Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25515
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1629 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Altså Gordon har været sat i forbindelse med Arsenal, psg, pool og han var efter alt at dømme Bayerns første prioritet denne sommer. Jeg er helt med på at han som navn ikke er den mest spændende spiller men som profil er der en grund til at klubber som vi vel godt kan blive enige om gør det godt for tiden ville have ham. Moderne fodbold har brug for spillere som presser, løber og kan dække flere pladser. Det er værdifuldt at have i truppen.

Jeg skrev det tidligere og gør det igen. Vi har ikke droppet en angriber fordi vi har købt Gordon. Vi har droppet bastoni. Og det har vi fordi vi ikke har råd til at undvære en type som raph på banen. Vi kunne hente Maldini og baresi i deres prime og krydre med cafu og vores forsvar ville stadig se elendigt ud når der ikke bliver presset fremme (rashford).

Bastoni var efter alt at dømme klar. Prisen var sjovt nok rygtet til at være omkring de 70 mio. Men ifølge kilderne så ville Flick ikke have ham. Og bum så står Gordon her for samme pris. Det virker til at Flick fik sin vilje og han har fortjent tiltro.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Dumle
Indlæg: 975
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Filten skrev:
tors maj 28, 2026 12:04 am
Vildt at slynge 80 mio euro ud efter en relativ ukendt spiller (har aldrig hørt om ham) hvorfor ikke ligge de ekstra mio oveni og hente Julian alvarez nu der ihvetfald ikke råd til denne handel.
Med mindre ledelsen overrasker og også lukker en alverez handel, så tror jeg Atl overfor Barca vil stå meget skarpt på kravet om 150 mil euro.

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er en del mere positiv over denne handel, end jeg på forhånd havde troet, jeg ville være :lol:

Ikke fordi, jeg ikke kendte Gordon i forvejen, men jeg har kigget lidt mere indgående på ham den sidste times tid og jeg må sige, jeg tror, han kommer til at passe perfekt ind hos Flicks Barca. En højest versatil spiller, der kan spille flere postioner og som kan påvirke spillet fra stort set alle zoner på banen. Umiddelbart en kæmpe spillemæssig opgradering af Rashford og som kommer til at give Raphinha kamp til stregen om spilletiden. Jeg skriver mere indgående om ham i morgen

Lige nu begynder der at komme flere rygter om Alvarez igen og det ser ud til, Deco og Laporta vil give den transfer et seriøst skud over den næste uges tid

Nå ja, dertil skulle Deco også være tilbage i Senesi handlen. Med den fart tingene har på lige nu, kan vinduet være ovre for Barca, før det overhovedet åbner :wtf: :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Hvis vi også får Alvarez, forestiller jeg mig at Rashford og/eller Roony sendes videre.

Til gengæld får vi et løbestærkt angreb, der kan lægge fornuftigt pres. Konstant.


Så behøver vi heller ikke bede stakkels Cafu om at snøre støvlerne igen :lol:

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
tors maj 28, 2026 12:36 am
Jeg er en del mere positiv over denne handel, end jeg på forhånd havde troet, jeg ville være :lol:

Ikke fordi, jeg ikke kendte Gordon i forvejen, men jeg har kigget lidt mere indgående på ham den sidste times tid og jeg må sige, jeg tror, han kommer til at passe perfekt ind hos Flicks Barca. En højest versatil spiller, der kan spille flere postioner og som kan påvirke spillet fra stort set alle zoner på banen. Umiddelbart en kæmpe spillemæssig opgradering af Rashford og som kommer til at give Raphinha kamp til stregen om spilletiden. Jeg skriver mere indgående om ham i morgen

Lige nu begynder der at komme flere rygter om Alvarez igen og det ser ud til, Deco og Laporta vil give den transfer et seriøst skud over den næste uges tid

Nå ja, dertil skulle Deco også være tilbage i Senesi handlen. Med den fart tingene har på lige nu, kan vinduet være ovre for Barca, før det overhovedet åbner :wtf: :lol:
Det lader til, at vi er enige, som vi sædvanligvis er langt hen af vejen! :thumbup: Hvis Barca nu går efter Senesi betyder det så, at der ikke bliver forlænget med AC? :sad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Piquénbauer skrev:
tors maj 28, 2026 12:10 am
Altså Gordon har været sat i forbindelse med Arsenal, psg, pool og han var efter alt at dømme Bayerns første prioritet denne sommer. Jeg er helt med på at han som navn ikke er den mest spændende spiller men som profil er der en grund til at klubber som vi vel godt kan blive enige om gør det godt for tiden ville have ham. Moderne fodbold har brug for spillere som presser, løber og kan dække flere pladser. Det er værdifuldt at have i truppen.

Jeg skrev det tidligere og gør det igen. Vi har ikke droppet en angriber fordi vi har købt Gordon. Vi har droppet bastoni. Og det har vi fordi vi ikke har råd til at undvære en type som raph på banen. Vi kunne hente Maldini og baresi i deres prime og krydre med cafu og vores forsvar ville stadig se elendigt ud når der ikke bliver presset fremme (rashford).

Bastoni var efter alt at dømme klar. Prisen var sjovt nok rygtet til at være omkring de 70 mio. Men ifølge kilderne så ville Flick ikke have ham. Og bum så står Gordon her for samme pris. Det virker til at Flick fik sin vilje og han har fortjent tiltro.
Jeg har godt set det du har skrevet og jeg er enig. Har bare ikke nået at følge op på alt endnu. Jeg synes, at det er nogle gode indspark du kommer med! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg glæder mig som et lille barn nu over den her handel med Gordon! Det bliver et voldsomt angreb vi får næste i næste sæson! :glad:

Havde vi købt Luis Diaz sidste sommer, så tror jeg, at vi kunne have vundet Champions League i denne sæson, men i mangel af bedre muligheder og måske også på grund af økonomien, så endte vi med Marcus Rashford.

Han har har levet op til forventningerne og han kan være sin indsats bekendt, men tilgangen af Gordon betyder nok et farvel til ham i Barca-trøjen.

Det har jeg det okay med, selvom jeg har stor sympati for ham.

Jeg tror, at den her signing af Gordon plus de andre tilgange lagt sammen med den erfaring truppen har fra denne sæson kan være med til, at vi kan tage næste skridt i Champions League i den nye sæson.

Ligaen kommer vi til at vinde igen.

Den tror jeg ikke, at Real kommer i nærheden de næste to år. :clap: :lol:
Senest rettet af Paulinho15 tors maj 28, 2026 12:58 am, rettet i alt 1 gang.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Anthony Gordon’s signing came at the direct request of Hansi Flick. [El Chiringuito TV]

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 908
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg ved ikke om det er rigtigt det her, men hvis det var en anden Premier League-klub, der skulle købe Gordon, så havde han måske kostet 100 mio. euro, så jeg tror, at vi har fået lidt rabat! :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

ANTHONY GORDON

I den netop overståede Premier League-sæson (25/26) spillede han 26 kampe, scorede 6 mål (tre af dem på straffespark) og lavede 2 assists.

Jeg har efterhånden set en del videoer med ham på nettet for at vurdere hans kvaliteter, og jeg har også dykket ned i de diverse statistikker. Min samlede opfattelse ser således ud – på en skala fra 1 til 5 stjerner (pile):

Målfarlighed:
:op: :op:

Speed:
:op: :op: :op: :op:

Teknik / Driblinger:
:op: :op: :op:

Workrate / Mobilitet:
:op: :op: :op: :op:

Spilforståelse / Kreativitet:
:op: :op:

Defensivt:
:op: :op:

SAMLET VURDERING
:op: :op: :op:

Det skal understreges, at dette IKKE er en dybdegående analyse, men blot mit umiddelbare indtryk baseret på tallene og videoer. I kan eventuelt selv tjekke statistikkerne efter.

Målfarlighed (2/5): I PL havde han 48 skud på mål, og kun 3 af dem førte til scoring i åbent spil. Hans shot on target er på 41%. To sæsoner i træk har han blot scoret 6 mål i Premier League.

Driblinger (3/5): Han kan bestemt godt drible, men det er ikke i nærheden af topklasse. Hans driblinger lykkes ofte, men det kan godt se lidt klodset ud indimellem. Han fungerer bedst, når der er masser af plads, hvor han kan udnytte sin fart – i de små rum mangler han til gengæld noget kvalitet.

Arbejdsrate og mobilitet (4/5): Han er meget arbejdsom og virker utrolig bevægelig på banen – det må man give ham.

Spilforståelse og kreativitet (2/5): Kigger man på parametre som vellykkede pasninger, præcise lange afleveringer, skabte chancer og assists – og sammenligner ham med andre fløjspillere – så ligger han enten under eller højst omkring gennemsnittet.

Det defensive arbejde (2/5): Sammenligner man ham med andre fløjspillere i Premier League, ser det faktisk lidt dystert ud. Tager man for eksempel højde for succesprocenter i bolderobringer, tacklinger og generelle defensive aktioner, så ligger han nærmest altid under gennemsnittet – og i nogle kategorier helt i bunden.

Samlet vurdering (3/5): Alt i alt virker han til at være en ganske fin fløjspiller. Han er ikke i nærheden af topklasse, men han kunne være en glimrende rotationsspiller for Barca. Det bliver spændende at se, om Hansi Flick kan løfte hans niveau og gøre ham endnu bedre.

Jeg har sådan set ikke noget imod Anthony Gordon. Min pointe er bare, at han enten burde være markant billigere, eller at man som det allerførste burde prioritere den klasse-9'er, vi reelt står og mangler. Hans pris på 70-80 mio. er langt, langt over det man burde betale - og ingen kan overbevise mig om andet - med mindre han præsterer langt over forventning i kommende sæson.

Billede

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Jamie Carragher on Barcelona choosing Anthony Gordon over Marcus Rashford:

“People will look at Rashford’s goals and assists and say Barcelona should’ve kept him, but football isn’t played on spreadsheets. When you actually watch the games, especially the big games, you understand why Barça have gone for Anthony Gordon instead.

Rashford has talent, nobody’s denying that, but talent alone isn’t enough at a club like Barcelona. In the biggest moments, he’s too unreliable. We saw him miss massive chances in crucial games, and for me, he played a huge part in Barcelona crashing out of the Champions League. At the top level, those moments define seasons.

What Barcelona need right now are players who work for the badge every single minute, and Anthony Gordon gives you that. He presses, he tracks back, he fights for every ball, and he plays with intensity whether it’s the first minute or the 90th. Managers love players like that because they make the entire team better.

The difference between Gordon and Rashford is mentality and consistency. Gordon is a proper team player. He doesn’t sulk, he doesn’t disappear when things get difficult, and he’s willing to do the dirty work for the side. Rashford, on the other hand, can look lazy when things aren’t going his way, and at Barcelona that attitude gets exposed very quickly.

For me, Gordon is the better signing for Barça. He suits the modern game more, he’s more aggressive, more hardworking, and tactically he’ll give the manager far more balance than Rashford ever did.”

Hristo
Indlæg: 1101
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 294 gange
Blevet takket: 451 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:05 pm
Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Så fik jeg en tanke om en teori.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.

Vi så dengang med Neymar at alle vi skulle handle med pludselig krævede 1 mia for deres spillere fordi de vidste at vi lige havde fået ca 1,5 mia i kolde kontanter (ingen afbetalinger, ren handel)

Så kunne det være at vi måske har set det sidste til Raph i Barca? Jeg håber det ikke men det var en tanke der lige strejfede.

Og til alle de negative derude, hvad med at nyde at vi rent faktisk har kunne købe en spiller for første gang i like 4 år.
Jeg synes ikke din teori er off, for ud fra de mange gode input ifm købet, ligner Gordon jo på mange måder Raphinha i spillestil og dækker samme position. Jeg kan også huske en af de mere troværdige journalister meldte ud for et par uger siden af Barca kommer til at sælge en spiller denne sommer som ville gøre ondt. Og der vil jeg mener jo er på ret få spillere og over niveauet af fx Kounde og Olmo, som mange er lidt ambivalente omkring. Men det kan også bare være en journalistisk stramning dengang - få ved det. Men altså din teori er ikke uvæsentlig.

Jeg tror og håber nærmere at Gordon skal ses som Raphinhas afløser på sigt (pga lighed i profil) - og indtil da skal integreres, spille og konkurrere på lige fod med de andre offensive spillere. Jeg tror ikke Raph er klar til at smutte endnu fordi han stadig er i prime og vil vinde mere (CL) med Barca. Men både han og klub ved nok godt at han ikke spillere fem år mere i Barca. Måske findes der sågar en mytual plan om at når tiden føles rigtig for Raph, så sælger klubben ham til en fornuftig pris alle vinder på. Selvom alle spillere er små forretninger, slår Raph mig som en med masser af hjerte og ærglighed, så hvorfor ikke? :-)

Lige meget hvad er det vel bare et spørgsmål om timer/dage. I dag vil jeg planke mine to kollegaer som går op i engelsk fodbold for mere Gordon-info. God dag culers!

BarcaForever
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs sep 24, 2024 11:30 am
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af BarcaForever »

Alene dét, at der herinde er så mange forskellige bud på, hvad Barca (Flick) vil bruge Gordon til afslører vel tydeligt, at det netop er denne fleksibilitet og alsidighed, som Flick har set efter...

Kvoller
Indlæg: 6825
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 818 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Jeg er mest af alt overrasket over, hvor hurtigt handlen gik. Det var jo nærmest kun timer fra rygterne startede, til handlen stort set er på plads.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 9523
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kvoller skrev:
tors maj 28, 2026 9:03 am
Jeg er mest af alt overrasket over, hvor hurtigt handlen gik. Det var jo nærmest kun timer fra rygterne startede, til handlen stort set er på plads.
Jeg så en engelsk kommentator i aftes, der udtrykte forundring over det samme og han var sikker på, at vi inden vinduet lukker, vil se en Barcelonaspiller ryge til Newcastle.

Det er jeg ikke sikker på, det kan også sagtens være at sol og stjerner stod rigtigt, at der var lavet forarbejde og bum, så gik det tjept. Også fordi andre, store klubber stod klar til at byde Gordon velkommen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: KongenINord, Sfc og 77 gæster