VM 2026
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Filten
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 523 gange
- Blevet takket: 323 gange
Re: VM 2026
Messi skal vinde og mon ikke han har et magisk moment eller 2 der afgør denne finale, han skal nok finde en løsning, uagtet hvor godt Spanien, har spillet mod Frankrig.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 740 gange
- Blevet takket: 798 gange
Hørt!!Ikigai skrev: ↑søn jul 19, 2026 2:30 pmFor os ( tror der er del herinde ) som har fulgt Messi siden Barca debut i 2004 , Det er alligevel 22 år!!! Det er mange minder det er opbygget og det svært ikke at håbe det bedste for hamNorbit skrev: ↑søn jul 19, 2026 1:51 pmHolder 100% med Argentina. Messi har givet mig alt for mange gode oplevelser til at jeg skulle vende ham ryggen i dag på trods af at Spanien har 8 barca spillere. De skal nok få chancen igen. Men ligemeget hvem der vinder, så er jeg fint tilfreds. Det kunne bare være en fed afslutning på Messi æraen at han vandt igen, omvendt hvis Spanien tager den, så vil jeg se på det som at det var Messis overlevering af fodbolden til den kommende generation barca-spillere, som han har været med til at træne op. Det bliver en smuk finale uanset resultatet. Heldigvis er det to barca-venlige hold der mødes, det må gøre ondt i Madrid
Min første Messi trøje er fra foråret 2006
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1312 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Jeg tror på Spanien, må jeg indrømme. Ikke at jeg decideret holder med dem, men jeg har bare svært ved at se, Argentina hive endnu en kanin op af hatten rent taktisk. Dette er kollektiv mod kollektiv, så det kommer ned til andre ting som fysik, udførelse og teknisk niveau og der ser jeg nok Spanien en tand bedre
Men jeg tror, det er første gang nogensinde jeg ikke holder rigtig med nogen af holdene, selvom det er to all time favorithold. Jeg håber bare på en fantastisk kamp og så den vise, hvem der fortjener det mest. Det er uden tvivl, de to mest seværdige landshold de sidste 6 år
Men jeg tror, det er første gang nogensinde jeg ikke holder rigtig med nogen af holdene, selvom det er to all time favorithold. Jeg håber bare på en fantastisk kamp og så den vise, hvem der fortjener det mest. Det er uden tvivl, de to mest seværdige landshold de sidste 6 år
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
Alias-A
- Geografisk sted: København
- Har takket: 54 gange
- Blevet takket: 110 gange
Jeg håber Messi tager den, men jeg tror det bliver Spanien.
Og hvis det ikke kan være Messi, så lad det endelig være Spanien og Barcas næste generation der overtager tronen.
God kamp!
Og hvis det ikke kan være Messi, så lad det endelig være Spanien og Barcas næste generation der overtager tronen.
God kamp!
93' Iniesta
-
DeanCassady
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 411 gange
-
DeanCassady
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 411 gange
-
nosslo15
- Har takket: 201 gange
- Blevet takket: 346 gange
Ligesom SSM. Så vil jeg altid holde med Messi og Argentina.
Jeg er meget spændt på i aften, for det bliver satme spændende.
Får Argentina lov til at spille lige til grænsen (og også over)? Eller er der nye regler i denne finale? I øvrigt har jeg godt kunne lide, at barren har været generelt højere ved dette VM for, hvad der giver frispark og kort. Synes ofte, specielt i den spanske liga, at der bliver fløjtet alt for meget.
Selvfølgelig er Spanien favorit, men Argentina besidder altså nogle kvaliteter i disse afgørende kampe, som ingen andre hold har: råhed, vildskab, udholdenhed, og klogskab. Og ikke mindst erfaring.
Taber Argentina vil jeg ikke være knust som i 22, men alligevel tæt på - det kunne bare være så fedt med et sidste, kæmpestort farvel, til den spiller, som har henrykket mig mest i mit liv, ved siden af Xavi.
God kamp i aften folkens.
Får Argentina lov til at spille lige til grænsen (og også over)? Eller er der nye regler i denne finale? I øvrigt har jeg godt kunne lide, at barren har været generelt højere ved dette VM for, hvad der giver frispark og kort. Synes ofte, specielt i den spanske liga, at der bliver fløjtet alt for meget.
Selvfølgelig er Spanien favorit, men Argentina besidder altså nogle kvaliteter i disse afgørende kampe, som ingen andre hold har: råhed, vildskab, udholdenhed, og klogskab. Og ikke mindst erfaring.
Taber Argentina vil jeg ikke være knust som i 22, men alligevel tæt på - det kunne bare være så fedt med et sidste, kæmpestort farvel, til den spiller, som har henrykket mig mest i mit liv, ved siden af Xavi.
Senest rettet af nosslo15 søn jul 19, 2026 8:11 pm, rettet i alt 1 gang.
-
Filten
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 523 gange
- Blevet takket: 323 gange
Troldmanden fra Argentina skal nok vinde.nosslo15 skrev: ↑søn jul 19, 2026 5:08 pmLigesom SSM. Så vil jeg altid holde med Messi og Argentina.
Får Argentina lov til at spille lige til grænsen (og også over)? Eller er der nye regler i denne finale? I øvrigt har jeg godt kunne lide, at barren har været generelt højere ved dette VM for, hvad der giver frispark og kort. Synes ofte, specielt i den spanske lige, at der bliver fløjtet alt for meget.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
-
Antimadridista
- Har takket: 1984 gange
- Blevet takket: 1297 gange
-
nosslo15
- Har takket: 201 gange
- Blevet takket: 346 gange
Kan lige så godt bekendtgøre, at jeg, indtil videre, har vundet omkring 2200 kr. på dette VM.
I aftenens finale, har jeg så geninvesteret 600 kr. på Argentina som vinder, altså med evt. forlænget spilletid og straffespark.
+ 100 kr. på en "Byg væddemål" hvor jeg har Messi og Yamal som målscorere + Argentina med flest skud, altså ikke på mål, men bare skud + Argentina til at løfte trofæet.
I må gerne lykønske mig, hvis noget af det holder.
I aftenens finale, har jeg så geninvesteret 600 kr. på Argentina som vinder, altså med evt. forlænget spilletid og straffespark.
+ 100 kr. på en "Byg væddemål" hvor jeg har Messi og Yamal som målscorere + Argentina med flest skud, altså ikke på mål, men bare skud + Argentina til at løfte trofæet.
I må gerne lykønske mig, hvis noget af det holder.
- Paulinho15
- Har takket: 374 gange
- Blevet takket: 282 gange
Jeg ved heller ikke rigtig hvem jeg holder med i aften eller hvem jeg håber vinder.
Jeg holder normalt med begge mandskaber på grund Barca-relationerne med Spanien og Messi med Argentina.
Jeg håber også bare på en god kamp og flot spil. Jeg ser Spanien som den klart stærkeste favorit.
Jeg tror de kan lukke fuldstændig ned for Argentina med Rodri på midtbanen, deres genpres og kollektiv.
Uanset hvad, så tror jeg, at vi får en kamp på et meget højt niveau.
Hvis Argentina skal have en chance i aften, så skal Emiliano Martínez i målet og forsvaret lukke ned for Spanien og Messi skal give genialiteter op af lommen.
Så har de en chance Argentina. Jeg bliver lidt vemodig nu, fordi jeg kommer til at tænke på det måske er Messis sidste landskamp.
Det ved vi jo ikke endnu, men hold nu op hvor er det en smuk landskamp ved VM, der venter.
Jeg tror også, at jeg bliver rørt nu over, at det er Spanien og Argentina mod hinanden.
Den der Messi-Yamal duel den påvirker mig også lidt nu. Og så med alle de Barca-spillere, der er for Spanien.
Det er virkelig smukt. Min fornemmelse er, at La Roja vinder. Jeg ser for mit indre blik nu den folkefest der venter i Spanien og Yamal med VM-trofæet.
Mon ikke der kommer endnu et ikonisk billede mellem Messi og Yamal, hvor Messi giver stafetten videre til Yamal.
Jeg håber også lidt Messi vinder igen. Men det er jo svært at vælge åbenlyst af flere årsager.
Jeg tror og håber på en smuk kamp!
Jeg holder normalt med begge mandskaber på grund Barca-relationerne med Spanien og Messi med Argentina.
Jeg håber også bare på en god kamp og flot spil. Jeg ser Spanien som den klart stærkeste favorit.
Jeg tror de kan lukke fuldstændig ned for Argentina med Rodri på midtbanen, deres genpres og kollektiv.
Uanset hvad, så tror jeg, at vi får en kamp på et meget højt niveau.
Hvis Argentina skal have en chance i aften, så skal Emiliano Martínez i målet og forsvaret lukke ned for Spanien og Messi skal give genialiteter op af lommen.
Så har de en chance Argentina. Jeg bliver lidt vemodig nu, fordi jeg kommer til at tænke på det måske er Messis sidste landskamp.
Det ved vi jo ikke endnu, men hold nu op hvor er det en smuk landskamp ved VM, der venter.
Jeg tror også, at jeg bliver rørt nu over, at det er Spanien og Argentina mod hinanden.
Den der Messi-Yamal duel den påvirker mig også lidt nu. Og så med alle de Barca-spillere, der er for Spanien.
Det er virkelig smukt. Min fornemmelse er, at La Roja vinder. Jeg ser for mit indre blik nu den folkefest der venter i Spanien og Yamal med VM-trofæet.
Mon ikke der kommer endnu et ikonisk billede mellem Messi og Yamal, hvor Messi giver stafetten videre til Yamal.
Jeg håber også lidt Messi vinder igen. Men det er jo svært at vælge åbenlyst af flere årsager.
Jeg tror og håber på en smuk kamp!
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
Madameskrald
- Blevet takket: 284 gange
Der er ingen tvivl om, at jeg holder med Spanien.
Messi nostalgien bider af en eller anden grund slet ikke på mig…
Spanien spillet det flotteste fodbold - og har nogle af de kommende stor spillere i Barcelona. Generelt kan jeg dog som udgangspunkt godt lide den argentinske mentalitet
Marcherano style (hårdt, men fair), men der bare ikke rigtigt nogle af argentinerne udover Messi som appellerer til mig.. til gengæld er der en del klaphatte (svinestreger, hån mv).
Spanien spillet det flotteste fodbold - og har nogle af de kommende stor spillere i Barcelona. Generelt kan jeg dog som udgangspunkt godt lide den argentinske mentalitet
Marcherano style (hårdt, men fair), men der bare ikke rigtigt nogle af argentinerne udover Messi som appellerer til mig.. til gengæld er der en del klaphatte (svinestreger, hån mv).
-
Snotface
- Har takket: 36 gange
- Blevet takket: 34 gange
Sådan der. Jeg har også haft et glimrende odds-vm med ca. 2500 i overskud.
Jeg tror Spanien vinder ret sikkert, men jeg hepper sgu på Messi. Det skylder jeg ham.
-
Hristo
- Har takket: 340 gange
- Blevet takket: 523 gange
Jeg er helt enig.Madameskrald skrev: ↑søn jul 19, 2026 6:06 pmDer er ingen tvivl om, at jeg holder med Spanien.
Hvis det ikke var for Messi, ville jeg begræde et spansk nederlag. Men jeg kan godt leve med sejr til Argentina pga Messi. Men damn en samling usympatiske og trælse typer udover Messi, Alvarez og et par andre undtagelser.
Spanien er mit hold først og fremmest pga Barca, men også fordi jeg har rejst i Spanien en del og generelt interesserer mig for landet og sproget.
Messi har fået sin VM-titel, så for mig vil det være meget større, at det nu sker for alle vores dejlige spillere i truppen. Desuden under jeg også Rodri titlen. Han er da en af de mest fantastiske spillere i nyere tid.
Senest rettet af Hristo søn jul 19, 2026 7:15 pm, rettet i alt 1 gang.
- Paulinho15
- Har takket: 374 gange
- Blevet takket: 282 gange
Det har været en lang VM-turnering. Føles som om den har varet i en evighed. Den rundes af i aften mellem nummer ét og to på verdensranglisten
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃