Atlético Madrid are going to communicate to Julián Alvarez that they will not sell him to Barça and that it is impossible, especially given the way they have behaved.
[@Tala_Radio]
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2984 gange
- Blevet takket: 1739 gange
Re: Transferrygter
-
PuyolErGud
- Geografisk sted: Ishøj
- Har takket: 676 gange
- Blevet takket: 915 gange
Altså med forbehold for alt det der nu er og at vi aldrig ved præcist hvad der sker, så virker Atelticó godt nok forsmåede. Det virker efterhånden til, at klubberne er fornærmet over at modtage bud på deres spillere.
- Dytrax
Barça remain calm regarding Julián Álvarez's comments, and the club will not take any steps for now.
The expectation is that an offer will be submitted after the World Cup.
The offer will not exceed €120M, and under no circumstances is Barça expected to pay the €150M Atlético are demanding.
[MARCA]
-
Hristo
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 530 gange
Det tror jeg vi ville. Altså stå stærkere. Men jeg føler også priserne er gået så meget amok - og Barca altid ender med at betale dyrt - at jeg har svært ved at se for mig at vi laver så godt købmandskab. Men hvis det er rigtigt ift klausulerne, så det vel mest et spørgsmål om at se mulighederne og slå til. Nogle gode navne du smider på bordet, som ville styrke bredden markant.Dumle skrev: ↑tirs jun 23, 2026 9:45 amFolk skriger på CL ja, men ville vi i grunden være tættere på CL hvis man istedet for at brænde 150 mil af på Alvarez, brændte de samme 150 mil af på Schlottenbech, Marmoush og Grimaldo (forudsat man uagtet de 150 mil stadig køber Cancelo)Hristo skrev: ↑tirs jun 23, 2026 8:39 amJeg tænker, det kan ende med, at vi sender Alvarez til en klub i udlandet. Forløbet kunne blive, at Alvarez kravler så højt op i et træ, at han ikke kan blive i klubben pga fans og generel stemning. Atl vil dog ikke sælge til konkurrent og har i praksis råd til det, hvis æren slår alt andet. Men de har reelt ikke råd, og når PSG eller Arsenal vender tilbage, slår de til. Og Alvarez har ikke andre muligheder ned at acceptere.
Vi står så tilbage uden angriber og med en forværret relation til Atl Madrid - og ligner endnu en gang en elefant i en glasbutik.
Til gengæld har vi så heller ikke fyret 150 mio af på en spiller, som efter min lægmandsmening er ca det halve værd.
Jeg synes, det er unødvendigt at tage den herud. Jeg så hellere, at vi finder en løsning, hvor vi slipper for evt overpris og fjendskab med Gud og hver mand. Men i sidste ende står mange fans også og råber CL hver sæson, og det kræver toppen af poppen. Personligt kan jeg godt leve med en mere steady opbygning, hvor man slår til og køber spillere på de rigtige tidspunkter. Viskulle fx have købt Alvarez for 20-30 mio, da vi i stedet brugte 55 på Torres. Nu er vi klar til igen-igen at betale overpris.
Schlottenbeck er rygtet til at have en klausul til midt juli på omkring 50, Marmoush pris har været på rygtebasis mellem 50 og 70, og grimaldo omkring 15, det er 135 i alt.
-
Alias-A
- Geografisk sted: København
- Har takket: 54 gange
- Blevet takket: 110 gange
-
Hristo
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 530 gange
Jeg synes Atl er noget nær den mest irriterende fodboldklub i verden. Og de irriterer mig, når de får overpris for Griezmann og senere køber ham billigt tilbage efter at have sørget for, at hans kampminutter ikke overstiger en bestemt grænse. Eller for den sags skyld gladeligt plukker Luis Suarez, når vores træner har givet ham den kolde skulder. De er gode til at udnytte, vores revner i fundamentet. Og gør det uden skrupler:-)
Men jeg forstår også godt, at de ikke gider være lillebror, som er nødt til at sælge, når storebror smider penge på bordet. Altså jeg forstår går de vil fremme et andet billede af klubben.
At de er lillebror og en træls klub, vil jeg altid bakke op om. Men jeg forstår godt, de ikke selv gider være det.
-
Madameskrald
- Blevet takket: 284 gange
Det er vel ikke meget anderledes, end da Barcelona var fortørnede over PSG ifht. Neymar..
Barcelona har jo med meget stor sandsynlighed haft kontakt til Alvarez lejr - og formelt er det et no go uden om Atlético.
Jeg kan ikke se, hvorfor det tolkes forsmået, at Atlético syntes, at det er ufedt, at Barcelona ikke holder sig indenfor reglementet.
Barcelona har jo med meget stor sandsynlighed haft kontakt til Alvarez lejr - og formelt er det et no go uden om Atlético.
Jeg kan ikke se, hvorfor det tolkes forsmået, at Atlético syntes, at det er ufedt, at Barcelona ikke holder sig indenfor reglementet.
- Paulinho15
- Har takket: 377 gange
- Blevet takket: 286 gange
Jeg synes også, at de fremstår patetiske og uden klasse.Hristo skrev: ↑tirs jun 23, 2026 3:17 pm
Jeg synes Atl er noget nær den mest irriterende fodboldklub i verden. Og de irriterer mig, når de får overpris for Griezmann og senere køber ham billigt tilbage efter at have sørget for, at hans kampminutter ikke overstiger en bestemt grænse. Eller for den sags skyld gladeligt plukker Luis Suarez, når vores træner har givet ham den kolde skulder. De er gode til at udnytte, vores revner i fundamentet. Og gør det uden skrupler:-)
Men jeg forstår også godt, at de ikke gider være lillebror, som er nødt til at sælge, når storebror smider penge på bordet. Altså jeg forstår går de vil fremme et andet billede af klubben.
At de er lillebror og en træls klub, vil jeg altid bakke op om. Men jeg forstår godt, de ikke selv gider være det.
Tag bare Guardiola. Han har altid været klar til at sælge en spiller, hvis spilleren ikke ønskede at være i klubben. Sådan er min tilgang også og sådan bør det være alle steder, selvom der er en kontrakt der binder klub og spiller.
Såfremt Atl. Madrid. kan få et rimeligt beløb for Alvarez bør de sælge ham.
De er ikke forpligtet til at sælges Alvarez. Han kan købes fri for 500 mio. euro via sin klausul medmindre, der er en klausul, der gør, at Barca kan købes ham fri for et mindre beløb.
Men jeg synes, at de bør optræde med mere klasse og finde en løsning, der passer alle parter. Det her vi er vidne til er bare rent patetisk og ulækkert at se på.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Paulinho15
- Har takket: 377 gange
- Blevet takket: 286 gange
Jeg kan godt se hvad du mener med Neymar-transferen og det er god sammenligning, men Barca må godt kontakte Alvarez agenter og dem omkring ham, som jeg forstår det.Madameskrald skrev: ↑tirs jun 23, 2026 4:25 pmDet er vel ikke meget anderledes, end da Barcelona var fortørnede over PSG ifht. Neymar..
Som jeg kender reglerne må de ikke kontakte spilleren direkte medmindre han har seks måneder tilbage af sin kontrakt. Så fortæller agenterne og dem tæt på Alvarez jo hvad der foregår.
På den måde har de indirekte kontakt med ham uden at at kontakte ham direkte - det mener jeg godt at de må og sådan foregår det jo alle steder.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
Madameskrald
Det er en gråzone, om hvorvidt man må tage kontakt til spillerens bagland… det er potentielt ikke juridisk anfægteligt, men det er jo helt klart moralsk problematisk, når nu man ikke må tage direkte kontakt til spilleren…Paulinho15 skrev: ↑tirs jun 23, 2026 4:29 pmJeg kan godt se hvad du mener med Neymar-transferen og det er god sammenligning, men Barca må godt kontakte Alvarez agenter og dem omkring ham, som jeg forstår det.Madameskrald skrev: ↑tirs jun 23, 2026 4:25 pmDet er vel ikke meget anderledes, end da Barcelona var fortørnede over PSG ifht. Neymar..
Som jeg kender reglerne må de ikke kontakte spilleren direkte medmindre han har seks måneder tilbage af sin kontrakt. Så fortæller agenterne og dem tæt på Alvarez jo hvad der foregår.
På den måde har de indirekte kontakt med ham uden at at kontakte ham direkte - det mener jeg godt at de må og sådan foregår det jo alle steder.
At Atlético reagerer på det er helt fair… - hvis PSG begyndte at lokke Yamal med en gylden kontrakt, så er der store chancer for, at Laporta går totalt i baglås
-
Madameskrald
Det er i øvrigt også noget nemmere, at være ovenpå ifht. transfers ala din reference til Guardiola, når man er i den absolut top i fødekæden…
Mon ikke Guardiola ville have det anderledes, hvis de store fisk ryddede halvdelen er hans start-11 hver sæson.
Mon ikke Guardiola ville have det anderledes, hvis de store fisk ryddede halvdelen er hans start-11 hver sæson.
-
Antimadridista
- Har takket: 1990 gange
- Blevet takket: 1298 gange
Synes mest det er Atléticos totalt overdrevne reaktion med de udtalelser de kommer med. Det er total for langt ude. De kan jo bare sige tak, men nej tak. Slut
- Dytrax
Cry me a river, skipper.Atletico CEO Miguel Ángel Gil Marín tells EFE — “Barcelona doesn’t respect and us believe they can belittle us. I feel great sadness in the face of his statements”
“It was not the right day to make those statements; it was Messi's day and that of the Argentine national team, not just Julian's. Last year, Barcelona did something very similar with Nico Williams and Athletic Bilbao”
“Julian has a dream, and we at Atlético also have dreams. It is true that he spoke to us, but it is equally true that he knows our position well, because we have been very clear: Atlético does not want to sell”
“He is a great player and we are very proud to have him with us”
- Dytrax
-
BarcaForever
- Har takket: 45 gange
- Blevet takket: 33 gange
Jeg siger Ja tak! Hellere ham for ~€60M end Julián Álvarez for €150M
Hvis man har penge, der brænder i lommen, så må de hellere købe en god mand til forsvaret!