Paulinho15 skrev: ↑fre jun 19, 2026 2:26 am
EasyBuddhist skrev: ↑tors jun 18, 2026 10:04 pm
Paulinho15 skrev: ↑tors jun 18, 2026 9:55 pm
EasyBuddhist skrev: ↑tors jun 18, 2026 9:33 pm
Paulinho15 skrev: ↑tors jun 18, 2026 9:06 pm
Paulinho15 skrev: ↑tors jun 18, 2026 9:01 pm
Dytrax skrev: ↑tors jun 18, 2026 8:44 pm
Må erkende at jeg slet ikke lagde mærke til ham eller ved en bjælde om ham, men stoler på at ledelsen kan finde og identificere de spillere vi har brug for.
Hvilken plads ville han gafle hvis han kom til klubben, Pau?
Det ved jeg ikke om jeg kan svare på, men han er en midtbanespiller, der kan spille CM, COM og CDM, som jeg forstår det. Han var her og der og alle vegne i nederlaget til Valencia den 23. maj.
Jeg glemte lige at svare på det med om han vil gafle en andens plads. Altså han er jo midtbanespiller, hvor vi allerede er godt dækket ind i forvejen.
Så når vi har haft svært ved at se om der er plads i truppen til Bernardo Silva, så må det også være svært at se en plads i truppen til Javi Guerra.
Vi har Fermin og Olmo til OM. Så har vi Pedri, Frenkrie, Gavi og Bernal til resten plus Casado og Tommy på vej. Ved ikke hvor står en rolle han har.
Så umiddelbart er der ikke plads i truppen tænker jeg. Jeg ved ikke om han dække et hul for Casado, hvis han skifter.
Hvad tænker du?
Javi Guerra har været et spændende spiller de sidste 3 år, så han er absolut ikke noget ukendt navn. Jeg har set de første 30 kampe med ham og han er rigtig god, det er der ingen tvivl om. Stilmæssigt minder han om Fabian Ruiz og er altså en versatil CM, der dækker store områder af banen. Han er blevet scoutet af alle topklubber adskellige gange og han er derfor et velbeskrevet blad rundt omkring
Med hensyn til, hvor han passer ind hos Barca, så er det mere et spørgsmål om, nogen forlader klubben. Lige nu, tror jeg ikke, der er mere i det, end at man holder sig ajour på markedet, hvis det bliver nødvendigt. Til 40m kunne det være en god investerings case, da store klubber er begyndt at spørge på ham. Jeg troede egentlig, han var solgt på nuværende tidspunkt, da Valencia's økonomi har været forfærdelig de sidste mange sæsoner, men de har altså formået at holde på ham indtil nu
En måde at se ham hos Barca kunne være, hvis f.eks. Olmo forlader klubben og man konveterer til en 3 mands midtbane igen. Der vil han passe perfekt ind som rotationsspiller. I det nuværende setup vil han snildt kunne spille i dobbelt pivot'en, men der er overbefolket og jeg ser ham absolut ikke som AM i Flicks system
Jeg er som sådan enig. Jeg tror, at han vil være en god og arbejdsom spiller at have i truppen.
Vil ikke have noget imod at sælge Olmo og få Javi Guerra i stedet for.
Læste noget om Arsenal og Olmo. Er der noget nyt om det?
Der kan jeg se ham passe godt ind og få en større rolle.
Hvad er sandsynligheden for et Olmo-skifte denne sommer?
Fermin er vel foran ham nu.
Jeg tror ikke, Flick vil af med ham. Jeg tror heller ikke, Flick vil spille med tremands midtbane for den sags skyld. Det er jo heller ikke fordi, man ikke kan forstå ham. Spanien viste mod Kap Verde, en AM er god at have, når man skal nedbryde lowblocks og DLF fejlede med sin opstilling der. Jeg synes egentlig, Spanien manglede Fermin lige så meget som de mangdede Yamal. De havde svært ved at bryde igennem inde centralt og der ville Fermin have været guld at have
I hvert fald er det svært at se, hvordan man skal få plads til Guerra og hvad han præcist skal bidrage med, udover en mase kilometer i benene, men noget dårligt køb vil han bestemt ikke være.
Lige da jeg havde skrevet min foregående kommentar kom jeg også til at tænke på den assist Dani Olmo lavede til Ferran Torres i El Clásico på Camp Nou.
Så tænkte jeg på hvor dejlig en spiller Olmo er at have, når han er fit og klar.
Han er en luksusspiller for os at have, og med ham og Fermin er vi stærkt dækket på den offensive midtbane, så jeg forstår også godt, hvis Flick ikke vil af med ham.
Lige den her del forstår jeg dog ikke.
Spanien viste mod Kap Verde, en AM er god at have, når man skal nedbryde lowblocks og DLF fejlede med sin opstilling der. Jeg synes egentlig, Spanien manglede Fermin lige så meget som de mangdede Yamal. De havde svært ved at bryde igennem inde centralt og der ville Fermin have været guld at have
[/quote]
Jeg forstår ikke hvordan Spanien viste, at det er godt at have en AM, når Luis de la Fuente fejlede med opstillingen.
Hvad mener du?
[/quote]
Måtte lige tjekke min stavning
Viste, ikke vidste
Formuleringen er måske ikke helt god, men pointen var at man så det i Spaniens seneste kamp, hvor man manglede central gennembruds kraft
DLF er generelt langt mere forsigtig, end Flick er det. Ikke bare spiller Flick med 4 angribere, men bagkæden står også lavere hos Spanien
Det er grunden til, Flick næsten altid får nedbrudt lowblocks, mens Spanien kan have meget svært ved det. Specielt når man mangler så væsentlige kreative kræfter som Yamal og Nico, samtidig med, man ikke er villige til at tage risiko på midten
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den