Helt enig!Barca80 skrev: ↑fre maj 29, 2026 9:58 pmJeg ønsker absolut Barca det bedste, og jeg har virkelig forsøgt at presse mig selv til at se det positive i denne handel.
Men uanset hvor meget jeg anstrenger mig, er jeg fuldstændig uenig i transferen. Han lever primært på sin fart og sit store arbejdspensum, men spilmæssigt synes jeg ganske enkelt, han mangler for meget andet. Jeg tror jeg kan nævne mindst 10 wings i Premier League som er bedre end Gordon. Han er heller ikke i nærheden af at være fastmand på det engelske landshold. Det allerstørste problem i det her er dog prisen på 70-80 millioner.
Når det så er sagt, håber jeg inderligt, at jeg tager fejl, og at han går ind og leverer varen fra dag ét - please overrask mig![]()
Jeg har virkelig også prøvet at forstå og blive glad for dette køb af Gordon, og er nok set 10 videoer om ham.
Jeg er stadig sur og sindssyg ærgerlig over vi har købt ham, han er bare en hurtig arbejdsmand.
Jeg synes det er til grin at vi købe sådan en spiller, og så til 80 mil og måske endda 90 mil bliver der snakket om
Han er tilmed 25 år. så han ikke har noget udviklings potentiale, så han kan blive bedre, ud over det han automatisk vil blive med bedre spillere omkring sig.
Gordon har scoret 17 mål denne sæson, hvor 9 har været på straffespark, og 6 i CL må lorte hold som Qarabağ og Union SG.
Så han har reelt kun scoret 2 mål og lavet 5 assist i 46 kampe
Ud for de forskellige videoer jeg har set og en med en Newcastle fan, skulle han også have et lavt bund niveau, og spille med skyklapper, ikke altid tage de bedste beslutninger og ikke være den bedste afslutter. Newcastle fan beskrev også at han kan være en god dribler den førte halve sæson, hvis der er plads, og så finder modstanderen ud af han, og så dykker den gevaldigt da han kun har et træk i sine dribling skills.
Han beskrives som en meget hårdtarbejdende spiller, men rigtig god speed og er bedst når der er meget plads at løbe i.
Problemet er jo så bare at 90 % af alle vores modstandere parkere bussen. Så jeg kan umiddelbart kun den købet som en defensiv forstærkning, så vores forsvar er genpresset og løbe mere end modstanderen.
Det jo helt væk ikke at købe en elite driblestærk kant som vi mangler, der kan aflaste Yamal og hjælpe med at låse alle de hold der parkere bussen, som er 90 % af holdene efterhånden, selv RM gør det også, og især nu med Mourinho som træner.
Jeg havde 100% hellere set vi købte en spiller som Yan Diomande, som også arbejder hård for holdet og i presset, han har så tilmed elite dribling og hurtighed + god spilforståelse, og er kun 19 år så han har et kæmpe potentiale, samt kan spille naturligt på begge kanter. Og hvis ikke ham, så en Barcola eller andre jeg ikke lige kender, der har elite dribling.
Hvad skal vi gøre i de kampe Yamal ikke er med, imod defensive hold. Så skal vi håbe på holdet lige har en ekstra god kamp så vi kan spille bolden over stregen, eller owen goal hjælper os, eller vi presser modstanderen til at lave en stor fejl.
MEN også i det hele taget underholdningsværdien i at have spillere der kan noget på egen hånd. Men det er desværre også den kedelige tendens der er kommet i fodbold, at det bare gælder om at løbe mere en modstanderen og have fart.
Det er simpelthen pinligt vi kun har EN spiller der kan drible i en klub som Barca.
Ikke engang stor tekniske playmaker typer har vi mange af mere, der har vi kun Pedri, men som spiller lidt for langt tilbage i banen, til at kunne udfolde sig fuld ud, der er langt i mellem hans Iniesta kampe.
Ellers har vi Yamal der også har den del i sit spil, og det er så det. Olmo burde være sådan en type, men ikke mere efter han spare på sig selv for at holde sig skadesfri, men det gør så at han har mistet sine store playmaker egenskaber og de elite vendinger han havde, der gjorde han kunne noget ekstra.
MEN jeg håber dog ligesom Barca80 af jeg tager fejl, og Gordon bliver en verdensklasse spiller for os, og kan blive en elite dribler. Men det er meget urealistisk med drible delen, det kan han ikke lige pludselig udvikle.
Han virker dog som en god fyr, og super fedt at han allerede kan lidt spansk, og at han altid har ville spille for Barca