Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Jeg gad godt vi hentede en stærk cb med speed! Det er mit ønske…

Dertil Grimaldo eller lig + Cancelo, hvorefter vi ku skippe Kounde, også pga den sum det vil bringe.

DM. Denne plads er til Bernal og indtil han er klar til 50 kampe, så må han deles lidt med Jong mfl.

Bernardo vil være luksus, men ikke nødvendig.

Alvarez. Ja det ku være fedt, men tvivler rigtig meget. Måske bliver det Raph og Torres der tager 9’eren. Med Olmo som substitut. I dette scenarie vil Bernardo (eller anden) være nødvendig for at vi ikke bliver for tynde fremme..

Ud:
Kounde
Casado
Måske Araujo (måske fordi han sandsynligvis ikke vil..)
Rashford
Lewan

Ind:
Cancelo
Grimaldo (el lig)
Stærk cb
Bernardo (el lig)
Gordon
Alvarez (hvis mulig)

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Barca80 skrev:
tors maj 28, 2026 10:43 pm
Paulinho15 skrev:
tors maj 28, 2026 10:19 pm
Primært til Barca80.

Hvis vi prøver at kigge lidt på det, så har jeg læst, at Flick vil have have Cancelo til VB. Så har vi Balde og portugiseren der, så der behøves ikke forstærkning på den position.

På hb er de meldinger jeg har læst, at Eric Garcia bliver starter og Kounde reserve, der dog kan blive solgt. Så kan Fort eller Espart blive reserve, hvis Kounde sælges.

Nuvel Garcia er nok ikke den hurtigste, så her kan vi godt argumentere for at hente en hurtigere spiller til den position, men det er jo Flick, der bedst ved hvad han mener han har brug for, som Piquenbauer også er inde på.

I det centrale forsvar har vi Cubarsi, Gerard Martin, Araujo og AC, hvis han forlænges.

Her vil jeg give dig ret i, at vi godt kan bruge en kynisk leder, der tager taktstokken, som da vi havde Carles Puyol - en spiller, der virkelig spiller med brystet fremme.

Garcia og Kounde kan også spille i det centrale forsvar, så jeg ved ikke hvor stort et behov Flick mener, der er for en forstærkning hertil.

Det kunne godt tyde på, at han ønsker en ny venstrebenet stopper, og det kan også sagtens være at klubben går efter at få forstærket denne position, men jeg tror også det kræver at vi måske sælger en midtstopper.

Jeg tror, at klubben har styr på det og jeg stoler på det arbejde de laver.

Jeg ved ikke hvad jeg ellers lige skal sige på det punkt udover, at jeg tror der også vil være råd til at forstærke det centrale forssvar, hvis Flick mener det er nødvendigt.
Jeg vil svare kort og godt på, hvordan jeg ser virkeligheden på banen:

Mange af vores forsvarsspillere lignede decideret kegler i de store, afgørende kampe i sidste sæson. Og ja, jeg mener bogstaveligt talt kegler, som modstanderne bare suser udenom.

Hvor mange hjerneblødninger har Araújo ikke efterhånden lavet, som har kostet os ufatteligt dyrt? Fejl som har smadret vores Champions League-drømme flere gange. Cubarsí har et enormt potentiale, ja, men han mangler stadig den rå rutine, der kræves på allerhøjeste niveau.

Koundé sejler alt for ofte rundt og er alt for ustabil med kampafgørende fejl på samlebånd. Balde er en helt historie for sig selv – hans bundniveau er simpelthen for lavt. Og Gérard Martin mangler også stabilitet, og han er stadig alt for grøn til de helt store opgaver.

Min pointe er klokkeklar: Vi mangler kynisk kvalitet. Vi har brug for spillere med sublim placeringsevne, stor rutine og ægte lederegenskaber – præcis som den attitude, Íñigo Martínez ofte kom ind med. Og ja, så bør man måske også kigge efter en defensiv midtbanespiller af absolut topklasse, der rent faktisk kan rydde op og beskytte den bagkæde.

Men hvis I andre synes, at alle defensive problemer bare løser sig med offensive spillere som Anthony Gordon til 80 millioner, som bare løber tosset rundt på toppen, så er det hermed modtaget. Jeg er helt uenig, men har trods alt respekt for den mening.
Tak Barca80.

Jeg værdsætter også din mening og dit bidrag og jeg ikke uenig med dig. Jeg prøver bare at vurdere det ud fra hvad Flick og klubben mener.

Jeg tror bare også, at det bliver svært at komme af med fx Araujo medmindre han selv vil væk. Jeg har svært ved at vurdere Kounde, da jeg ikke har set kampene nok.

Jeg tror godt, at han kan acceptere en reserverolle, men en mere fremtræden rolle hos Liverpool tror jeg også kan friste ham. Det kan også være, at han og Araujo hæver niveauet.

Jeg synes, at vi er fint dækket ind med de forsvarsspillere vi har, men jeg er enig i, at det godt kan forbedres med mere lederskab og kynisme.

Jeg forventer dog ikke nogle ændringer i forsvaret, fordi jeg tror det kræver vi sælger nogle af dem vi har først og de skal have lyst til at skifte væk.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvad jeg ikke kan forstå er, man overhovedet sætter spørgsmålstegn ved, man henter til angrebet, før noget som helst andet

I forsvaret mangler man nul, måske lige pånær en back, da Cancelo er væk. Ellers er man fuldt ud besat på samtlige pladser

På midten mangler man nul

I angrebet har man sagt farvel til klubbens største stjerne over de sidste 4 sæsoner og man har valgt ikke at hente en lejet spiller permanent. Det vil sige, man sidder tilbage med tre spillere til angrebet + en udviklingsspiller af tvivlsom karat

Glem alt om det er træneren, sportsdirektøren eller præsidenten, der har sat navn på de enkelte transferemner. Der kan ikke være to meninger oml, der SKAL hentes to spillere til angrebet, før man kan tænke én tanke om, hvordan man kan opgradere på andre positioner

Hvis man ikke henter til angrebet nu, med det samme, så har vi ikke noget angreb!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Indlæg af Dytrax »

Barça are working on a deal for Joško Gvardiol. [Cadena COPE]

DeanCassady
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Indlæg af DeanCassady »

Altså, hvad fanden foregår der?
Robert Zimmerman

EasyBuddhist
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
fre maj 29, 2026 12:08 am
Gvardiol vil åbenbart væk fra City. Af hvilken årsag er uvist
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
fre maj 29, 2026 12:26 am
Dytrax skrev:
Sagt med et glimt i øjet er der måske 115 årsager til det :lol:

Et kvalificeret bud kunne være fordi Guardiola og / eller han bare gerne vil prøve noget nyt.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 519 gange
Blevet takket: 313 gange

Indlæg af Filten »

Lad os nu bare få Alvarez så løser det hele sig, tror Yamal bliver glad for at få en legekammerat i angrebet. Ligesom da Messi fik suarez og neymar :thumbup:
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Indlæg af Barca80 »

Ingen – absolut ingen – har påstået, at vi ikke skal hente angribere. Det er helt vildt, at man overhovedet kan læse mit indlæg på den måde. Det er enten en rendyrket stråmand eller i bedste fald at putte ord i min mund.

Min anke er ganske enkelt, at man vælger at bruge langt over 200 millioner på angrebet – i form af Gordon, Álvarez og formentlig Bernardo Silva – alt imens vi med afstand er det mest scorende hold i La Liga (hvad enten det er med eller uden Lewandowski), og det samme billede stort set tegner sig i Champions League.

Grunden til, at jeg er bekymret, er, at mange af vores forsvarsspillere mangler rutine, stabilitet og den fornødne kvalitet i de store kampe. Det er netop derfor, jeg mener, at den absolut største del af budgettet bør bruges dér. Det bør have absolut højeste prioritet.

Dermed ikke sagt, at vi slet ikke skal bruge penge på offensiven, men jeg synes simpelthen, det er lige lovlig vildt, hvor meget forbrug og fokus der er på det område, mens defensiven bliver negligeret.

Jeg ved udmærket godt, at offensive stjerner skaber hype. Man bliver revet med, tænker måske ikke helt klart og lader hjertet råde i stedet for fornuften. Offensive navne vækker dopamin, adrenalin og alt det der – men jeg prøver bare at holde hovedet koldt og pege på, hvad der giver bedst mening for holdets balance.

At man er uenig i min analyse af holdet, er helt fair. Jeg synes heller ikke, vi bare skal køre i ring nu – alle har sagt deres mening, og jeg gider ikke gentage mig selv, men jeg vil simpelthen ikke fejlciteres - derfor jeg skriver igen.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Indlæg af Dumle »

EasyBuddhist skrev:
fre maj 29, 2026 12:26 am
Dytrax skrev:
Gvardiol er nok min drømme LCB til vores type forsvar. Teknisk dygtig, hurtig og en perfekt alder med fremtid.

Dog kan jeg ikke forstå hvis vi har råd til både Gordon Gvardiol og Alvarez i et pludseligt vindue.

Brugeravatar
Ikigai
Har takket: 74 gange
Blevet takket: 75 gange

Indlæg af Ikigai »

Ind med Alvarez , Silva, Gordon , Laporte

Ud med ter stegen , Fati , Casado , Araujo og andre løsgænger

Men der måske mangler et salg af en eller anden man ikke har lyst til sælge .

Vil nu sige at jeg ikke er super optimistisk med Gordon bliver en succes - men prisen ( 70 ) er egentlig OK .
35+ for en upgrade af Rashford er en ret god deal . Om ikke andet fedt at Barca er handle kraftig !

We are back !

Madameskrald
Blevet takket: 264 gange

Indlæg af Madameskrald »

Gordon er klart en overraskelse, og så alligevel ikke, når man tænker lidt videre over det.
Vi har Raphinha, Yamal og en halv Torres til to kanter, så vi mangler åbenlyst en alsidig supplement. Med Gordon dækker vi med lidt god vilje 3 positioner i dybden med en spiller, der har et højt niveau, men fortsat har udviklingspotentiale.

Der kan ikke været tvivl om, at næst prioritet bliver en angriber. Jeg håber personlig ikke på en alt for dyr Alvarez . Jeg er ikke vild med kvalitet/pris ratioen i det scenarie, og så syntes jeg, at vi i højere grad mangler en regulær 9’er, hvor Alvarez måske mere er en secondat striker, dvs. bedst, når han ikke selv skal tage slagsmålene i boksen og kan svæve lidt omkring.
Jeg ser simpelthen ikke så stort en gevinst relativt til Torres i Alvarez… Jeg syntes mere, at vi mangler rå målnæse og vildskab, ala Eto/Suarez end en for mig og se noget mild Alvarez.

Derfra må og er prioriteten med stor sikkerhed en venstre midtstopper, med nogenlunde den profil, som der bliver beskrevet - styrmand, positionering, fysik og boldfast.
Hvorfor man er mere afventende her kunne være, at der simpelthen er flere at tage af, end på de offensive positioner, herunder nu også en Gvadiol. Det er jo meget sigende, at man fandt en rigtig god systemspiller i en aldrende Iñigo - vi finder næppe Lewans 1:1 erstatning på et subtop hold i La Liga.

Men ja det dufter da af, at der vil blive brugt 200 millioner eller mere med det udlæg i form af Gordon.

Det er en trøst, at det er akutte behov, som man søger dækket, på positioner man umiddelbart ikke aktuelt har oplagte bud på i La Masia.

Med Gordon er der jo fortsat udviklings spilletid til en anden kantangriber..

Piquénbauer
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Barca80 skrev:
tors maj 28, 2026 10:13 pm
Piquénbauer skrev:
tors maj 28, 2026 10:04 pm
Det gør man fordi det er det flick mener holder har brug for. Hvis flick mente holdet havde brug for det du efterspørger så var det det man købte. Længere er den som sådan ikke. Det her er jo ikke deco der bare fyrer den af.

Gordon var flicks mand. Flick sagde nej til bastoni. Flick mener at offensiven er vigtigere end defensiven og dem der bliver købt til offensiven har alle det tilfælles at de arbejder hårdt.

Det er fint at forholde sig kritisk til transfers osv men det er ret åbenlyst hvad der sker lige pt og hvad flick finder vigtigst at få på plads.
Se, det er en præmis, jeg simpelthen ikke kan lege med på, for det er rene påstande. Vi aner reelt ikke, hvad Flick ønsker, og hvad han får. Ja, medierne skriver det ene rygte efter det andet om, hvem der vil have hvad – men hvad der reelt bliver talt om bag lukkede døre, kan hverken du eller jeg forholde os til.

Jeg påpeger noget, som alle har mulighed for at observere: Det, der rent faktisk sker på banen, hvor manglerne er, og hvordan taktikken fungerer. Her kan vi sagtens have forskellige analyser, men det kræver, at du argumenterer ud fra det, vi ser – i stedet for bare at antage hvad Flick synes eller tænker.
Du tror ikke at Flick har noget at skulle have sagt? Er det bare deco som styrer showet?

Jeg har personligt svært ved at se hvordan ledelsen ikke vægter inputs fra den nok mest populære træner siden pep. Jeg har også lidt på fornemmelsen at transfers har spillet en rolle i at Flick lige netop har valgt at forlænge sin kontrakt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Indlæg af Dumle »

fre maj 29, 2026 6:03 am

Gordon er klart en overraskelse, og så alligevel ikke, når man tænker lidt videre over det.
Vi har Raphinha, Yamal og en halv Torres til to kanter, så vi mangler åbenlyst en alsidig supplement. Med Gordon dækker vi med lidt god vilje 3 positioner i dybden med en spiller, der har et højt niveau, men fortsat har udviklingspotentiale.
Fra start blev jeg overrasket, for jeg havde ikke lige hørt meget om interessen for Gordon, men når man kigger på ffp, så er det jo en handel der giver så meget mening.

Nogle tal er fiktive, men havde vi købt Rashford til de summer og med den løn der tales om i medierne så var der en forskel på 1 mio euro om året i påvirkning på ffp, og jeg tror faktisk rashford var den dyre af de 2, men ligegyldigt hvad så er Gordon da absolut det værd når forskellen er nede i den størrelse, bedre alder, bedre potentiale, bedre pres altså passer han bedre I systemet.

Ud fra det perspektiv synes jeg det er en rigtig fin handel.

Piquénbauer
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona know that next summer that is in the summer of 2027 they will most likely be outside 1:1 again because they will have to go to the Montjuic Stadium again for few months while the roof of the Spotify Camp Nou would get installed which will cause income to decrease. Thus, the club is making signings for two summers right now. The big bets are being made now and it is a key and strategic window for Barcelona.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar