Anthony Gordon

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Har takket: 3015 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Anthony Gordon

Indlæg af Drake »

Barca80 skrev:
fre maj 29, 2026 9:58 pm
Jeg ønsker absolut Barca det bedste, og jeg har virkelig forsøgt at presse mig selv til at se det positive i denne handel.

Men uanset hvor meget jeg anstrenger mig, er jeg fuldstændig uenig i transferen. Han lever primært på sin fart og sit store arbejdspensum, men spilmæssigt synes jeg ganske enkelt, han mangler for meget andet. Jeg tror jeg kan nævne mindst 10 wings i Premier League som er bedre end Gordon. Han er heller ikke i nærheden af at være fastmand på det engelske landshold. Det allerstørste problem i det her er dog prisen på 70-80 millioner.

Når det så er sagt, håber jeg inderligt, at jeg tager fejl, og at han går ind og leverer varen fra dag ét - please overrask mig :thumbup:
Helt enig!

Jeg har virkelig også prøvet at forstå og blive glad for dette køb af Gordon, og er nok set 10 videoer om ham.

Jeg er stadig sur og sindssyg ærgerlig over vi har købt ham, han er bare en hurtig arbejdsmand.

Jeg synes det er til grin at vi købe sådan en spiller, og så til 80 mil og måske endda 90 mil bliver der snakket om :eek:

Han er tilmed 25 år. så han ikke har noget udviklings potentiale, så han kan blive bedre, ud over det han automatisk vil blive med bedre spillere omkring sig.

Gordon har scoret 17 mål denne sæson, hvor 9 har været på straffespark, og 6 i CL må lorte hold som Qarabağ og Union SG.
Så han har reelt kun scoret 2 mål og lavet 5 assist i 46 kampe :!: : :wtf:

Ud for de forskellige videoer jeg har set og en med en Newcastle fan, skulle han også have et lavt bund niveau, og spille med skyklapper, ikke altid tage de bedste beslutninger og ikke være den bedste afslutter. Newcastle fan beskrev også at han kan være en god dribler den førte halve sæson, hvis der er plads, og så finder modstanderen ud af han, og så dykker den gevaldigt da han kun har et træk i sine dribling skills.

Han beskrives som en meget hårdtarbejdende spiller, men rigtig god speed og er bedst når der er meget plads at løbe i.
Problemet er jo så bare at 90 % af alle vores modstandere parkere bussen. Så jeg kan umiddelbart kun den købet som en defensiv forstærkning, så vores forsvar er genpresset og løbe mere end modstanderen.

Det jo helt væk ikke at købe en elite driblestærk kant som vi mangler, der kan aflaste Yamal og hjælpe med at låse alle de hold der parkere bussen, som er 90 % af holdene efterhånden, selv RM gør det også, og især nu med Mourinho som træner.

Jeg havde 100% hellere set vi købte en spiller som Yan Diomande, som også arbejder hård for holdet og i presset, han har så tilmed elite dribling og hurtighed + god spilforståelse, og er kun 19 år så han har et kæmpe potentiale, samt kan spille naturligt på begge kanter. Og hvis ikke ham, så en Barcola eller andre jeg ikke lige kender, der har elite dribling.

Hvad skal vi gøre i de kampe Yamal ikke er med, imod defensive hold. Så skal vi håbe på holdet lige har en ekstra god kamp så vi kan spille bolden over stregen, eller owen goal hjælper os, eller vi presser modstanderen til at lave en stor fejl.

MEN også i det hele taget underholdningsværdien i at have spillere der kan noget på egen hånd. Men det er desværre også den kedelige tendens der er kommet i fodbold, at det bare gælder om at løbe mere en modstanderen og have fart.
Det er simpelthen pinligt vi kun har EN spiller der kan drible i en klub som Barca.
Ikke engang stor tekniske playmaker typer har vi mange af mere, der har vi kun Pedri, men som spiller lidt for langt tilbage i banen, til at kunne udfolde sig fuld ud, der er langt i mellem hans Iniesta kampe.
Ellers har vi Yamal der også har den del i sit spil, og det er så det. Olmo burde være sådan en type, men ikke mere efter han spare på sig selv for at holde sig skadesfri, men det gør så at han har mistet sine store playmaker egenskaber og de elite vendinger han havde, der gjorde han kunne noget ekstra.

MEN jeg håber dog ligesom Barca80 af jeg tager fejl, og Gordon bliver en verdensklasse spiller for os, og kan blive en elite dribler. Men det er meget urealistisk med drible delen, det kan han ikke lige pludselig udvikle.

Han virker dog som en god fyr, og super fedt at han allerede kan lidt spansk, og at han altid har ville spille for Barca :smile:
Senest rettet af Drake lør maj 30, 2026 7:47 am, rettet i alt 1 gang.
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2365 gange
Blevet takket: 1387 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Er jeg den eneste der ikke kender ham eller har aldrig hørt om ham før :oops:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Paulinho15 skrev:
lør maj 30, 2026 12:09 am
Hermed skal der lyde et officielt velkommen til Gordondinho! :cool: :lol:
Eller Gordinho?

Hvad er bedst: Gordinho eller Gordondinho? :lol:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Lopezzz skrev:
lør maj 30, 2026 12:21 am
Jeg vidste godt han eksisterede, men så stort er mit kendskab heller ikke til ham.

Du er nok ikke alene om ikke at kende til Gordon, men hvad synes du som om tilgangen af ham? :glad:
Senest rettet af Paulinho15 lør maj 30, 2026 12:34 am, rettet i alt 1 gang.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Nu da skiftet er officielt, vil jeg lige komme med mine egne tanker omkring skiftet. Normalt er jeg svær at imponere, når vi henter nye spillere, men jeg synes vi denne gang har god grund til at være særdeles optimistiske.

Ja, det var nok ikke det, de fleste af os havde regnet med, men det siger nok mere om os, end det gør om Deco og Flick. For kigger man lidt dybere ind i den profil Gordon har, så passer den fantastisk ind i Barca’s nuværende spillestil med Flick som træner. Men ikke bare det. Jeg synes også, Gordon understreger, Barca kigger mere på profilen, end på navnet og det er enormt betryggende, man handler på den måde, fremfor på følelser. Deco overrasker endnu engang med denne handel og endnu engang er det i positiv retning, ligesom det var med Joan Gacia sidste sommer.

En anden ting, jeg godt kan lide ved denne transfer er, Gordon taler direkte ind i det paradigmeskifte, der har været undervejs i flere sæsoner. Det er specielt blevet understreget med LE’s PSG hold, hvor alle angriberne skal kunne spille flere forskellige positioner. LE har udtalt, hans drøm er at have et helt hold, der kan spille overalt på banen. Selvom det er noget nær utopi, så er det hans vision. Ikke at den er ny, da Cruyff jo havde en lignende tilgang allerede der tilbage i slut 80’erne, mens Pep genoplivede den godt og grundigt, da han brød igennem som træner. Forskellen er, denne gang er der langt flere klubber, der følger efter i fodsporet og bruger det som en integreret del af deres talentudvikling, scouting og trupopbygning. Gordon er i den grad en moderne spiller, der tager del i alle faser af spillet og dækker mange positioner.

Dertil kan man kun have ros for måden handlen blev lukket på. Ingen endeløse rygter, ingen forhandling frem og tilbage, ingen tøven. To dage og så var den lukket. Det ville være fantastisk, hvis det var sådan hver gang.

Jeg kan faktisk huske Gordon, da han spillede for Everton og han var noget af et wonderkid, da han brød igennem. Dengang så jeg stadig en del PL og jeg kunne godt lide ham. Ikke sådan, jeg tænkte på ham i forbindelse med Barca dengang, selvom han faktisk blev scoutet flere gange og Barca fik positive tilbagemeldinger på ham. Men jeg kan huske, han fik masser af spilletid allerede som 19årig og fik masser af god kritik. Jeg har ikke fulgt ham i hans tid hos Newcastle, men da rygterne begyndte at dukke op og jeg lige fik vendt den rigtigt i hovedet, så kan jeg huske, jeg synes han spillede noget ret god fodbold allerede der, som 19årig. Det er faktisk primært den erindring, der gør mig meget positiv omkring transferen, mere end noget andet.

Men, lad os kigge på profilen og det bliver ikke småting vi skal igennem, for der er meget mere, end man lige umiddelbart skulle tro.

Det første, der skinner igennem, er Gordon’s hurtighed. Han er en runner, der har registreret den tredje hurtigste tophastighed i denne sæsons CL kampagne. Han er ekstremt god til at finde bagrummene og udnytte dem med løb i ryggen på forsvaret. På det punkt minder han rigtig meget om Raphinha. Dertil er han en god ballcarrier. Han kan løbe over lange afstande og kan på den måde flytte bolden hurtigt langt op på banen.

Det næste er allerede godt beskrevet flere steder og kommer derfor ikke som nogen overraskelse. Gordon arbejder stenhårdt og kan gøre det igennem alle 90 minutter. Hans presspil er intet mindre end fantastisk og i modsætning til mange angribere, kan han også gå ind i direkte defensive dueller og han gør det fuldt ud. Ikke noget alibi pres her. Gordon ved, hvordan man duellerer og hvordan man skal placere sig for at afskære pasningsbaner. Han fylder med andre ord rigtig meget og måske mere end nogen anden Barca spiller. Han er heller ikke bleg for at backtracke hele vejen til egen baglinje, hvis det er nødvendigt. Han elsker kontakten i duellerne og det må gerne gøre ondt. Det er i den grad noget vi mangler i angrebet, specielt, når Raphinha ikke er med, men jeg tror faktisk, selv Raphinha har fundet sin overmand her. Gordon har den britiske kærlighed for duelspillet, dybt liggende i sig.

Nu har jeg så set en del kommentarer på, det er disse to kompetencer, Barca har betalt 70mio euro for, men intet kunne være længere fra sandheden. For kigger man et spadestik dybere, så finder man også et højest veludviklet teknisk niveau. Gordon kontrollerer bolden rigtig godt og det i et meget højt tempo. Han er hurtig på fødderne og spiller med meget stor selvtillid. Det var det, jeg pludselig kunne huske fra hans Everton tid. En mod en er han rigtig, rigtig god. Han er ikke nogen Messi eller Yamal, det er klart, men han kan tage næsten hvem som helst mand-mand og hvis han kommer ind i feltet i fart, kan han også tage to eller tre. På det parameter overstråler han klart Raphinha og i særdeleshed Rashford og igen, i sammenligningen med netop de to, så elsker han kontakten ved duellerne. Han kan tåle kontakten og han trives med den og nu kommer vi til det rigtig interessante, for lige pludselig ligner Gordon’s profil ikke længere Raphinha’s. Den ligner en anden spiller, jeg holder rigtig meget af, nemlig selveste Khvicha Kvaratskhelia. Gordon er en ekstremt bevægelig fodboldspiller både med og uden bold. Han kan operere i meget små rum og søger gerne ind i de centrale zoner, da hans teknik tillader ham det. Han har blik for sine medspillere og han kan både se og udføre afleveringer i tæt befolkede områder og igen, i et meget højt tempo.

Der er ingen tvivl om, Gordon har været et niveau eller to over de fleste af hans holdkammerater i Newcastle. I særdeleshed, når vi snakker spilintelligens. Det har selvfølgelig givet ham frihed som primær kreatør, men det har også hæmmet ham, da hans medspillere ofte slet ikke kan følge med. Det går simpelthen for hurtigt for dem og dermed har modstanderne også haft fokus på at lukke ham ned, mere end nogen anden Newcastle spiller. Det bliver ikke noget problem i Barca, hvor han får Yamal som legekammerat, men ikke kun ham. Gordon kommer til at elske at spille sammen med Fermin, Ferran og Olmo og han vil elske at spille sammen med Alvarez, skulle han komme. Gordon tænker simpelthen fodbold på præcis samme måde og det er det, jeg ser allermest frem til. De dynamikker der kommer til at blive skabt. Der ligger et enormt potentiale i dynamikken med Gordon på holdet, både med og uden bold.

Gordon har et relativt højt slutprodukt, men han kan forbedre sig, specielt i afslutninger. Ikke sådan, han er dårlig og han er tæt på Raphinha niveau, men han kan mere, end han har vist indtil nu. Det meste vil komme med bedre medspillere og en spillestil, der passer ham bedre og begge dele kan Barca heldigvis tilbyde. Man kan snildt regne med, han fordobler sit output inden for et par sæsoner, bare på den konto, mens jeg også er sikker på, Flick har en helt klar og veldefineret plan med Gordon. På det punkt er jeg også mere end optimistisk.

Slutteligt, på det mentale plan. Gordon virker til at være særdeles stærk mentalt. Han har som sagt masser af selvtillid, han trives med presset, man kan nærmest se på ham, han elsker det. Han tror på egne evner, ellers ville han aldrig være nået til Barca. Han har tårnhøj arbejdsmoral, han sætter høje krav til sine medspillere og han vil vinde.

Jeg er sikker på, det bliver godt det her. Velkommen til Anthony Gordon
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
lør maj 30, 2026 12:34 am
Nu da skiftet er officielt, vil jeg lige komme med mine egne tanker omkring skiftet. Normalt er jeg svær at imponere, når vi henter nye spillere, men jeg synes vi denne gang har god grund til at være særdeles optimistiske.

Ja, det var nok ikke det, de fleste af os havde regnet med, men det siger nok mere om os, end det gør om Deco og Flick. For kigger man lidt dybere ind i den profil Gordon har, så passer den fantastisk ind i Barca’s nuværende spillestil med Flick som træner. Men ikke bare det. Jeg synes også, Gordon understreger, Barca kigger mere på profilen, end på navnet og det er enormt betryggende, man handler på den måde, fremfor på følelser. Deco overrasker endnu engang med denne handel og endnu engang er det i positiv retning, ligesom det var med Joan Gacia sidste sommer.

En anden ting, jeg godt kan lide ved denne transfer er, Gordon taler direkte ind i det paradigmeskifte, der har været undervejs i flere sæsoner. Det er specielt blevet understreget med LE’s PSG hold, hvor alle angriberne skal kunne spille flere forskellige positioner. LE har udtalt, hans drøm er at have et helt hold, der kan spille overalt på banen. Selvom det er noget nær utopi, så er det hans vision. Ikke at den er ny, da Cruyff jo havde en lignende tilgang allerede der tilbage i slut 80’erne, mens Pep genoplivede den godt og grundigt, da han brød igennem som træner. Forskellen er, denne gang er der langt flere klubber, der følger efter i fodsporet og bruger det som en integreret del af deres talentudvikling, scouting og trupopbygning. Gordon er i den grad en moderne spiller, der tager del i alle faser af spillet og dækker mange positioner.

Dertil kan man kun have ros for måden handlen blev lukket på. Ingen endeløse rygter, ingen forhandling frem og tilbage, ingen tøven. To dage og så var den lukket. Det ville være fantastisk, hvis det var sådan hver gang.

Jeg kan faktisk huske Gordon, da han spillede for Everton og han var noget af et wonderkid, da han brød igennem. Dengang så jeg stadig en del PL og jeg kunne godt lide ham. Ikke sådan, jeg tænkte på ham i forbindelse med Barca dengang, selvom han faktisk blev scoutet flere gange og Barca fik positive tilbagemeldinger på ham. Men jeg kan huske, han fik masser af spilletid allerede som 19årig og fik masser af god kritik. Jeg har ikke fulgt ham i hans tid hos Newcastle, men da rygterne begyndte at dukke op og jeg lige fik vendt den rigtigt i hovedet, så kan jeg huske, jeg synes han spillede noget ret god fodbold allerede der, som 19årig. Det er faktisk primært den erindring, der gør mig meget positiv omkring transferen, mere end noget andet.

Men, lad os kigge på profilen og det bliver ikke småting vi skal igennem, for der er meget mere, end man lige umiddelbart skulle tro.

Det første, der skinner igennem, er Gordon’s hurtighed. Han er en runner, der har registreret den tredje hurtigste tophastighed i denne sæsons CL kampagne. Han er ekstremt god til at finde bagrummene og udnytte dem med løb i ryggen på forsvaret. På det punkt minder han rigtig meget om Raphinha. Dertil er han en god ballcarrier. Han kan løbe over lange afstande og kan på den måde flytte bolden hurtigt langt op på banen.

Det næste er allerede godt beskrevet flere steder og kommer derfor ikke som nogen overraskelse. Gordon arbejder stenhårdt og kan gøre det igennem alle 90 minutter. Hans presspil er intet mindre end fantastisk og i modsætning til mange angribere, kan han også gå ind i direkte defensive dueller og han gør det fuldt ud. Ikke noget alibi pres her. Gordon ved, hvordan man duellerer og hvordan man skal placere sig for at afskære pasningsbaner. Han fylder med andre ord rigtig meget og måske mere end nogen anden Barca spiller. Han er heller ikke bleg for at backtracke hele vejen til egen baglinje, hvis det er nødvendigt. Han elsker kontakten i duellerne og det må gerne gøre ondt. Det er i den grad noget vi mangler i angrebet, specielt, når Raphinha ikke er med, men jeg tror faktisk, selv Raphinha har fundet sin overmand her. Gordon har den britiske kærlighed for duelspillet, dybt liggende i sig.

Nu har jeg så set en del kommentarer på, det er disse to kompetencer, Barca har betalt 70mio euro for, men intet kunne være længere fra sandheden. For kigger man et spadestik dybere, så finder man også et højest veludviklet teknisk niveau. Gordon kontrollerer bolden rigtig godt og det i et meget højt tempo. Han er hurtig på fødderne og spiller med meget stor selvtillid. Det var det, jeg pludselig kunne huske fra hans Everton tid. En mod en er han rigtig, rigtig god. Han er ikke nogen Messi eller Yamal, det er klart, men han kan tage næsten hvem som helst mand-mand og hvis han kommer ind i feltet i fart, kan han også tage to eller tre. På det parameter overstråler han klart Raphinha og i særdeleshed Rashford og igen, i sammenligningen med netop de to, så elsker han kontakten ved duellerne. Han kan tåle kontakten og han trives med den og nu kommer vi til det rigtig interessante, for lige pludselig ligner Gordon’s profil ikke længere Raphinha’s. Den ligner en anden spiller, jeg holder rigtig meget af, nemlig selveste Khvicha Kvaratskhelia. Gordon er en ekstremt bevægelig fodboldspiller både med og uden bold. Han kan operere i meget små rum og søger gerne ind i de centrale zoner, da hans teknik tillader ham det. Han har blik for sine medspillere og han kan både se og udføre afleveringer i tæt befolkede områder og igen, i et meget højt tempo.

Der er ingen tvivl om, Gordon har været et niveau eller to over de fleste af hans holdkammerater i Newcastle. I særdeleshed, når vi snakker spilintelligens. Det har selvfølgelig givet ham frihed som primær kreatør, men det har også hæmmet ham, da hans medspillere ofte slet ikke kan følge med. Det går simpelthen for hurtigt for dem og dermed har modstanderne også haft fokus på at lukke ham ned, mere end nogen anden Newcastle spiller. Det bliver ikke noget problem i Barca, hvor han får Yamal som legekammerat, men ikke kun ham. Gordon kommer til at elske at spille sammen med Fermin, Ferran og Olmo og han vil elske at spille sammen med Alvarez, skulle han komme. Gordon tænker simpelthen fodbold på præcis samme måde og det er det, jeg ser allermest frem til. De dynamikker der kommer til at blive skabt. Der ligger et enormt potentiale i dynamikken med Gordon på holdet, både med og uden bold.

Gordon har et relativt højt slutprodukt, men han kan forbedre sig, specielt i afslutninger. Ikke sådan, han er dårlig og han er tæt på Raphinha niveau, men han kan mere, end han har vist indtil nu. Det meste vil komme med bedre medspillere og en spillestil, der passer ham bedre og begge dele kan Barca heldigvis tilbyde. Man kan snildt regne med, han fordobler sit output inden for et par sæsoner, bare på den konto, mens jeg også er sikker på, Flick har en helt klar og veldefineret plan med Gordon. På det punkt er jeg også mere end optimistisk.

Slutteligt, på det mentale plan. Gordon virker til at være særdeles stærk mentalt. Han har som sagt masser af selvtillid, han trives med presset, man kan nærmest se på ham, han elsker det. Han tror på egne evner, ellers ville han aldrig være nået til Barca. Han har tårnhøj arbejdsmoral, han sætter høje krav til sine medspillere og han vil vinde.

Jeg er sikker på, det bliver godt det her. Velkommen til Anthony Gordon
Tak for en god beskrivelse! :thumbup:

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Hvad nummer tror i Gordon får? :glad:

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Ikigai »

Lopezzz skrev:
lør maj 30, 2026 12:21 am
Han scorede faktisk imod Barcelona da man mødte Newcastle I CHL . Enig , Der tænkte man ikke lige at det han ville blive Barca næste store/dyre signing

DeanCassady
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Indlæg af DeanCassady »

Paulinho15 skrev:
lør maj 30, 2026 12:42 am
Hvad nummer tror i Gordon får? :glad:
Jeg forestiller mig, at han får 17, når Casadó bliver afskippet.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Indlæg af Barca80 »

Nu hvor vi har hentet en ret middelmådig spiller til svimlende mange penge, må man jo tvinge sig selv til at finde de positive briller frem.

Jeg tror egentlig nok, Gordon skal gøre det fint. Ligesom Rashford havde det svært i United, men blomstrede relativt op i Barca, tror jeg også, at Gordon kommer til at præstere bedre her, end han gjorde i sin tid i Newcastle – selvom det nok aldrig helt kommer til at retfærdiggøre prisen. Når man spiller for en klub, der vinder over 90% af sine ligakampe, vil hans statistikker jo helt naturligt få et løft i forhold til Newcastle.

Jeg tror dog, han bliver modtaget lidt på samme måde som Ferran Torres blandt fansene; nogle kampe sviner vi ham til, og andre kampe roser vi ham til skyerne. Det kommer til at svinge fuldstændig fra kamp til kamp og fra måned til måned.

Hvis det her virkelig er Flicks eget primære ønske, så må det også være den ultimative test af ham. Så er det her formentlig det første dyre indkøb, Flick har peget på, som han rent faktisk har fået opfyldt. Derfor må vi også holde Flick fuldt ud ansvarlig, hvis Gordon ikke lever op til sit massive prisskilt – ligesom Flick skal have masser af ros, hvis han formår at få det absolut bedste ud af ham.

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

En af de største fortalere for Gordon har været @nonewthing. Arsenal Twitter/X tactico og lidt af en legende. Ind imellem rambler han, men han ved hvad han snakker om. Her er et par af hans tweets fra i går
The reason why fans rate players very badly is because they are ignorant of the constraints of football.

They do not know what it takes to be a professional, what it takes to perform for 90 minutes, what it takes to make an impact against other professionals and to do it all at a Premier League level.

How many players have the pace that Gordon has in behind?

How many of them are also comfortable with the ball in central areas like him?

How many of them have a nose for goal? How many of them are under 26?

How many of them have been performing at the highest level regularly?

How many of them have shown the physical durability that he has?

There is only one u-26 winger in the world that answers all of this favourably. His name? Vinicius Junior.

But you are looking for “dribbling” for your YouTube comps.
Gordon has a unique gift that only Vinicius matches in the world.

He has both long pace + the ability to use the ball in central areas.

Very, very rarely do you get that combination in a single player.
Anthony Gordon’s profile is second to no one on the planet but Vinicius Junior.

You would think the interest of Arsenal, Barcelona, Bayern and Liverpool would be enough for some people to stop and think, but a word is never enough for the fool.
People saw Diaz move from the most physical league in the world to Bayern and suddenly look a world-beater but they can't apply the same imagination to Gordon who runs around exactly like him and is even better with the ball.
In isolation, Anthony Gordon is a better LW option for Arsenal.

Long pace to match the likes of Martinelli & Barcola? ✅

Central manipulation to match the likes of Kvaratskhelia & Semenyo? ✅

Can also play F9 decently.

However, with Martinelli here, his long pace is redundant. We need to sell Martinelli for his profile to really make sense.

Otherwise, Rogers is better centrally & a WC F9.

So as long as Martinelli is at Arsenal, Rogers makes more sense.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist

Indlæg af EasyBuddhist »

@umirf1 May 27
Gordon profiles really nicely for so many top sides. His game has aged better given where football has gone. Intense M2M pressing, last line running, 1v1 quality (albeit a lesser strength), attacking big space, positional versatility. Flick's game model demands those traits even more. It's a well reasoned buy. Good player, wish him the best.
En anden stor X tactico, nu BBC

Det ville være rart, om pesimisterne kan gemme deres negativitet lidt væk. I det mindste indtil, de har set knægten spille, hvilket mange tydeligvis ikke har...

Der er ikke noget værre, end når folk ikke ved, hvad de taler om. Man risikerer at fremstå, dum

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Jeg synes, at ALLE skal have lov til at udtrykke deres mening, præcis som de lyster. Der skal være plads til at lufte ud, uanset om det handler om frustrationer, ren begejstring eller noget midt imellem.

Det er trods alt et debatforum, hvor der er delte meninger om nærmest alt. Uanset hvordan man vender og drejer det, er det her et køb, som ingen havde forventet. Det er en kæmpe overraskelse for mange, og der er brugt utrolig mange penge i en tid med en i forvejen stram økonomi. Så selvfølgelig er alle ikke lige begejstrede for handlen.

Man kan finde alle mulige mærkelige holdninger på nettet lige nu. Nogle ser ham som det nye vidunder, mens andre mener, han højst er middelmådig – og det sjove er, at alle bruger de samme statistikker og YouTube-videoer til at vurdere ham ud fra. Sandheden er, at ingen med sikkerhed aner, hvordan han ender med at præstere i Barca. Det hele er gæt og gisninger lige nu.

Ligesom jeg kan synes, det er fuldstændig godnat at sammenligne ham med Raphinha, Vinicius eller Kvaratskhelia, så kan andre jo synes, at mine holdninger er helt skudt ved siden af. Men lad os holde det til saglige synspunkter. Vi skal ikke kalde hinanden dumme, bare fordi vi ikke deler de samme briller på fodbolden.

Brugeravatar
Barca80

Indlæg af Barca80 »

Her er en 5-minutters video, hvor han spiller overfor Hakimi i en storkamp. Den opsummerer og kendetegner egentlig meget godt de mønstre, man generelt ser i hans spil.

Han gør det fint – bestemt ikke dårligt. Nogle af hans afleveringer og driblinger krakelerer eller kiksere lidt undervejs, men han er utrolig livlig og hele tiden i bevægelse. Hans aggressive genpres stopper aldrig. Jeg ved ikke, om det er helt forkert at kalde ham en Gavi-type, bare i form af en lynhurtig fløjspiller, men jeg tror faktisk ikke, det er meget ved siden af :razz:

Jeg er sikker på, at Flick nok skal få gavn af ham i kampene. Men han er næppe den spiller, vi skal spille bolden hen til, når modstanderen står i en dyb low block (som de fleste af vores modstandere vil gøre), for han er en type, der skal bruge masser af plads og fart for for alvor at udnytte sine spidskompetencer. Lad os håbe at han udvikler sig og bliver endnu bedre end det, vi typisk ser på diverse videoer.

Det var vel egentlig et relativt optimistisk indlæg fra min side? Men så har jeg altså også strakt mig ualmindeligt langt – mere positiv end den beskrivelse der, kan jeg simpelthen ikke vride ud af mig selv! :lol:

Madameskrald
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af Madameskrald »

Min fornemmelse af købet er i virkeligheden lidt ala, da vi købte Raphinha, og han har med længder gjort min tvivl til skamme… og man kan altså sagtens udvikle sig som 25 årig.

Vi er allermest dominerende, når genpresset sidder der. Med Gavi, Fermin, Pedri, Raphinha og nu Gordon kan det bliver vanvittigt..

Besvar