Julián Alvarez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 113 gange
Blevet takket: 436 gange

Re: Julián Alvarez

Indlæg af Barca80 »

emo skrev:
ons jun 24, 2026 12:10 pm
I sidste ende er det vel spilleren selv der bestemmer. Det er til ingen fordel at have ham rendende i klubben i et år hvor han er utilfreds og har fansene på nakken.

På papiret siger man det er klubben, betal eller smut. Men jeg er overbevist om at spilleren har det sidste og endelige ord, såfremt prisen er fair og rimelig og det må den siges at være her.

Jeg husker ikke Neymar være ude i medierne og udtrykke utilfredshed? Måske missede jeg det bare dengang.
I sidste ende er det jo spilleren (Alvarez) selv, der kigger på klubbens kontrakt, beslutter sig for at skrive under og binder sig i x antal år. Når blækket er tørt, fanger bordet – så er man bundet. Derfra må man som minimum kunne forvente professionel adfærd. Det er fair nok, hvis en spiller ønsker at skifte, men så må man holde det internt og gå i dialog med klubben i stedet for at optræde som en drama queen i offentligheden og over for medierne :roll:

Det er netop det aspekt, jeg anfægter: At Barca-ledelsen – fuldstændig ligesom vi så det med Griezmann og andre – vil have spillere til at lave en scene for at presse deres nuværende klub til at makke ret. Det er en usmagelig metode.

Vi ville jo rase på fuldstændig samme måde som Atlético Madrid, hvis Yamal, Pedri eller en anden af vores egne profiler pludselig kørte et offentligt show for at presse Barca til et salg, orkestreret i kulissen af PSG, City eller en saudisk klub.

Det billede, du ser nedenfor, er et grimt syn. Men mon ikke piben havde haft en anden lyd, og Barca-ledelsen havde kimet FIFA ned med klager, hvis PSG havde orkestreret Yamals bagland for at lokke ham til Paris? :ned:

Billede

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 347 gange
Blevet takket: 245 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
ons jun 24, 2026 7:36 pm
emo skrev:
ons jun 24, 2026 12:10 pm
I sidste ende er det vel spilleren selv der bestemmer. Det er til ingen fordel at have ham rendende i klubben i et år hvor han er utilfreds og har fansene på nakken.

På papiret siger man det er klubben, betal eller smut. Men jeg er overbevist om at spilleren har det sidste og endelige ord, såfremt prisen er fair og rimelig og det må den siges at være her.

Jeg husker ikke Neymar være ude i medierne og udtrykke utilfredshed? Måske missede jeg det bare dengang.
I sidste ende er det jo spilleren (Alvarez) selv, der kigger på klubbens kontrakt, beslutter sig for at skrive under og binder sig i x antal år. Når blækket er tørt, fanger bordet – så er man bundet. Derfra må man som minimum kunne forvente professionel adfærd. Det er fair nok, hvis en spiller ønsker at skifte, men så må man holde det internt og gå i dialog med klubben i stedet for at optræde som en drama queen i offentligheden og over for medierne :roll:

Det er netop det aspekt, jeg anfægter: At Barca-ledelsen – fuldstændig ligesom vi så det med Griezmann og andre – vil have spillere til at lave en scene for at presse deres nuværende klub til at makke ret. Det er en usmagelig metode.

Vi ville jo rase på fuldstændig samme måde som Atlético Madrid, hvis Yamal, Pedri eller en anden af vores egne profiler pludselig kørte et offentligt show for at presse Barca til et salg, orkestreret i kulissen af PSG, City eller en saudisk klub.

Det billede, du ser nedenfor, er et grimt syn. Men mon ikke piben havde haft en anden lyd, og Barca-ledelsen havde kimet FIFA ned med klager, hvis PSG havde orkestreret Yamals bagland for at lokke ham til Paris? :ned:

Billede
Jeg er ikke mig. Vi ved jo reelt ikke hvad der foregår udover de meldinger der kommer.

Hvad hvis Alvarez selv har gået ud i medierne uden at Barca har haft noget med det at gøre?

Jeg har ikke noget imod det foregå sådan her. Heller ikke, hvis det skulle ramme os.

Så er det bare at få solgt spilleren i en fart for en rimelig kompensation.

Vi kan også vende den om og sige, at det dårlig stil ikke at forhandle et skifte på plads med den klub han ønsker.

Dertil kan klubben også stå i en situation, hvor en klub vil af med en spiller, men hvor spilleren ikke vil væk.

Her skal klubben respekter kontrakten ligesom en spiller skal respektere kontrakten, hvis klubben ikke vil sælge.

Det bedste for alle parter vil være, at en klub sælger en spiller, der vil væk og til den klub spilleren ønsker, så længe kompensation for spilleren er i orden.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Paulinho15 skrev:
ons jun 24, 2026 7:48 pm
Jeg er ikke mig. Vi ved jo reelt ikke hvad der foregår udover de meldinger der kommer.

Hvad hvis Alvarez selv har gået ud i medierne uden at Barca har haft noget med det at gøre?

Jeg har ikke noget imod det foregå sådan her. Heller ikke, hvis det skulle ramme os.

Så er det bare at få solgt spilleren i en fart for en rimelig kompensation.

Vi kan også vende den om og sige, at det dårlig stil ikke at forhandle et skifte på plads med den klub han ønsker.

Dertil kan klubben også stå i en situation, hvor en klub vil af med en spiller, men hvor spilleren ikke vil væk.

Her skal klubben respekter kontrakten ligesom en spiller skal respektere kontrakten, hvis klubben ikke vil sælge.

Det bedste for alle parter vil være, at en klub sælger en spiller, der vil væk og til den klub spilleren ønsker, så længe kompensation for spilleren er i orden.
Du plejer ellers selv at bygge dine konklusioner på gæt og antagelser, men i dette tilfælde, hvor du forsøger at være kritisk, er der faktisk noget mere reelt at komme efter.

Atlético Madrid ville ikke klage til FIFA og starte en stor sag, medmindre de mener, at der er klare og tydelige beviser på, at Barca-ledelsen har ageret usmageligt og uden for reglerne. Det kan godt være, at det ikke fuldstændig holder i retten, men der tegner sig et tydeligt mønster – og det er ikke kun i tilfældet med Álvarez.

Der findes en udbredt opfattelse blandt mange spanske journalister og rivaliserende klubber om, at Barcelona ofte bruger medierne som et forhandlingsredskab.

Der er reelle kilder og rapporter på, at Barca-ledelsen i andre tilfælde er gået så langt som til at kontakte Nico Williams direkte, opfordre ham til at fyre sin agent og i stedet foreslå nye agenter som Jorge Mendes eller Pini Zahavi. Det blev opfattet som en direkte indblanding i hans private forhold og provokerede hans familie voldsomt: https://www.beinsports.com/en-us/soccer ... 025-07-19?

Jeg kan nævne mange eksempler på dette mønster – her er nogle af de mest markante:

BBC rapporterede i 2017, hvordan Ousmane Dembélé bevidst udeblev fra træning i Dortmund, efter Barcelonas første bud blev afvist. Dortmund var ikke i tvivl om, at scenen var orkestreret af Barca-ledelsen, og ESPN citerede direktør Hans-Joachim Watzke for at sige: “Barcelona think they can do whatever they want” Flere medier slog fast, at Barca trak i trådene bag kulissen: “Barcelona have clearly influenced the player behind Dortmund’s back.”

Senere så vi det med Coutinho i Liverpool. Klubbens lægestab kunne ikke finde nogen fysisk skade, da han pludselig meldte sig ukampdygtig (“Liverpool’s medical staff found no injury”), og kort efter indleverede han en officiel transferanmodning. Jürgen Klopp lagde ikke fingrene imellem og udtalte direkte: “What Barcelona are doing is disrespectful.” The Independent beskrev, hvordan Barcelona bevidst brugte medierne til at skabe pres (“Barcelona are using the media to unsettle Coutinho and force Liverpool’s hand”), og den anerkendte La Liga-ekspert Guillem Balague bekræftede strategien: Barcelona forsøgte at presse et skifte via Coutinho.

Ifølge Football Leaks forhandlede Barcelona hemmeligt med Coutinhos agent, selv efter at Liverpool gentagne gange havde gjort klart, at spilleren ikke var til salg. Liverpools sportsdirektør Michael Edwards skrev også direkte til Barcelona, at de skulle stoppe med at kontakte eller påvirke spilleren offentligt og privat.

Der er utallige andre eksempler. Når store fodboldeksperter, officielle Football Leaks-dokumenter og utallige medier uafhængigt af hinanden beretter om det samme mønster, så er det altså ikke bare baseret på løse gisninger eller et ligegyldigt medierygte. Det er et klokkeklart mønster fra Barca-ledelsen.

Jeg forstår godt, at man som Barca-fan holder af sin klub, men indimellem må man også være en smule selvkritisk og lægge de farvede briller væk. Alt, hvad klubledelsen foretager sig, behøver jo ikke at blive modtaget med blinde klapsalver. ;-)

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 521 gange
Blevet takket: 1897 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Burde man ik’ kunne få en anden angriber + lidt til forsvaret, for det Atlético forlanger?

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
tors jul 09, 2026 2:51 pm
Dumle skrev:
tors jul 09, 2026 2:30 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors jul 09, 2026 2:22 pm
Kviklån af høj kaliber.

Nu er det svært at blive helt klog på men det lyder vanvittigt at låne 1,5 mia til transfers.
Mit umiddelbare bud er, man gør sig klar til Alvarez handlen. Som jeg skrev tidligere, så kan man blive nødsaget til at smide det fulde beløb for Alvarez med det samme for at få Atletico til at acceptere

Normalt vil man søge at betale i rater, men hvis der er klausuler, der skal indløses eller hvis sælgende er modvillige(og det må man nok sige, Atletico er), så er det måden at gøre det på. Man gjorde det også med Griezmann.
Du har sikkert skrevet om det tidligere, men hvordan tænker du han passer ind i Barca? Hvilken rolle er han tiltænkt? Er han angriber, hængende angriber eller offensiv midt?

Kan han begå sig som spidsangriber og er han tiltænkt den rolle?

EasyBuddhist
Har takket: 1209 gange
Blevet takket: 1455 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Paulinho15 skrev:
tors jul 09, 2026 3:29 pm
EasyBuddhist skrev:
Dumle skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kviklån af høj kaliber.

Nu er det svært at blive helt klog på men det lyder vanvittigt at låne 1,5 mia til transfers.
Mit umiddelbare bud er, man gør sig klar til Alvarez handlen. Som jeg skrev tidligere, så kan man blive nødsaget til at smide det fulde beløb for Alvarez med det samme for at få Atletico til at acceptere

Normalt vil man søge at betale i rater, men hvis der er klausuler, der skal indløses eller hvis sælgende er modvillige(og det må man nok sige, Atletico er), så er det måden at gøre det på. Man gjorde det også med Griezmann.
Du har sikkert skrevet om det tidligere, men hvordan tænker du han passer ind i Barca? Hvilken rolle er han tiltænkt? Er han angriber, hængende angriber eller offensiv midt?

Julian passer rigtig godt ind. Både hos Barca, Flick og i den internationale tendens med at spille uden en decidert 9'er, som man ser det hos Arsenal, PSG, Real, Atletico, Chelsea, Liverpool osv.

Med det sagt, skal han selvfølgelig spille 9'er og man vil se en tendens til at dele målscorer byrden over hele frontlinjen

Alvarez karakteristika

* Flair
* Teknik
* Afslutninger
* Linkup
* Holdup
* Arbejdsrate
* Presspil
* Playmaking
* Zone of impact x flere
* Big game player

Eneste sted, man gerne vil have mere af, er impact i boxen. Kan han udvikle sig der, så er han en top 5 angriber i veden. Men selv uden det, så vil han gøre sine medspillere så meget bedre og løfte niveauet for loftet på holdet markant

Man kan have personlige præferencer, hvilket jeg også selv har. Men, Alvarez passer ind
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
tors jul 09, 2026 3:51 pm
Paulinho15 skrev:
tors jul 09, 2026 3:29 pm
EasyBuddhist skrev:
Dumle skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Kviklån af høj kaliber.

Julian passer rigtig godt ind. Både hos Barca, Flick og i den internationale tendens med at spille uden en decidert 9'er, som man ser det hos Arsenal, PSG, Real, Atletico, Chelsea, Liverpool osv.

Med det sagt, skal han selvfølgelig spille 9'er og man vil se en tendens til at dele målscorer byrden over hele frontlinjen

Alvarez karakteristika

* Flair
* Teknik
* Afslutninger
* Linkup
* Holdup
* Arbejdsrate
* Presspil
* Playmaking
* Zone of impact x flere
* Big game player

Eneste sted, man gerne vil have mere af, er impact i boxen. Kan han udvikle sig der, så er han en top 5 angriber i veden. Men selv uden det, så vil han gøre sine medspillere så meget bedre og løfte niveauet for loftet på holdet markant

Man kan have personlige præferencer, hvilket jeg også selv har. Men, Alvarez passer ind
Tak, det lyder godt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Så brug dog kræfterne og pengene på en anden. Jøsses.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 186 gange

Indlæg af Dumle »

FCBarcelonaChr skrev:
fre jul 24, 2026 8:56 pm

Jeg er så enig, kast kærligheden på en anden, og hvis så Alvarez forbliver sur og tager til Arsenal, så har vi forhåbentlig selv købt en anden og forstærket os mens Atletico står lidt svækket tilbage.

Min kærlighed til mange penge er stadig på Osimhen, og satser man lidt billigere kunne jeg godt se Marmousch gøre sin indtræden. Langsigtet har jeg stadig en kærlighed til Kroupi.

Hristo
Har takket: 307 gange
Blevet takket: 481 gange

Indlæg af Hristo »

Dumle skrev:
lør jul 25, 2026 9:00 am
FCBarcelonaChr skrev:
fre jul 24, 2026 8:56 pm

Jeg er så enig, kast kærligheden på en anden, og hvis så Alvarez forbliver sur og tager til Arsenal, så har vi forhåbentlig selv købt en anden og forstærket os mens Atletico står lidt svækket tilbage.

Min kærlighed til mange penge er stadig på Osimhen, og satser man lidt billigere kunne jeg godt se Marmousch gøre sin indtræden. Langsigtet har jeg stadig en kærlighed til Kroupi.
Jeg kan godt se Alvarez er god, men jeg vil også hellere have en målscorer end en som opfylder alle spillemæssige kriterier for Flick-bold, hvis vi skal bruge 150. Det er sgu for mange kræfter at kaste efter Oyarzabals lidt mere flashy fætter. Jeg tager hellere sidstnævnte og nogle af de 75 mio han koster mindre til at hente Laporte og Cancelo. At hente de tre vil stadig være væsentlig billigere.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Alvarez‑sagaen er ved at udvikle sig til det rene skandalestof.

Hvis man står med et resterende budget på 150 millioner, giver det ingen mening at brænde hele beløbet af på én angriber. Man bør købe en angriber til 80 millioner, hente en centerback til 70 millioner og lukke vinduet der.

Så har man både erstattet Lewandowski for 80 millioner, Rashford med Gordon og Bardghji med Adeyemi, samtidig med at man får en solid, rutineret centerback, der kan gå direkte ind og spille ved siden af Cubarsi.

Jo længere Alvarez‑cirkusset får lov at trække ud, desto sværere bliver det at finde noget ordentligt på markedet :?

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 186 gange

Indlæg af Dumle »

Barca80 skrev:
lør jul 25, 2026 11:27 am
Alvarez‑sagaen er ved at udvikle sig til det rene skandalestof.

Hvis man står med et resterende budget på 150 millioner, giver det ingen mening at brænde hele beløbet af på én angriber. Man bør købe en angriber til 80 millioner, hente en centerback til 70 millioner og lukke vinduet der.

Så har man både erstattet Lewandowski for 80 millioner, Rashford med Gordon og Bardghji med Adeyemi, samtidig med at man får en solid, rutineret centerback, der kan gå direkte ind og spille ved siden af Cubarsi.

Jo længere Alvarez‑cirkusset får lov at trække ud, desto sværere bliver det at finde noget ordentligt på markedet :?
Jeg er bange for man lader den kører så længe at vi kører med Ferran og Adeyemi som primære 9ere for så at sende Ferran til PSG gratis.

Jeg ved godt Lautaro er glad i Inter, men det kunne være spændende at sende 1 skud efter ham, for han bevæger sig virkelig godt i boksen og kan også være farlig på hovedet, især med Yamals indlæg.

Hvis man kun bruger 80 på en angriber, hvem ser du så som muligheder? Personligt tænker jeg Marmoush. Resten af de angribere der popper op i mit hoved som Osimhen, Kroupi osv er alle 100+

Ellers skal man satse lidt billigere og håbe en Aslani kan slå til, men det er sku noget af et gamble.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Dumle skrev:
lør jul 25, 2026 12:11 pm
Jeg er bange for man lader den kører så længe at vi kører med Ferran og Adeyemi som primære 9ere for så at sende Ferran til PSG gratis.

Jeg ved godt Lautaro er glad i Inter, men det kunne være spændende at sende 1 skud efter ham, for han bevæger sig virkelig godt i boksen og kan også være farlig på hovedet, især med Yamals indlæg.

Hvis man kun bruger 80 på en angriber, hvem ser du så som muligheder? Personligt tænker jeg Marmoush. Resten af de angribere der popper op i mit hoved som Osimhen, Kroupi osv er alle 100+

Ellers skal man satse lidt billigere og håbe en Aslani kan slå til, men det er sku noget af et gamble.
Overvej lige dette: :ned:
Barcelona scorede 144 mål og indkasserede 63 mål i alt på tværs af La Liga, Champions League, Copa del Rey og Supercopa de España i sæsonen 2025/26.
Overvej det igen : 144 mål på en sæson !! :eek:

Hvorfor i alverden skulle vi bruge 150 millioner på en angriber, når Lewandowski kun stod for en marginal del af de 144 mål? Og især når klubben allerede har brugt store summer på Gordon og Adeyemi til angrebet.

Vores problem har aldrig været at skabe chancer eller score mål. Problemet er, at vi indkasserer alt for mange dumme mål i de afgørende kampe.

Derfor er jeg grundlæggende ligeglad med, om det bliver Aslani, Lautaro Martínez eller en helt tredje angriber, der erstatter Lewandowski. Det ændrer ikke noget væsentligt.

Det, vi mangler, er en solid og rutineret centerback, der kan stå ved siden af Cubarsi. En ledertype, en Puyol‑figur, der organiserer forsvaret, er fysisk kompromisløs og går aggressivt ind i hver duel. Får vi sådan en centerback, så falder den sidste brik i puslespillet på plads.

Besvar