11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Paulinho15
- Har takket: 347 gange
- Blevet takket: 245 gange
Re: 11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"
Jeg håber og tror på, at Raphinha bliver i klubben, men jeg vil ikke være overrasket, hvis han ender med at skifte.
Vi skal dog minimum have 100 mio. euro ved et salg synes jeg.
Jeg tænker også, at Hansi Flick vil overtale Raphinha til at blive, såfremt Raphinha begynder at hælde mere til at skifte, men vi kan jo blive overrasket, som med Inigo sidste år.
Han var dog oppe i 30'erne, mens Raphinha er 29 år.
Jeg tænkte tidligere i maj, at der nok ville komme bud fra Saudi igen efter Raphinha til sommer og at han nok seriøst kunne overveje et skifte, så det kommer ikke bag på mig at læse dette.
Han tænkte over et skifte for to år siden, så det er kun naturligt at tænke over det igen. Jeg tænker også, at det er fornuftigt i det mindste at lytte til Saudis tilbud, når der er så mange penge på spil.
Jeg håber, at Raphinha bliver, så Raphinha, hvis du læser med her, så bliv i Barca, men gør hvad der er rigtigt for dig og din familie.
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/raph ... hilal.html
Vi skal dog minimum have 100 mio. euro ved et salg synes jeg.
Jeg tænker også, at Hansi Flick vil overtale Raphinha til at blive, såfremt Raphinha begynder at hælde mere til at skifte, men vi kan jo blive overrasket, som med Inigo sidste år.
Han var dog oppe i 30'erne, mens Raphinha er 29 år.
Jeg tænkte tidligere i maj, at der nok ville komme bud fra Saudi igen efter Raphinha til sommer og at han nok seriøst kunne overveje et skifte, så det kommer ikke bag på mig at læse dette.
Han tænkte over et skifte for to år siden, så det er kun naturligt at tænke over det igen. Jeg tænker også, at det er fornuftigt i det mindste at lytte til Saudis tilbud, når der er så mange penge på spil.
Jeg håber, at Raphinha bliver, så Raphinha, hvis du læser med her, så bliv i Barca, men gør hvad der er rigtigt for dig og din familie.
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/raph ... hilal.html
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 208 gange
- Blevet takket: 203 gange
Barcola for Raphinha ville jeg heller ikke sige nej til. Raphinha er stadig en klasse spiller, men har formentlig også hans bedste sæsoner bag sig efterhånden, så en fremtidssikring på den måde er fornuftigt at tænke ind.
Nogen der ved hvordan økonomien ville se ud med Barcola vs. Raphinha både med løn og transfersum?
Rey Abi!
-
Dumle
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 186 gange
Uden at skulle gøre mig klog på det er lønningerne ret høje i PSG, men prismæssigt tæt på 1:1 og måske lidt billigere på løn.!Option skrev: ↑ons jun 17, 2026 7:24 amBarcola for Raphinha ville jeg heller ikke sige nej til. Raphinha er stadig en klasse spiller, men har formentlig også hans bedste sæsoner bag sig efterhånden, så en fremtidssikring på den måde er fornuftigt at tænke ind.
Nogen der ved hvordan økonomien ville se ud med Barcola vs. Raphinha både med løn og transfersum?
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 208 gange
- Blevet takket: 203 gange
Nu gravede jeg selv lige lidt i det via Capology og der står Raphinha til ca. 21. mio. årligt hvor Barcola faktisk "kun" står til 10 mio. årligt, så der burde endda være råderum til at forhandle en lønforhøjelse ind til Barcola ved et skifte. Hans aftale udløber dog først i sommeren 2028.Dumle skrev: ↑ons jun 17, 2026 8:04 amUden at skulle gøre mig klog på det er lønningerne ret høje i PSG, men prismæssigt tæt på 1:1 og måske lidt billigere på løn.!Option skrev: ↑ons jun 17, 2026 7:24 amBarcola for Raphinha ville jeg heller ikke sige nej til. Raphinha er stadig en klasse spiller, men har formentlig også hans bedste sæsoner bag sig efterhånden, så en fremtidssikring på den måde er fornuftigt at tænke ind.
Rey Abi!
-
Dumle
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 186 gange
Jeg kan virkelig godt lide Raphinha, men jeg lavede gerne det bytte alderen taget i betragtning. Og så har brasilianere ikke den bedste historik efter de er fyldt 30 (især ikke hos offensiv spillere)!Option skrev: ↑ons jun 17, 2026 10:31 amNu gravede jeg selv lige lidt i det via Capology og der står Raphinha til ca. 21. mio. årligt hvor Barcola faktisk "kun" står til 10 mio. årligt, så der burde endda være råderum til at forhandle en lønforhøjelse ind til Barcola ved et skifte. Hans aftale udløber dog først i sommeren 2028.Dumle skrev: ↑ons jun 17, 2026 8:04 amUden at skulle gøre mig klog på det er lønningerne ret høje i PSG, men prismæssigt tæt på 1:1 og måske lidt billigere på løn.!Option skrev: ↑ons jun 17, 2026 7:24 amBarcola for Raphinha ville jeg heller ikke sige nej til. Raphinha er stadig en klasse spiller, men har formentlig også hans bedste sæsoner bag sig efterhånden, så en fremtidssikring på den måde er fornuftigt at tænke ind.
-
Kvoller
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 1191 gange
- Blevet takket: 830 gange
Raphinha er udgået med en skade i kampen i nat. Lad os håbe det ikke er for slemt..
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2925 gange
- Blevet takket: 1716 gange
This is the fifth injury Raphinha has suffered this season, all of them affecting the same foot/leg, his right one.
[Mundo Deportivo]
-
Madameskrald
- Blevet takket: 278 gange
- Dytrax
Raphinha has suffered another hamstring injury, and his participation for the rest of the World Cup is now practically over.
[Diari ARA]
- Dytrax
Zlatan “My advice to Barcelona: if the Saudi clubs are really offering €100M+ for Raphinha, you have to seriously consider it.
He’s turning 30, he’s picked up several injuries over the last season and now again at the World Cup. There’s a risk his value will never be higher than it is right now.
Use that money wisely. Either sign Rashford permanently or bring in another top winger, then invest heavily in a world-class striker like Julián Álvarez or Victor Osimhen.
Raphinha has been fantastic for Barça, but sometimes the smartest football decision is knowing when to cash in and reinvest. That’s just my opinion.”
- Paulinho15
Den er svær, især når jeg (vi) er følelsesmæssigt investeret i Raphinha. Jeg vil ikke have noget imod et salg og de penge det kan give (min. 100 mio. euro), såfremt de bliver brugt klogt, men jeg håber, at vi beholder ham og at han kan holde sig skadesfri.Dytrax skrev: ↑lør jun 20, 2026 8:47 pmZlatan “My advice to Barcelona: if the Saudi clubs are really offering €100M+ for Raphinha, you have to seriously consider it.
He’s turning 30, he’s picked up several injuries over the last season and now again at the World Cup. There’s a risk his value will never be higher than it is right now.
Use that money wisely. Either sign Rashford permanently or bring in another top winger, then invest heavily in a world-class striker like Julián Álvarez or Victor Osimhen.
Raphinha has been fantastic for Barça, but sometimes the smartest football decision is knowing when to cash in and reinvest. That’s just my opinion.”
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Barca80
- Har takket: 113 gange
- Blevet takket: 436 gange
Dilemmaet for mig er faktisk ikke, om Raphinha skal sælges eller ej – til den pris bør han uden tvivl sælges for 100 mio., især hans alder taget i betragtning.
Mit dilemma handler i stedet om, hvordan de 100 mio. så bliver brugt bagefter. Jeg har simpelthen så dårlige erfaringer med ledelsen og Deco, når de pludselig får mange penge mellem hænderne. Der er jeg overhovedet ikke tryg, og det er udelukkende derfor, jeg bliver i tvivl om salg af Raphinha.
Mit dilemma handler i stedet om, hvordan de 100 mio. så bliver brugt bagefter. Jeg har simpelthen så dårlige erfaringer med ledelsen og Deco, når de pludselig får mange penge mellem hænderne. Der er jeg overhovedet ikke tryg, og det er udelukkende derfor, jeg bliver i tvivl om salg af Raphinha.
-
Madameskrald
- Blevet takket: 278 gange
- Paulinho15
Jeg spurgte lige Googles AI om hvem Deco har hentet. Han blev ifølge Googles AI præsenteret som sportsdirektør 16. august 2023.
Deco har hentet følgende ti spillere fordelt på elleve handler fra sommeren 2023 til og med nu:
Sommeren 2023
Sommeren 2024
Dette var det første fulde sommertransfervindue med Deco i spidsen, som her samarbejdede med cheftræner Hansi Flick.
Kommentar til overstående
Deco bør ikke kunne klandres for at have brugt pengene forkert. De fleste handler har været en succes. Nogle har været ok og kun en enkelt kan betragtes som fejlslagen.
Lad så evaluere de elleve handler.
1. Handel - Vitor Roque
Vitor Roque blev med rette hentet ind som et stort talent. Han burde have fået chancen noget mere, men fik det ikke. Jeg synes ikke, at han var et fejlkøb og han blev solgt igen for ca. samme beløb.
2. Handel - Joan Cancelo - første lån
En stor succes i mine øjne, der bidrag markant til offensiven og med sin alsidighed. Klubben ville angiveligt gerne beholde ham, men havde ikke råd til at købe ham i Manchester City.
3. Handel - Joao Felix
En spiller, der blev hentet på lån, fordi vi reelt ikke havde andre muligheder og var underlagt svære betingelser med La Ligas økonomiske regler. Han leverede varen i glimt og kan godt betegnes som en skuffelse.
4. Handel - Dani Olmo
Har været en succeshistorie i Barca, selvom han har kæmpet med skader i perioder.
5. Handel - Pau Victor
En udviklingspiller, der blev hentet til klubben. Han fik ikke for alvor chancen. Hverken en succes eller en fiasko, men han blev solgt videre stor økonomisk gevinst til Sporting Braga for 12 mio. euro.
6. Handel - Woijech Szczesny
Han har været en succes i klubben. Kom ind og agerede vigtig redningsmand, da han fik chancen efter forløbet med Pena. Han var en fin reserve i sidste sæson.
7. Handel - Joan Garcia
Et suverænt køb. Der er ikke så meget mere at sige der. Han er vores førstemålmand i de næste mange sæsoner.
8. Handel - Marcus Rashford
Et godkendt lejeophold i klubben. Klubben vil gerne beholde Rashford, men har ikke ønsket at betale de 30 mio. euro for ham, som de fik i option. Det vil ellers være en god pris for ham.
9. Handel - Roony Bardghji
En no brainer at hente ham, når han var så billigt. Han kan sælges igen med profit, hvis han ikke slår i gennem. Han fik ikke mange chancer og greb ikke mulighederne, da de kom med Yamals skade i slutningen af sæsonen.
10. Handel - Joao Cancelo - andet lån
Fremragende tilgang, der var afgørende i sidste halvdel i sæsonen.
11. Handel - Anthony Gordon
Han virker som et lovende indkøb, der passer godt ind i den måde Flick vil spille på, men vi har endnu til gode at se ham i aktion i næste sæson før vi kan vurdere ham.
Konklusion
Deco har altså primært lavet nogle fornuftige handler. Der er ikke meget han kan klandres for. Jeg synes faktisk ikke, at der er noget han kan klandres for.
Ifølge mig, så har han gjort et glimrende stykke arbejde.
Nu nævnte du, at du har dårlige erfaringer med ledelsen og Deco, når de har fået mange penge i hånden. Jeg læste umiddelbart som om du kun mente Deco.
Så derfor har jeg kun kigget på hans handler. Jeg ved ikke om du også mener de handler der blev lavet af den nuværende ledelse inden Deco kom til.
I så fald, så kan vi godt kigge på det også.
Deco har hentet følgende ti spillere fordelt på elleve handler fra sommeren 2023 til og med nu:
Sommeren 2023
- Vitor Roque - købt for 40 mio. euro i Athletico Paranaense
- Joao Cancelo - lejet i Manchester City for en sæson
- Joao Felix - lejet i Atlético Madrid for en sæson
Sommeren 2024
Dette var det første fulde sommertransfervindue med Deco i spidsen, som her samarbejdede med cheftræner Hansi Flick.
- Dani Olmo - købt for 55 mio. euro i Leipzig plus evt. variabler
- Pau Victor - købt for 3 mio. euro i Girona
- Woijech Szczesny - hentet som klubløs efter karrierestop
- Joan Garcia - købt for 25 mio. euro i Espanyol
- Marcus Rashford - lånt i Manchester United for en sæson
- Roony Bardghji - købt for 2 mio. euro i FC København
- Joao Cancelo - lejet for resten af sæsonen i Al Hilal
- Anthony Gordon - købt i Newcastle for 80 mio. euro
Kommentar til overstående
Deco bør ikke kunne klandres for at have brugt pengene forkert. De fleste handler har været en succes. Nogle har været ok og kun en enkelt kan betragtes som fejlslagen.
Lad så evaluere de elleve handler.
1. Handel - Vitor Roque
Vitor Roque blev med rette hentet ind som et stort talent. Han burde have fået chancen noget mere, men fik det ikke. Jeg synes ikke, at han var et fejlkøb og han blev solgt igen for ca. samme beløb.
2. Handel - Joan Cancelo - første lån
En stor succes i mine øjne, der bidrag markant til offensiven og med sin alsidighed. Klubben ville angiveligt gerne beholde ham, men havde ikke råd til at købe ham i Manchester City.
3. Handel - Joao Felix
En spiller, der blev hentet på lån, fordi vi reelt ikke havde andre muligheder og var underlagt svære betingelser med La Ligas økonomiske regler. Han leverede varen i glimt og kan godt betegnes som en skuffelse.
4. Handel - Dani Olmo
Har været en succeshistorie i Barca, selvom han har kæmpet med skader i perioder.
5. Handel - Pau Victor
En udviklingspiller, der blev hentet til klubben. Han fik ikke for alvor chancen. Hverken en succes eller en fiasko, men han blev solgt videre stor økonomisk gevinst til Sporting Braga for 12 mio. euro.
6. Handel - Woijech Szczesny
Han har været en succes i klubben. Kom ind og agerede vigtig redningsmand, da han fik chancen efter forløbet med Pena. Han var en fin reserve i sidste sæson.
7. Handel - Joan Garcia
Et suverænt køb. Der er ikke så meget mere at sige der. Han er vores førstemålmand i de næste mange sæsoner.
8. Handel - Marcus Rashford
Et godkendt lejeophold i klubben. Klubben vil gerne beholde Rashford, men har ikke ønsket at betale de 30 mio. euro for ham, som de fik i option. Det vil ellers være en god pris for ham.
9. Handel - Roony Bardghji
En no brainer at hente ham, når han var så billigt. Han kan sælges igen med profit, hvis han ikke slår i gennem. Han fik ikke mange chancer og greb ikke mulighederne, da de kom med Yamals skade i slutningen af sæsonen.
10. Handel - Joao Cancelo - andet lån
Fremragende tilgang, der var afgørende i sidste halvdel i sæsonen.
11. Handel - Anthony Gordon
Han virker som et lovende indkøb, der passer godt ind i den måde Flick vil spille på, men vi har endnu til gode at se ham i aktion i næste sæson før vi kan vurdere ham.
Konklusion
Deco har altså primært lavet nogle fornuftige handler. Der er ikke meget han kan klandres for. Jeg synes faktisk ikke, at der er noget han kan klandres for.
Ifølge mig, så har han gjort et glimrende stykke arbejde.
Nu nævnte du, at du har dårlige erfaringer med ledelsen og Deco, når de har fået mange penge i hånden. Jeg læste umiddelbart som om du kun mente Deco.
Så derfor har jeg kun kigget på hans handler. Jeg ved ikke om du også mener de handler der blev lavet af den nuværende ledelse inden Deco kom til.
I så fald, så kan vi godt kigge på det også.