VM 2026

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 543 gange
Blevet takket: 1960 gange

Re: VM 2026

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ses, Frankrig. Fandeme en flot præstation.

Antimadridista
Har takket: 1990 gange
Blevet takket: 1299 gange

Indlæg af Antimadridista »

Det var SÅ tydeligt at Spanien bare lukkede Frankrig komplet ned. De kom i menneskehænder.

Også flot af Olmo

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 384 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Tillykke til Spanien!

En fantastisk flot holdpræstation. Frankrig mødte ikke op.

Tak til Frankrig for et godt og ellers underholdende VM indtil nu - særligt Mbappe har været en fornøjelse at følge. Dejligt at se Ousmane Dembélé shine undervejs.

Så må vi se i morgen om det bliver Argentina eller England i finalen også.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Madameskrald
Blevet takket: 284 gange

Indlæg af Madameskrald »

Jeg sad og tænkte de første 15 min, at Spanien egentlig er et ret begrænset hold.., de skal død og pine kombinerer sig til chancer, for de har meget sparsom fysik at skyde med i front 3 i dagens opstilling, og de presset stort set ikke Frankrig i bagrummet.

Og så formår de alligevel at pille brodden fuldstændig af Frankrings på papiret vanvittige trup og gøre kampen små kedelig, fordi de var så helt i gennem overlegne (så overlegen som man nu kan blive mod 22 verdensstjerner). Frankrig har stort set intet, der bliver farligt, og Spanien kombinerer i gennem flere gange, og var vel tættere på 3-0 0g 4-0 fremfor Frankrig overhovedet på tavlen.

Klasse kamp
Den eneste bet er, at Fuente har sat Pedri på bænken - formentligt mhbp. mere fysik på midten.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 740 gange
Blevet takket: 798 gange

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Dechamps udtrykker at dommeren ikke havde niveau til kampen... hvad gjorde dommeren forkert? Han overså at Olise skulle have haft rødt kort (måske) for en stempling med knopperne forrest på Rodri... ellers kan jeg faktisk ikke huske en eneste episode hvor han skønnede forkert... han delte gule kort ud i starten af kampen som tog toppen af svinsk spil væk fra kampen - hvilken jeg personlig er glad for.. og han optrådte med respekt overfor alle og gav sig tid til at forklare tingene for spillerne hver gang der var episoder..
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”

JHMark
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 61 gange

Indlæg af JHMark »

SpillerSomMESSI skrev:
ons jul 15, 2026 9:01 am
Dechamps udtrykker at dommeren ikke havde niveau til kampen... hvad gjorde dommeren forkert? Han overså at Olise skulle have haft rødt kort (måske) for en stempling med knopperne forrest på Rodri... ellers kan jeg faktisk ikke huske en eneste episode hvor han skønnede forkert... han delte gule kort ud i starten af kampen som tog toppen af svinsk spil væk fra kampen - hvilken jeg personlig er glad for.. og han optrådte med respekt overfor alle og gav sig tid til at forklare tingene for spillerne hver gang der var episoder..
Yes, dommeren var ret skarp, men når man taber ser man sig altid sur på 50/50-skøn af dommeren, selvom der intet er at komme efter

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

JHMark skrev:
ons jul 15, 2026 9:25 am
SpillerSomMESSI skrev:
Yes, dommeren var ret skarp, men når man taber ser man sig altid sur på 50/50-skøn af dommeren, selvom der intet er at komme efter
Enig.. men hvilke 50/50 skøn var der af betydning for Frankrig?

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 677 gange
Blevet takket: 917 gange

Indlæg af PuyolErGud »

SpillerSomMESSI skrev:
Altså, jeg er enig i at Deschamps skal se sig bedre for, for dommeren var ikke imod Frankrig. Han var bare ikke særlig god. Det er Olise samt en Raboit stempling på Olmo. Yamal skulle også have haft gult på sin tackling på Mbappe.

Derudover flere mærkelige kendelser, glemt skumspray og missede flere aktioner fordi han ikke kunne følge med.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

PuyolErGud skrev:
ons jul 15, 2026 9:47 am
SpillerSomMESSI skrev:
Altså, jeg er enig i at Deschamps skal se sig bedre for, for dommeren var ikke imod Frankrig. Han var bare ikke særlig god. Det er Olise samt en Raboit stempling på Olmo. Yamal skulle også have haft gult på sin tackling på Mbappe.

Derudover flere mærkelige kendelser, glemt skumspray og missede flere aktioner fordi han ikke kunne følge med.
Men var det noget der decideret gik *imod* Frankrig?

Når man er utilfreds med dommeren er det jo ofte fordi der er situationer som potentielt kunne have ændret kampens forløb til deres fordel.. altså 50/50 eller måske helt forkerte skøn.. dem kan jeg ikke finde, som ville have gjort Frankrig noget godt, derimod kun de 2 stemplinger som Franske spillere foretog mod Spanske spillere, som ikke engang gav gult, men potentielt kunne have kostet 2 røde kort.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 677 gange
Blevet takket: 917 gange

Indlæg af PuyolErGud »

SpillerSomMESSI skrev:
ons jul 15, 2026 9:56 am
PuyolErGud skrev:
ons jul 15, 2026 9:47 am
SpillerSomMESSI skrev:

Men var det noget der decideret gik *imod* Frankrig?

Når man er utilfreds med dommeren er det jo ofte fordi der er situationer som potentielt kunne have ændret kampens forløb til deres fordel.. altså 50/50 eller måske helt forkerte skøn.. dem kan jeg ikke finde, som ville have gjort Frankrig noget godt, derimod kun de 2 stemplinger som Franske spillere foretog mod Spanske spillere, som ikke engang gav gult, men potentielt kunne have kostet 2 røde kort.
Nej, også deraf jeg slet ikke forstår Deschamps fokus på det, for det kommer bare til at lyde som dårlig taber energi. Og så har det været skamløst, hvordan alt efterfølgende kun handler om at det er dommerens skyld X hold har tabt. Det har virkelig været beskæmmende for turneringen at så mange holds spillere tyr til det.

Jeg synes bare dommeren var dårlig for alle i går egentlig.

Brugeravatar
puyol83
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 37 gange

Indlæg af puyol83 »

Nu har jeg ikke læst Dechamps udtalelser, så jeg ved ikke om det er det som det handler om, men jeg forstod ikke at der ikke blev dømt hånd på bolden af Yamal, da han trak det straffe. Men kommentatorne sagde ikke noget om det, og heller ikke VAR tilsyneladende, så det er måske bare mig?

Derudover var der et tidspunkt hvor dommeren tilsyneladende omstødte et frispark på kanten af feltet (Dembele der divede tror jeg det var), hvilket virkede ret underligt, fordi de vist gerne må omstøde forkerte hjørnespark men ikke frispark mig bekendt. Men den var jo ikke decideret kampafgørende.
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Antimadridista

Han var lidt løjerlig den dommer, men han dømte på ingen måde mod Frankrig.

Straffesparket må have været helt i orden. Jeg kender ikke de korrekte arm regler, men armen var klistret til kroppen og snittede midt på overarmen, mens yamal kiggede i anden retning. VAR har selvfølgelig kigget den igennem og godtaget.

Rabiots gule synes jeg var lidt hårdt, men kort efter slap Olise for gult for en værre forseelse.

Yamal var nede et hav af gange hvor han ikke fik noget frispark.

Jeg synes i grove træk at han fulgte samme linje kampen igennem

Xg var 0.3-1.6 i Spaniens favør.

Jeg synes Frankrig blev udklasseret som sjældent set. Mindede lidt om 2022 finalen hvor Argentina sad på alt de første 80 min.

Frankrig troede at så længe de havde Mbappe, Olise og Demb, så ville det hele komme af sig selv ….

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 84 gange

Indlæg af Ikigai »

Skæbnen vil at Messi får sin sidste landskamp enten som en VM finale eller en kamp på hjemme banen i Miami . Værdig afsked

Spaniens mål til 2-0 er total ydmygelse af Frankrig .
Fedt mål

Antimadridista

Ikigai skrev:
ons jul 15, 2026 12:57 pm
Skæbnen vil at Messi får sin sidste landskamp enten som en VM finale eller en kamp på hjemme banen i Miami . Værdig afsked

Fedt mål
Du tror ikke han tager et VM til :glad: ;-)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI

Antimadridista skrev:
ons jul 15, 2026 1:06 pm
Ikigai skrev:
ons jul 15, 2026 12:57 pm

Fedt mål
Du tror ikke han tager et VM til :glad: ;-)
For ham selv og sit eftermæle håber jeg at han slutter nu her ved VM. Så vil han stoppe på den absolutte top, som en af denne VM's bedste spillere i en alder af 39.

Hvis han fortsætter vil der nok gå "Ronaldo" i den.. Det vil blive sværere og sværere for ham selv pga. alderen og folkets utilfredshed med ham vil på et tidspunkt blive tydelig.. Så er det meget bedre at slutte nu, som - hvis han skulle vinde VM - at være kandidat til BdO i en alder af 39 og måske stå med rekorden med flest mål i turneringen 2026 og VM historiens topscorer.

Han vil for altid (som lige nu) huskes som historiens bedste spiller, og hans eftermæle vil blive en myte på højde med Maradonna, det kan han desværre ødelægge lidt ved at fortsætte efter dette VM.

Besvar