Anthony Gordon

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
lør maj 30, 2026 8:14 pm
Paulinho15 skrev:
lør maj 30, 2026 12:26 am
Lopezzz skrev:
lør maj 30, 2026 12:21 am
Er jeg den eneste der ikke kender ham eller har aldrig hørt om ham før :oops:
Jeg vidste godt han eksisterede, men så stort er mit kendskab heller ikke til ham.

Du er nok ikke alene om ikke at kende til Gordon, men hvad synes du som om tilgangen af ham? :glad:
Jeg vil hellere have et ukendt navn i klubben end en stjerne spiller
https://www.transfermarkt.com/amady-cam ... er/1155608

Så kan du få ham her….ukendt og billig :glad:

Drake
Indlæg: 4631
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 3015 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Drake »

Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af EasyBuddhist »

Drake skrev:
søn maj 31, 2026 6:04 pm
Ja, en historie man ofte har hørt med Barca spillere, lige fra Messi, Xavi, Iniesta til Fermin og Raphinha
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

JayBird10
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons apr 24, 2024 10:41 am
Har takket: 102 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af JayBird10 »

EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 7:11 pm
Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Nu har jeg set en del PL kampen med ham, og hans teknik og boldomgang er ikke noget at råbe hurra for. Og med det teknisk betonet spil vi praktiserer, så tror jeg han kommer til kort.

Nu nævnes PSG bla. hvor jeg slet ikke kan se ham passe ind. Hvem skal han kunne slå af holdet i den Xi der spillede Cl finale. Banerne havde ham på radaren længe inden Deco slog til. Faktisk kom den nyhed for mere end 2 måneder siden. Men det jo en grund til e heller ikke har budt, ligesom PSG. At Liverpool ikke slår til kan jo skyldes, at ledelsen ved Slot ryger og en ny træner måske slet ikke kan bruge ham. Og de vil nok heller ikke give €100millioner for ham.

Jeg er mest af alt skeptisk, omkring han s teknik og 1:1 situationer. Der er han altså ikke gren lysende stjerne for mig at se, men lad os nu se. Måske overrasker har Flick set lyset i ham til at presse.

JayBird10
Indlæg: 33
Tilmeldt: ons apr 24, 2024 10:41 am
Har takket: 102 gange
Blevet takket: 13 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af JayBird10 »

Paulinho15 skrev:
lør maj 30, 2026 12:23 am
Paulinho15 skrev:
lør maj 30, 2026 12:09 am
Hermed skal der lyde et officielt velkommen til Gordondinho! :cool: :lol:
Eller Gordinho?

Hvad er bedst: Gordinho eller Gordondinho? :lol:
Med hans teknik ingen af delene. :lol:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
søn maj 31, 2026 6:04 pm
Hypetoget kører
Netop fordi hypetoget stadig kører på fuld kraft, vil jeg forsøge at bremse det lidt – uden hverken at være unødigt kritisk eller lige så overhypet som mange herinde virker til at være.

Hans spilforståelse, teknik og dribleevner er hverken elendige eller exceptionelle. De ligger et sted midt imellem. Det er ikke noget, jeg finder på; det er det billede, man får ud fra de mange videoer, der florerer på nettet. Vi kan alle se det: teknisk set fremstår han som en relativt gennemsnitlig spiller.

Hans afslutninger er ok. Når jeg skriver ok, så er det nok den mest gavmilde del af min vurdering. Han er ikke nogen udpræget målscorer, men det er muligt, at han kan udvikle sig på det punkt under Hansi Flick.

Hvor skiller han sig så ud? På sit løbepensum og sin fart. Det er dér, hans største styrker ligger. Hverken mere eller mindre.

Han bliver en fin rotationsspiller i Barca. Ikke 80 millioner euro-værdig fin, men fin. Det er godt at have ham i de kampe, hvor han bliver sat ind i de sidste 30 minutter, og hvor vi skal forsvare en føring resten af kampen.

Nuancerne
Jeg ved godt, at mange autoritetstro Barca-fans vil pege på, at både Deco, Barca-ledelsen, PSG og Bayern angiveligt har været ude efter ham, som om det i sig selv afslutter diskussionen. Men den påstand kræver nogle væsentlige nuanceringer.

Vi ved reelt ikke, hvor stor interessen har været, hvor seriøse klubberne har været, hvilke alternativer de overvejede, eller hvad den konkrete baggrund for interessen var. Der er stor forskel på at følge en spiller, forhøre sig om ham og faktisk være villig til at betale den pris, som sælgende klub forlanger.

Derudover er engelske spillere ofte overvurderet på transfermarkedet. En væsentlig årsag er de registreringsregler, der gør hjemmeavlede spillere ekstra attraktive for Premier League-klubberne. Hvis en klub som Liverpool bare har vist moderat interesse, kan det alene have været med til at presse prisen markant op. Det er derfor ikke utænkeligt, at en spiller, som måske objektivt er vurderet til 50-60 millioner euro, pludselig ender med at koste 70-80 millioner euro for Barca.

Derfor er det ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel, at flere storklubber har været kædet sammen med ham. Det kan lige så vel være et udtryk for markedsmekanismer, positionelle behov og den præmie, engelske spillere ofte handles med.

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af EasyBuddhist »

JayBird10 skrev:
søn maj 31, 2026 6:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 7:11 pm
Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Nu har jeg set en del PL kampen med ham, og hans teknik og boldomgang er ikke noget at råbe hurra for. Og med det teknisk betonet spil vi praktiserer, så tror jeg han kommer til kort.

Nu nævnes PSG bla. hvor jeg slet ikke kan se ham passe ind. Hvem skal han kunne slå af holdet i den Xi der spillede Cl finale. Banerne havde ham på radaren længe inden Deco slog til. Faktisk kom den nyhed for mere end 2 måneder siden. Men det jo en grund til e heller ikke har budt, ligesom PSG. At Liverpool ikke slår til kan jo skyldes, at ledelsen ved Slot ryger og en ny træner måske slet ikke kan bruge ham. Og de vil nok heller ikke give €100millioner for ham.

Jeg er mest af alt skeptisk, omkring han s teknik og 1:1 situationer. Der er han altså ikke gren lysende stjerne for mig at se, men lad os nu se. Måske overrasker har Flick set lyset i ham til at presse.
Det er sjovt, hvordan man kan se fodbold forskelligt. Lige præcis det, man ser på den video, det er, hvad jeg ser i hans spil. Samme historie, som raphinha kom med, samme mentalitet og vilje

Når man har den mentale pakke, så kommer man langt

Jeg vil ikke skrive mere om Gordon fra nu af, til preseason begynder, for jeg gider ikke gentage mig selv. Jeg har skrevet, hvad jeg tænker om ham i profileringen og den vil jeg holde mig til
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Dumle
Indlæg: 975
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Dumle »

JayBird10 skrev:
søn maj 31, 2026 6:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 7:11 pm
Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Nu har jeg set en del PL kampen med ham, og hans teknik og boldomgang er ikke noget at råbe hurra for. Og med det teknisk betonet spil vi praktiserer, så tror jeg han kommer til kort.

Nu nævnes PSG bla. hvor jeg slet ikke kan se ham passe ind. Hvem skal han kunne slå af holdet i den Xi der spillede Cl finale. Banerne havde ham på radaren længe inden Deco slog til. Faktisk kom den nyhed for mere end 2 måneder siden. Men det jo en grund til e heller ikke har budt, ligesom PSG. At Liverpool ikke slår til kan jo skyldes, at ledelsen ved Slot ryger og en ny træner måske slet ikke kan bruge ham. Og de vil nok heller ikke give €100millioner for ham.

Jeg er mest af alt skeptisk, omkring han s teknik og 1:1 situationer. Der er han altså ikke gren lysende stjerne for mig at se, men lad os nu se. Måske overrasker har Flick set lyset i ham til at presse.
Altså hvorfor er det folk fokusere så meget på 1v1 situationerne, ja det er lækkert med folk der kan det, men hvis vi kigger på ham han skal dele spilletid med primært på LW kan jo heller ikke afdrible nogen som helst.

Raphinha er jo ikke typisk brasilianer på den front.

Drake
Indlæg: 4631
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 3015 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Drake »

Dumle skrev:
søn maj 31, 2026 8:48 pm
JayBird10 skrev:
søn maj 31, 2026 6:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 7:11 pm
Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Nu har jeg set en del PL kampen med ham, og hans teknik og boldomgang er ikke noget at råbe hurra for. Og med det teknisk betonet spil vi praktiserer, så tror jeg han kommer til kort.

Nu nævnes PSG bla. hvor jeg slet ikke kan se ham passe ind. Hvem skal han kunne slå af holdet i den Xi der spillede Cl finale. Banerne havde ham på radaren længe inden Deco slog til. Faktisk kom den nyhed for mere end 2 måneder siden. Men det jo en grund til e heller ikke har budt, ligesom PSG. At Liverpool ikke slår til kan jo skyldes, at ledelsen ved Slot ryger og en ny træner måske slet ikke kan bruge ham. Og de vil nok heller ikke give €100millioner for ham.

Jeg er mest af alt skeptisk, omkring han s teknik og 1:1 situationer. Der er han altså ikke gren lysende stjerne for mig at se, men lad os nu se. Måske overrasker har Flick set lyset i ham til at presse.
Altså hvorfor er det folk fokusere så meget på 1v1 situationerne, ja det er lækkert med folk der kan det, men hvis vi kigger på ham han skal dele spilletid med primært på LW kan jo heller ikke afdrible nogen som helst.

Raphinha er jo ikke typisk brasilianer på den front.
Fordi det er vigtigt at have en spiller på den anden kant der også har store egenskaber i 1v1 spillet, så det hele fortsat ikke skal hænge på Yamal, og vi skal overbelaste ham, til at åbne de hold på der parkere bussen, som 90% af alle de hold vi møder gør.
Her vil Gordon ikke gøre en forskel, da han trives med plads.

Vi kan bare se på alle de virkelige kedelige kampe vi har haft denne sæson, hvor vi skulle kæmpe for lige at vinde og flere af dem tabte vi.
Men elite dribler på den anden kant, kunne måde hjælpe med at låse de modstandere op, men også skabe et mere underholdende hold, og kan give noget aflastning til Yamal, og have en anden type kan godet på egen hånd, så vi ikke skal spille bolden over stregen hver gang Yamal ikke er med eller ikke lige rammer dagen. Vi har kun Yamal der kan noget på egen hånd, det er sku pinligt i en klub som Barca, der står for offensivt fodbold, synes jeg.

Man har jo nærmest mistet nogle år af sit vil, med de mange røvsyge kampe vi har spillet denne sæson :eek: :yawn:
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af EasyBuddhist »

Dumle skrev:
søn maj 31, 2026 8:48 pm
JayBird10 skrev:
søn maj 31, 2026 6:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 7:11 pm
Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Nu har jeg set en del PL kampen med ham, og hans teknik og boldomgang er ikke noget at råbe hurra for. Og med det teknisk betonet spil vi praktiserer, så tror jeg han kommer til kort.

Nu nævnes PSG bla. hvor jeg slet ikke kan se ham passe ind. Hvem skal han kunne slå af holdet i den Xi der spillede Cl finale. Banerne havde ham på radaren længe inden Deco slog til. Faktisk kom den nyhed for mere end 2 måneder siden. Men det jo en grund til e heller ikke har budt, ligesom PSG. At Liverpool ikke slår til kan jo skyldes, at ledelsen ved Slot ryger og en ny træner måske slet ikke kan bruge ham. Og de vil nok heller ikke give €100millioner for ham.

Jeg er mest af alt skeptisk, omkring han s teknik og 1:1 situationer. Der er han altså ikke gren lysende stjerne for mig at se, men lad os nu se. Måske overrasker har Flick set lyset i ham til at presse.
Altså hvorfor er det folk fokusere så meget på 1v1 situationerne, ja det er lækkert med folk der kan det, men hvis vi kigger på ham han skal dele spilletid med primært på LW kan jo heller ikke afdrible nogen som helst.

Raphinha er jo ikke typisk brasilianer på den front.
Som jeg skrev tidligere, så har Raphinha et dårligere 1v1 spil(end Gordon). Og, det er ikke ment som at det er dårligt, men mere som at det ike er en spidskompetence. Begge kan sætte en mand i de rigtige situationer

Hvis man ser på rent elite 1v1 som spidskompetence, så er der ganske få i verden

Yamal, Vini, Doku, Dembélé og det er det

Så er der dem, der kommer i anden række

Olise, Leao, Doue, Kvara, Musiala, Diomande

Tredje række

Saka, Diaz, Savinho, Rodrygo, Mbappe, Raphinha, Salah, Estevao, Yildiz, Cherki, Nusa, Barcola, Gordon, Semenyo, etc.

Se, hvor få klubber der har mere end én fra de to øverste lag. Se, hvor få klubber, der har mere end to fra alle tre lag

Nogen få af dem kommer til at udvikle sig yderligere, men de fleste gør ikke

Dette er heller ikke et billede af, hvor gode de er overall. Mange har andre kvaliteter, der gør dem bedre eller dårligere end andre. Dette er kun målt på 1v1 i top 5 ligaerne
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
søn maj 31, 2026 9:34 pm
Dumle skrev:
søn maj 31, 2026 8:48 pm
JayBird10 skrev:
søn maj 31, 2026 6:55 pm
EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 7:11 pm
Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Nu har jeg set en del PL kampen med ham, og hans teknik og boldomgang er ikke noget at råbe hurra for. Og med det teknisk betonet spil vi praktiserer, så tror jeg han kommer til kort.

Nu nævnes PSG bla. hvor jeg slet ikke kan se ham passe ind. Hvem skal han kunne slå af holdet i den Xi der spillede Cl finale. Banerne havde ham på radaren længe inden Deco slog til. Faktisk kom den nyhed for mere end 2 måneder siden. Men det jo en grund til e heller ikke har budt, ligesom PSG. At Liverpool ikke slår til kan jo skyldes, at ledelsen ved Slot ryger og en ny træner måske slet ikke kan bruge ham. Og de vil nok heller ikke give €100millioner for ham.

Jeg er mest af alt skeptisk, omkring han s teknik og 1:1 situationer. Der er han altså ikke gren lysende stjerne for mig at se, men lad os nu se. Måske overrasker har Flick set lyset i ham til at presse.
Altså hvorfor er det folk fokusere så meget på 1v1 situationerne, ja det er lækkert med folk der kan det, men hvis vi kigger på ham han skal dele spilletid med primært på LW kan jo heller ikke afdrible nogen som helst.

Raphinha er jo ikke typisk brasilianer på den front.
Fordi det er vigtigt at have en spiller på den anden kant der også har store egenskaber i 1v1 spillet, så det hele fortsat ikke skal hænge på Yamal, og vi skal overbelaste ham, til at åbne de hold på der parkere bussen, som 90% af alle de hold vi møder gør.
Her vil Gordon ikke gøre en forskel, da han trives med plads.

Vi kan bare se på alle de virkelige kedelige kampe vi har haft denne sæson, hvor vi skulle kæmpe for lige at vinde og flere af dem tabte vi.
Men elite dribler på den anden kant, kunne måde hjælpe med at låse de modstandere op, men også skabe et mere underholdende hold, og kan give noget aflastning til Yamal, og have en anden type kan godet på egen hånd, så vi ikke skal spille bolden over stregen hver gang Yamal ikke er med eller ikke lige rammer dagen. Vi har kun Yamal der kan noget på egen hånd, det er sku pinligt i en klub som Barca, der står for offensivt fodbold, synes jeg.

Man har jo nærmest mistet nogle år af sit vil, med de mange røvsyge kampe vi har spillet denne sæson :eek: :yawn:
Men det handler ikke kun om 1-mod-1-situationer (driblinger), hvor Gordon i forvejen er langt bagefter rækken af topfløje.

​Det er i den grad også, når det kommer til afslutninger og den generelle spilforståelse; hans afleveringer og evne til at skabe chancer halter i den grad bagefter. Her kan han for eksempel slet ikke hamle op med en type som Raphinha.

​Som sagt lever han primært på sin enorme arbejdsradius og sin vilde fart. Og det er åbenbart det Flick har ønsket at få med Gordon, må man formode.

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af EasyBuddhist »

Raphinha's to PL sæsoner før han kom til Barca, 19 mål og 14 assists

Gordons to sidste sæsoner, 26 mål og 12 assists
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Barca80 »

Raphinha to seneste sæsoner i Premier League: 17 mål + 12 assister

Gordons to seneste sæsoner i Premier League: 12 mål + 7 assister

Det er en langt bedre sammenligning, fordi vi her kigger specifikt på den samme turnering og over stort set samme antal kampe. (kilde: FotMob)

Derudover er der en væsentlig forskel på deres udgangspunkt: Den ene spillede for Leeds med et langt lavere budget, hvor betingelserne og rammerne typisk er markant sværere, mens den anden spillede for Newcastle – en af verdens absolut rigeste klubber – med langt bedre holdkammerater omkring sig. Raphinhas tal er derfor langt mere imponerende, netop fordi han leverede dem i en markant mindre klub.

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af EasyBuddhist »

Men hvis man ser på de to specifikke sæsoner, så har Gordon spillet sammenlagt ca. 50 mindre end Raphinha. Så op på hesten igen, hyp, hyp
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Barca80 »

Raphinha har rundt regnet spillet omkring 5.000 minutter i Premier League, mens Gordon ligger på cirka 4.500 minutter. Forskellen svarer vel reelt kun til en 5 kampe fordelt over to sæsoner.

Men jeg kan da forstå, at hypetoget buldrer afsted med så meget fart på, at det er lige før, det afsporer. Budskabet er i hvert fald ikke til at tage fejl af: Vi skal åbenbart forvente, at Gordon bliver mindst lige så god som Raphinha - så har man da i hvert fald heller ikke sat barren for lavt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster