Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

DeanCassady skrev:
tors maj 28, 2026 12:25 pm
Dytrax skrev:
tors maj 28, 2026 12:20 pm
Hvis Flick får det her til at spille, så bliver det en presmaskine og tilføjet Pedri og Yamal, er der også sublim teknik.

Skal vi ikke også lige have Silva? :cool:
Jo, det tænker jeg da også.

Er jeg i øvrigt den eneste, der ikke ser det som en kæmpe katastrofe, hvis vi tager endnu en sæson med Maldini-Cubarsí makkerskabet?
Jeg ser det ikke som en katastrofe, men Koundé, derimod, bliver nødt til at hæve barren og vise klasse igen. Vi får også AC tilbage og jeg håber, han kan holde lidt længere denne gang.

DeanCassady
Indlæg: 2107
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Altså, hvis Liverpool virkelig vil smide 80 mio. euro for Koundé, skal han da bare skydes afsted.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

I forhold til vores transfer aktiviteter, så jeg denne kommentar under et Fabrizio Romano opslag:

I guess Barcelona have discovered oil under Camp Nou.

:lol:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 3739
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 601 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

DeanCassady skrev:
tors maj 28, 2026 12:39 pm
Altså, hvis Liverpool virkelig vil smide 80 mio. euro for Koundé, skal han da bare skydes afsted.
Selv for det halve så kan han smutte. Giv den HB til Cancelo og Garcia i næste sæson.

Det kan blive et vildt vindue. Nu går rygterne på, at Deco også vil lande Alvarez inden VM. Det må betyde at mindst én større profil forlader os.

Jeg tror at klubben sælger netop Kounde og Araujo og muligvis være tilbøjelig til at sælge Torres hvis de kan få en god sjat for ham.

Vi kan få et skræmmende hold. Det tegner godt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Marcus Rashford will not continue at Barça.

The club is betting on a different profile, one that is more aggressive and stronger in pressing.

Barça noticed the lack of these qualities whenever Raphinha was absent, which is why Anthony Gordon is expected to arrive as Rashford’s replacement in the squad.

This is the idea, while keeping Raphinha as a key part of the team.

[Cadena SER]

Antimadridista
Indlæg: 11259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:
tors maj 28, 2026 12:39 pm
Altså, hvis Liverpool virkelig vil smide 80 mio. euro for Koundé, skal han da bare skydes afsted.
Det vil for mig gøre en Kounde ud Gordon ind, total win handel

DrGink
Indlæg: 1121
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 1103 gange
Blevet takket: 239 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Jeg håber sgu ham Gordon er god. Når man ser på hans statistikker ligner han ikke noget godt køb. Men fodbold er jo heldigvis mere end det. Jeg var skeptisk omkring Flick da han blev ansat. Det kommer jeg ikke til at være igen lige foreløbig. Hvis Flick mener han er god, så skal han aktivt modbevise det.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1646
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Rygter går på at Newcastle ser Abde som Gordons erstatning.
Han har en klausul på 60 mio euro, som de skulle have aktiveret.

Og ifølge denne arkitel, så har vi 50% af fremtidigt salg........

I så fald - så er det genialt lavet.

https://www.fcbarcelona.com/en/news/366 ... of-ez-abde
---------------------------------------
Barca is my religion!

BarcaForever
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs sep 24, 2024 11:30 am
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af BarcaForever »

Piquénbauer har dog korrigeret på de 50%:

"Ja... Vi opgav nogle procenter i forbindelse med handlen mellem os og betis ved købet af Vitor Roque, så den nu skulle hedde 20%"

Dumle
Indlæg: 975
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Gordon i år:

46 kampe 17 mål 5 assist hvor Newcastle i de hjemlige turneringer har været skidt spillende.

I CL hedder den 12 kampe 10 mål 2 assist

Så jeg tænker bare kom med CL Anthony Gordon og selvom det nok er lidt for optimistisk så tror jeg på 30 mål involveringer.

Det giver også muligheden for at Raphinha kan give fuld gas i 60 minutter for så at lade Gordon presse fuldt videre. Jeg tror godt vi kunne se en stigning af mål og fremtvungne fejl de sidste 20 minutter af kampene.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1646
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Det er ekstremt svært, at sammenligne Gordon i Newcastle, og hvad der kommer til at vente.
ChatGPT gav mig denne - synes jeg egentlig virker ret spot on:

Anthony Gordon har haft en sæson i Newcastle United, som på mange måder opsummerer præcis, hvad han er som spiller: ekstremt dynamisk, aggressiv uden bold, farlig i transitioner – men også stadig lidt ujævn i de mere kontrollerede kampe.

Samtidig er det netop derfor, han er interessant for FC Barcelona og især for Hansi Flick.

Hvordan har Gordon egentlig præsteret i Newcastle denne sæson?
1. Outputtet: bedre end mange tror

Hans samlede produktion har været stærk:

17 mål og 5 assists i 46 kampe
10 mål i Champions League på kun 12 kampe
Høj skudpræcision (~45-47%)
Omkring 1 key pass per kamp
82% afleveringsprocent

Det interessante er ikke kun antallet af mål – men måden de kommer på.

Gordon er ikke en “volume shooter”, som tager 6-7 afslutninger pr. kamp. Han vælger ofte de rigtige situationer:

diagonal-løb ind i boksen
cut-inside afslutninger
angreb på bagrum
aggressive løb mod bagerste stolpe

Han scorer meget på timing og bevægelse.

Det passer ekstremt godt til moderne topfodbold.

2. Hans største styrke: transition monster

Gordon er bedst, når:

kampen er vertikal
tempoet er højt
modstanderen efterlader rum
han kan angribe i fart

Det er derfor, han ofte ser bedst ud mod store hold.

Reddit-fans og Newcastle-fans har faktisk peget præcis på dette: hans profil bliver stærkere mod åbne kampe end mod dybe low blocks.

Hans profil er næsten skræddersyet til:

høj genpresintensitet
direkte omstillinger
aggressive restangreb

Det er også derfor hans Champions League-sæson eksploderede.

I Europa fik han:

mere plads
højere tempo
flere 1v1 situationer
flere kampe med store rum bag kæden

Og dér blev han elite.

BBC fremhævede blandt andet:

kraftigt forbedrede driblingstal
højere xG per 90
flere progressive løb
markant flere vellykkede take-ons
3. Det taktiske Newcastle-problem

Det er vigtigt at forstå konteksten.

Newcastle havde en ujævn sæson strukturelt:

ustabil offensiv struktur
manglende kontrol centralt
svingende relationer på kanterne
perioder med dårlig chanceproduktion

Det påvirkede Gordon meget.

Når Newcastle skulle:

dominere bolden
bryde lave blokke ned
spille mere positionelt

…så faldt hans niveau.

Det giver mening.

For Gordon er ikke en klassisk “kombinationsving” som:

Jamal Musiala
Bernardo Silva

Han er mere:

eksplosiv
direkte
fysisk aggressiv
løbsorienteret

Derfor kan han se frustrerende ud i perioder, hvor holdet mangler rytme.

Men hvorfor passer han så godt til Hansi Flick?

Det er faktisk ret logisk.

Flick elsker “verticality”

Flicks grundidé i både:

Bayern Munich
det tyske landshold
Barcelona

…har altid været:

Hurtig boldfremdrift
Aggressivt genpres
Høj sidste linje
Direkte angreb efter erobringer
Intensitet over kontrol

Det er IKKE Guardiola-fodbold i ren form.

Flick vil gerne have:

fart
dybdeløb
direktehed
aggressive kanter

Og Gordon er nærmest bygget til det.

Hvor Gordon passer perfekt i Barcelonas struktur
1. Hans presintensitet er elite

Det her er måske den største grund.

Barca under Flick vil presse højt og ekstremt aggressivt.

Gordon:

arbejder konstant
tracker backs
presser med høj intensitet
lukker vinkler aggressivt
er fysisk stærk i genpresset

Fans på r/Barca nævner netop dette som en kæmpe fordel over fx Marcus Rashford.

Flick elsker offensive spillere, der:

arbejder uden bold
løber dybt konstant
presser som besatte

Tænk:

Luis Díaz
Kingsley Coman
Serge Gnabry
Raphinha

Gordon minder faktisk mere om dem end om klassiske tekniske Barca-kanter.

2. Han skaber dybde – noget Barca mangler

Barcelona kan ofte blive:

for stationære
for boldsøgende
for “fødder frem for rum”

Gordon gør det modsatte.

Han:

angriber konstant bagrum
trækker kæder bagud
åbner plads centralt
tvinger backs til at løbe hjemad

Det giver plads til:

Pedri
Lamine Yamal
Dani Olmo

Især Pedri ville nyde godt af Gordons løb.

3. Han er meget bedre i kombinationsspil end folk tror

Mange ser ham kun som “pace merchant”.

Det er forkert.

Hans afleveringsprocent og beslutningstagning er faktisk blevet markant bedre.

Han:

spiller hurtigt
tager få touches
kombinerer godt omkring feltet
spiller simple vægspil

Han er ikke en kreativ maestro.

Men han er effektiv.

Og Flick prioriterer effektivitet over æstetik.

Hvor kunne han få problemer i Barcelona?

Det er ikke en perfekt fit.

1. Low blocks

La Liga giver mange kampe mod:

dybe forsvar
kompakte 5-back strukturer
lavt tempo

Det er ikke Gordons favoritmiljø.

Han er stadig langt bedre:

i store rum
i transitions
i kaotiske kampe

Derfor kan han få nogle kampe, hvor han ser “rå” ud teknisk.

2. Hans første touch er ikke elite

Det er måske hans største tekniske begrænsning.

I små rum kan han:

miste rytme
få tunge førstegangsberøringer
blive mindre elegant

Men Flick accepterer ofte lidt “kaos” offensivt, hvis intensiteten er høj nok.

Den mest interessante pointe

Jeg tror faktisk ikke, Barcelona ser Gordon som:

en klassisk flair-ving
en Neymar-type
en isolationsdribler

De ser ham som:

en systemspiller
en intensitetsmotor
en transitionstrussel
en presspil-ving

Og det giver enorm mening i Flick-fodbold.

Samlet vurdering
Hvor god har hans sæson været?

Bedre end mange casual fans tror.

Særligt i Champions League var han tæt på verdensklasse i perioder:

eksplosiv
effektiv
aggressiv
direkte
ustoppelig i åbne kampe

Men:

han havde også ustabile perioder i Premier League
især mod dybe forsvar
og Newcastle som hold fungerede ikke optimalt offensivt
Passer han til Flicks Barcelona?

Ja – faktisk overraskende godt.

Ikke fordi han er “klassisk Barca”.

Men fordi han passer perfekt til:

Flicks presfodbold
vertikale transitions
aggressive genpres
højintensitetsangreb

Han kan blive:

en ekstremt vigtig balance-spiller
en løbskraft-maskine
en spiller der åbner banen for Yamal og Pedri

Hvis Flick får ham integreret korrekt, kan det blive en transfer, der giver langt mere mening taktisk end mange først tror.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

BarcaForever skrev:
tors maj 28, 2026 1:57 pm
Piquénbauer har dog korrigeret på de 50%:

"Ja... Vi opgav nogle procenter i forbindelse med handlen mellem os og betis ved købet af Vitor Roque, så den nu skulle hedde 20%"
Det vidst rigtigt nok
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Dumle skrev:
tors maj 28, 2026 2:00 pm
Gordon i år:

46 kampe 17 mål 5 assist hvor Newcastle i de hjemlige turneringer har været skidt spillende.

I CL hedder den 12 kampe 10 mål 2 assist

Så jeg tænker bare kom med CL Anthony Gordon og selvom det nok er lidt for optimistisk så tror jeg på 30 mål involveringer.

Det giver også muligheden for at Raphinha kan give fuld gas i 60 minutter for så at lade Gordon presse fuldt videre. Jeg tror godt vi kunne se en stigning af mål og fremtvungne fejl de sidste 20 minutter af kampene.
Præcis, det var også det jeg skrev i går, at jeg tror vi kommer til at score flere mål og øge vores effektivitet foran mål markant.

Når der presses så intenst, så kan modstanderen presses og stresses til at lave flere fejl, og det kan så føre til farlige situationer for os.

Hvis vi så er skarpe, parate og bevidste i de situationer, så burde vi kunne omsætte det til flere mål og at vi scorer på flere af vores chancer.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Puyols_garn
Indlæg: 669
Tilmeldt: fre jul 30, 2021 4:16 pm
Har takket: 238 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Puyols_garn »

Jeg ville ikke kalde Gordon for ukendt, og jeg kan ærligt talt rigtig godt lide ham. Særligt fra 23/24 sæsonen. Jeg har ikke set lige så mange kampe med ham i denne sæson som i 23/24, men det er værd at have med sig, at Newcastle kollektivt har underpræsteret i denne sæson ift de forrige to. Han har en kæmpe arbejdsiver uden bold, han er drønhurtig, laver intelligente løb uden bold, og selvom han ikke er noget 1-v-1 monster, så er han rigtig god til at drive fremad med bolden i fødderne. Jeg synes på mange måder, at det ligner der er en vis rød tråd i LW profileringen ift de navne der var på blokken i sidste sommervindue. Han har underpræsteret hans mål scoret kontra xG ret massivt i denne sæson, men hans tal fra 23/24 så noget bedre ud, og typisk ville jeg forvente lidt regression mod gennemsnittet.

Jeg er ikke enig i, at han på nogen måde er en dårlig defensiv spiller (som det blev nævnt tidligere). Han er aggressiv i genpresset, og formår alligevel at holde en høj win rate i defensive dueller på jorden. Jeg ser ham som en stor opgradering ift Rashford på den front (okay, det siger ikke meget i sig selv :lol:). Jeg vil også lige bemærke, at han har fået en del minutter både som LW og F9 i denne sæson, og det har stor betydning for sammenligningsgrundlaget. I 'Padj Defensive duels won' befinder han sig fx i 70. percentil blandt alle kantspillere i Top 5 ligaerne, men de samme tal placerer ham i 97. percentil blandt alle angribere i Top 5 ligaerne.

Jeg tror helt klart også han hentes pga. hans fleksibilitet. Han har spillet LW, RW, og sågar F9 i hans tid i Newcastle. Jeg nævnte det lidt tidligere i tråden, men jeg har en hypotese om, at Flick pønser på et mindre systemskifte. Med Gordons ankomst begynder jeg at tænke, at der kunne være noget om det. Jeg ved Raphinha har fået en del tæsk når han har spillet centralt bag ved Lewandowski eller Ferran, men han fungerede glimrende i rollen da vi spillede med Olmo som falsk 9'er (indrømmet et meget lille sammenligningsgrundlag). Nu virker det til en traditionel 9'er ikke længere er en prioritet, og man i stedet vil gå all-in på Álvarez. Jeg kunne godt forestille mig vi kunne komme til at se en XI à la denne (hvis Cancelo og Álvarez hentes) i næste sæson:

Álvarez
Gordon - Raphinha - Yamal
Pedri - Fdj/Gavi
Cancelo - Martín - Cubarsí - García
García

Særligt midtbanekonstellationen kan skæres på mange måder, men den overordnede idé er en falsk 9'er med en ekstremt dynamisk hængende angriber bag sig. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Flick kunne have i tankerne, jeg gætter bare, men jeg kunne godt se Gordon passe ind i det system.

Her er der Padj stat sheet for Gordon i indeværende sæson, henholdsvis sammenlignet med kantspillere og angribere i de bedste 5 ligaer. Stats er fra: scoutlab.streamlit.app . Jeg har også lige smækket en sammenligning ind mellem Gordon 25/26 (kantspillere) og Gordon 23/24 (kantspillere). Der er også lige et tweet med hans pressing stats i indeværende sæson:



Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Luis Enrique is pushing hard to sign Julián Álvarez. [ESPN]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 54 gæster