Sådan her så han i øvrigt ud som 10/11-årig.
Ebrima Tunkara
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
DeanCassady
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 413 gange
Re: Ebrima Tunkara
Undskyld mig, men det var da fuldstændig ubegrundet, spekulativt og mildest talt provokerende. Jeg synes ingenlunde, at han ser ældre ud i ansigtet, end han er.

Robert Zimmerman
- Barca80
- Har takket: 120 gange
- Blevet takket: 445 gange
Han er altså kun 3 år på det billede !DeanCassady skrev: ↑man jun 08, 2026 12:06 amUndskyld mig, men det var da fuldstændig ubegrundet, spekulativt og mildest talt provokerende. Jeg synes ingenlunde, at han ser ældre ud i ansigtet, end han er.
![]()
Nej det joke, og ro på, ingen grund til at blive trollet af mig
-
Hristo
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 529 gange
Jeg synes faktisk det er fair nok at tænke tanken - den har også strejfet mig, for du har ret i det med det fysiske og udseendet. Han er meget moden af sin alder. Jeg tror og håber en klub som Barca tager de nødvendige forholdsregler, når de har med unge akademispillere at gøre. Lige ift Tunkara ville det også være et kæmpe selvmål for klubben, hvis han går i stå på et tidspunkt, hvor klubben har postet en masse ressourcer i hans udvikling.Barca80 skrev: ↑man jun 08, 2026 1:08 amHan er altså kun 3 år på det billede !DeanCassady skrev: ↑man jun 08, 2026 12:06 amUndskyld mig, men det var da fuldstændig ubegrundet, spekulativt og mildest talt provokerende. Jeg synes ingenlunde, at han ser ældre ud i ansigtet, end han er.
![]()
Nej det joke, og ro på, ingen grund til at blive trollet af mig![]()
-
Drake
- Har takket: 3130 gange
- Blevet takket: 248 gange
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1314 gange
- Blevet takket: 1501 gange
16 år 

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
EasyBuddhist
European scout Mark Anglis:
When they told me Ibrahim Tunkara, born in 2010, I was shocked... He's on another level from the rest.. On another level -
How were you surprised by him, the details..
Mark Anglis: His change of pace in his game is extremely quick How he turns with his body, he resembles Lamine Yamal but he played in the hole as a number ten He had a lot of freedom .. where he turns and moves and calls for the ball everywhere .. his control is amazing to get past players Trust me, he would receive the ball and suddenly you'd see him get past two of our players!
When they told me Ibrahim Tunkara, born in 2010, I was shocked... He's on another level from the rest.. On another level -
How were you surprised by him, the details..
Mark Anglis: His change of pace in his game is extremely quick How he turns with his body, he resembles Lamine Yamal but he played in the hole as a number ten He had a lot of freedom .. where he turns and moves and calls for the ball everywhere .. his control is amazing to get past players Trust me, he would receive the ball and suddenly you'd see him get past two of our players!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
DrGink
- Har takket: 1202 gange
- Blevet takket: 253 gange
Man kan vel aldrig udelukke det. Omvendt kan man jo lave nogle tests som kan vise det nogenlunde. Ved ikke om det er etisk at lave på børn uden medicinsk grund.
-
Hristo
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 529 gange
Det vil være så ærgerligt, så mon ikke klubben har taget flest mulige forholdsregler.
Ifølge ChatGPT er der nedenstående muligheder ift at fastslå alder. Jeg håber klubben samtidig har andre kilder, så man føler sig sikker på han reelt er 16 år.
Fra ChatGPT:
Hvis en fodboldspiller siger, at han er 16 år, kan man ikke videnskabeligt bevise den præcise alder alene ud fra kroppen.
Man kan bruge flere metoder:
* Dokumenter: Fødselsattest, pas og registreringer er den primære måde at fastslå alder på.
* Røntgen af knogler: Hos teenagere kan man vurdere, hvor langt knoglernes vækst er kommet. Det kan sige noget om, hvorvidt en person sandsynligvis er omkring 16 år eller snarere 20 år.
* Tandundersøgelser: Udviklingen af især visdomstænder kan give et aldersestimat.
* MR-scanning af håndled eller kraveben: Bruges nogle gange i eliteidræt og ved asylsager til at vurdere, om en person sandsynligvis er under eller over en bestemt alder.
Problemet er, at mennesker udvikler sig forskelligt. To helt raske 16-årige kan have knogler, der ligner henholdsvis en typisk 14-årig og en typisk 18-årig. Derfor giver undersøgelserne kun et sandsynlighedsestimat, ikke et bevis.
-
EasyBuddhist
Ebrima kom til Catalonien som 7 årig og han har været i klubben siden kort før han blev 8, så hans alder veldokumenteret. Ingen grund til nervøsitet ang ham
Han kom til klubben som 8 årig i 2002. Men nej, synes ikke han ser meget ældre ud. Nogle udvikler sig bare hurtigere.
Folk sagde jo også Lamine var 19 da han var 15.
.. Egentlig en syg historie, hans far tog fra Gambia i 2007 for at arbejde, og fik Ebrima Tunkara hjemme i Gambia i 2010 som så kun spillede gadefodbold indtil ham og moren kom til Catalonien i 2017 og så blev han tilknyttet La Masia i 2018.
.. Egentlig en syg historie, hans far tog fra Gambia i 2007 for at arbejde, og fik Ebrima Tunkara hjemme i Gambia i 2010 som så kun spillede gadefodbold indtil ham og moren kom til Catalonien i 2017 og så blev han tilknyttet La Masia i 2018.
-
EasyBuddhist
Jeg håber ikke, han kom til klubben i 2002Parla skrev: ↑man jul 27, 2026 5:46 pmHan kom til klubben som 8 årig i 2002. Men nej, synes ikke han ser meget ældre ud. Nogle udvikler sig bare hurtigere.
Men jeg er ret sikker på, han allerede spillede i klubben, inden man hentede ham ind på La Masia. Det har jeg i hvert fald læst et par steder, selvom det er ved at være længe siden.
Men ja, en crazy story om at komme fra stor fattigdom og til FC Barcelona. En ting, jeg har hørt flere gange, er, han ikke bruger sociale medier overhovedet. Det er ikke tit, man ser det i dag og specielt ikke blandt fodboldspillere
-
nosslo15
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 346 gange
Easy, jeg skal spørge dig.EasyBuddhist skrev: ↑man jul 27, 2026 6:47 pmJeg håber ikke, han kom til klubben i 2002Parla skrev: ↑man jul 27, 2026 5:46 pmHan kom til klubben som 8 årig i 2002. Men nej, synes ikke han ser meget ældre ud. Nogle udvikler sig bare hurtigere.
.. Egentlig en syg historie, hans far tog fra Gambia i 2007 for at arbejde, og fik Ebrima Tunkara hjemme i Gambia i 2010 som så kun spillede gadefodbold indtil ham og moren kom til Catalonien i 2017 og så blev han tilknyttet La Masia i 2018.![]()
Men jeg er ret sikker på, han allerede spillede i klubben, inden man hentede ham ind på La Masia. Det har jeg i hvert fald læst et par steder, selvom det er ved at være længe siden.
Men ja, en crazy story om at komme fra stor fattigdom og til FC Barcelona. En ting, jeg har hørt flere gange, er, han ikke bruger sociale medier overhovedet. Det er ikke tit, man ser det i dag og specielt ikke blandt fodboldspillere
Hvis nu vi forestiller os, at Yamal bliver ved med at udvikle sig og Ebrima også når sit fulde potentiale, hvem ser du så som 10èr?
For så vidt, at begge bliver i klubben.
-
Madameskrald
- Blevet takket: 284 gange
Det vil nok afhænge af trænerne og de øvrige offensive profiler, men jeg kunne godt drømme om flydende positions skifte, lidt som LE har etableret i PSG.
Jeg mener, at Easy har talt for lignende tidligere.
Jeg mener, at Easy har talt for lignende tidligere.
-
EasyBuddhist
Jeg tror aldrig, jeg vil forestille mig Yamal som 10'er. Ikke at han ikke kan spille den, men jeg ser altid så tæt på målet som muligt. RW eller F9 vil være Yamals positioner. Så hvis man udelukkende sig på valget mellem de to, så er Ebrima klart 10'erennosslo15 skrev: ↑tirs jul 28, 2026 4:48 pmEasy, jeg skal spørge dig.EasyBuddhist skrev: ↑man jul 27, 2026 6:47 pmJeg håber ikke, han kom til klubben i 2002Parla skrev: ↑man jul 27, 2026 5:46 pmHan kom til klubben som 8 årig i 2002. Men nej, synes ikke han ser meget ældre ud. Nogle udvikler sig bare hurtigere.
.. Egentlig en syg historie, hans far tog fra Gambia i 2007 for at arbejde, og fik Ebrima Tunkara hjemme i Gambia i 2010 som så kun spillede gadefodbold indtil ham og moren kom til Catalonien i 2017 og så blev han tilknyttet La Masia i 2018.![]()
Hvis nu vi forestiller os, at Yamal bliver ved med at udvikle sig og Ebrima også når sit fulde potentiale, hvem ser du så som 10èr?
For så vidt, at begge bliver i klubben.
Men som Madam også skriver, så bliver positionerne mere og mere flydende i topfodbold. Ikke nogen ny tendens, men den tiltager løbende. Blandt andet med ikke at have en 9'er som den nyeste bølge i den udvikling. Barca's handler i dette vindue taler direkte ind i retning med Adeyemi og Gordon, som kan dække alle tre frontpositioner og med Alvarez, der mere er AM end 9, eller en 9,5, som mange også ynder at betegne det
Hybrider er det nye sort og Ebrima er måske den ultimative hybrid. CM, AM, LW, RW, F9
Spørgsmålet bliver nok mere, hvem af Yamal og Ebrima vil få den ultimative frihed og om man kan lave freeflow i frontrioen i sådan en grad, man giver alle tre samme frihed. Det er en svær øvelse at gennemføre