Jeg synes, at Sørens artikel her beskriver Anthony Gordon meget godt og hvad han kan bidrage med:
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/avis ... ordon.html
Jeg ville have skrevet et indlæg med nogenlunde samme beskrivelse. Jeg har som bekendt ikke kendt så meget til Gordon eller set så meget til ham, men den her mulige tilgang får mig til at trippe og hoppe af glade.
Ud fra den video, jeg har lige har lagt op, og set med ham, så synes jeg, at han minder en smule om Neymar uden dog at være det samme.
Min analyse er, at der er tale om en simpel og hårdtarbejdende spiller, der kan sit kram. Ser ud til at have et lavt bundniveau og muligt rigtigt højt topniveau.
Ud fra beskrivelsen i artiklen og Flicks ønsker, og ud fra hvad jeg har set, så minder han også om Luis Diaz, som jeg efter min mening mener, at vi skulle have købt sidste sommer.
Jeg tror ikke, at Anthony Gordon er på niveau med Luis Diaz endnu, men med sine fire år yngre i en alder på 25 år har han bestemt potentiale til mere.
Som artiklen er inde på, så virker det til, at det er Hansi Flick, der ønsker Gordon, og at han mener, at englænderen kan tage et skridt til næste niveau i et godt spillende og offensivt Barca hold.
Gordon ser ud til at være skarp foran mål, kan bruge begge ben og kan dække begge kanter. Hvis jeg var sportsdirektør i Barca, så havde jeg hentet Luis Diaz sidste sommer uden tvivl.
Det skete ikke, så hvis jeg var sportsdirektør nu, så ville jeg uden tvivl gå efter Anthony Gordon. Raphinha er starter på venstre kant og Yamal er starter på højre kant, men vi har brug for mere bredde og mere kvalitet.
Der er så mange kampe, og med risiko for skader til alle spillere, herunder Yamal og Rapinhha, så giver det mening at hente Gordon, der nok skal komme til at få sine kampe.
Han kan potentielt også være en god erstatning for Raphinha på sigt, og jeg kom også frem til samme analyse som Flick angiveligt har i artiklen, at Gordon kan løfte sit niveau i Barcas miljø inden jeg havde læst den.
Jeg forstår hvorfor Flick gerne vil have ham. Se på hvordan han har udviklet de andre spillere. Med hensyn til prisen, så kan jeg ikke sige så meget om det, men spillerne koster det de koster.
Jeg tænker ikke så meget på prisen, og jeg går ikke op i hvad de koster eller hvad de får i løn. Det jeg går op i er hvad de leverer på banen, og her tror jeg, at Anthony Gordon har rigtig gode muligheder for at lykkes.
Han virker til at være en jordnær spiller, der har den rette indstiling. En tilgang af ham kan gå hen og blive rigtig giftigt for modstanderne, og jeg kan sagtens se ham for mig på venstrekanten.
Der er hermed grønt lys for mig i forhold til en tilgang af ham. Jeg håber og tror på, at vi lykkes med at hente ham, og så ser jeg gerne, at vi springer banken for Julian Alvarez samt henter Cancelo permanent og henter Bernardo på en fri.
Jeg tror ikke vi får en ny central forsvarsspiller, da vi har fem nu med den mulige forlængelse af AC. Det er et sted, der godt kan forstærkes og forbedres med de rette profiler.
Men jeg tror, at det kræver et salg af enten Araujo, Kounde eller at AC ikke forlænger. Jeg gad godt have en ny venstre back ind i Grimaldo, så Cancelo kan frigives til højre back, men om der er penge til ham også ved jeg ikke.
Alternativt skulle klubben hente Vlahovic på en fri transfer så, og lade være med at hente Alvarez. Når alt kommer til alt, så stoler jeg på ledelsen herunder Hansi Flick, Deco og Laporta, der gør et glimrende stykke arbejde.
Jeg har fuld tillid til dem!

Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃