Anthony Gordon

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Har takket: 3015 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Drake »

Barca80 skrev:
lør maj 30, 2026 2:29 am
Her er en 5-minutters video, hvor han spiller overfor Hakimi i en storkamp. Den opsummerer og kendetegner egentlig meget godt de mønstre, man generelt ser i hans spil.

Han gør det fint – bestemt ikke dårligt. Nogle af hans afleveringer og driblinger krakelerer eller kiksere lidt undervejs, men han er utrolig livlig og hele tiden i bevægelse. Hans aggressive genpres stopper aldrig. Jeg ved ikke, om det er helt forkert at kalde ham en Gavi-type, bare i form af en lynhurtig fløjspiller, men jeg tror faktisk ikke, det er meget ved siden af :razz:

Jeg er sikker på, at Flick nok skal få gavn af ham i kampene. Men han er næppe den spiller, vi skal spille bolden hen til, når modstanderen står i en dyb low block (som de fleste af vores modstandere vil gøre), for han er en type, der skal bruge masser af plads og fart for for alvor at udnytte sine spidskompetencer. Lad os håbe at han udvikler sig og bliver endnu bedre end det, vi typisk ser på diverse videoer.

Det var vel egentlig et relativt optimistisk indlæg fra min side? Men så har jeg altså også strakt mig ualmindeligt langt – mere positiv end den beskrivelse der, kan jeg simpelthen ikke vride ud af mig selv! :lol:

Jeg tror den video viser lige præcis det vi kan komme til at forvente fra Gordon.

Nem at presse da han ikke kan drible stående, så han må vende om og spille bolden tilbage, men mindre han er oppe i fart så kan han godt skabe noget, så det kan vi måske se i 5-10 % af kampene.

Han har klodset bevægelser, som vil komme til at blive udstillet på et hold som Barca og en en teknisk liga om LA Liga.

Ikke den bedste afslutter.

Han er en Ferran 2.0 bare med Raphinhas arbejdsomhed og pres.
Vi kommer i den enekamp til at tænke yes hvor er han bare god, til den anden kamp hvor man tænker han burde ikke være fodboldspiller.

80-90 mil er sku meget at betale for en defensiv kantspiller :wtf:

Vi må håbe Yamal kan holde sig skadesfri og aldrig have dårlige kampe, så vi har en der kan lukke de hold op der parkere bussen, og en der kan underholde os når holdet ikke lige flyder og spiller godt sammen.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Hristo
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Indlæg af Hristo »

Puyols_garn skrev:
fre maj 29, 2026 11:46 pm
Hristo skrev:
fre maj 29, 2026 10:20 pm
Dytrax skrev:
fre maj 29, 2026 10:02 pm
Anthony Gordon:
"I’ve dreamed of playing for Barça since I was 3 years old."

"I wanted to speak Spanish because, as a child, I believed I would play for Barça. I had a physio at Newcastle who was Spanish, and we spoke Spanish every day. I told him I wanted to play for Barça, which is why I speak a little Spanish."
Det der er nok for mig. Jeg er nu Gordon-fan:-)

Sproget kommer til at gøre det så meget nemmere for ham at blive en del af klubben. Og det er bare fedt med spillere, som vil dø for trøjen.
Jeg har i øvrigt snakket med mine kollegaer som holder med United og Arsenal. United-fanen sagde han elskede den slags type Gordon. Hårdtarbejdende wing af den gamle skole. Arsenal-fanen havde håbet Gordon ville ende i Arsenal. Jeg er gået fra at være uforstående til at glæde mig over Gordon er ny i klubben.
Det er i det hele taget imponerende, at han har lært at tale spansk siden du sendte ham på kursus i går! Dedikeret og hårdtarbejdende type, i alle facetter :grin:
Haha - det er godt fanget Puyol!
Det er megafedt at Barcas spillere læser med herinde. Jeg har så mange gode råd der bare skal fyres af nu:-)

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Gordon er en spiller, der ville gøre Cruyff stolt. Minder mig om dengang, han fyrede det meste det meste af holdet for åben skærm og erstattede dem med baskere for at få balancen tilbage på holdet. Fire af dem gik hen og blev absolute hjørnesten på dreamteam, der vandt 4 mesterskaber i træk og hentede den første CL titel til klubben nogensinde

Begiristain, Rekarte, Bakero, Goikoetxea, Zubizarreta, Alexsanko, Valverde
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Indlæg af Hristo »

Jeg havde i øvrigt en god snak med min tredje kollega, som holder med Liverpool.
Han var den mest skeptiske ift. United og Arsenal, der begge var meget positive, men Gordon er også gammel Everton-dreng.
Han synes ikke, Gordon pt er helt deroppe, hvor en Barca-spiller normalt skal være.
Men så spolede vi tiden tilbage til sidste sommer, mens vi snakkede, og mindede hinanden om en snak, vi havde sidste sommer. Liverpool havde lige købt Wirtz og Isak, som udover at være elite, også var spillere, som mange havde ønsket i fx Barca. En sæson efter den snak har Liverpool haft deres værste sæson længe. På trods af Big name no brainer signings.
Og min kollega sluttede vores snak af med at konkludere, at Gordon lige præcis er en fed signing, fordi han netop ikke er oplagt og “færdig” men best case først nu kommer til at eksplodere pga medspillere osv.
Gordon er ikke ballon dor-potentiale lige umiddelbart. Men man ved hvad man som minimum får, og måske bliver der lagt meget mere på. Det er ikke altid en Wirtz eller en Isak løfter holdet, selvom de på papiret kan det hele. Jeg bevarer min nyligt iførte ja-hat og glæder mig allerede til at se Gordon smadrer igennem næste sæson.

Drake

Indlæg af Drake »

Jeg fald lige over denne video fra en Newcastle fan, som desværre bekræfter min mening om denne handel :roll:

Han siger bl.a.

Han mener ikke at Gordon er verdensklasse.

Han burde være en spiller for klubber som Newcastle, Tottenham og Aston Villa

Han er glad for at Newcastle har solgt ham.

Han synes slet ikke han er i nærheden niveauet til at spille for Barca, og er meget forvirret over at Barca og Bayern overhold er interesseret i ham

Han synes ikke engang skal burde starte for England, og synes Rashford er bedre.

Han synes Gordon vil komme til at føle sig som lidt af en bedrager i Barca, da han ikke burde være der.

Han kan slet ikke se at han bliver en succes i Barca

Han fremhæver at Gordon dog har en stærk mentalitet og læser bøger osv. og vil blive en verdensklasse fodboldspiller, men det gjorde og ville Ross Barkley også, og han blev ikke til noget.

Han er chokeret over at Barca betaler så mange penge for ham, især efter en middelmådig sæson.
Selvom han har scoret 17 mål men hvor mange var straffespark, og hvor 10 af dem var i CL, men 4 af de mål var imod Qarabag, som nok må være det dårligste hold der har været i CL.

Han kan slet ikke forstå Barca overhoved er interesseret i Gordon.

Han vil vædde med at der mange Barca fans der ikke en gang med ved Gordon er.

Han siger at han er meget ustabil præstationer.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Nu ville jeg næppe veje en tilfældig Newcastles fan ord særlig højt, specielt når det jo er dem som har mistet en spiller, lidt ud ad det blå. Mon ikke de var meget glade for ham da han spillede hos dem?

Lige så er det selvfølgelig også ublu, bare at tor at han går ind og bliver verdens bedste og lige pludselig er en ny helgen. Mon ikke det lander et sted i mellem disse, men at klubben set noget de kan lide og mener de kan implementere på holdet?

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Indlæg af Dumle »

Bliver han verdensklasse? Det må tiden vise, og hvis han gør vil man om 3 år sige Barca lavede et røverkøb, for 70 mil euro får du kun gode offensiv spillere for med mindre du som PSG lige hapser Kvara.

Men hvis han står efter næste sæson med eksempelves24 mål og 8 assist, og følelsen af at vi ikke blev et markant andet hold når Raphinha ikke er på banen, så lyder 70-80 mio euro ikke af meget.

Drake

Indlæg af Drake »

PuyolErGud skrev:
lør maj 30, 2026 12:48 pm
Nu ville jeg næppe veje en tilfældig Newcastles fan ord særlig højt, specielt når det jo er dem som har mistet en spiller, lidt ud ad det blå. Mon ikke de var meget glade for ham da han spillede hos dem?

Lige så er det selvfølgelig også ublu, bare at tor at han går ind og bliver verdens bedste og lige pludselig er en ny helgen. Mon ikke det lander et sted i mellem disse, men at klubben set noget de kan lide og mener de kan implementere på holdet?
Hvis det er nogen der ved hvad Gordon kan, må det da være en fan, der har set alle hans kampe for dem.
Så det må da veje højt, vi andre har jo bare nogle YouTube videre at gå ud fra.

Ja, han lander nok et sted midt i mellem, nu han har meget bedre spillere omkring sig.
Men for 80-90 mil skal han ikke bare være en fin klasse spiller, det er det sku for mange penge til.
Jo, det kan lide hans arbejdes raseri og fart, så han er købt for at styrke defensiven, og give brede for Raph og Yamal er ude.

PuyolErGud
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 668 gange
Blevet takket: 877 gange

Indlæg af PuyolErGud »

Drake skrev:
lør maj 30, 2026 2:17 pm
PuyolErGud skrev:

Hvis det er nogen der ved hvad Gordon kan, må det da være en fan, der har set alle hans kampe for dem.

Ja, han lander nok et sted midt i mellem, nu han har meget bedre spillere omkring sig.
Men for 80-90 mil skal han ikke bare være en fin klasse spiller, det er det sku for mange penge til.
Jo, det kan lide hans arbejdes raseri og fart, så han er købt for at styrke defensiven, og give brede for Raph og Yamal er ude.
Men det er jo i samme ombæring en person, som nu sikkert har et horn i siden på Gordon, fordi han er skiftet væk derfra. Så jeg vil ikke umiddelbart tage det for gode varer. Så vil jeg hellere læne mig op af The Athletic eller øvrige mere objektive vurderinger.

nosslo15
Har takket: 181 gange
Blevet takket: 318 gange

Indlæg af nosslo15 »

Jeg kender ikke Gordon fra andet end, hvad jeg har kunne læse mig til her på forum og her vil jeg blot konstatere, at det er kærkomment med den profil han har i forhold til presspillet og arbejdsraseriet. Sidste sæson, da Raphinha stort set ikke var skadet og spillede sin hidtil bedste sæson, da var Pedri nemlig væsentlig mere afgørende end han har været i denne sæson, hvor han har måttet kompensere mere defensivt pga. Rashford og Lewa og andre. Med Gavi tilbage 7,9,13 - og med Gordons ankomst vil vi få bredt løbebyrden bedre ud, så holdet kan holde til at spille "Flick style". Har ofte brokket mig over urealismen fra Flicks side i at ville spille på en måde, som holdet ikke var gearet til.

Håber at Pedri, taget in mente, at han er den universalspiller han er, kan koncentrere sig bedre om det offensive i kommende sæson. Hvor afgørende i forhold til målinvolveringer Gordon kommer til at blive, kan man jo kun håbe på, han bliver måske vigtigere for os i CL. da kampene her, i forhold til ligaen, ofte er mere åbne og han derfor kommer bedre til sin ret. Hvis vi signer Silva derimod, får vi også en, der kan hjælpe os mod kompakte forsvar.

Drake

Indlæg af Drake »

PuyolErGud skrev:
lør maj 30, 2026 3:19 pm
Drake skrev:
PuyolErGud skrev:

Men det er jo i samme ombæring en person, som nu sikkert har et horn i siden på Gordon, fordi han er skiftet væk derfra. Så jeg vil ikke umiddelbart tage det for gode varer. Så vil jeg hellere læne mig op af The Athletic eller øvrige mere objektive vurderinger.
Hvis du ser videoen, så han fint tilfreds med salget af Gordon, og har ikke et horn i siden på ham, men er mest af alt chokeret over han skifter til Barca og havde mulighed for Bayern.

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
lør maj 30, 2026 3:50 pm
PuyolErGud skrev:
lør maj 30, 2026 3:19 pm
Drake skrev:
PuyolErGud skrev:

Hvis du ser videoen, så han fint tilfreds med salget af Gordon, og har ikke et horn i siden på ham, men er mest af alt chokeret over han skifter til Barca og havde mulighed for Bayern.
Det er ikke blot en enkelt fan. Anthony Gordon vurderes for at være blandt Newcastles allerdårligste i denne sæson, hvilket også er en af grundene til han overhovedet blev solgt. Billedet er fra en Newcastle side:

Billede

- @Newcastle Chronicle

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er helt klart brugerne herinde, der har ret. Gordon er en forfærdelig fodbldspiller og de sportslige ledelser rundt omkring i Liverpool, PSG, Bayern og Arsenal er snot dumme, de ikke kan se det. Barca, Deco og Flick mest af alt
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 511 gange
Blevet takket: 1870 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg er skeptisk, men … glæder mig samtidig også utroligt meget til at se ham. :wtf:

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Paulinho15 skrev:
lør maj 30, 2026 12:26 am
Lopezzz skrev:
lør maj 30, 2026 12:21 am
Er jeg den eneste der ikke kender ham eller har aldrig hørt om ham før :oops:
Jeg vidste godt han eksisterede, men så stort er mit kendskab heller ikke til ham.

Du er nok ikke alene om ikke at kende til Gordon, men hvad synes du som om tilgangen af ham? :glad:
Jeg vil hellere have et ukendt navn i klubben end en stjerne spiller
MDCCCXCIX

Besvar