Things are heating up for Anthony Gordon at Barça! The executives of both clubs have confirmed discussions over a potential package that could reach €90M.
Sources close to the negotiations are hoping for progress before the start of the World Cup.
Newcastle are asking for around €80M for Anthony Gordon.
Barça are not prepared to pay that amount.
Deco and Hansi Flick see him as the player capable of performing the role Marcus Rashford played this season.
The club believe that the Anthony Gordon deal, despite its higher transfer fee, could have a similar financial impact to the Rashford operation because of his lower salary, in addition to Barça’s willingness to offer him a long-term contract due to his age.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den
Jeg ser på ikke Premier League eller Newcastle udover kampene mod Barca hvor jeg mest lagde mærke til at Gordon ligner Rasmus Falk. Hans spil lagde jeg ikke synderligt mærke til. At ligne Rasmus Falk er fedt på Fyn, men er det godt nok til at spille for Barca?
Når jeg kikker FotMob vil jeg vurdere han har haft tre gode sæsoner i Newcastle uden niveauet er på topspiller niveau. Hvis hans samlede pakke er 90 mio svarer det til at købe Rashford tre gange. Jeg vil hellere købe Rashford og så have 60 mio i hånden. Og jeg er ikke vild med Rashford.
Flick er åbenbart den, der har peget på Gordon, hvis man skal tro på rygterne rundt omkring. Det, der måske kan være ideen, er Gordons løbepensum, pres og vilje.
Læste for nogle dage siden at der er tilføjet folk til trænerstaben, der også var tilknyttet Bayern M i 2020/21 sæsonen, hvis jeg husker korrekt og en kommentar i en tråd, skrev noget i retning med at det, Flick ønsker sig, er en "pressure machine" der skal stresse, presse og løbe andre hold flade. Det kan godt give mening, bare ikke til den pris, der nævnes.