Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 9325
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 789 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Michman »

DeanCassady skrev:
ons maj 27, 2026 9:10 pm
Han er da afgjort et bedre alternativ end Rashford, men jeg synes fandeme, at prisen er svær at sluge.
Han er ikke bedre end Rashford.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Michman skrev:
ons maj 27, 2026 9:16 pm
DeanCassady skrev:
ons maj 27, 2026 9:10 pm
Han er da afgjort et bedre alternativ end Rashford, men jeg synes fandeme, at prisen er svær at sluge.
Han er ikke bedre end Rashford.
Jeg synes også, at der bliver slynget rigtig mange påstande ud om Anthony Gordon herinde — både den ene og den anden vej.

Er der nogen, der kan grave lidt ned i FBref og hive nogle konkrete stats frem, så vi kan få et mere realistisk billede af, hvor god han egentlig er? Det kunne være interessant at se på ting som chance creation, expected goals, succesfulde driblinger, beslutningstagning i sidste tredjedel osv., i stedet for bare mavefornemmelser og highlights.

Jeg kunne naturligvis også gøre det - men min tid er lidt begrænset i øjeblikket.

EasyBuddhist
Indlæg: 5762
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 1127 gange
Blevet takket: 1381 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hold kæft, det gik stærkt! Man sidder jo godt sat i feltet bare fordi, man har været på arbejde i nogle timer :lol:

Noget ambivalent omkring denne handel. Mest fordi den blev ret pebret, men jeg kom til at tænke på denne her, som jeg ikke tillagde meget betydning på daværende tidspunkt. Men nu, en måned senere, ser det ud til at være præcis det, der er sket
If Barcelona finds a left winger who can:

• Also play on the right
• Higher price than Rashford
• Lower salary than Rashford

They will choose that player over the English winger.

Club prefers to invest by paying money for a player instead of a high salary.

@MatteMoretto #Transfers 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿12:53 PM · May 1, 2026
Det vil altså sige, man har valgt at bruge af transferbudgettet, for at spare på lønbudgettet. Det går fint i tråd med, Barca i år har betalt stort set alle resterende transfer rater ud på tidligere transfers. I følge budgettet for i år, har man betalt 140m euro af i rater og der resterer således under 20m euro tilbage. Det kan være grunden til, man har valgt at betale en højere transferpris, men mindre i løn, set i forhold til Rashford, hvor det var omvendt. Høj løn, men lav transferpris

Igen i forhold til Rashford, så er Gordon godt fire år yngre, hvilket også kan retfærdiggøre en højere transfer, da han vil repræsentere en væsentlig salgsværdi i kontraktens løbetid. Dertil blev Gordon handlet for næsten 50m euro, da han skiftede fra Everton til Newcastle, så det er klart, han ville komme op i nærheden af den pris, der har været tale om. Han har været på tale hos Arsenal, som opgradering af Martinelli. Han har været på tale til Liverpool som Diaz erstatning, rygtet til PSG og senest har Bayern budt ind på ham også. Det er store og særdeles købestærke klubber, hvilket også skubber prisen op

Hvordan det nu end forholder sig, så er prisen, som den er. Man må acceptere, det er den vej ledelsen har valgt og man må denne gang også rose dem for at have handlet sindssygt hurtig, da de først havde valgt kurs. Det er sjældent, jeg har set en Barca handel, gå så hurtig og nærmest uden forspil

Jeg vil vente med at kigge på spillerprofilen til i morgen, da jeg ikke har tid lige nu, men jeg kan godt oprette hans profil, hvis ikke andre når mig i forkøbet ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 907
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

EasyBuddhist skrev:
ons maj 27, 2026 9:27 pm
Hold kæft, det gik stærkt! Man sidder jo godt sat i feltet bare fordi, man har været på arbejde i nogle timer :lol:

Noget ambivalent omkring denne handel. Mest fordi den blev ret pebret, men jeg kom til at tænke på denne her, som jeg ikke tillagde meget betydning på daværende tidspunkt. Men nu, en måned senere, ser det ud til at være præcis det, der er sket
If Barcelona finds a left winger who can:

• Also play on the right
• Higher price than Rashford
• Lower salary than Rashford

They will choose that player over the English winger.

Club prefers to invest by paying money for a player instead of a high salary.

@MatteMoretto #Transfers 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿12:53 PM · May 1, 2026
Det vil altså sige, man har valgt at bruge af transferbudgettet, for at spare på lønbudgettet. Det går fint i tråd med, Barca i år har betalt stort set alle resterende transfer rater ud på tidligere transfers. I følge budgettet for i år, har man betalt 140m euro af i rater og der resterer således under 20m euro tilbage. Det kan være grunden til, man har valgt at betale en højere transferpris, men mindre i løn, set i forhold til Rashford, hvor det var omvendt. Høj løn, men lav transferpris

Igen i forhold til Rashford, så er Gordon godt fire år yngre, hvilket også kan retfærdiggøre en højere transfer, da han vil repræsentere en væsentlig salgsværdi i kontraktens løbetid. Dertil blev Gordon handlet for næsten 50m euro, da han skiftede fra Everton til Newcastle, så det er klart, han ville komme op i nærheden af den pris, der har været tale om. Han har været på tale hos Arsenal, som opgradering af Martinelli. Han har været på tale til Liverpool som Diaz erstatning, rygtet til PSG og senest har Bayern budt ind på ham også. Det er store og særdeles købestærke klubber, hvilket også skubber prisen op

Hvordan det nu end forholder sig, så er prisen, som den er. Man må acceptere, det er den vej ledelsen har valgt og man må denne gang også rose dem for at have handlet sindssygt hurtig, da de først havde valgt kurs. Det er sjældent, jeg har set en Barca handel, gå så hurtig og nærmest uden forspil

Jeg vil vente med at kigge på spillerprofilen til i morgen, da jeg ikke har tid lige nu, men jeg kan godt oprette hans profil, hvis ikke andre når mig i forkøbet ;-)
Jeg snupper den! ;-)
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 3739
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 226 gange
Blevet takket: 601 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Jeg glæder mig til den handel!

Noget Gordon kan, som Rashford ikke kan er genpresset. Spilleren er skræddersyet til Flick - han har Raphinha lignende tendenser. Vi ser jo hvor vigtigt det er for os. Gorden løber, løber og løber. Han tør også at gå 1:1. Han er ikke Neymar, men han har fart. Jeg tror, at det kan blive godt. Det er tydeligt at Roony og Rashford ikke har den store tillid fra Flick. Vi har en god trup og nu mangler vi de her enkelte nåleøjesoperationer som løfter holdet lige de sidste 3-5%.

Velkommen til Gordeny!

Kunne være fedt at lukke et par handler inden VM og så lige tage en sidste efter man har set hvem der kommer til at eksplodere til VM.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Drake
Indlæg: 4631
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 3015 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Ja Gordon passer perfekt i Flicks press spillestil, MEN som vi har set, så er vi total afhængige af Yamal til at lukke modstanderne op, da 90 % af alle hold vi spiller i mod, parkere bussen, træneren, deres familie, fansne nede i målet.

SÅ hvem skal tage lidt at presset af Yamal i den del, og komme med det ekstra i CL slutfasen :?: :?:
Det er jo ikke alle kampe vi kan spille bolden over stregen, så vi mangler netop en elite drible kant!

Det må simpelthen være et mareridt, og håber jeg snart vågner og det bare var en rigtig dårlig joke!!!!!!!!!!

Jeg er så frustreret over rasende over denne handel! :mad:

Nu er transfervinduet allerede ødelagt, nu er det lige meget hvem vi ellers henter! :wtf:

Røv syg offensiv! :mad:
Visca Barca, Visca Cataluña🔵🔴

Kvoller
Indlæg: 6825
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 818 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Drake skrev:
ons maj 27, 2026 9:58 pm

Nu er transfervinduet allerede ødelagt
Du er altid så positiv :lol: :lol:

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Så fik jeg en tanke om en teori.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.

Vi så dengang med Neymar at alle vi skulle handle med pludselig krævede 1 mia for deres spillere fordi de vidste at vi lige havde fået ca 1,5 mia i kolde kontanter (ingen afbetalinger, ren handel)

Så kunne det være at vi måske har set det sidste til Raph i Barca? Jeg håber det ikke men det var en tanke der lige strejfede.

Og til alle de negative derude, hvad med at nyde at vi rent faktisk har kunne købe en spiller for første gang i like 4 år.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 907
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Har takket: 320 gange
Blevet takket: 199 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:05 pm
Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Så fik jeg en tanke om en teori.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.

Vi så dengang med Neymar at alle vi skulle handle med pludselig krævede 1 mia for deres spillere fordi de vidste at vi lige havde fået ca 1,5 mia i kolde kontanter (ingen afbetalinger, ren handel)

Så kunne det være at vi måske har set det sidste til Raph i Barca? Jeg håber det ikke men det var en tanke der lige strejfede.

Og til alle de negative derude, hvad med at nyde at vi rent faktisk har kunne købe en spiller for første gang i like 4 år.
Det er en relevant tanke, men jeg tror det ikke. Jeg har dog også tænkt tanken om Raphinha kunne finde på at skifte denne sommer.

Nu nævner du Saudi, men jeg kunne godt se ham i Inter med deres projekt om at gå efter Champions League. Spørgsmålet er om de har råd til Raphinha og i Barca er projektet også CL.

Med nogle konkurrencedygtige forstærkninger til holdet ala Gordon, Ny nier, Cancelo og eventuelle andre nye spillere tror jeg, at Raphinha bliver, men et skifte kan nok ikke udelukkes helt hundrende procent.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

BarcaForever
Indlæg: 107
Tilmeldt: tirs sep 24, 2024 11:30 am
Har takket: 36 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af BarcaForever »

Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:05 pm

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.
Det kan jo også tænkes, at ledelser i Barca har accepteret, at han koster lidt mere, end de ønskede, men at det til gengæld sender et signal til de andre klubber : We are back! :clap:

Diego10
Indlæg: 60
Tilmeldt: man mar 24, 2025 11:27 pm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 31 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Diego10 »

I første gang i snart 4-5 sæsoner hvor man kan gå ud og spendere.. og man vælger at bruge pengene på en englænder… vil hverken være pessimistisk eller noget, men jeg håber virkelig at vi alle kommer til at være flove over hvad vi skriver lige nu. Selvom det ser svært ud!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 3486
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 430 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:05 pm
Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Så fik jeg en tanke om en teori.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.
Grunden til, at du tænker sådan og kommer med denne teori, skyldes, at du – ligesom mange andre – simpelthen ikke kan få ligningen til at gå op. Det virker ulogisk at bruge 70 millioner på en venstre wing, når man for det første allerede har en fast mand på positionen i form af Raphinha, som gør det fremragende, og man for det andet har et langt større behov for en ny 9'er, efter Lewandowski er smuttet.

Og det er netop denne undring, der afføder din teori. For der mangler nogle logiske svar i denne Gordon-transfergåde - den giver umiddelbart simpelthen ikke mening :lol:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 1079
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 195 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af !Option »

Barca80 skrev:
ons maj 27, 2026 10:28 pm
Dumle skrev:
ons maj 27, 2026 10:05 pm
Jeg sad lige i bilen og kiggede rygter og udtalelser om at vi I forbindelse med Gordon købet stadig går efter en 9er.

Så fik jeg en tanke om en teori.

Kunne det i grunden være at Raphinha internt har meldt ud at han er klar til at blive solgt efter vm til Olie staterne for at tjene alt det han kan nå. Og at man i Barca så er kommet det i forkøbet og sikret sig Gordon nu inden alle pludselig ved vi skal have en ny LW.
Grunden til, at du tænker sådan og kommer med denne teori, skyldes, at du – ligesom mange andre – simpelthen ikke kan få ligningen til at gå op. Det virker ulogisk at bruge 70 millioner på en venstre wing, når man for det første allerede har en fast mand på positionen i form af Raphinha, som gør det fremragende, og man for det andet har et langt større behov for en ny 9'er, efter Lewandowski er smuttet.

Og det er netop denne undring, der afføder din teori. For der mangler nogle logiske svar i denne Gordon-transfergåde - den giver umiddelbart ikke mening :lol:
Det logiske kan findes i at Gordon hverken er en erstatning for Lewandowski eller Raphinha. Han er en erstatning for Rashford med et markant højere loft, lavere alder, bedre overall input til holdet som helhed og så for mere eller mindre den præcist samme økonomiske pakke som hvis vi havde købt Rashford fri til trods for indkøbsprisen.

Jeg er med på at der ikke er wow-effekt i den her handel, men jeg syntes faktisk at den virker super gennemtænkt!
Rey Abi!

Dumle
Indlæg: 974
Tilmeldt: tirs feb 25, 2020 11:02 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dumle »

Altså undskyld, men alt det negativitet på det her forum er flat out funny.

Lad os skrue tiden tilbage 2 år.

Vi har lige fyret Xavi (eller han gik selv og så tiggede vi om han kom tilbage men nej... heldigvis)

Alle (inklusiv mig selv) var klar til at sælge Raphinha, for han var elendig, sælge de Jong (det er jeg stadig men det er mere fordi han er i overskud, og ikke elendig, som for 2 år siden), sælge Ferran fordi han var dårlig.

Samtidig var dolk trætte af Cancelo efter et halvt år som middelmådig (men det var hele holdet)

Flick kommer til.

Raphinha går fra rotte status til nærmest gudestatus, de Jong finder sig selv igen selvom der er lidt mange skader, og Ferran finder netmaskerne. Cancelo har de sidste 6 mdr spillet noget af det bedste i hans karriere, og alle de unge har bare bygget på mens vi spiller underholdende.

Det jeg prøver at sige er at vi skylder klubben en ny omgang tillid, og vi skylder Flick at tro på at det er de rigtige spillere til hans system som bliver købt ind.

DeanCassady
Indlæg: 2106
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 134 gange
Blevet takket: 352 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Michman skrev:
ons maj 27, 2026 9:16 pm
DeanCassady skrev:
ons maj 27, 2026 9:10 pm
Han er da afgjort et bedre alternativ end Rashford, men jeg synes fandeme, at prisen er svær at sluge.
Han er ikke bedre end Rashford.
Det synes jeg da i den grad, at han er. Hans presspil er fx i en helt anden liga.

Jeg vil også lade tvivlen komme ham til gode. Hvis Flick vil have ham, vælger jeg at stole på hans dømmekraft.
Robert Zimmerman

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster