Som.. sweitzerkniv.. og kør så bare med Olmo/Fermin som falsk 9’erPaulinho15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:33 pmAltså Merino som angriber?SpillerSomMESSI skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:29 pmJeg smider bomben: køb Merino, spar Julian pengene!
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 740 gange
- Blevet takket: 798 gange
Re: Transferrygter
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
-
EasyBuddhist
- Har takket: 1314 gange
- Blevet takket: 1501 gange
Det er faktisk fem år siden, da han fik sit gennembrud for Salzburg. Men jo, jeg synes, han var meget interessant dengang og det er han for så vidt stadignosslo15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:22 pmKan du ikke huske, at du for et par år siden hypede ham helt vildt?EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:34 pmMed Adeyemi's øjeblikkelige status i Dortmund in mente, tænker jeg, han er blevet udbudt til højest bydende. Han var tæt på at forlade Dortmund i sidste sommer og man undlader at spille ham fra start, fordi han ikke vil forlænge. Jeg tænker Barca har en fordel, da klubben er attraktiv, men jeg også, Adeyemi gerne vil PL eller andre topklubber rundt omkring, hvis ikke det bliver Barca. Jeg tror egentlig bare, han gerne vil vækDytrax skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:12 pmAccording to sources close to Karim Adeyemi, his sole desire is to play for Barça. The German forward’s contract expires on June 30, 2027, and he intends to leave rather than renew with the German club.
In this context, his top priority is to play for Barcelona. These sources also note that Hansi Flick knows him very well and supports his arrival. They add that Adeyemi hasn’t seen much playing time lately at Borussia Dortmund because, since he has no intention of renewing his contract, his current club has given him less playing time in the final stretch of the season. Borussia Dortmund are open to transferring him this summer to prevent him from leaving for free next year.
[@FernandoPolo]
Men det er klart, hans tid i Dortmund er ikke gået, som man kunne håbe og derfor skal man passe lidt på med forventningerne
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
nosslo15
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 346 gange
Ja. Jeg har længe ønsket han til Barca.SpillerSomMESSI skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:29 pmJeg smider bomben: køb Merino, spar Julian pengene!
Han vil kunne supplere Olmo og Lopez med noget mere målfarlighed.
-
nosslo15
Jeg tror han kunne blive virkeligt god for os. Han har alle de rigtige kompetencer.EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:49 pmDet er faktisk fem år siden, da han fik sit gennembrud for Salzburg. Men jo, jeg synes, han var meget interessant dengang og det er han for så vidt stadignosslo15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:22 pmKan du ikke huske, at du for et par år siden hypede ham helt vildt?EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:34 pmMed Adeyemi's øjeblikkelige status i Dortmund in mente, tænker jeg, han er blevet udbudt til højest bydende. Han var tæt på at forlade Dortmund i sidste sommer og man undlader at spille ham fra start, fordi han ikke vil forlænge. Jeg tænker Barca har en fordel, da klubben er attraktiv, men jeg også, Adeyemi gerne vil PL eller andre topklubber rundt omkring, hvis ikke det bliver Barca. Jeg tror egentlig bare, han gerne vil vækDytrax skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:12 pmAccording to sources close to Karim Adeyemi, his sole desire is to play for Barça. The German forward’s contract expires on June 30, 2027, and he intends to leave rather than renew with the German club.
In this context, his top priority is to play for Barcelona. These sources also note that Hansi Flick knows him very well and supports his arrival. They add that Adeyemi hasn’t seen much playing time lately at Borussia Dortmund because, since he has no intention of renewing his contract, his current club has given him less playing time in the final stretch of the season. Borussia Dortmund are open to transferring him this summer to prevent him from leaving for free next year.
[@FernandoPolo]
Men det er klart, hans tid i Dortmund er ikke gået, som man kunne håbe og derfor skal man passe lidt på med forventningerne
-
EasyBuddhist
Helt sikkert, men, der er stadig spørgsmålstegn ved de mentale redskaber og hans skades historik er ikke rar læsning. Han skal smide skaderne og hæve bundniveauetnosslo15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 8:52 pmJeg tror han kunne blive virkeligt god for os. Han har alle de rigtige kompetencer.EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:49 pmDet er faktisk fem år siden, da han fik sit gennembrud for Salzburg. Men jo, jeg synes, han var meget interessant dengang og det er han for så vidt stadignosslo15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:22 pmKan du ikke huske, at du for et par år siden hypede ham helt vildt?EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:34 pmMed Adeyemi's øjeblikkelige status i Dortmund in mente, tænker jeg, han er blevet udbudt til højest bydende. Han var tæt på at forlade Dortmund i sidste sommer og man undlader at spille ham fra start, fordi han ikke vil forlænge. Jeg tænker Barca har en fordel, da klubben er attraktiv, men jeg også, Adeyemi gerne vil PL eller andre topklubber rundt omkring, hvis ikke det bliver Barca. Jeg tror egentlig bare, han gerne vil vækDytrax skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:12 pmAccording to sources close to Karim Adeyemi, his sole desire is to play for Barça. The German forward’s contract expires on June 30, 2027, and he intends to leave rather than renew with the German club.
[@FernandoPolo]
Alt andet passer ind
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
EasyBuddhist
Fandt lige den herEasyBuddhist skrev: ↑man nov 15, 2021 5:25 pmHar set lidt til ham, ikke meget, men alligevel noget. Adeyemi er en hurtigt kantspiller, der også kan spille 9ér. På den måde minder han meget om Fati, omend Fati er et større talent imø. De har ca. samme højde og statur og de lever begge på sin hurtighed og gode afslutningsevner. Han vil passe godt ind i Xavi´s intention om at spille med kantspillere, der står bredt og derfra kan søge dybt eller ind i banen for at afslutte eller komme til indlæg.Antimadridista skrev: ↑man nov 15, 2021 12:44 pmHam her Adeyemi… nogen herinde der har et mere indgående kendskab til fyren?
Er vi oppe i Haaland talent?
Er han klar til primære 9’er rolle, eller stadig blot et talentfuldt potentiale!?
I forhold til Haaland, så er Adeyemi en helt anden type og kan som sådan ikke sammenlignes. Adeyemi er en typisk moderne kantspiller a´la Gnabry, Torres, Sancho, Mané osv. Talentet er stort, men måske ikke helt så stort som Halland, som jo har nogle helt unikke evner i feltet. Interessen for Adeyemi er stor og støt stigende pga hans åbenlyse spidskompetencer. Alle vil gerne have sådan en spiller på holdet og prisen er ikke lige så høj, som ovenstående, da han jo spiller i Salzburg, selvom den er høj nok og nok også for høj for Barca. Som altid er det svært, at komme med en præcis vurdering af, hvor langt han kan nå, men I forhold til Barca, vil han være en rigtig god forstærkning, uden tvivl og så har han tiden foran sig.
Kan Barca hente ham, vil de stå godt til fremtiden. Han løser dog ikke umiddelbart problemet på 9ér positionen, men det kommer lidt an på, hvordan Xavi vil spille. Man kan jo have en formodning om, han vil spille lidt som Pep gør i øjeblikket, dvs uden en decideret 9ér. Personligt er jeg ikke tilhænger af en sådan taktik og det virker lidt til, at det er i mangel af bedre, lidt ligesom LE på landsholdet. Prøv at overvej, hvor meget det vil forstærke Spanien med en klasse 9ér.
Kan man supplere et køb af Adeyemi med Wirtz, eller en ung 9ér som Arezo eller Álvarez, så vil det se rigtig godt ud. Og, kan man så supplere yderligere med f.eks Kamaldeen, som nok på nogle punkter minder om Fati og Adeyemi, men som er mere ovre i Vinicius kategorien og som har nogle helt unikke mand-mand kompetencer, som er yderst svære at finde, så har man et angreb i top, top klasse.
Fati, Wirtz, Adeyemi, Kamaldeen og Arezo. Den kvintet ville jeg gå efter, hvis jeg sad i sportsdirektør stolen lige nu. Med spillere som Álvarez, Yeremi Pino, Fabio Blanco og Doku som boblere. Der er billigere end at gå efter guldet(Haaland eller Mbappé) med det samme og er i den grad fremtidssikrede investeringer.
Noget af det er noget vrøvl, men noget andet rammer meget fint
-
EasyBuddhist
Jesus! Jeg har skrevet langt mere om ham, end jeg kan huskeEasyBuddhist skrev: ↑ons nov 17, 2021 11:21 pmAdeyemi har mange kompetencer, der gør ham interessant for mange topklubber. Stort set hele PL toppen, BL toppen, La liga toppen, Juventus og PSG har været meldt interesseret i ham. Som jeg skrev, så er han nok den mest scoutede unge spiller i Europa i øjeblikket, så du kan finde mange artikler om ham på nettet, hvis det har interesse.Madameskrald skrev: ↑ons nov 17, 2021 8:00 pmHvilke kompetencer er det, som du mener, at berettiger en udskrivning på 40 mil Euro udover hurtighed?
Fra de videoer, som jeg har set med ham, så er det udelukkende hans fart, der er ekstraordinær + og så et voldsomt scoringssnit i Bundesligaen.
Hvis du gerne vil høre min mening, så tror jeg, han vil være rigtig godt køb. Farten er én ting, men han udemærker sig på langt flere ting end det.
1. Arbejdsradius, Adeyemi arbejder utroligt hårdt hele kampen igennem, hvilket gør ham interessant på mere en én måde. For det første, så kan han spille alle tre positioner i front og glider derfor ofte fra position til position, hvilket vil passe godt sammen med f.eks. Fati og Depay. For det andet er hans presspil ret udviklet og han ligger med et højt output på de parametre. Han er med andre ord utrolig bevægelig og adræt.
2. Teknik, Adeyemi er en fornuftig dribler og fuldt ud på højde med sammenlignelige spillere, som Gnabry, Sancho, Mbappé, Mané osv og måske endda med et højere potentiale på det område, end de nævnte. Derudover er han en god pasningsspiller og udemærker sig både i det korte pasningsspil og i at aflevere dybt. Hans afslutningsevner er helt i top, både teknisk og hvad angår udnyttelses procent.
3. Positionering, én af de ting, som man har manglet ved de sidste mange års dyre indkøb. Grizmann og Coutinho har aldrig fundet ind i spillet i Barca og en stor del af grunden, skal findes i ekstremt dårlig positionering. Det gælder både med og uden bold, hvor de simpelthen ikke tilbyder holdet det, som det har brug for. De dribler ind i områder, hvor spillet bliver lukket og de løber ind i områder, hvor spillet ikke bliver åbnet. Adeyemi´s evne til at positionere sig er blevet fremhævet af flere eksperter og viser sig i hans evner til at søge dybt, til at søge bredt og til at positionere sig i feltet, mens det også gavner hans føromtalte presspil, hvor spillere som Dembélé, Coutinho og Braithwaite har været helt clueless til tider. Han er med andre ord en klog spiller, der arbejder for holdets bedste.
4. Fysik, som er et område, Barca er udfordret på. Som beskrevet ovenfor, så han hurtig og adræt. Derudover har han stor udholdenhed og så er han tæt bygget. Han er meget svær at få bolden fra og han giver ikke op i duelspillet, hverken offensivt eller defensivt. Han er en stærk spiller allerede og han bliver kun stærkere fra nu af. Fati og Dembélé har haft mange problemer på det område, hvilket også er grunden til at der nu i højere bliver prioriteret på de fysiske aspekter i træningen.
5. Mentalitet, et område, der altid er utrolig svær at spå, for det hænger i den grad sammen med, den klub en spiller kommer til. Der skal være et match, for at tingene går op, men ud fra det jeg har set til ham, så har han masser af vilje, passion og ambitioner på banen og det er evner, der passer ind alle steder og som vi jo ser en masse af, hos de unger talenter, der kommer op fra La Masia i øjeblikket.
Af de tre galactico indkøb, Bartomeu foretog, så er Dembélé klart den, der har passet bedst ind og som har haft det bedste output, når han har spillet, vel og mærke. Skader er jo lidt kodeordet med Dembélé og nej, det kan man aldrig gardere sig imod. Jeg er dog ikke enig i en sammenligning mellem de to. Jeg synes Adeyemi virker klogere som spiller og jeg tænker, du skulle prøve at se de klip igen, uden jeg ved, hvad det er for nogle, og så ligge mærke til hans duelspil og i særdeleshed hans positionering.Men Dembele brændte også Bundesligaen af, men han har vel måtte erkende, at de bagrum som han trivedes i i Dortmund er noget mere begrænsede i Barcelona - det samme problem vil Adeyemi formentligt til dels rende ind i. Jeg har ikke set noget i diverse klip, som peger på specielt stor spilintelligens, evne for småspil, dribleevne på minimal plads osv., som han nok vil skulle kompensere med, hvis/når bagrummet minimeres.
For mit eget vedkommende er jeg ikke i tvivl om at Adeyemi vil kunne tilbyde Barca en hel masse, både på den korte bane, men i særdeleshed på den lange.
-
nosslo15
OK.EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 8:58 pmHelt sikkert, men, der er stadig spørgsmålstegn ved de mentale redskaber og hans skades historik er ikke rar læsning. Han skal smide skaderne og hæve bundniveauetnosslo15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 8:52 pmJeg tror han kunne blive virkeligt god for os. Han har alle de rigtige kompetencer.EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:49 pmDet er faktisk fem år siden, da han fik sit gennembrud for Salzburg. Men jo, jeg synes, han var meget interessant dengang og det er han for så vidt stadignosslo15 skrev: ↑tors jul 09, 2026 7:22 pmKan du ikke huske, at du for et par år siden hypede ham helt vildt?EasyBuddhist skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:34 pmMed Adeyemi's øjeblikkelige status i Dortmund in mente, tænker jeg, han er blevet udbudt til højest bydende. Han var tæt på at forlade Dortmund i sidste sommer og man undlader at spille ham fra start, fordi han ikke vil forlænge. Jeg tænker Barca har en fordel, da klubben er attraktiv, men jeg også, Adeyemi gerne vil PL eller andre topklubber rundt omkring, hvis ikke det bliver Barca. Jeg tror egentlig bare, han gerne vil vækDytrax skrev: ↑tors jul 09, 2026 6:12 pmAccording to sources close to Karim Adeyemi, his sole desire is to play for Barça. The German forward’s contract expires on June 30, 2027, and he intends to leave rather than renew with the German club.
[@FernandoPolo]
Alt andet passer ind
-
Dumle
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 221 gange
Hvis den er korrekt er jeg 100% fint tilfreds med den.Bild reports that Karim Adeyemi is transferring from Borussia Dortmund to FC Barcelona. According to the report, Borussia Dortmund will receive a transfer fee of €22 million, plus €9 million in bonuses, and a 35 percent share of any possible future sale
Mange siger han ikke bliver starter, og det er jeg enig i. Men med Raphinha, Gordon og Adeyemi har man nogle presmonstre. Og især i Gordon og Adeyemi nogle giftige indskiftere den sidste halve time af også store kampe hvor deres pres og speed kan blive virkelig giftigt overfor trætte modstandere.
Jeg kunne også sagtens se kampe hvor man starter Yamal centralt som f9 og Gordon og Adeyemi på kanterne i maks pres. Flicks barca er ikke tiki taka og det må vi acceptere, men det begynder at ligne en bred trup efterhånden. Hvem der skal være 9er må tiden vise, men jeg glæder mig til sæsonen starter.
- Paulinho15
- Har takket: 377 gange
- Blevet takket: 286 gange
Det ser rigtig godt ud efterhånden. Jeg glæder mig også til den nye sæson. Vi går ind til den nye sæson med langt mere bredde i angrebet.Dumle skrev: ↑fre jul 10, 2026 8:21 pmHvis den er korrekt er jeg 100% fint tilfreds med den.Bild reports that Karim Adeyemi is transferring from Borussia Dortmund to FC Barcelona. According to the report, Borussia Dortmund will receive a transfer fee of €22 million, plus €9 million in bonuses, and a 35 percent share of any possible future sale
Mange siger han ikke bliver starter, og det er jeg enig i. Men med Raphinha, Gordon og Adeyemi har man nogle presmonstre. Og især i Gordon og Adeyemi nogle giftige indskiftere den sidste halve time af også store kampe hvor deres pres og speed kan blive virkelig giftigt overfor trætte modstandere.
Jeg kunne også sagtens se kampe hvor man starter Yamal centralt som f9 og Gordon og Adeyemi på kanterne i maks pres. Flicks barca er ikke tiki taka og det må vi acceptere, men det begynder at ligne en bred trup efterhånden. Hvem der skal være 9er må tiden vise, men jeg glæder mig til sæsonen starter.
Med tilgangene af Gordon og Adeyemi håber jeg, at Raphinha og Yamal får flere pauser, så de ikke har lige så stor risiko for skader og kan være helt klar til de største kampe.
Med mere kvalitet i bredden taler det for at give Raphinha og Yamal flere pauser end Flick måske har gjort indtil nu.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
EasyBuddhist
𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Ferran has given his 'OK' to PSG after the World Cup. He WANTS the move. [@LucaBendoni- pending further confirmation]
-
Alias-A
- Geografisk sted: København
- Har takket: 54 gange
- Blevet takket: 110 gange
Så ser vi sikkert Dembele-effekten igen: fra meme-spiller til ballon d’or vinder.EasyBuddhist skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:42 am𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Ferran has given his 'OK' to PSG after the World Cup. He WANTS the move. [@LucaBendoni- pending further confirmation]![]()
93' Iniesta
- Paulinho15
Det må være Luis Enrique der står bag. Som jeg husker det, så er han vild med Ferran Torres, hvilket især kom til udtryk på det spanske landshold, da LE var landstrænerAlias-A skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:59 amSå ser vi sikkert Dembele-effekten igen: fra meme-spiller til ballon d’or vinder.EasyBuddhist skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:42 am𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Ferran has given his 'OK' to PSG after the World Cup. He WANTS the move. [@LucaBendoni- pending further confirmation]![]()
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
Filten
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 523 gange
- Blevet takket: 323 gange
Så har vi i endnu højere grad brug for en 9’erPaulinho15 skrev: ↑lør jul 11, 2026 1:01 amDet må være Luis Enrique der står bag. Som jeg husker det, så er han vild med Ferran Torres, hvilket især kom til udtryk på det spanske landshold, da LE var landstrænerAlias-A skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:59 amSå ser vi sikkert Dembele-effekten igen: fra meme-spiller til ballon d’or vinder.EasyBuddhist skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:42 am𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Ferran has given his 'OK' to PSG after the World Cup. He WANTS the move. [@LucaBendoni- pending further confirmation]![]()
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
- Paulinho15
Ja, men spørgsmålet er om klubben i tilfælde af et salg af Ferran Torres, så vil satse på Hamza Abdelkarim, som reserve for en ny angriber, og så have Anthony Gordon og Karim Adeyemi som alternativer til pladsen, hvis Hamza ikke slår i gennem.Filten skrev: ↑lør jul 11, 2026 2:10 amSå har vi i endnu højere grad brug for en 9’erPaulinho15 skrev: ↑lør jul 11, 2026 1:01 amDet må være Luis Enrique der står bag. Som jeg husker det, så er han vild med Ferran Torres, hvilket især kom til udtryk på det spanske landshold, da LE var landstrænerAlias-A skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:59 amSå ser vi sikkert Dembele-effekten igen: fra meme-spiller til ballon d’or vinder.EasyBuddhist skrev: ↑lør jul 11, 2026 12:42 am𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆: Ferran has given his 'OK' to PSG after the World Cup. He WANTS the move. [@LucaBendoni- pending further confirmation]![]()
Ny angriber + Hamza samt Yamal + Adeyemi og Raphinha + Gordon til angrebet og hver sin kant er antalsmæssigt nok. Alternativt kan et salg af Torres åbne døren for et køb af Rashford.