jeg kan ikke se lyset i Alvarez som en stjerneangriber. For mig er han en hårdtarbejdende og alsidig spiller, som er fed at have på holdet. Og som en gang imellem laver noget fantastisk. Er det virkelig så mange penge værd?
Jeg så ham til VM en del minutter. Og selvom han lavede sit klassemål, så er han for mig en spiller, der kan spille mange minutter uden at gøre en markant forskel.
Jeg havde været fin med at vi købte ham for en fornuftig pris. Nu har vi bare brugt alt for mange ressourcer og goodwill på ham.

Drake
Har takket: 3085 gange
Blevet takket: 241 gange

Indlæg af Drake »

Hristo skrev:
ons aug 05, 2026 8:31 am
Drake skrev:
tirs aug 04, 2026 10:56 pm
Lopezzz skrev:

Jeg så også hellere en anden type. Det virker som om, vi har brugt enorm meget tid og energi på Alvarez, som vi bedst case køber til overpris. Hvis vi desuden giver Alemany 130-150m i hånden, vil jeg vædde med at han kan investere de penge rigtig godt.
Jeg kan ikke se lyset i Alvarez som en stjerneangriber. For mig er han en hårdtarbejdende og alsidig spiller, som er fed at have på holdet. Og som en gang imellem laver noget fantastisk. Er det virkelig så mange penge værd?
Jeg så ham til VM en del minutter. Og selvom han lavede sit klassemål, så er han for mig en spiller, der kan spille mange minutter uden at gøre en markant forskel.
Jeg havde været fin med at vi købte ham for en fornuftig pris. Nu har vi bare brugt alt for mange ressourcer og goodwill på ham.
Nej, han er ikke så mange penge værd, det er de fleste der er blevet solgt i dette transfervinde heller ikke, da marked er stukket af. Problemet er at marked er helt dødt for kvalitet, især med angribere der kan score mål.
Hvis vi virkelig vil vinde UCL, så går det ikke med spillere som Ferran, Vlahović, Aslani osv. selvom jeg selfølgelig have dem frem for ingen. Men selvom vi skulle få Alvarez, så bliver det stadig meget svært at vinde UCL, da vi stadig har mange huller og dårlig kvalitet i bredden, men vores chancer ville forbedre gevaldigt med Alvarez.

Jeg ser ham heller ikke som en stjerne spiller som fx Haaland og Kane, men han er det bedste vi måske kan få, og passer perfekt ind i Flicks hårdtarbejdende og pressende spillestil, og virker til hans person også vil passe perfekt ind i Barca-familien.

Jeg ser mere Alvarez som en klasse spiller, som er en stor teamplayer, frem for en stor top angriber som fx Haaland og Kane, der score 40 må pr. sæson. Han vil gøre holdet bedre over all, og gøre sine medspillere bedre også.
Problemet med Alvarez er, at vi ikke vil komme til at kunne bruge indlæg til noget som helst, og også vil mangle en angriber i feltet lige som i RM, hvor Mbappe forsvinder fra feltet. Men det er så her at Raphinha, Gordon, Adeyami og Fermin skal komme i feltet hele tiden, for at gøre op for af Alvarez trækker væk fra feltet for at deltage i spillet.
Men til gengæld for vi en spiller der er elite til at deltage i opspillet, og ikke ødelægger hver anden opspil som Osimhen ville gøre, da han ikke er god på bolden. Alvarez er også en elite frisparksskytte og rigtig gode langskud, og så vil han stadig score mange mål, men bare ikke så mange som en Mbappe, Haaland og Kane. Men til gengæld vil han få en del assist.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Antimadridista
Har takket: 1938 gange
Blevet takket: 1270 gange

Indlæg af Antimadridista »

PSG har trods alt klaret sig ok på det sidste, uden en rigtig 9’er..

Besvar