Dumle skrev: ↑ons maj 20, 2026 10:37 am
Der er mange rygter derude om Julian Alverez og mange herinde der forståeligt har ham som deres ønsketransfer.
Jeg er personligt heller ikke i tvivl om at bliver transferen en realitet så bliver jeg også glad for ham i vores fronttrio, både som 9er og potentielt LW hvis Raphinha er ukampdygtig.
Dog er jeg også blandt dem der håber vi en dag er dem der finder angriberen lige før han bryder rigtigt igennem, dem der finder diamanten. El Kroupi har jeg set spille her på det seneste mens jeg har fulgt Bournemouths kamp mod en overraskende CL plads der nok døde i aftes, og ham er jeg altså blevet svært begejstret for.
Min frygt bliver lidt at vi køber Alverez for hele banken og så kommer atletico og køber en spiller som Kroupi med penge i overskud til flere forstærkninger.
Egentlig prøver jeg bare at sige jeg håber vi henter Kroupi

Ja det kunne da være rart at springe et led over.
Problemet for en klub som Barca er blot at man ikke kan købe et ungt, halv uprøvet talent og med det samme satse på ham, give ham 9’er pladsen og masser af spilletid, for at se om han er the real deal. Det er der ikke tid og plads til i Barca, eller den øvrige topfødekæde. Her SKAL man vide sig ret sikker på kvalitet og output. Derfor ryger en fyr som Kroupi til Bournemouth først, viser sit værd på øverste niveau og dernæst sandsynligvis ryger til en absolut topklub.
Havde vi “fundet ham” for et år siden, så var han røget på b-holdet og ingen havde fundet ud af om han faktisk allerede var klar til la liga eller PL, fordi man ikke kan tage den chance, har den tid, når man er Barca etc
Nu er han så opdaget og har vist sit værd på øverste niveau, hvilket gør at han jo på ingen måde er billig længere….
Alternativet er at man henter talenter, smider dem på b-holdet, hvor de så straks excellerer, får chancen med indhop etc for førsteholdet og igen straks slår til, viser niveau og stabilitet. Først her vil man måske tænke “ok han er allerede klar, lad os prøve at satse mere på ham allerede”. Det er bare meget sjældent at unge gutter bare leverer straks og kontinuerligt.
Ift ham eller Alvarez, der skal man jo så holde en pris på minimum 60m€, mit skud, op mod Alvarez pris og hvor man ved hvad man får, mens Kroupi stadig kan falde igennem næste sæson og ikke indfri hvad han har lagt op til i 25/26.
Den er svær…