Paulinho15 skrev: ↑søn maj 24, 2026 10:00 pm
Hvad tænker folk om at satse på Ferran og hente Dusan Vlahocic på en fri transfer til angriber-positionen? Her tænker jeg, at det er en økonomisk attraktiv løsning, der godt kan lykkes.
Tror det bliver svært at hente Kane, Alvarez, Osimhen og Lautaro. Så er der Joao Pedro og Goncalo Ramos, der måske kan hentes. Goncalo Ramos er nok den nemmeste at hente, da han gerne vil væk.
Bayern München vil nok ikke sælge Kane. Alvarez bliver svinedyr. Osimhen bliver nok også dyr og det samme med Lautaro, som jeg ikke tror vil væk fra Inter.
Joao Pedro vil gerne til Barca, som jeg forstår, men Chelsea vil tilsyneladende ikke sælge. Jeg tror, at vi har råd til at købe den angriber vi gerne vil have.
Spørgsmålet er bare om det er bedre at hente en gratis Vlahovic og saste på ham og Ferran til angrebet. Det tror jeg godt kan lykkes.
Så kan pengene bruges på at forstærke andre positioner eller gemmes til de rette muligheder opstår. Ud fra et økonomisk perspektiv synes jeg, at dette er den fornuftige løsning.
Men hvis vi har pengene og kan købe enten Kane, Alvarez, Osimhen eller Lautaro, så foretrækker jeg selvfølgelig det. Er åbnen for Goncalo Ramos og Joao Pedro.
Jeg er blevet mere hooked på goncalo ramos. Tror der er stort uforløst potentiale. Han spiller ikke fast i psg fordi de er vanvittige offensivt. Han arbejder godt og afslutter godt. Har en xg og xgot på ca 0,6 pr 90 minutter, men færre mål hvilke betyder der burde være noget at hente. Det forlyder han er top professionel men vil væk fra psg fordi han ønsker at spille mere, men brokker sig iøvrigt ikke.
Får pt ca 9 mio euro i løn. Med lidt held kan man få ham på 9 mio euro og til en pris på 35 som der pt er på transfermarkt. Det giver over 5 år en pris på 80 mio euro og dermed kun ca 15 mio euro årligt. Det er et sats der giver fint mening imo.
Jeg synes som tidligere beskrevet det er bedre at satse på subtop spillere der har mere potentiale end de pt frembyder og så har vi ellers en backup plan med Torres og olmo som (falske) 9'ere, der ikke er katastrofal.
Ramos( eller Joao Pedro/kroupi), Savinho, Cancelo og så en ventrefodet forsvarspiller(eller blot en møg erfaren - Thiago?) - så synes jeg det er en fantastisk transfersæson.
Så selvfølgelig ender det i en 5 sæson af Vil han/Vil han ikke. Denne gang med Alvarez - tidligere med Nico og Griezmann. Og vi står tilbage med lange næser til efteråret.