VM 2026
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
Tello
- Har takket: 1403 gange
- Blevet takket: 669 gange
Re: VM 2026
Hvis det her passer;
https://www.i24news.tv/en/news/fifa-wo ... -of-israel
https://www.aljazeera.com/amp/sports/2 ... supporters
Oveni det her;
https://www.nytimes.com/2026/03/13/worl ... trump.html
Så håber jeg nærmest at Argentina ryger ud. Håber heller ikke at den alkoholiserede kolonimagt vinder (England). Så må det blive Spanien eller Frankrig.
https://www.i24news.tv/en/news/fifa-wo ... -of-israel
https://www.aljazeera.com/amp/sports/2 ... supporters
Oveni det her;
https://www.nytimes.com/2026/03/13/worl ... trump.html
Så håber jeg nærmest at Argentina ryger ud. Håber heller ikke at den alkoholiserede kolonimagt vinder (England). Så må det blive Spanien eller Frankrig.
Uruguayo de mierda
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 740 gange
- Blevet takket: 798 gange
Frankrig og Spanien er "rene" ik - når man sådan kigger lidt på dem hverisær og deres nutidig historie og lidt ældre historie?
Find et land der har en historie uden blemish og hvor alle deres sportsfolk altid er ærbare og neutrale og uden skyld i nogen konflikt.
for mig er sport sport, alt det andet .. kan alle de andre rage rundt i og have meninger om.. men fodbold r fodbold for mig.. uanset hvordan et landsholds fans opfører sig.. eller hvem fodbolspillerne har hilst på.
Men det er nok bare mig.
Find et land der har en historie uden blemish og hvor alle deres sportsfolk altid er ærbare og neutrale og uden skyld i nogen konflikt.
for mig er sport sport, alt det andet .. kan alle de andre rage rundt i og have meninger om.. men fodbold r fodbold for mig.. uanset hvordan et landsholds fans opfører sig.. eller hvem fodbolspillerne har hilst på.
Men det er nok bare mig.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
DeanCassady
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 413 gange
Det er ikke en nyhed, at en del argentinere er nogle racistiske tabere. Og at Milei er en kæmpe klovn. Jeg tror dog ikke, at det er tilfældet for den argentiske spillertrup.
Robert Zimmerman
-
JHMark
- Har takket: 105 gange
- Blevet takket: 61 gange
Enig, og jeg synes ikke politik og sport skal hænge sammen.SpillerSomMESSI skrev: ↑tirs jul 14, 2026 1:47 pmFrankrig og Spanien er "rene" ik - når man sådan kigger lidt på dem hverisær og deres nutidig historie og lidt ældre historie?
Men det er nok bare mig.
Men virkeligheden er også bare at sportswashing og lignende lever i bedste velgående, så det er desværre blevet utopi at adskille de to på højere plan.
Personligt prøver jeg også at adskille det og være ligeglad med at et hold i cykling har Israel i navnet hvilket gav anledning til konflikt eller at en hvis person besøger Trump, selvom jeg nok påvirkes lidt alligevel.
Men jeg forstår godt at hvis Tello bliver rasende blot ved synet af Trump, så kan det vække stærk apati og andre følelser, når man ser sit idol stå og smile med Trump - hvilket gør at man under sit idol mindre succes end inden man havde set det.
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 740 gange
- Blevet takket: 798 gange
Men pointen er at du kan cherry picke hvad som helst at hade *alle* sportsfolk for, alt efter hvilket verdenssyn og hvor din sympati lægger. Alle sportsfolk er jo født i et eller andet land, men de bærer vel ikke personligt hele landets historie, eller har *onde hensigter* blot for at hilse på et lands præsident - "...når jeg nu er her, alligevel" som Shu-bi-dua synger.JHMark skrev: ↑tirs jul 14, 2026 2:27 pmEnig, og jeg synes ikke politik og sport skal hænge sammen.SpillerSomMESSI skrev: ↑tirs jul 14, 2026 1:47 pmFrankrig og Spanien er "rene" ik - når man sådan kigger lidt på dem hverisær og deres nutidig historie og lidt ældre historie?
Men det er nok bare mig.
Men virkeligheden er også bare at sportswashing og lignende lever i bedste velgående, så det er desværre blevet utopi at adskille de to på højere plan.
Personligt prøver jeg også at adskille det og være ligeglad med at et hold i cykling har Israel i navnet hvilket gav anledning til konflikt eller at en hvis person besøger Trump, selvom jeg nok påvirkes lidt alligevel.
Men jeg forstår godt at hvis Tello bliver rasende blot ved synet af Trump, så kan det vække stærk apati og andre følelser, når man ser sit idol stå og smile med Trump - hvilket gør at man under sit idol mindre succes end inden man havde set det.
Men se hvor meget det bringer sindene i kog.. Jeg ser fodbold for fodboldens skyld.. og der skal noget helt særlig afskyeligt, som at være dømt skyldig i en grov forbrydelse mod en spiller før jeg rent fodboldmæssigt tager afstand fra at se på personen når han udøver sin kunst, at spille fodbold.
Sådan har jeg det i øvrigt også med sangere etc.
I andre: det er helt ok med mig at i fortørnes over dit og dat, men jeg forbeholder mig ret til at fokusere på det som VM i bold handler om i sin reneste form: kunsten at spille fodbold, og at konkurrere om hvilket landshold der er bedst til det.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
Antimadridista
- Har takket: 1988 gange
- Blevet takket: 1297 gange
Få er så meget i mod Trump i det her land som jeg, men lige det her…..Messis besøg var, som jeg har forstået, pga MLS sejren og det ville nok skabe en masse bøvl for Messi hvis han blev væk, også ift at han spiller i USA og vel har forretninger kørende i landet også.
Han er desuden nok heller ikke personligt helt så fortørnet over Trump som mange af os andre…lever lidt i en parallel verden som mange velhavende folk gør. Det kan man så mene noget om. Jeg har personligt aldrig set Messi som et dydsmønster, men som en forrygende fodboldspiller!
Idiotiske fans. Som andre siger, de findes overalt og ofte endnu flere i de lande hvor fodbold ER alt!
Det kan ikke rigtig være hverken Messis skyld eller det argentinske landsholds skyld…
Han er desuden nok heller ikke personligt helt så fortørnet over Trump som mange af os andre…lever lidt i en parallel verden som mange velhavende folk gør. Det kan man så mene noget om. Jeg har personligt aldrig set Messi som et dydsmønster, men som en forrygende fodboldspiller!
Idiotiske fans. Som andre siger, de findes overalt og ofte endnu flere i de lande hvor fodbold ER alt!
Det kan ikke rigtig være hverken Messis skyld eller det argentinske landsholds skyld…
-
JHMark
- Har takket: 105 gange
- Blevet takket: 61 gange
Yes, man kan nemlig cherry picke, og så er det op til personen selv at vurdere hvornår ‘nok er nok’ til at man ikke vil idolisere eller heppe på en spiller.SpillerSomMESSI skrev: ↑tirs jul 14, 2026 2:45 pmMen pointen er at du kan cherry picke hvad som helst at hade *alle* sportsfolk for, alt efter hvilket verdenssyn og hvor din sympati lægger. Alle sportsfolk er jo født i et eller andet land, men de bærer vel ikke personligt hele landets historie, eller har *onde hensigter* blot for at hilse på et lands præsident - "...når jeg nu er her, alligevel" som Shu-bi-dua synger.JHMark skrev: ↑tirs jul 14, 2026 2:27 pmEnig, og jeg synes ikke politik og sport skal hænge sammen.SpillerSomMESSI skrev: ↑tirs jul 14, 2026 1:47 pmFrankrig og Spanien er "rene" ik - når man sådan kigger lidt på dem hverisær og deres nutidig historie og lidt ældre historie?
Men det er nok bare mig.
Men se hvor meget det bringer sindene i kog.. Jeg ser fodbold for fodboldens skyld.. og der skal noget helt særlig afskyeligt, som at være dømt skyldig i en grov forbrydelse mod en spiller før jeg rent fodboldmæssigt tager afstand fra at se på personen når han udøver sin kunst, at spille fodbold.
Sådan har jeg det i øvrigt også med sangere etc.
I andre: det er helt ok med mig at i fortørnes over dit og dat, men jeg forbeholder mig ret til at fokusere på det som VM i bold handler om i sin reneste form: kunsten at spille fodbold, og at konkurrere om hvilket landshold der er bedst til det.
Din lunte er lang, fordi du lader fodbold være fodbold. Andres lunte er kortere eller måske de blot har nogle mere stærke følelser omkring f.eks Trump og Israel end andre.
Generelt synes jeg dog at tingene bliver blandet for meget sammen, og at der bliver gået for meget op i “alt det andet”. Jeg tror ikke man får mere glæde af fodbolden ved konstant at opsøge hvem der har gjort og sagt hvad. Men der er desværre stor nyhedsværdi for medierne i den slags, fordi forargelse (desværre) tiltrækker opmærksomhed, og den opmærksomhed er guld værd for medierne.
I forhold til at blande tingene sammen: Racistiske argentinske fans betyder f.eks. ikke at det argentinske landshold er racistiske. At man er imod racisme betyder derfor ikke at man bør tage afstand til det argentinske landshold (men hvis tendensen er MEGET udbredt blandt alle argentiske fans kan man selvfølgelig vurdere om man vil være en del af den fanskare og risikere at blive betragtet som en af dem, selvom man ikke selv er racist)
- Paulinho15
- Har takket: 377 gange
- Blevet takket: 286 gange
Nogle lidt mere overkommelige spilletidspunkter i aften og i morgen 
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
nosslo15
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 346 gange
Fuldkommen enig.SpillerSomMESSI skrev: ↑tirs jul 14, 2026 1:47 pmFrankrig og Spanien er "rene" ik - når man sådan kigger lidt på dem hverisær og deres nutidig historie og lidt ældre historie?
Men det er nok bare mig.
-
Iniesta007
- Har takket: 124 gange
- Blevet takket: 304 gange
Man har aldrig kunnet skille Sport og politik
Det er bestemt ikke blevet mindre med den Orange terrorist overthere, men han dør jo også på et tidspunkt
Jeg er opvokset med DDR og deres Statsamatører
Til OL vandt de næsten alt for man måtte ikke have professionelle aktører med, og de var jo amatører
Men penge bestemmer mere og mere, og er der så en korrupt chef på toppen ( Infantino) så er det op ad bakke
Nå jeg vil nu nyde kampen senere og håber på Spanien...Men de skal ALLE spille op til deres bedste, ikke mindst Yamal
Det er bestemt ikke blevet mindre med den Orange terrorist overthere, men han dør jo også på et tidspunkt
Jeg er opvokset med DDR og deres Statsamatører
Til OL vandt de næsten alt for man måtte ikke have professionelle aktører med, og de var jo amatører
Men penge bestemmer mere og mere, og er der så en korrupt chef på toppen ( Infantino) så er det op ad bakke
Nå jeg vil nu nyde kampen senere og håber på Spanien...Men de skal ALLE spille op til deres bedste, ikke mindst Yamal
- Paulinho15
Et brag af en kamp venter. Prøv at kigge på de to startopstillinger. Det er altså to heftige mandskaber. Det er lige før jeg siger: Hold k*** en kamp der venter.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
Antimadridista
- Har takket: 1988 gange
- Blevet takket: 1297 gange
-
DeanCassady
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 413 gange
Heller ikke jeg. Normalt er han verdens bedste midtbanespiller, men han har spillet en rædderlig turnering, så jeg forstår egentlig godt Springvandet, når man ser på truppens alternativer. Både Ruíz og Merino er markant mere målfarlige.
Robert Zimmerman
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 542 gange
- Blevet takket: 1957 gange
- Paulinho15
Hvad ser Luis de La Fuente i Alex Baena?
Jeg har ikke set ham nok til at kende hans kvaliteter, men jeg synes han ser noget kluntet ud på venstre kant. Han virker malplaceret som om han ikke spiller sin vante position.
Jeg har ikke set ham nok til at kende hans kvaliteter, men jeg synes han ser noget kluntet ud på venstre kant. Han virker malplaceret som om han ikke spiller sin vante position.
Senest rettet af Paulinho15 tirs jul 14, 2026 8:34 pm, rettet i alt 1 gang.