Jeg ser det ikke som en katastrofe, men Koundé, derimod, bliver nødt til at hæve barren og vise klasse igen. Vi får også AC tilbage og jeg håber, han kan holde lidt længere denne gang.DeanCassady skrev: ↑tors maj 28, 2026 12:25 pmJo, det tænker jeg da også.
Er jeg i øvrigt den eneste, der ikke ser det som en kæmpe katastrofe, hvis vi tager endnu en sæson med Maldini-Cubarsí makkerskabet?
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Dytrax
- Indlæg: 9523
- Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Re: Transferrygter
-
DeanCassady
- Indlæg: 2107
- Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
- Har takket: 134 gange
- Blevet takket: 352 gange
Re: Transferrygter
Altså, hvis Liverpool virkelig vil smide 80 mio. euro for Koundé, skal han da bare skydes afsted.
Robert Zimmerman
- Dytrax
- Indlæg: 9523
- Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Re: Transferrygter
I forhold til vores transfer aktiviteter, så jeg denne kommentar under et Fabrizio Romano opslag:

I guess Barcelona have discovered oil under Camp Nou.
- Norbit
- Indlæg: 3739
- Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
- Har takket: 226 gange
- Blevet takket: 601 gange
Re: Transferrygter
Selv for det halve så kan han smutte. Giv den HB til Cancelo og Garcia i næste sæson.DeanCassady skrev: ↑tors maj 28, 2026 12:39 pmAltså, hvis Liverpool virkelig vil smide 80 mio. euro for Koundé, skal han da bare skydes afsted.
Det kan blive et vildt vindue. Nu går rygterne på, at Deco også vil lande Alvarez inden VM. Det må betyde at mindst én større profil forlader os.
Jeg tror at klubben sælger netop Kounde og Araujo og muligvis være tilbøjelig til at sælge Torres hvis de kan få en god sjat for ham.
Vi kan få et skræmmende hold. Det tegner godt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Dytrax
- Indlæg: 9523
- Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Re: Transferrygter
Marcus Rashford will not continue at Barça.
The club is betting on a different profile, one that is more aggressive and stronger in pressing.
Barça noticed the lack of these qualities whenever Raphinha was absent, which is why Anthony Gordon is expected to arrive as Rashford’s replacement in the squad.
This is the idea, while keeping Raphinha as a key part of the team.
[Cadena SER]
-
Antimadridista
- Indlæg: 11259
- Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
- Har takket: 1845 gange
- Blevet takket: 1213 gange
Re: Transferrygter
Det vil for mig gøre en Kounde ud Gordon ind, total win handelDeanCassady skrev: ↑tors maj 28, 2026 12:39 pmAltså, hvis Liverpool virkelig vil smide 80 mio. euro for Koundé, skal han da bare skydes afsted.
-
DrGink
- Indlæg: 1121
- Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
- Har takket: 1103 gange
- Blevet takket: 239 gange
Re: Transferrygter
Jeg håber sgu ham Gordon er god. Når man ser på hans statistikker ligner han ikke noget godt køb. Men fodbold er jo heldigvis mere end det. Jeg var skeptisk omkring Flick da han blev ansat. Det kommer jeg ikke til at være igen lige foreløbig. Hvis Flick mener han er god, så skal han aktivt modbevise det.
- Champione
- Indlæg: 1646
- Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
- Geografisk sted: København
- Har takket: 26 gange
- Blevet takket: 195 gange
Re: Transferrygter
Rygter går på at Newcastle ser Abde som Gordons erstatning.
Han har en klausul på 60 mio euro, som de skulle have aktiveret.
Og ifølge denne arkitel, så har vi 50% af fremtidigt salg........
I så fald - så er det genialt lavet.
https://www.fcbarcelona.com/en/news/366 ... of-ez-abde
Han har en klausul på 60 mio euro, som de skulle have aktiveret.
Og ifølge denne arkitel, så har vi 50% af fremtidigt salg........
I så fald - så er det genialt lavet.
https://www.fcbarcelona.com/en/news/366 ... of-ez-abde
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!
-
BarcaForever
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: tirs sep 24, 2024 11:30 am
- Har takket: 36 gange
- Blevet takket: 18 gange
Re: Transferrygter
Piquénbauer har dog korrigeret på de 50%:
"Ja... Vi opgav nogle procenter i forbindelse med handlen mellem os og betis ved købet af Vitor Roque, så den nu skulle hedde 20%"
"Ja... Vi opgav nogle procenter i forbindelse med handlen mellem os og betis ved købet af Vitor Roque, så den nu skulle hedde 20%"
Re: Transferrygter
Gordon i år:
46 kampe 17 mål 5 assist hvor Newcastle i de hjemlige turneringer har været skidt spillende.
I CL hedder den 12 kampe 10 mål 2 assist
Så jeg tænker bare kom med CL Anthony Gordon og selvom det nok er lidt for optimistisk så tror jeg på 30 mål involveringer.
Det giver også muligheden for at Raphinha kan give fuld gas i 60 minutter for så at lade Gordon presse fuldt videre. Jeg tror godt vi kunne se en stigning af mål og fremtvungne fejl de sidste 20 minutter af kampene.
46 kampe 17 mål 5 assist hvor Newcastle i de hjemlige turneringer har været skidt spillende.
I CL hedder den 12 kampe 10 mål 2 assist
Så jeg tænker bare kom med CL Anthony Gordon og selvom det nok er lidt for optimistisk så tror jeg på 30 mål involveringer.
Det giver også muligheden for at Raphinha kan give fuld gas i 60 minutter for så at lade Gordon presse fuldt videre. Jeg tror godt vi kunne se en stigning af mål og fremtvungne fejl de sidste 20 minutter af kampene.
- Champione
- Indlæg: 1646
- Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
- Geografisk sted: København
- Har takket: 26 gange
- Blevet takket: 195 gange
Re: Transferrygter
Det er ekstremt svært, at sammenligne Gordon i Newcastle, og hvad der kommer til at vente.
ChatGPT gav mig denne - synes jeg egentlig virker ret spot on:
Anthony Gordon har haft en sæson i Newcastle United, som på mange måder opsummerer præcis, hvad han er som spiller: ekstremt dynamisk, aggressiv uden bold, farlig i transitioner – men også stadig lidt ujævn i de mere kontrollerede kampe.
Samtidig er det netop derfor, han er interessant for FC Barcelona og især for Hansi Flick.
Hvordan har Gordon egentlig præsteret i Newcastle denne sæson?
1. Outputtet: bedre end mange tror
Hans samlede produktion har været stærk:
17 mål og 5 assists i 46 kampe
10 mål i Champions League på kun 12 kampe
Høj skudpræcision (~45-47%)
Omkring 1 key pass per kamp
82% afleveringsprocent
Det interessante er ikke kun antallet af mål – men måden de kommer på.
Gordon er ikke en “volume shooter”, som tager 6-7 afslutninger pr. kamp. Han vælger ofte de rigtige situationer:
diagonal-løb ind i boksen
cut-inside afslutninger
angreb på bagrum
aggressive løb mod bagerste stolpe
Han scorer meget på timing og bevægelse.
Det passer ekstremt godt til moderne topfodbold.
2. Hans største styrke: transition monster
Gordon er bedst, når:
kampen er vertikal
tempoet er højt
modstanderen efterlader rum
han kan angribe i fart
Det er derfor, han ofte ser bedst ud mod store hold.
Reddit-fans og Newcastle-fans har faktisk peget præcis på dette: hans profil bliver stærkere mod åbne kampe end mod dybe low blocks.
Hans profil er næsten skræddersyet til:
høj genpresintensitet
direkte omstillinger
aggressive restangreb
Det er også derfor hans Champions League-sæson eksploderede.
I Europa fik han:
mere plads
højere tempo
flere 1v1 situationer
flere kampe med store rum bag kæden
Og dér blev han elite.
BBC fremhævede blandt andet:
kraftigt forbedrede driblingstal
højere xG per 90
flere progressive løb
markant flere vellykkede take-ons
3. Det taktiske Newcastle-problem
Det er vigtigt at forstå konteksten.
Newcastle havde en ujævn sæson strukturelt:
ustabil offensiv struktur
manglende kontrol centralt
svingende relationer på kanterne
perioder med dårlig chanceproduktion
Det påvirkede Gordon meget.
Når Newcastle skulle:
dominere bolden
bryde lave blokke ned
spille mere positionelt
…så faldt hans niveau.
Det giver mening.
For Gordon er ikke en klassisk “kombinationsving” som:
Jamal Musiala
Bernardo Silva
Han er mere:
eksplosiv
direkte
fysisk aggressiv
løbsorienteret
Derfor kan han se frustrerende ud i perioder, hvor holdet mangler rytme.
Men hvorfor passer han så godt til Hansi Flick?
Det er faktisk ret logisk.
Flick elsker “verticality”
Flicks grundidé i både:
Bayern Munich
det tyske landshold
Barcelona
…har altid været:
Hurtig boldfremdrift
Aggressivt genpres
Høj sidste linje
Direkte angreb efter erobringer
Intensitet over kontrol
Det er IKKE Guardiola-fodbold i ren form.
Flick vil gerne have:
fart
dybdeløb
direktehed
aggressive kanter
Og Gordon er nærmest bygget til det.
Hvor Gordon passer perfekt i Barcelonas struktur
1. Hans presintensitet er elite
Det her er måske den største grund.
Barca under Flick vil presse højt og ekstremt aggressivt.
Gordon:
arbejder konstant
tracker backs
presser med høj intensitet
lukker vinkler aggressivt
er fysisk stærk i genpresset
Fans på r/Barca nævner netop dette som en kæmpe fordel over fx Marcus Rashford.
Flick elsker offensive spillere, der:
arbejder uden bold
løber dybt konstant
presser som besatte
Tænk:
Luis Díaz
Kingsley Coman
Serge Gnabry
Raphinha
Gordon minder faktisk mere om dem end om klassiske tekniske Barca-kanter.
2. Han skaber dybde – noget Barca mangler
Barcelona kan ofte blive:
for stationære
for boldsøgende
for “fødder frem for rum”
Gordon gør det modsatte.
Han:
angriber konstant bagrum
trækker kæder bagud
åbner plads centralt
tvinger backs til at løbe hjemad
Det giver plads til:
Pedri
Lamine Yamal
Dani Olmo
Især Pedri ville nyde godt af Gordons løb.
3. Han er meget bedre i kombinationsspil end folk tror
Mange ser ham kun som “pace merchant”.
Det er forkert.
Hans afleveringsprocent og beslutningstagning er faktisk blevet markant bedre.
Han:
spiller hurtigt
tager få touches
kombinerer godt omkring feltet
spiller simple vægspil
Han er ikke en kreativ maestro.
Men han er effektiv.
Og Flick prioriterer effektivitet over æstetik.
Hvor kunne han få problemer i Barcelona?
Det er ikke en perfekt fit.
1. Low blocks
La Liga giver mange kampe mod:
dybe forsvar
kompakte 5-back strukturer
lavt tempo
Det er ikke Gordons favoritmiljø.
Han er stadig langt bedre:
i store rum
i transitions
i kaotiske kampe
Derfor kan han få nogle kampe, hvor han ser “rå” ud teknisk.
2. Hans første touch er ikke elite
Det er måske hans største tekniske begrænsning.
I små rum kan han:
miste rytme
få tunge førstegangsberøringer
blive mindre elegant
Men Flick accepterer ofte lidt “kaos” offensivt, hvis intensiteten er høj nok.
Den mest interessante pointe
Jeg tror faktisk ikke, Barcelona ser Gordon som:
en klassisk flair-ving
en Neymar-type
en isolationsdribler
De ser ham som:
en systemspiller
en intensitetsmotor
en transitionstrussel
en presspil-ving
Og det giver enorm mening i Flick-fodbold.
Samlet vurdering
Hvor god har hans sæson været?
Bedre end mange casual fans tror.
Særligt i Champions League var han tæt på verdensklasse i perioder:
eksplosiv
effektiv
aggressiv
direkte
ustoppelig i åbne kampe
Men:
han havde også ustabile perioder i Premier League
især mod dybe forsvar
og Newcastle som hold fungerede ikke optimalt offensivt
Passer han til Flicks Barcelona?
Ja – faktisk overraskende godt.
Ikke fordi han er “klassisk Barca”.
Men fordi han passer perfekt til:
Flicks presfodbold
vertikale transitions
aggressive genpres
højintensitetsangreb
Han kan blive:
en ekstremt vigtig balance-spiller
en løbskraft-maskine
en spiller der åbner banen for Yamal og Pedri
Hvis Flick får ham integreret korrekt, kan det blive en transfer, der giver langt mere mening taktisk end mange først tror.
ChatGPT gav mig denne - synes jeg egentlig virker ret spot on:
Anthony Gordon har haft en sæson i Newcastle United, som på mange måder opsummerer præcis, hvad han er som spiller: ekstremt dynamisk, aggressiv uden bold, farlig i transitioner – men også stadig lidt ujævn i de mere kontrollerede kampe.
Samtidig er det netop derfor, han er interessant for FC Barcelona og især for Hansi Flick.
Hvordan har Gordon egentlig præsteret i Newcastle denne sæson?
1. Outputtet: bedre end mange tror
Hans samlede produktion har været stærk:
17 mål og 5 assists i 46 kampe
10 mål i Champions League på kun 12 kampe
Høj skudpræcision (~45-47%)
Omkring 1 key pass per kamp
82% afleveringsprocent
Det interessante er ikke kun antallet af mål – men måden de kommer på.
Gordon er ikke en “volume shooter”, som tager 6-7 afslutninger pr. kamp. Han vælger ofte de rigtige situationer:
diagonal-løb ind i boksen
cut-inside afslutninger
angreb på bagrum
aggressive løb mod bagerste stolpe
Han scorer meget på timing og bevægelse.
Det passer ekstremt godt til moderne topfodbold.
2. Hans største styrke: transition monster
Gordon er bedst, når:
kampen er vertikal
tempoet er højt
modstanderen efterlader rum
han kan angribe i fart
Det er derfor, han ofte ser bedst ud mod store hold.
Reddit-fans og Newcastle-fans har faktisk peget præcis på dette: hans profil bliver stærkere mod åbne kampe end mod dybe low blocks.
Hans profil er næsten skræddersyet til:
høj genpresintensitet
direkte omstillinger
aggressive restangreb
Det er også derfor hans Champions League-sæson eksploderede.
I Europa fik han:
mere plads
højere tempo
flere 1v1 situationer
flere kampe med store rum bag kæden
Og dér blev han elite.
BBC fremhævede blandt andet:
kraftigt forbedrede driblingstal
højere xG per 90
flere progressive løb
markant flere vellykkede take-ons
3. Det taktiske Newcastle-problem
Det er vigtigt at forstå konteksten.
Newcastle havde en ujævn sæson strukturelt:
ustabil offensiv struktur
manglende kontrol centralt
svingende relationer på kanterne
perioder med dårlig chanceproduktion
Det påvirkede Gordon meget.
Når Newcastle skulle:
dominere bolden
bryde lave blokke ned
spille mere positionelt
…så faldt hans niveau.
Det giver mening.
For Gordon er ikke en klassisk “kombinationsving” som:
Jamal Musiala
Bernardo Silva
Han er mere:
eksplosiv
direkte
fysisk aggressiv
løbsorienteret
Derfor kan han se frustrerende ud i perioder, hvor holdet mangler rytme.
Men hvorfor passer han så godt til Hansi Flick?
Det er faktisk ret logisk.
Flick elsker “verticality”
Flicks grundidé i både:
Bayern Munich
det tyske landshold
Barcelona
…har altid været:
Hurtig boldfremdrift
Aggressivt genpres
Høj sidste linje
Direkte angreb efter erobringer
Intensitet over kontrol
Det er IKKE Guardiola-fodbold i ren form.
Flick vil gerne have:
fart
dybdeløb
direktehed
aggressive kanter
Og Gordon er nærmest bygget til det.
Hvor Gordon passer perfekt i Barcelonas struktur
1. Hans presintensitet er elite
Det her er måske den største grund.
Barca under Flick vil presse højt og ekstremt aggressivt.
Gordon:
arbejder konstant
tracker backs
presser med høj intensitet
lukker vinkler aggressivt
er fysisk stærk i genpresset
Fans på r/Barca nævner netop dette som en kæmpe fordel over fx Marcus Rashford.
Flick elsker offensive spillere, der:
arbejder uden bold
løber dybt konstant
presser som besatte
Tænk:
Luis Díaz
Kingsley Coman
Serge Gnabry
Raphinha
Gordon minder faktisk mere om dem end om klassiske tekniske Barca-kanter.
2. Han skaber dybde – noget Barca mangler
Barcelona kan ofte blive:
for stationære
for boldsøgende
for “fødder frem for rum”
Gordon gør det modsatte.
Han:
angriber konstant bagrum
trækker kæder bagud
åbner plads centralt
tvinger backs til at løbe hjemad
Det giver plads til:
Pedri
Lamine Yamal
Dani Olmo
Især Pedri ville nyde godt af Gordons løb.
3. Han er meget bedre i kombinationsspil end folk tror
Mange ser ham kun som “pace merchant”.
Det er forkert.
Hans afleveringsprocent og beslutningstagning er faktisk blevet markant bedre.
Han:
spiller hurtigt
tager få touches
kombinerer godt omkring feltet
spiller simple vægspil
Han er ikke en kreativ maestro.
Men han er effektiv.
Og Flick prioriterer effektivitet over æstetik.
Hvor kunne han få problemer i Barcelona?
Det er ikke en perfekt fit.
1. Low blocks
La Liga giver mange kampe mod:
dybe forsvar
kompakte 5-back strukturer
lavt tempo
Det er ikke Gordons favoritmiljø.
Han er stadig langt bedre:
i store rum
i transitions
i kaotiske kampe
Derfor kan han få nogle kampe, hvor han ser “rå” ud teknisk.
2. Hans første touch er ikke elite
Det er måske hans største tekniske begrænsning.
I små rum kan han:
miste rytme
få tunge førstegangsberøringer
blive mindre elegant
Men Flick accepterer ofte lidt “kaos” offensivt, hvis intensiteten er høj nok.
Den mest interessante pointe
Jeg tror faktisk ikke, Barcelona ser Gordon som:
en klassisk flair-ving
en Neymar-type
en isolationsdribler
De ser ham som:
en systemspiller
en intensitetsmotor
en transitionstrussel
en presspil-ving
Og det giver enorm mening i Flick-fodbold.
Samlet vurdering
Hvor god har hans sæson været?
Bedre end mange casual fans tror.
Særligt i Champions League var han tæt på verdensklasse i perioder:
eksplosiv
effektiv
aggressiv
direkte
ustoppelig i åbne kampe
Men:
han havde også ustabile perioder i Premier League
især mod dybe forsvar
og Newcastle som hold fungerede ikke optimalt offensivt
Passer han til Flicks Barcelona?
Ja – faktisk overraskende godt.
Ikke fordi han er “klassisk Barca”.
Men fordi han passer perfekt til:
Flicks presfodbold
vertikale transitions
aggressive genpres
højintensitetsangreb
Han kan blive:
en ekstremt vigtig balance-spiller
en løbskraft-maskine
en spiller der åbner banen for Yamal og Pedri
Hvis Flick får ham integreret korrekt, kan det blive en transfer, der giver langt mere mening taktisk end mange først tror.
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!
- Paulinho15
- Indlæg: 908
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: Transferrygter
Det vidst rigtigt nokBarcaForever skrev: ↑tors maj 28, 2026 1:57 pmPiquénbauer har dog korrigeret på de 50%:
"Ja... Vi opgav nogle procenter i forbindelse med handlen mellem os og betis ved købet af Vitor Roque, så den nu skulle hedde 20%"
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Paulinho15
- Indlæg: 908
- Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
- Har takket: 320 gange
- Blevet takket: 199 gange
Re: Transferrygter
Præcis, det var også det jeg skrev i går, at jeg tror vi kommer til at score flere mål og øge vores effektivitet foran mål markant.Dumle skrev: ↑tors maj 28, 2026 2:00 pmGordon i år:
46 kampe 17 mål 5 assist hvor Newcastle i de hjemlige turneringer har været skidt spillende.
I CL hedder den 12 kampe 10 mål 2 assist
Så jeg tænker bare kom med CL Anthony Gordon og selvom det nok er lidt for optimistisk så tror jeg på 30 mål involveringer.
Det giver også muligheden for at Raphinha kan give fuld gas i 60 minutter for så at lade Gordon presse fuldt videre. Jeg tror godt vi kunne se en stigning af mål og fremtvungne fejl de sidste 20 minutter af kampene.
Når der presses så intenst, så kan modstanderen presses og stresses til at lave flere fejl, og det kan så føre til farlige situationer for os.
Hvis vi så er skarpe, parate og bevidste i de situationer, så burde vi kunne omsætte det til flere mål og at vi scorer på flere af vores chancer.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- Puyols_garn
- Indlæg: 669
- Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
- Har takket: 238 gange
- Blevet takket: 209 gange
Re: Transferrygter
Jeg ville ikke kalde Gordon for ukendt, og jeg kan ærligt talt rigtig godt lide ham. Særligt fra 23/24 sæsonen. Jeg har ikke set lige så mange kampe med ham i denne sæson som i 23/24, men det er værd at have med sig, at Newcastle kollektivt har underpræsteret i denne sæson ift de forrige to. Han har en kæmpe arbejdsiver uden bold, han er drønhurtig, laver intelligente løb uden bold, og selvom han ikke er noget 1-v-1 monster, så er han rigtig god til at drive fremad med bolden i fødderne. Jeg synes på mange måder, at det ligner der er en vis rød tråd i LW profileringen ift de navne der var på blokken i sidste sommervindue. Han har underpræsteret hans mål scoret kontra xG ret massivt i denne sæson, men hans tal fra 23/24 så noget bedre ud, og typisk ville jeg forvente lidt regression mod gennemsnittet.
Jeg er ikke enig i, at han på nogen måde er en dårlig defensiv spiller (som det blev nævnt tidligere). Han er aggressiv i genpresset, og formår alligevel at holde en høj win rate i defensive dueller på jorden. Jeg ser ham som en stor opgradering ift Rashford på den front (okay, det siger ikke meget i sig selv
). Jeg vil også lige bemærke, at han har fået en del minutter både som LW og F9 i denne sæson, og det har stor betydning for sammenligningsgrundlaget. I 'Padj Defensive duels won' befinder han sig fx i 70. percentil blandt alle kantspillere i Top 5 ligaerne, men de samme tal placerer ham i 97. percentil blandt alle angribere i Top 5 ligaerne.
Jeg tror helt klart også han hentes pga. hans fleksibilitet. Han har spillet LW, RW, og sågar F9 i hans tid i Newcastle. Jeg nævnte det lidt tidligere i tråden, men jeg har en hypotese om, at Flick pønser på et mindre systemskifte. Med Gordons ankomst begynder jeg at tænke, at der kunne være noget om det. Jeg ved Raphinha har fået en del tæsk når han har spillet centralt bag ved Lewandowski eller Ferran, men han fungerede glimrende i rollen da vi spillede med Olmo som falsk 9'er (indrømmet et meget lille sammenligningsgrundlag). Nu virker det til en traditionel 9'er ikke længere er en prioritet, og man i stedet vil gå all-in på Álvarez. Jeg kunne godt forestille mig vi kunne komme til at se en XI à la denne (hvis Cancelo og Álvarez hentes) i næste sæson:
Álvarez
Gordon - Raphinha - Yamal
Pedri - Fdj/Gavi
Cancelo - Martín - Cubarsí - García
García
Særligt midtbanekonstellationen kan skæres på mange måder, men den overordnede idé er en falsk 9'er med en ekstremt dynamisk hængende angriber bag sig. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Flick kunne have i tankerne, jeg gætter bare, men jeg kunne godt se Gordon passe ind i det system.
Her er der Padj stat sheet for Gordon i indeværende sæson, henholdsvis sammenlignet med kantspillere og angribere i de bedste 5 ligaer. Stats er fra: scoutlab.streamlit.app . Jeg har også lige smækket en sammenligning ind mellem Gordon 25/26 (kantspillere) og Gordon 23/24 (kantspillere). Der er også lige et tweet med hans pressing stats i indeværende sæson:
Jeg er ikke enig i, at han på nogen måde er en dårlig defensiv spiller (som det blev nævnt tidligere). Han er aggressiv i genpresset, og formår alligevel at holde en høj win rate i defensive dueller på jorden. Jeg ser ham som en stor opgradering ift Rashford på den front (okay, det siger ikke meget i sig selv
Jeg tror helt klart også han hentes pga. hans fleksibilitet. Han har spillet LW, RW, og sågar F9 i hans tid i Newcastle. Jeg nævnte det lidt tidligere i tråden, men jeg har en hypotese om, at Flick pønser på et mindre systemskifte. Med Gordons ankomst begynder jeg at tænke, at der kunne være noget om det. Jeg ved Raphinha har fået en del tæsk når han har spillet centralt bag ved Lewandowski eller Ferran, men han fungerede glimrende i rollen da vi spillede med Olmo som falsk 9'er (indrømmet et meget lille sammenligningsgrundlag). Nu virker det til en traditionel 9'er ikke længere er en prioritet, og man i stedet vil gå all-in på Álvarez. Jeg kunne godt forestille mig vi kunne komme til at se en XI à la denne (hvis Cancelo og Álvarez hentes) i næste sæson:
Álvarez
Gordon - Raphinha - Yamal
Pedri - Fdj/Gavi
Cancelo - Martín - Cubarsí - García
García
Særligt midtbanekonstellationen kan skæres på mange måder, men den overordnede idé er en falsk 9'er med en ekstremt dynamisk hængende angriber bag sig. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Flick kunne have i tankerne, jeg gætter bare, men jeg kunne godt se Gordon passe ind i det system.
Her er der Padj stat sheet for Gordon i indeværende sæson, henholdsvis sammenlignet med kantspillere og angribere i de bedste 5 ligaer. Stats er fra: scoutlab.streamlit.app . Jeg har også lige smækket en sammenligning ind mellem Gordon 25/26 (kantspillere) og Gordon 23/24 (kantspillere). Der er også lige et tweet med hans pressing stats i indeværende sæson:
- Dytrax
- Indlæg: 9523
- Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2858 gange
- Blevet takket: 1663 gange
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 54 gæster