FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 740 gange
Blevet takket: 798 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er på den anden side faktisk ganske godt tilfreds med at *alt* bliver endevendt i denne sag.

Hvis det virkelig viser sig at der har været korruption (indflydelse på resultater) så er det helt fair at det skal have konsekvenser!

Når Real Madrid går så hårdt til værks nu, så er det fuldstændig *nødvendig* for dem at finde *noget* der beviser, eller i hvert fald indikerer indicier på at der har foregået korruption som har haft indflydelse på resultater, for hvis ikke, efter at alt har været endevendt, der findes nogen som helst beviser for dette, vil de ikke blot tabe ansigt, men også miste muligheden for til stadighed at trække dette op af hatten i hver anden liga kamp i nuværende sæsoner.

Plus at sagen vil for evigt forstumme, for *alt* har været endevendt i detaljer.

Og, i øvrigt, hvis det havde været omvendt, kære Barca fans.. ville i så ikke have sagen endevendt i detaljer, hvis der bare var en flig af indikation på at Real Madrid havde betalt for indflydelse af resultater af deres kampe via dommere?

Her er der jo en god grund til at frygte at det kunne være sket da Barca vitterligt har betalt nogen i dommer regi for tjenester som andre klubber ikke har fået. Det er sikkert uskyldigt i forhold til kampresultater, men i bund og grund synes jeg personligt at det lugter fælt at man har betalt store summer for noget som de andre La Liga klubber jo åbenbart ikke har fået.

Så jeg håber, at når alt er endevendt, at det viser sig at være så uskyldigt som dommerrapporter, og derved overhovedet ingen korruption eller kamp indflydelse.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

1 så skrev jeg blot at det var vildt den ikke var lukket endnu

2 Jeg tror simpelthen ikke at man/nogen klub, ved sine fulde fem, systematisk år ind og år ud vælger at betale sig til dommerhjælp, “bare for en sikkerheds skyld”!!

Jeg tænker det vil foregå ved udvalgte kampe i stedet og/eller gennem uigennemskuelige mellemmænd hvor et link til klubben ikke kan bevises.

De/klubben har denne faste, synliggjorde udgiftspost som mig bekendt ikke er forsøgt skjult.

Dertil så skulle udgiften gå til denne, var han vicepræsident, gut i dommerforbundet, som ikke selv dømmer kampene. Ergo skulle han dele pengene med en masse dommere henover sæsonen, måske nogle linjevogtere og diverse øvrige “hjælpere”.
Dette gør det årlige beløb, var det Ca 3 millioner kr, til et ret lille beløb ift alle de personer der skulle have en bid af kagen og den risiko der løbes, både for klub og for øvrige involverede!
Endvidere vil det være ret utroligt hvis så mange folk gennem så mange år, kan holde lukket med dette kæmpe fidusnummer!!

Mig bekendt er der heller ingen dommere der har indrømmet noget, blevet dømt eller er mistænkt!? Burde det så ikke være tilfældet!?

3 Er man sikker på at ingen andre klubber har haft lignende ordninger!

4 vi skal også huske på at det er den liga hvor tophold i årevis var kendt for at betale andre hold for at yde en ekstra indsats i kampe mod topholdenes rivaler! Så hvad der er korruption og helt almindelig praksis er heller ikke sådan ligetil at fastslå..!!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Antimadridista skrev:
tors jul 16, 2026 12:43 pm

2 Jeg tror simpelthen ikke at man/nogen klub, ved sine fulde fem, systematisk år ind og år ud vælger at betale sig til dommerhjælp, “bare for en sikkerheds skyld”!!

Jeg tænker det vil foregå ved udvalgte kampe i stedet og/eller gennem uigennemskuelige mellemmænd hvor et link til klubben ikke kan bevises.

De/klubben har denne faste, synliggjorde udgiftspost som mig bekendt ikke er forsøgt skjult.

Dertil så skulle udgiften gå til denne, var han vicepræsident, gut i dommerforbundet, som ikke selv dømmer kampene. Ergo skulle han dele pengene med en masse dommere henover sæsonen, måske nogle linjevogtere og diverse øvrige “hjælpere”.
Dette gør det årlige beløb, var det Ca 3 millioner kr, til et ret lille beløb ift alle de personer der skulle have en bid af kagen og den risiko der løbes, både for klub og for øvrige involverede!
Endvidere vil det være ret utroligt hvis så mange folk gennem så mange år, kan holde lukket med dette kæmpe fidusnummer!!

Mig bekendt er der heller ingen dommere der har indrømmet noget, blevet dømt eller er mistænkt!? Burde det så ikke være tilfældet!?

4 vi skal også huske på at det er den liga hvor tophold i årevis var kendt for at betale andre hold for at yde en ekstra indsats i kampe mod topholdenes rivaler! Så hvad der er korruption og helt almindelig praksis er heller ikke sådan ligetil at fastslå..!!
Punkt 4: Det er ikke korruption, det er motivation - men hvis man betalte dommerne ville det være korruption. Man får da også penge præmier i Tennis for at vinde, ik?

Jeg forstår det hele som du fremfører, men tænk lige den omvendte situation.. det kommer frem at Real Madrid har systematisk betalt nogen i dommer regi i årevis store beløb.. ville du godtage at de bare sagde at det var for noget uskyldigt, eller ville du have enhver sten endevendt for at få klarhed over at de ikke har fået noget sportslig ud af det som ville skævvride konkurrencen i ligaen til deres fordel?

Antimadridista

SpillerSomMESSI skrev:
tors jul 16, 2026 1:11 pm
Antimadridista skrev:
tors jul 16, 2026 12:43 pm

Punkt 4: Det er ikke korruption, det er motivation - men hvis man betalte dommerne ville det være korruption. Man får da også penge præmier i Tennis for at vinde, ik?

Jeg forstår det hele som du fremfører, men tænk lige den omvendte situation.. det kommer frem at Real Madrid har systematisk betalt nogen i dommer regi i årevis store beløb.. ville du godtage at de bare sagde at det var for noget uskyldigt, eller ville du have enhver sten endevendt for at få klarhed over at de ikke har fået noget sportslig ud af det som ville skævvride konkurrencen i ligaen til deres fordel?

Haha! Det kan du jo slet ikke sammenligne! Der blev set meget skeptisk på det fra la liga. Også derfor det foregik i det skjulte. I dag er det mere eller mindre udryddet og skulle det blive opdaget i dag, ville man ikke slippe ustraffet. Søg selv på emnet

Det andet. Som jeg har forstået har man endevendt det hele og sagen er åbenbart endnu ikke endeligt lukket, fordi Real bliver ved at kæfte op. Så stenene ER jo vendt. Det handler ikke om at lukke ned, men om at sagen bliver holdt i live i høj grad pga Reals råben op!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Punkt 4) Jeg skal ikke gøre mig klog på om det ikke må foregå nu om dage - men penge motivationen er der vel i alt sport.. klubberne får mega mange penge for at vinde CHL, spillerne bliver direkte økonomisk belønnet for det etc.
Jeg kan ikke se at det er korruption at en klub vil give en anden klub en økonomisk præmie for at yde deres bedste for at vinde over rivalen.. selvom jeg dog heller ikke er *for* ideen, så kan jeg ikke lige se at det skævvrider konkurrencen.. alle hold burde som udgangspunkt have motivationen for at vinde deres kampe, og ekstra motivation er vel ikke skadeligt? Det er kun hvis man får penge for et bestemt resultat, eller at tabe.. ja så er det korruption, men penge for at vinde, det får alle jo, i enhver sportsgren.

Hvis hver sten allerede er endevendt i sagen ville Real Madrid jo ikke kunne gå videre med sagen.... det er (som jeg forstår det) ikke endevendt på alle leder og kanter endnu, og derfor er jeg ganske tilfreds med at det sker - netop fordi den evige rival - forlanger at få beviser.. hvis det ikke kan skaffes - trods en helt vanvittig indsats fra alle instanser grundet Spaniens mest magtfulde klub og præsident, så er der vitterligt *intet* at komme efter, og så danner det præcedens for alle beskyldninger i nuværende sæsoner og de tidlige hvor der har foregået betaling.

Det er jo en WIN WIN situation for Barca, såfremt der er rent mel i posen, og en total loser sag for Real Madrid hvis ikke de kan få beviser for at vi snød dem, dengang, i de år, vi vandt så overlegent over dem i ligaen.

*EDIT - PUNKT 4)
Fra AI:
"Forskellen er, at en klubbonus er en helt lovlig og åben belønning fra ens arbejdsgiver (klubben) for gode præstationer. "Kuffertpenge" er derimod ulovlige, ofte sorte penge fra eksterne kilder, der bruges til bestikkelse for at manipulere resultater.
Her er de vigtigste forskelle:
Klubbonus (Lovligt)
Hvem betaler: Spillerens egen klub.
Hvorfor: Som en aftalt del af spillerens kontrakt. De får f.eks. en pose penge for at vinde Champions League (CHL) eller mesterskabet.
Formål: Motivere spillerne til at yde deres bedste og skabe sportslig succes. Det er indberettet til skat og fuldt gennemskueligt.

Tipsbladet.dk
Kuffertpenge (Ulovligt)
Hvem betaler: Eksterne personer, agenter, kriminelle bagmænd eller en fremmed klub.
Hvorfor: For at bestikke en spiller eller et hold. Det kan f.eks. være penge under bordet for at tabe en kamp med vilje (matchfixing) eller for at skifte til en bestemt klub udenom reglerne. "
Det har du helt ret i.. og giver god mening i forhold til etik/integritet.

Antimadridista

Jeg synes du sku prøve at læse lidt om de penge beløb der blev ført rundt dengang. Evt få en AI til at give et overblik. Det kan på ingen måde sammenlignes med pengepræmier etc som du nævner!
Hvor skulle det så ende! Skulle alle hold i alle runder skulle kunne tilbyde penge på kryds og tværs!!
Og hvad med de hold der ingen penge havde…!???

Det andet. Jeg synes jo netop det virker til at være en færdig sag, som flere instanser flere gange har nævnt der ikke rigtig er kød på.
Men Real finder på nye ting, som jo ikke virker til at være andet end opblæste anklager taget lidt ud af den blå luft. Sådan ser jeg det.

Nå, jeg har ikke mere til det her for nu.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Antimadridista skrev:
tors jul 16, 2026 2:17 pm
Jeg synes du sku prøve at læse lidt om de penge beløb der blev ført rundt dengang. Evt få en AI til at give et overblik. Det kan på ingen måde sammenlignes med pengepræmier etc som du nævner!
Hvor skulle det så ende! Skulle alle hold i alle runder skulle kunne tilbyde penge på kryds og tværs!!
Og hvad med de hold der ingen penge havde…!???

Det andet. Jeg synes jo netop det virker til at være en færdig sag, som flere instanser flere gange har nævnt der ikke rigtig er kød på.
Men Real finder på nye ting, som jo ikke virker til at være andet end opblæste anklager taget lidt ud af den blå luft. Sådan ser jeg det.

Nå, jeg har ikke mere til det her for nu.
Det første.. det har du ret i. Det har jeg lige kopieret i den forrige post. point taken.

Det andet.. det *kan* du også have ret i, men fordelen er jo at de tager den helt derud hvor det er halmstrå de griber efter, og hvis der virkelig ikke er noget at komme efter, så er det jo blot WIN WIN for Barca, og tabt ansigt for Real.

Tak for diskussionen,. godt at få flere synvikler på det.

EasyBuddhist
Har takket: 1319 gange
Blevet takket: 1509 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

OFFICIAL: Barça will be taking part in the inaugural edition of the international Friuli Venezia Giulia Cup tournament, which will be held on Saturday 8 August at the Bluenergy Stadium in Udine, Italy. The competition will be played in a three-team format, with three matches lasting 45 minutes each. The schedule is as follows:

• Udinese v Nottingham Forest (8pm CEST)
• FC Barcelona v Nottingham Forest
• Udinese v FC Barcelona
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 543 gange
Blevet takket: 1960 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

Billede

Første træningskamp, der blev spilet bag lukkede døre. Fedt at se både Diarra og Ebrima på tavlen. Lad os se, om der kommer flere deltaljer fra kampen
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

EasyBuddhist skrev:
fre jul 24, 2026 10:31 pm
Billede

Første træningskamp, der blev spilet bag lukkede døre. Fedt at se både Diarra og Ebrima på tavlen. Lad os se, om der kommer flere deltaljer fra kampen

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Nogen der kan sige noget om Brian Fariñas?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
lør jul 25, 2026 1:37 pm
Nogen der kan sige noget om Brian Fariñas?

Har fået fulgt op på kampen i går og det lader til, flere har imponeret

Brian Fariñas der var på vej til Girona, inden Flick blokerede for transferen, spillede eftersigende en god førstehalvleg, hvor han kontrollerede midtbanen sammen med Guile. Han er noget af en overraskelse i dette års preseason, selvom han har været højt evalueret gennem samtlige ungdomskategorier. Hans forløb på la masia kan sammenlignes lidt med Casado's, da de aldrig har været de mest spektakulære, men har været dem, der har fået systemet til at tikke, uden at gøre det store væsen af sig. Han er nu 20 et halvt år gammel og det skal være nu, hvis han skal bide sig fast, ligesom tilfældet var med netop Casado

Guille skulle have imponeret stort og det kunne blive noget af en renæssance for stortalentet. Med Frenkie ude et halvt år, kunne der blive en ekstra midtbane plads i truppen og derfor er det yderst interessant, hvis Guille finder rytmen og formen frem og endelig begynder at vise sit talent frem

Abdelkarim spillede også en god første halvleg, selvom han ikke kom på tvalen. Han skule have set yderst stærk ud i duelspillet og have arbejdet rigtig godt for holdet. Det bliver mere og mere sandsynligt, Hamza får en rolle at spille i næste sæson og man derfor ikke henter en target profil ind udefra. Det er ret fedt, man ikke behøver bruge penge på at have en plan b på bænken, skulle det blive nødvendigt. Og, skulle han fortsætte udviklingen, kan han spille sig frem i køen ret hurtigt

Alex Gonzalez spillede en opsigtsvækkende anden halvleg med både assist og mål. Alex bliver altså ved med at imponere, som han gjort siden vinter skiftet fra Damm FC. Jeg synes, han har en stærk udståling på banen. Han tiltrækker sig opmærksomheden uden at behøve en masse boldberøringer. Fantastisk ball striking både på indlæg og afslutninger

Jeg er utrolig glad for, Ibrahim Diarra efter sigende efterlod et af de stærkeste indtryk i aftes. På AM positionen skulle han have vist styrke på bolden og sin målfarlighed i feltet. Han virker klar til at tage næste skridt ind på førsteholdet, hvis der er plads

Og, netop plads kan blive svær at finde, da Ebrima skulle have været kampens indslag. Han overtog netop AM positionen fra Diarra og skulle have efterladt et stort indtryk på både trænere og med- og modspillere. Han bliver meget svær at komme uden om, når truppen skal trimmes til sæsonstart og det synes næsten sikkert, han får én eller anden rolle på førsteholdet

Besvar