Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 429 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

!Option skrev:
ons maj 27, 2026 10:32 pm
Barca80 skrev:
ons maj 27, 2026 10:28 pm
Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:05 pm
Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Så fik jeg en tanke om en teori.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.
Grunden til, at du tænker sådan og kommer med denne teori, skyldes, at du – ligesom mange andre – simpelthen ikke kan få ligningen til at gå op. Det virker ulogisk at bruge 70 millioner på en venstre wing, når man for det første allerede har en fast mand på positionen i form af Raphinha, som gør det fremragende, og man for det andet har et langt større behov for en ny 9'er, efter Lewandowski er smuttet.

Og det er netop denne undring, der afføder din teori. For der mangler nogle logiske svar i denne Gordon-transfergåde - den giver umiddelbart ikke mening :lol:
Det logiske kan findes i at Gordon hverken er en erstatning for Lewandowski eller Raphinha. Han er en erstatning for Rashford med et markant højere loft, lavere alder, bedre overall input til holdet som helhed og så for mere eller mindre den præcist samme økonomiske pakke som hvis vi havde købt Rashford fri til trods for indkøbsprisen.

Jeg er med på at der ikke er wow-effekt i den her handel, men jeg syntes faktisk at den virker super gennemtænkt!
Så du mener, at man vil bruge 70-80 millioner – plus løn og alle dertilhørende omkostninger – på en ren rotationsspiller i stil med Rashford? En, der ikke skal være fast mand, men som måske bare skal kastes ind i de sidste 20-30 minutter, eller starte inde en sjælden gang imellem, når behovet opstår?

Det er i så fald svimlende mange penge at kaste efter en breddespiller. Jeg kan kun håbe på, at det ikke ender med at spænde ben for, at vi kan hente den dyre klasse-9'er, vi reelt står og mangler.

Dumle
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 161 gange

Indlæg af Dumle »

!Option skrev:
Barca80 skrev:
Dumle skrev:
Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.
Grunden til, at du tænker sådan og kommer med denne teori, skyldes, at du – ligesom mange andre – simpelthen ikke kan få ligningen til at gå op. Det virker ulogisk at bruge 70 millioner på en venstre wing, når man for det første allerede har en fast mand på positionen i form af Raphinha, som gør det fremragende, og man for det andet har et langt større behov for en ny 9'er, efter Lewandowski er smuttet.

Og det er netop denne undring, der afføder din teori. For der mangler nogle logiske svar i denne Gordon-transfergåde - den giver umiddelbart ikke mening :lol:
Det logiske kan findes i at Gordon hverken er en erstatning for Lewandowski eller Raphinha. Han er en erstatning for Rashford med et markant højere loft, lavere alder, bedre overall input til holdet som helhed og så for mere eller mindre den præcist samme økonomiske pakke som hvis vi havde købt Rashford fri til trods for indkøbsprisen.

Jeg er med på at der ikke er wow-effekt i den her handel, men jeg syntes faktisk at den virker super gennemtænkt!
Jeg synes egentlig der er lidt wow effekt, for man forstærker bredden på alle 3 offensive pladser med 1 indkøb.

Han kan spille på LW og CF og sikkert også RW. Så han kan dække ind for Raphknha og hvem end der bliver startede CF. Når Lamine skal have pause kan Raph skubbes over på hans naturlige HW og Gordon kan træde ind som LW. Og så er det kæmpe wow effekt at kunne signalere at pengene er der igen .

Antimadridista
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Indlæg af Antimadridista »

Jeg er overhovedet ikke fan af det her. Synes det er absurd….

DeanCassady
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er helt enig i, at det føles en smule mærkeligt at smide 70/80 mio. euro Gordon, når Bayern fx hentede Dias til 70 og Olise til 53 så sent som sidste sommer.
Robert Zimmerman

Antimadridista
Har takket: 1845 gange
Blevet takket: 1213 gange

Indlæg af Antimadridista »

DeanCassady skrev:
ons maj 27, 2026 10:50 pm
Jeg er helt enig i, at det føles en smule mærkeligt at smide 70/80 mio. euro Gordon, når Bayern fx hentede Dias til 70 og Olise til 53 så sent som sidste sommer.
Påmindelsen der, gør det bare endnu mere skørt i mine ører.. :crazy:

Gordon er jo minimum et niveau under. Selv på en god dag!

Kan mærke jeg ikke orker følge med i den handel :silent:

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Indlæg af Paulinho15 »

Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:34 pm
Altså undskyld, men alt det negativitet på det her forum er flat out funny.

Lad os skrue tiden tilbage 2 år.

Vi har lige fyret Xavi (eller han gik selv og så tiggede vi om han kom tilbage men nej... heldigvis)

Alle (inklusiv mig selv) var klar til at sælge Raphinha, for han var elendig, sælge de Jong (det er jeg stadig men det er mere fordi han er i overskud, og ikke elendig, som for 2 år siden), sælge Ferran fordi han var dårlig.

Samtidig var dolk trætte af Cancelo efter et halvt år som middelmådig (men det var hele holdet)

Flick kommer til.

Raphinha går fra rotte status til nærmest gudestatus, de Jong finder sig selv igen selvom der er lidt mange skader, og Ferran finder netmaskerne. Cancelo har de sidste 6 mdr spillet noget af det bedste i hans karriere, og alle de unge har bare bygget på mens vi spiller underholdende.

Det jeg prøver at sige er at vi skylder klubben en ny omgang tillid, og vi skylder Flick at tro på at det er de rigtige spillere til hans system som bliver købt ind.
Enig, jeg ville dog ikke af med Raphinha dengang! Jeg vidst godt hvad han havde i sig! ;-)

Det du skriver her vidner om det, som jeg altid har argumenteret for her på forum. Også når jeg har forsvaret udskældte spillere og til tider følt mig alene med det. Nøglen til at forløse spillernes potentiale handler i høj grad om træneren.

Det handler om den indflydelse træneren har på dem. Alle spillere har det samme uendelige potentiale. Om det bliver forløst eller ej handler i høj grad om miløjet.

Det har jeg selv oplevet på egen krop som fodboldspiller, og det er også det jeg arbejder med til daglig nu.

Et godt eksempel er en ung spiller jeg trænede med for nogle år siden, da jeg havde svært ved at komme på førsteholdet på grund af angsten og derfor måtte træne med U17 og U19.

Han stod og gemte sig ved sidelinjen og turde ikke at få bolden. Så da træningen stoppede gik jeg over til ham og lagde armen om skulderen på ham og sagde:

"Lad være med at tænke på hvad de andre tænker om dig. Du er god nok og du må gerne være her. Hvis der er en finte du gerne vil lave, så prøv den af. Vær ikke bange for at lave fejl. Det handler om at lave så mange fejl som muligt. Det er det du bliver bedre af".

Så blev træningen startet et minut efter. Den unge spiller fik straks bolden og han var som forvandlet. Han driblede forbi alle spillerne i Messi-agtig stil med sit venstre ben og scorede et kongemål, hvor han bankede bolden op i kassen med venstre.

Det var helt vildt at se. Det var en helt anden spiller.

Få minutter inden da stod han og gemte sig ved sidelinjen og så ud til at være bange for at få bolden. Så efter det jeg sagde til ham driblede han forbi alle og klaskede den ind, så netmaskerne blafrede.

I kan ikke forestille jer det smil han havde på læberne efter det mål han scorede! Det glemmer jeg aldrig og jeg får nærmet gåsehud og bliver helt rørt.

Det var priceless.

Hvis jeg havde haft sådan en mentor eller træner, som mig dengang, da jeg var 17 år, som ham knægten her nok var, der havde lagt armen om skulderen på mig for 10-12 år siden, og sagt de ting til mig, som jeg sagde til ham.

Så havde jeg spillet i FC Barcelona, da jeg var 17 år skal jeg hilse og sige, og jeg var der allerede i 2011 og 2012 på to talentcamps, som jeg har skrevet om før.

Det er det her, som Flick han kan. Det er det her, som Flick arbejder med. Han giver spillerne en større tro på sig selv. Han giver dem frihed og jeg antager, at han giver dem friheden til at fejle.

Med andre ord fjerner det et enormt pres fra skuldrene. Det er det her der kendetegner de dygtigste trænere i verden og de dygtigste mennesker til at udvikle andre.

At få andre til at se værdien i sig selv og tro på sig selv.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:40 pm
!Option skrev:
Barca80 skrev:
Dumle skrev:

Jeg synes egentlig der er lidt wow effekt, for man forstærker bredden på alle 3 offensive pladser med 1 indkøb.

Han kan spille på LW og CF og sikkert også RW. Så han kan dække ind for Raphknha og hvem end der bliver startede CF. Når Lamine skal have pause kan Raph skubbes over på hans naturlige HW og Gordon kan træde ind som LW. Og så er det kæmpe wow effekt at kunne signalere at pengene er der igen .
Spot on!

Jeg er også helt WOW-agtig over det! Jeg er helt forbløffet og jeg er nærmest i den syvende himmel. Det her kommer til at blive rigtig, rigtig godt! :grin: :glad:
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Barca80
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 429 gange

Indlæg af Barca80 »

Jeg er ikke i tvivl om, at selv hvis ledelsen valgte at hente Nicklas Bendtner som vores nye angriber, så ville der stadig være Barca-fans herinde, som ville falde ned af stolen af begejstring. De ville argumenter for, at der må være en dybere plan, at man bare skal se det større billede og alt det der.

Men sådan er vi jo så forskellige, og alle skal selvfølgelig have lov til at have deres mening :thumbup:

Ligesom folk undrer sig over negativiteten, så kan jeg også kun undre mig over det positive ved handlen ;-)

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Med hensyn til prisen, så forstår jeg godt hvorfor nogle af jer hiver jer i håret over det, men jeg er ikke bekymret for det. Han blev købt for 50 mio. euro i Everton, som en anden nævnte, såfremt det er korrekt.

Har haft tre gode sæsoner i Newcastle, som jeg forstår det, og han er jævnligt blevet rygtet til flere større og pengestærke klubber.

Markedet har ændret sig markant i de seneste snart ti år. Det hele startede med Neymar dengang han blev købt fri af PSG for 222 mio. euro.

Dengang sagde Mourinho, at spillere der i dag koster 20 mio. euro vil fremover koste 40 mio. euro. Der er altså med andre ord tilsyneladende gået inflation i spillernes priser, hvis jeg ellers har forstået det udtryk korrekt.

Sådan er markedet bare i dag, så derfor er jeg ikke bekymret. Og jeg tvivler ikke et sekund på ledelsen eller økonomien i klubben.

Dem vi har til at styre den her klub er meget kompetente på alle parametre og de gør deres arbejde godt, og det viser resultaterne også.

Gordon tror jeg ikke bare bliver købt ind til at være rotationsspiller. Jeg tror, at han bliver købt ind til niveauet lige under, som er vigtig spiller.

En spiller, som nok kommer til at kunne spille en rolle i alle kampe, men som vil have sit primære udgangspunkt som nummer 12 på listen, når det kommer til spillere til startopstillingen.

Han kan spille begge kanter og også som angriber, som jeg forstår det. Vi får dermed en utrolig alsidig spiller, der passer perfekt til den måde Flick gerne vil spille på, så lur mig om ikke han slår i gennem fra dag et.

Jeg er henrykt over den her tilgang!

Dertil så køber vi også fra en pengestærk Premier League-klub, som ikke mangler penge. Plus han er englænder. Det har MÅSKE også noget at sige.

Jeg synes, at prisen er rimelig og at det er en god pris. Vi kunne have fået Diaz til ca. samme pris sidste år, men som så er fire år ældre.

Som jeg har nævnt er Gordon nok ikke på Diaz-niveau endnu, men da han er yngre og har en god salgsværdi, som en anden har nævnt, så stiger prisen på ham.

En god og fornuftig deal alt i alt er min vurdering! :thumbup:
Senest rettet af Paulinho15 ons maj 27, 2026 11:34 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Indlæg af Dytrax »

Bayern og Liverpool stod klar med muldvarpen, men Gordon valgte os og jeg tænker at han kommer til at udvikle sig positivt de næste par år.
Prisen er lidt stram, ja, men jeg tror det går hen og bliver godt, det her. Han har stort løbepensum, kan skyde med begge fødder og med en højde på 183, kan han også blive en trussel ved hjørnespark osv.

Som andre også skriver: han kan afløse på alle tre pladser i front.

Vi kommer til at få et ret hidsigt presspil, tror jeg.

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dytrax skrev:
ons maj 27, 2026 11:33 pm
Bayern og Liverpool stod klar med muldvarpen, men Gordon valgte os og jeg tænker at han kommer til at udvikle sig positivt de næste par år.
Prisen er lidt stram, ja, men jeg tror det går hen og bliver godt, det her. Han har stort løbepensum, kan skyde med begge fødder og med en højde på 183, kan han også blive en trussel ved hjørnespark osv.

Som andre også skriver: han kan afløse på alle tre pladser i front.

Vi kommer til at få et ret hidsigt presspil, tror jeg.
Enig, og jeg tror, at det kommer til at øge vores antal mål og effektivitet foran mål markant! :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2858 gange
Blevet takket: 1663 gange

Indlæg af Dytrax »

Barca80 skrev:
ons maj 27, 2026 11:28 pm
Jeg er ikke i tvivl om, at selv hvis ledelsen valgte at hente Nicklas Bendtner som vores nye angriber, så ville der stadig være Barca-fans herinde, som ville falde ned af stolen af begejstring. De ville argumenter for, at der må være en dybere plan, at man bare skal se det større billede og alt det der.

Men sådan er vi jo så forskellige, og alle skal selvfølgelig have lov til at have deres mening :thumbup:

Ligesom folk undrer sig over negativiteten, så kan jeg også kun undre mig over det positive ved handlen ;-)
Der er heldigvis plads til uenighed og jeg skal blankt erkende, at jeg nok havde kigget i en anden retning, hvis der var frit slag i bolledejen.
Nu har vi i mellemtiden købt Gordon og så må vi se hvordan det går. Krydser fingre og håber han brænder banen af.

Brugeravatar
!Option
Geografisk sted: Odense
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 195 gange

Indlæg af !Option »

Barca80 skrev:
ons maj 27, 2026 10:38 pm
!Option skrev:
Barca80 skrev:
Dumle skrev:

Så du mener, at man vil bruge 70-80 millioner – plus løn og alle dertilhørende omkostninger – på en ren rotationsspiller i stil med Rashford? En, der ikke skal være fast mand, men som måske bare skal kastes ind i de sidste 20-30 minutter, eller starte inde en sjælden gang imellem, når behovet opstår?

Det er i så fald svimlende mange penge at kaste efter en breddespiller. Jeg kan kun håbe på, at det ikke ender med at spænde ben for, at vi kan hente den dyre klasse-9'er, vi reelt står og mangler.
Pointen er jo netop at man IKKE bruger flere penge end hvis man havde købt Rashford fri, men mere eller mindre samme mængde penge, men med en spiller som byder ind med langt flere af de kompetencer som gavner holdet som helhed. Derudover er han så også et par år yngre og vil derfor have større videresalgs værdi hvis/når den tid kommer.

Det kan i ren sammenligning med Rashford ikke ses som et dårligt byt hverken på kvalitet, økonomi eller fremtidsudsigter. At man måske kunne have ønsket sig andre er fair nok.
Rey Abi!

Brugeravatar
Paulinho15

Indlæg af Paulinho15 »

Dytrax skrev:
ons maj 27, 2026 11:36 pm
Barca80 skrev:
ons maj 27, 2026 11:28 pm

Der er heldigvis plads til uenighed og jeg skal blankt erkende, at jeg nok havde kigget i en anden retning, hvis der var frit slag i bolledejen.
Nu har vi i mellemtiden købt Gordon og så må vi se hvordan det går. Krydser fingre og håber han brænder banen af.
Det er altid plads til alles mening uanset hvad. Der ikke nogle, der skal føle sig bange for at komme med deres mening eller holde sig tilbage bare fordi andre mener noget andet.

Alle er velkomne! Også nye brugere, hvis der sidder nogle af jer derude og følger med!

Forskellige meninger giver et nuanceret billede og lægger op til sunde diskussioner, og det er en del af det, der gør det spændende at være med her på forum! :glad:

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 519 gange
Blevet takket: 313 gange

Indlæg af Filten »

Vildt at slynge 80 mio euro ud efter en relativ ukendt spiller (har aldrig hørt om ham) hvorfor ikke ligge de ekstra mio oveni og hente Julian alvarez nu der ihvetfald ikke råd til denne handel.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Besvar