Jeg synes også, at han virker spændende og som en god mulig tilgang. Det kan godt du har ret i det med prioriteringer, men hvis andre større klubber virkelig ville have ham, så tænker jeg, at de havde handlet hurtigere.Barca80 skrev: ↑tors maj 28, 2026 8:46 pmJeg forstår ikke rigtig spørgsmålet. Jeg har fokus på Barca og deres prioriteringer.Paulinho15 skrev: ↑tors maj 28, 2026 8:38 pmJeg kender ham ikke godt nok til at kunne svare på det, men vi kan vende den om. Hvorfor er det Tottenham, der fører ræset om ham?Barca80 skrev: ↑tors maj 28, 2026 8:33 pmHvorfor i alverden går man ikke efter Marcos Senesi fra Bournemouth?
Manden er transferfri, venstrebenet, teknisk dygtig, rutineret og har stærke lederegenskaber – og så har han spillet en forrygende sæson i Premier League. Tottenham er på vej til at få ham nu helt gratis. Hvad i alverden venter Deco på? Jeg kræver svar!
![]()
Hvorfor er der tilsyneladende ikke andre større klubber, der er ude efter ham, når Spurs ser ud til at løbe med ham?
Senesi har været sat i forbindelse med storklubber som Liverpool, Man Utd, Chelsea, Juventus og Barcelona – kort sagt mange storklubber. Når han er på vej til Tottenham, er det formentlig, fordi de har slået hurtigst til, og fordi en ny midterforsvarer er deres højeste prioritet i den kommende sæson. De andre klubber har formentlig andre positionsprioriteringer og er mere afventende.
Hvis du spørger mig, så synes jeg, at en (helt gratis) venstrebenet CB bør være en langt større prioritet for Barca end at hente en ny venstre wing til 80 millioner euro, som alligevel bare skal agere rotationsspiller. Det er derfor jeg undre mig over Deco her.
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Paulinho15
- Indlæg: 907
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: Transferrygter
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Barca80
- Indlæg: 3486
- Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
- Har takket: 109 gange
- Blevet takket: 430 gange
Re: Transferrygter
Er vi på vej mod et decideret fejlslagent transfervindue? Lad os lige stoppe op og reflektere en smule.
Ikke for at lyde bedrevidende eller arrogant – men helt ærligt: Hvis vi lægger hjertet til side og lader fornuften tale, vidner den foregående sæson især om én ting: Vi mangler defensiv stabilitet. Vi mangler en kynisk leder med den rutine, der kræves for at styre tropperne i bagkæden. Alt for ofte – især i de altafgørende kampe – faldt vi fuldstændig sammen og lukkede tre-fire unødvendige mål ind.
Problemet ligger bare overhovedet ikke i offensiven. Med eller uden Lewandowski har vi et angreb, der scorer i ét væk – uanset om det er Fermín, Olmo, Raphinha, Yamal eller Ferran, der slår til. De scorer på nærmest samlebånd. Bare i La Liga scorede vi hele 95 gange. I Champions League var vi blandt det mest scorende hold.
Derfor synes jeg at klubbens nuværende prioriteringer er helt skæve - hvor man måske ender med at bruge over 200 mio. på offensive kræfter. Ja, navne som Gordon, Álvarez og Bernardo Silva lyder måske fantastiske og giver et hurtigt dopamin-kick, men lad os nu lige bevare jordforbindelsen: Hvad er det reelt, vi mangler?
Vi skal af med folk som Koundé, Araújo og AC. Førsteprioriteten SKAL være at lukke de defensive huller med en solid venstreback, en solid højreback og en absolut klasse-CB. Vi bør også overveje en mere solid DM til midtbanen. Det er her, skoen trykker. Får vi styr på det fundament, vinder vi også Champions League – men så længe defensiven minder om en si, sker det ikke.
Det er ikke for at sige, at vi slet ikke skal have en ny angriber – men tingene sker simpelthen i den forkerte rækkefølge. Først kommer Gordon til 80 millioner, nu Álvarez til 120 millioner, og den næste i rækken bliver formentlig Bernardo Silva. Vi scorer jo allerede et hav af mål uden de her navne - så hvorfor i alverden er fokus ikke på defensiven først?
Jeg ved godt, at defensive indkøb ikke skaber samme vilde adrenalin og overskrifter som de offensive stjerner. Men ikke desto mindre er det dér, fundamentet skal støbes.
Er jeg virkelig den eneste, der ser det på den måde? Hvis du er uenig, så fortæl mig hvorfor – hvad ser du, som jeg overser?

Ikke for at lyde bedrevidende eller arrogant – men helt ærligt: Hvis vi lægger hjertet til side og lader fornuften tale, vidner den foregående sæson især om én ting: Vi mangler defensiv stabilitet. Vi mangler en kynisk leder med den rutine, der kræves for at styre tropperne i bagkæden. Alt for ofte – især i de altafgørende kampe – faldt vi fuldstændig sammen og lukkede tre-fire unødvendige mål ind.
Problemet ligger bare overhovedet ikke i offensiven. Med eller uden Lewandowski har vi et angreb, der scorer i ét væk – uanset om det er Fermín, Olmo, Raphinha, Yamal eller Ferran, der slår til. De scorer på nærmest samlebånd. Bare i La Liga scorede vi hele 95 gange. I Champions League var vi blandt det mest scorende hold.
Derfor synes jeg at klubbens nuværende prioriteringer er helt skæve - hvor man måske ender med at bruge over 200 mio. på offensive kræfter. Ja, navne som Gordon, Álvarez og Bernardo Silva lyder måske fantastiske og giver et hurtigt dopamin-kick, men lad os nu lige bevare jordforbindelsen: Hvad er det reelt, vi mangler?
Vi skal af med folk som Koundé, Araújo og AC. Førsteprioriteten SKAL være at lukke de defensive huller med en solid venstreback, en solid højreback og en absolut klasse-CB. Vi bør også overveje en mere solid DM til midtbanen. Det er her, skoen trykker. Får vi styr på det fundament, vinder vi også Champions League – men så længe defensiven minder om en si, sker det ikke.
Det er ikke for at sige, at vi slet ikke skal have en ny angriber – men tingene sker simpelthen i den forkerte rækkefølge. Først kommer Gordon til 80 millioner, nu Álvarez til 120 millioner, og den næste i rækken bliver formentlig Bernardo Silva. Vi scorer jo allerede et hav af mål uden de her navne - så hvorfor i alverden er fokus ikke på defensiven først?
Jeg ved godt, at defensive indkøb ikke skaber samme vilde adrenalin og overskrifter som de offensive stjerner. Men ikke desto mindre er det dér, fundamentet skal støbes.
Er jeg virkelig den eneste, der ser det på den måde? Hvis du er uenig, så fortæl mig hvorfor – hvad ser du, som jeg overser?
Senest rettet af Barca80 tors maj 28, 2026 9:28 pm, rettet i alt 3 gange.
- Dytrax
- Indlæg: 9523
- Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Re: Transferrygter
Sources close to Atlético Madrid told Diario AS:
“Julián Álvarez is not for sale.”
"FC Barcelona are acting with a small club mentality.”
“The Atlético board are tired and fed up with months of lies.”
-
EasyBuddhist
- Indlæg: 5762
- Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
- Har takket: 1127 gange
- Blevet takket: 1381 gange
Re: Transferrygter
Allright, jeg har ikke været den store fan af at hente Silva, meeenIf Barcelona decides to go and sign Bernardo Silva, this would rule out Rashford.
@monfortcarlos #Transfers
Der er måder, man kan lade sig overtale og det her er klart én af dem
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
-
Piquénbauer
- Indlæg: 25515
- Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
- Har takket: 378 gange
- Blevet takket: 1629 gange
Re: Transferrygter
Problemet er lige netop i offensiven. Ikke pga offensivt output i form af mål osv men pga manglende pres. Vores defensiv er opbygget om et højt pres og uden det falder alt fra hinanden. Så længe vi har spillere som rash og lewan på banen så fungerer Flicks system ikke og det ville det heller ikke gøre selvom vi købte bastoni osv.
Vores indkøb afspejler i høj grad dette hvor vi køber nogle af de bedste presspillere overhovedet. Det er offensive spillere som styrker defensiven mere end det ville gøre at købe spillere til forsvaret.
Jeg er oprigtigt lidt overrasket over at det stadig ikke står klart for de fleste at dette er tilfældet. Man kan jo ikke trække sit forsvar over midten hvis der ikke er pres på boldholderen.
Vores indkøb afspejler i høj grad dette hvor vi køber nogle af de bedste presspillere overhovedet. Det er offensive spillere som styrker defensiven mere end det ville gøre at købe spillere til forsvaret.
Jeg er oprigtigt lidt overrasket over at det stadig ikke står klart for de fleste at dette er tilfældet. Man kan jo ikke trække sit forsvar over midten hvis der ikke er pres på boldholderen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!
- Barca80
- Indlæg: 3486
- Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
- Har takket: 109 gange
- Blevet takket: 430 gange
Re: Transferrygter
Jeg køber fuldstændig præmissen om, at Flicks system kræver et aggressivt pres fra fronten for overhovedet at fungere – det er ren taktik 101. Men at sige, at problemet kun ligger i presspillet, er at gøre moderne topfodbold alt for simpelt.Piquénbauer skrev: ↑tors maj 28, 2026 9:47 pmProblemet er lige netop i offensiven. Ikke pga offensivt output i form af mål osv men pga manglende pres. Vores defensiv er opbygget om et højt pres og uden det falder alt fra hinanden. Så længe vi har spillere som rash og lewan på banen så fungerer Flicks system ikke og det ville det heller ikke gøre selvom vi købte bastoni osv.
Vores indkøb afspejler i høj grad dette hvor vi køber nogle af de bedste presspillere overhovedet. Det er offensive spillere som styrker defensiven mere end det ville gøre at købe spillere til forsvaret.
Jeg er oprigtigt lidt overrasket over at det stadig ikke står klart for de fleste at dette er tilfældet. Man kan jo ikke trække sit forsvar over midten hvis der ikke er pres på boldholderen.
Selv det bedste pressystem i verden bliver brudt mindst tyve gange i løbet af en kamp mod hold som PSG, Real Madrid, City eller Bayern. Og hvad sker der så, når modstanderen spiller udenom det første pres? Så står du tilbage med en bagkæde, der skal forsvare enorme områder i løb bagud. Det er præcis i de situationer – i de direkte 1-mod-1-dueller på åbent hav – at vi mangler de kyniske ledere og den rå defensive kvalitet.
Hvis dine stoppere og backer mangler fart, positionering og duelstyrke, så falder Flicks høje linje sammen som et korthus, uanset hvor meget Álvarez og Gordon løber rundt deroppe. Topklubber vinder ikke Champions League ved enten at have et godt pres eller et godt forsvar – de gør det ved at have begge dele.
Se på Flicks eget Bayern-hold, der vandt alt: Ja, de pressede som sindssyge, men de havde altså også folk som Alaba, Boateng og Davies m.fl. i deres absolutte prime til at rydde op i bagkæden, når presset svigtede.
Så mit spørgsmål er egentlig bare: Hvorfor bruge langt over 200 millioner euro på offensive presspillere inklusive Bernardo Silva, når der er et langt større og mere akut fokus på den defensive del af holdet - backerne, CB og evt. DM?
Det er fint nok at købe presspillere til offensiven, men hvis bagkæden sejler, så lapper vi jo bare hullerne i stedet for at løse det egentlige problem - fordi stærke modstandere vil før eller senere bryde igennem uanset hvad. Vi har brug for defensive specialister, der kan organisere forsvaret og holde stand, når modstanderen spilles igennem.
Senest rettet af Barca80 tors maj 28, 2026 10:05 pm, rettet i alt 1 gang.
-
Piquénbauer
- Indlæg: 25515
- Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
- Har takket: 378 gange
- Blevet takket: 1629 gange
Re: Transferrygter
Det gør man fordi det er det flick mener holder har brug for. Hvis flick mente holdet havde brug for det du efterspørger så var det det man købte. Længere er den som sådan ikke. Det her er jo ikke deco der bare fyrer den af.
Gordon var flicks mand. Flick sagde nej til bastoni. Flick mener at offensiven er vigtigere end defensiven og dem der bliver købt til offensiven har alle det tilfælles at de arbejder hårdt.
Det er fint at forholde sig kritisk til transfers osv men det er ret åbenlyst hvad der sker lige pt og hvad flick finder vigtigst at få på plads.
Gordon var flicks mand. Flick sagde nej til bastoni. Flick mener at offensiven er vigtigere end defensiven og dem der bliver købt til offensiven har alle det tilfælles at de arbejder hårdt.
Det er fint at forholde sig kritisk til transfers osv men det er ret åbenlyst hvad der sker lige pt og hvad flick finder vigtigst at få på plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!
-
Snotface
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: tirs apr 21, 2015 4:19 pm
- Har takket: 15 gange
- Blevet takket: 23 gange
Re: Transferrygter
Jeg er helt uenig, og vi har vist i adskillige kampe under Flick, at vi kan tryne tophold ved konstant, højt pres. Forsvaret starter ved forreste mand. Og vi har gode forsvarsspillere, der kender systemet. For mig at se er der langt mere at vinde ved at styrke forsvaret i front end i bagkæden.Barca80 skrev:
Selv det bedste pressystem i verden bliver brudt mindst tyve gange i løbet af en kamp mod hold som PSG, Real Madrid, City eller Bayern. Og hvad sker der så, når modstanderen spiller udenom det første pres? Så står du tilbage med en bagkæde, der skal forsvare enorme områder i løb bagud. Det er præcis i de situationer – i de direkte 1-mod-1-dueller på åbent hav – at vi mangler de kyniske ledere og den rå defensive kvalitet.
Hvis dine stoppere og backer mangler fart, positionering og duelstyrke, så falder Flicks høje linje sammen som et korthus, uanset hvor meget Álvarez og Gordon løber rundt deroppe. Topklubber vinder ikke Champions League ved enten at have et godt pres eller et godt forsvar – de gør det ved at have begge dele.
Og vi har altså vundet CL i sæsoner, hvor vi ikke havde en klassisk, bomstærk bagkæde.
- Barca80
- Indlæg: 3486
- Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
- Har takket: 109 gange
- Blevet takket: 430 gange
Re: Transferrygter
Se, det er en præmis, jeg simpelthen ikke kan lege med på, for det er rene påstande. Vi aner reelt ikke, hvad Flick ønsker, og hvad han får. Ja, medierne skriver det ene rygte efter det andet om, hvem der vil have hvad – men hvad der reelt bliver talt om bag lukkede døre, kan hverken du eller jeg forholde os til.Piquénbauer skrev: ↑tors maj 28, 2026 10:04 pmDet gør man fordi det er det flick mener holder har brug for. Hvis flick mente holdet havde brug for det du efterspørger så var det det man købte. Længere er den som sådan ikke. Det her er jo ikke deco der bare fyrer den af.
Gordon var flicks mand. Flick sagde nej til bastoni. Flick mener at offensiven er vigtigere end defensiven og dem der bliver købt til offensiven har alle det tilfælles at de arbejder hårdt.
Det er fint at forholde sig kritisk til transfers osv men det er ret åbenlyst hvad der sker lige pt og hvad flick finder vigtigst at få på plads.
Jeg påpeger noget, som alle har mulighed for at observere: Det, der rent faktisk sker på banen, hvor manglerne er, og hvordan taktikken fungerer. Her kan vi sagtens have forskellige analyser, men det kræver, at du argumenterer ud fra det, vi ser – i stedet for bare at antage hvad Flick synes eller tænker.
- Barca80
- Indlæg: 3486
- Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
- Har takket: 109 gange
- Blevet takket: 430 gange
Re: Transferrygter
Så du kommer til at love mig sort på hvidt nu – hvis jeg forstår dig ret – at vi med Gordon og Álvarez kommer til at tryne enhver modstander i den kommende sæson? Og at vi slet, slet ikke kommer til at opleve de samme defensive problemer, hvor vi falder fuldstændig fra hinanden i de afgørende kampe?Snotface skrev: ↑tors maj 28, 2026 10:11 pmJeg er helt uenig, og vi har vist i adskillige kampe under Flick, at vi kan tryne tophold ved konstant, højt pres. Forsvaret starter ved forreste mand. Og vi har gode forsvarsspillere, der kender systemet. For mig at se er der langt mere at vinde ved at styrke forsvaret i front end i bagkæden.Barca80 skrev:
Selv det bedste pressystem i verden bliver brudt mindst tyve gange i løbet af en kamp mod hold som PSG, Real Madrid, City eller Bayern. Og hvad sker der så, når modstanderen spiller udenom det første pres? Så står du tilbage med en bagkæde, der skal forsvare enorme områder i løb bagud. Det er præcis i de situationer – i de direkte 1-mod-1-dueller på åbent hav – at vi mangler de kyniske ledere og den rå defensive kvalitet.
Hvis dine stoppere og backer mangler fart, positionering og duelstyrke, så falder Flicks høje linje sammen som et korthus, uanset hvor meget Álvarez og Gordon løber rundt deroppe. Topklubber vinder ikke Champions League ved enten at have et godt pres eller et godt forsvar – de gør det ved at have begge dele.
Og vi har altså vundet CL i sæsoner, hvor vi ikke havde en klassisk, bomstærk bagkæde.
I så fald er det hermed noteret. Umiddelbart kan jeg nemlig ikke forstå dit argument anderledes.
- Paulinho15
- Indlæg: 907
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: Transferrygter
Primært til Barca80.
Hvis vi prøver at kigge lidt på det, så har jeg læst, at Flick vil have have Cancelo til VB. Så har vi Balde og portugiseren der, så der behøves ikke forstærkning på den position.
På hb er de meldinger jeg har læst, at Eric Garcia bliver starter og Kounde reserve, der dog kan blive solgt. Så kan Fort eller Espart blive reserve, hvis Kounde sælges.
Nuvel Garcia er nok ikke den hurtigste, så her kan vi godt argumentere for at hente en hurtigere spiller til den position, men det er jo Flick, der bedst ved hvad han mener han har brug for, som Piquenbauer også er inde på.
I det centrale forsvar har vi Cubarsi, Gerard Martin, Araujo og AC, hvis han forlænges.
Her vil jeg give dig ret i, at vi godt kan bruge en kynisk leder, der tager taktstokken, som da vi havde Carles Puyol - en spiller, der virkelig spiller med brystet fremme.
Garcia og Kounde kan også spille i det centrale forsvar, så jeg ved ikke hvor stort et behov Flick mener, der er for en forstærkning hertil.
Det kunne godt tyde på, at han ønsker en ny venstrebenet stopper, og det kan også sagtens være at klubben går efter at få forstærket denne position, men jeg tror også det kræver at vi måske sælger en midtstopper.
Jeg tror, at klubben har styr på det og jeg stoler på det arbejde de laver.
Jeg ved ikke hvad jeg ellers lige skal sige på det punkt udover, at jeg tror der også vil være råd til at forstærke det centrale forssvar, hvis Flick mener det er nødvendigt.
Hvis vi prøver at kigge lidt på det, så har jeg læst, at Flick vil have have Cancelo til VB. Så har vi Balde og portugiseren der, så der behøves ikke forstærkning på den position.
På hb er de meldinger jeg har læst, at Eric Garcia bliver starter og Kounde reserve, der dog kan blive solgt. Så kan Fort eller Espart blive reserve, hvis Kounde sælges.
Nuvel Garcia er nok ikke den hurtigste, så her kan vi godt argumentere for at hente en hurtigere spiller til den position, men det er jo Flick, der bedst ved hvad han mener han har brug for, som Piquenbauer også er inde på.
I det centrale forsvar har vi Cubarsi, Gerard Martin, Araujo og AC, hvis han forlænges.
Her vil jeg give dig ret i, at vi godt kan bruge en kynisk leder, der tager taktstokken, som da vi havde Carles Puyol - en spiller, der virkelig spiller med brystet fremme.
Garcia og Kounde kan også spille i det centrale forsvar, så jeg ved ikke hvor stort et behov Flick mener, der er for en forstærkning hertil.
Det kunne godt tyde på, at han ønsker en ny venstrebenet stopper, og det kan også sagtens være at klubben går efter at få forstærket denne position, men jeg tror også det kræver at vi måske sælger en midtstopper.
Jeg tror, at klubben har styr på det og jeg stoler på det arbejde de laver.
Jeg ved ikke hvad jeg ellers lige skal sige på det punkt udover, at jeg tror der også vil være råd til at forstærke det centrale forssvar, hvis Flick mener det er nødvendigt.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
-
Snotface
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: tirs apr 21, 2015 4:19 pm
- Har takket: 15 gange
- Blevet takket: 23 gange
Re: Transferrygter
Det er ikke, hvad jeg mener. Jeg mener, at der er mere at vinde rent defensivt ved at få en hårdtarbejdende offensivspiller ind, end der er ved at købe forsvarere.Barca80 skrev: ↑tors maj 28, 2026 10:18 pmSå du kommer til at love mig sort på hvidt nu – hvis jeg forstår dig ret – at vi med Gordon og Álvarez kommer til at tryne enhver modstander i den kommende sæson? Og at vi slet, slet ikke kommer til at opleve de samme defensive problemer, hvor vi falder fuldstændig fra hinanden i de afgørende kampe?Snotface skrev: ↑tors maj 28, 2026 10:11 pmJeg er helt uenig, og vi har vist i adskillige kampe under Flick, at vi kan tryne tophold ved konstant, højt pres. Forsvaret starter ved forreste mand. Og vi har gode forsvarsspillere, der kender systemet. For mig at se er der langt mere at vinde ved at styrke forsvaret i front end i bagkæden.Barca80 skrev:
Selv det bedste pressystem i verden bliver brudt mindst tyve gange i løbet af en kamp mod hold som PSG, Real Madrid, City eller Bayern. Og hvad sker der så, når modstanderen spiller udenom det første pres? Så står du tilbage med en bagkæde, der skal forsvare enorme områder i løb bagud. Det er præcis i de situationer – i de direkte 1-mod-1-dueller på åbent hav – at vi mangler de kyniske ledere og den rå defensive kvalitet.
Hvis dine stoppere og backer mangler fart, positionering og duelstyrke, så falder Flicks høje linje sammen som et korthus, uanset hvor meget Álvarez og Gordon løber rundt deroppe. Topklubber vinder ikke Champions League ved enten at have et godt pres eller et godt forsvar – de gør det ved at have begge dele.
Og vi har altså vundet CL i sæsoner, hvor vi ikke havde en klassisk, bomstærk bagkæde.
I så fald er det hermed noteret. Umiddelbart kan jeg nemlig ikke forstå dit argument anderledes.
- Barca80
- Indlæg: 3486
- Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
- Har takket: 109 gange
- Blevet takket: 430 gange
Re: Transferrygter
Jeg vil svare kort og godt på, hvordan jeg ser virkeligheden på banen:Paulinho15 skrev: ↑tors maj 28, 2026 10:19 pmPrimært til Barca80.
Hvis vi prøver at kigge lidt på det, så har jeg læst, at Flick vil have have Cancelo til VB. Så har vi Balde og portugiseren der, så der behøves ikke forstærkning på den position.
På hb er de meldinger jeg har læst, at Eric Garcia bliver starter og Kounde reserve, der dog kan blive solgt. Så kan Fort eller Espart blive reserve, hvis Kounde sælges.
Nuvel Garcia er nok ikke den hurtigste, så her kan vi godt argumentere for at hente en hurtigere spiller til den position, men det er jo Flick, der bedst ved hvad han mener han har brug for, som Piquenbauer også er inde på.
I det centrale forsvar har vi Cubarsi, Gerard Martin, Araujo og AC, hvis han forlænges.
Her vil jeg give dig ret i, at vi godt kan bruge en kynisk leder, der tager taktstokken, som da vi havde Carles Puyol - en spiller, der virkelig spiller med brystet fremme.
Garcia og Kounde kan også spille i det centrale forsvar, så jeg ved ikke hvor stort et behov Flick mener, der er for en forstærkning hertil.
Det kunne godt tyde på, at han ønsker en ny venstrebenet stopper, og det kan også sagtens være at klubben går efter at få forstærket denne position, men jeg tror også det kræver at vi måske sælger en midtstopper.
Jeg tror, at klubben har styr på det og jeg stoler på det arbejde de laver.
Jeg ved ikke hvad jeg ellers lige skal sige på det punkt udover, at jeg tror der også vil være råd til at forstærke det centrale forssvar, hvis Flick mener det er nødvendigt.
Mange af vores forsvarsspillere lignede decideret kegler i de store, afgørende kampe i sidste sæson. Og ja, jeg mener bogstaveligt talt kegler, som modstanderne bare suser udenom.
Hvor mange hjerneblødninger har Araújo ikke efterhånden lavet, som har kostet os ufatteligt dyrt? Fejl som har smadret vores Champions League-drømme flere gange. Cubarsí har et enormt potentiale, ja, men han mangler stadig den rå rutine, der kræves på allerhøjeste niveau.
Koundé sejler alt for ofte rundt og er alt for ustabil med kampafgørende fejl på samlebånd. Balde er en helt historie for sig selv – hans bundniveau er simpelthen for lavt. Og Gérard Martin mangler også stabilitet, og han er stadig alt for grøn til de helt store opgaver.
Min pointe er klokkeklar: Vi mangler kynisk kvalitet. Vi har brug for spillere med sublim placeringsevne, stor rutine og ægte lederegenskaber – præcis som den attitude, Íñigo Martínez ofte kom ind med. Og ja, så bør man måske også kigge efter en defensiv midtbanespiller af absolut topklasse, der rent faktisk kan rydde op og beskytte den bagkæde.
Men hvis I andre synes, at alle defensive problemer bare løser sig med offensive spillere som Anthony Gordon til 80 millioner, som bare løber tosset rundt på toppen, så er det hermed modtaget. Jeg er helt uenig, men har trods alt respekt for den mening.
Re: Transferrygter
Det var overhovedet ikke for at lyde diskriminerende overfor englænder. Men vi ved alle sammen godt hvordan det går engelske spiller så snart de forlader UK. Med få undtagelser der bekræfter reglen hvilket jeg håber Gordon bliver. Men skeptiske det er vi sku en smuleFCBSOCI skrev: ↑tors maj 28, 2026 8:49 pmForstår godt, hvad du mener. Men det er vel ikke afgørende, hvilken nationalitet han har? Synes tit man på diverse fodbold sites støder på argumenter som, at en spiller helst skal være fra Brasilien, Frankrig, Spanien, Portugal eller tilsvarende store nationer, fordi de har mange dygtige spillere. Men hvis Gordon har niveauet, og mon ikke Flick ved det lidt bedre end os Mandagstrænere, så er det vel ligegyldigt om han er fra Brasilien, England eller Færøerne?Diego10 skrev: ↑ons maj 27, 2026 10:20 pmI første gang i snart 4-5 sæsoner hvor man kan gå ud og spendere.. og man vælger at bruge pengene på en englænder… vil hverken være pessimistisk eller noget, men jeg håber virkelig at vi alle kommer til at være flove over hvad vi skriver lige nu. Selvom det ser svært ud!
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster